Olen miettinyt villakoiran hankintaa ja olen katsellut ja pohtinut elite lineä, mutta netistä ei löydy hirveästi tietoa tästä kennelistä, joten olisiko jollain teistä kertoa kokemuksia?
(Uusi postaus koira palstan alle)
ELITE LINE
11
1445
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
Tällä kennelillä on koko 2000-luvulta keskimäärin eniten pentueita vuosittain
kaikista villakoirakasvattajista. Pelkästään vuoden 2025 aikana 20 pentuetta.
Jokaikinen jalostuskoira on tuotu Itä-Euroopasta, jos ei ole kasvatettu itse. Ei mitään yhteistyötä muiden suomalaisten tai pohjoismaalaisten kasvattajien kanssa (pois lukien saman perheen muut kennelnimet).
En nyt tarkoituksella sano tässä kommentissa mitään, mikä ei olisi täysin julkista ja vahvistettua informaatiota, jotta kommenttia ei poisteta.
Tästä voit itse päätellä loput. - Anonyymi00002
Älä missään nimessä ota salosta villakoiraa. Pentuja tuotetaan liukuhihnalla ja ainoastaan rahantakia.
- Anonyymi00003
Omaa tarkkaa harkintaa kannattanee käyttää. Pentueiden hurja määrä kertoo paljon. Terveystiedot eivät ole täydellisiä.
- Anonyymi00004
Meillä kasvattajasta hyvä kokemus! Pentu nyt 8kk 😊 he sijoittavat joka pentueesta koiria, joten tottakai pentuja tulee paljon.
- Anonyymi00005
Just joo! Kertoiko kasvattaja miksi joiltakin koirilta ei ole otettu esimerkiksi vähimmäis terveystutkimuksia tai miksi MITÄÄN jalostukseen käytettyä koiraa ei ole käytetty edes kerran näyttelyssä tai jalostustarkastuksessa. Huomaa ettei pennun ottamiseen vastuulliselta kasvattajalta ole perehdytty. Ja kysymys kuuluu, onko jokainen pentue niin hieno, että siitä on jätettävä koira jalostukseen? Miksi ei ole yhteistyötä tehty suomalaisten kasvattajien kanssa?
- Anonyymi00006
Meillä on jo 2-vuotias terve koira kyseiseltä kasvattajalta. Pennut ovat käyneet läpi terveystarkastukset, ja ennen jalostusta vanhemmille on tehty tärkeät viralliset terveystarkastukset, joten minulla ei ole toiminnasta mitään pahaa sanottavaa. Vanhempien ei myöskään tarvitse välttämättä olla näyttelykoiria ollakseen mukana jalostuksessa.Jos asiasta ei tiedä mitään, kannattaa lukea lisätietoa Kennelliiton sivuilta. Kennelliiton perusvaatimusten mukaan näyttelytulosta ei vaadita pentujen rekisteröintiä varten. Kunhan rotukohtaiset terveystarkastukset – kuten villakoirilla silmät ja polvet – on tehty ja ne ovat kunnossa, pennut saa rekisteröityä virallisesti.Tässä ei todellakaan ole kyse pentutehtailusta, vaan pennut tulevat hyvistä oloista ja vastuulliselta kasvattajalta. Perättömien asioiden levittäminen ilman faktatietoa ei ole oikein, ja suosittelenkin tätä kasvattajaa erittäin mielelläni!
- Anonyymi00007
En voi suositella. Meillä kyseisestä kennelistä narttu sijoituksessa, ja kyllä on ollut todella kyseenalaista toimintaa ja osa eläinrääkkäyksen puolella. Kierrä kaukaa.
- Anonyymi00008
Meillä on koira kyseisestä kennelistä ja yhteistyö on sujunut hyvin. Kasvattaja on minun kokemuksen mukaan hyvin tehokas asioiden hoitamisessa, tehokas kommunikaatiossa ja hoitaa asiat sovitusti. Siltä osin kuin olen nähnyt pentuja, emokoiraa ja heidän omia koiria koirat on hyvin hoidettuja, siistissä kunnossa ja hyväluonteisia.
Kannattaa ainakin rohkeasti olla yhteydessä, jos hänellä on kiinnostava pentue. Yhteydenotto ei ole sitova. Voin myös suositella kasvattajaa oman kokemukseni perusteella. - Anonyymi00009
Moi,
Sinuna olisin itse yhteydessä kasvattajaan. Käy tutustumassa ja tee omat päätelmäsi toiminnasta ja koirista. Mielestäni se on paras tapa toimia koska muiden mielipiteet voi poiketa rajustikin toisistaan. Tämänkin osittain mielipide asia kuitenkin.
Faktaa kuitenkin lienee, että pentuja heillä syntyy paljon ja pentueiden tekeminen on työtä.
Kennelliiton sivuilla löytyy listaus pennuista ja sairaus ja kuolema tilastot, ihan mielenkiintoista luettavaa oli kyseessä mikä kenneli tahansa.- Anonyymi00010
Itse arvostan mm. Sitä että näyttelyissä ei tarvitse ravata ja koira on ns. Terve kotikoira.
- Anonyymi00011
Kyllä huomaa, että täällä on näitä ihmisiä puolustelemassa ketkä ei oikeasti perehdy kasvattajiin ja rotuun. Eikun vaan laput silmillä mennään. Jos ei ole yhdelläkään koiralla tässä kennellissä näyttelytuloksia tai jalostustarkastuksia tehtynä, niin mistä tiedät kasvattavasi rotumääritelmän mukaisia koiria?? Mutta eihän meille liibalaaba pennunostajille nyt sillä ole väliä, kuhan on rekkapaperit ja lukee, että villakoira ja minimi terveystutkimukset tehtynä, kun todellisuudessa tulevan pennun terveys ei kiinnosta ollenkaan. Jos haluaa sian säkissä ostaa, niin tuoltahan se kannattaa ottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelan mukaan veronpalautukset ovat tuloa tuet lähti
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012225387.html Verohallinnon maksama veronpalautus tulee niille, jotka ovat mak2003270Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan
Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes hallituspuolueiden omat kannattajat Kes1711722Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku1431463- 1131070
Sinkkujen tilanne kiinassa katastrofaalinen
800 naista osallistui sinkkujen iltaan, paikalle saapui 0 miestä. Ei mahdollisuuksia, kun nainen on 38 -vuotias, ja131956- 67909
Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?
https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt376810Minne katosi Sofian Jeff-rakas ystävä?
Seiskalehden mukaan Jeffreytä ei ole näkynyt, kuin kesäkuussa maininta Sofian ommissassa insramissa. Onko jo tullut ero162678- 9673
- 45665