Olen miettinyt villakoiran hankintaa ja olen katsellut ja pohtinut elite lineä, mutta netistä ei löydy hirveästi tietoa tästä kennelistä, joten olisiko jollain teistä kertoa kokemuksia?
(Uusi postaus koira palstan alle)
ELITE LINE
6
1079
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Tällä kennelillä on koko 2000-luvulta keskimäärin eniten pentueita vuosittain
kaikista villakoirakasvattajista. Pelkästään vuoden 2025 aikana 20 pentuetta.
Jokaikinen jalostuskoira on tuotu Itä-Euroopasta, jos ei ole kasvatettu itse. Ei mitään yhteistyötä muiden suomalaisten tai pohjoismaalaisten kasvattajien kanssa (pois lukien saman perheen muut kennelnimet).
En nyt tarkoituksella sano tässä kommentissa mitään, mikä ei olisi täysin julkista ja vahvistettua informaatiota, jotta kommenttia ei poisteta.
Tästä voit itse päätellä loput. - Anonyymi00002
Älä missään nimessä ota salosta villakoiraa. Pentuja tuotetaan liukuhihnalla ja ainoastaan rahantakia.
- Anonyymi00003
Omaa tarkkaa harkintaa kannattanee käyttää. Pentueiden hurja määrä kertoo paljon. Terveystiedot eivät ole täydellisiä.
- Anonyymi00004
Meillä kasvattajasta hyvä kokemus! Pentu nyt 8kk 😊 he sijoittavat joka pentueesta koiria, joten tottakai pentuja tulee paljon.
- Anonyymi00005
Just joo! Kertoiko kasvattaja miksi joiltakin koirilta ei ole otettu esimerkiksi vähimmäis terveystutkimuksia tai miksi MITÄÄN jalostukseen käytettyä koiraa ei ole käytetty edes kerran näyttelyssä tai jalostustarkastuksessa. Huomaa ettei pennun ottamiseen vastuulliselta kasvattajalta ole perehdytty. Ja kysymys kuuluu, onko jokainen pentue niin hieno, että siitä on jätettävä koira jalostukseen? Miksi ei ole yhteistyötä tehty suomalaisten kasvattajien kanssa?
- Anonyymi00006
Meillä on jo 2-vuotias terve koira kyseiseltä kasvattajalta. Pennut ovat käyneet läpi terveystarkastukset, ja ennen jalostusta vanhemmille on tehty tärkeät viralliset terveystarkastukset, joten minulla ei ole toiminnasta mitään pahaa sanottavaa. Vanhempien ei myöskään tarvitse välttämättä olla näyttelykoiria ollakseen mukana jalostuksessa.Jos asiasta ei tiedä mitään, kannattaa lukea lisätietoa Kennelliiton sivuilta. Kennelliiton perusvaatimusten mukaan näyttelytulosta ei vaadita pentujen rekisteröintiä varten. Kunhan rotukohtaiset terveystarkastukset – kuten villakoirilla silmät ja polvet – on tehty ja ne ovat kunnossa, pennut saa rekisteröityä virallisesti.Tässä ei todellakaan ole kyse pentutehtailusta, vaan pennut tulevat hyvistä oloista ja vastuulliselta kasvattajalta. Perättömien asioiden levittäminen ilman faktatietoa ei ole oikein, ja suosittelenkin tätä kasvattajaa erittäin mielelläni!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121083
- 55818
- 33809
- 65757
Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M78674Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten
naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e37653Kuka mölyapina
Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle14569- 16537
Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen
Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel3532Salaattirosvo
Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia21525