Miksi rakastan naista

Sisilisko

Nainen välittää
Naisella on tunneälyä
Naiset eivät tee kaikesta kilpailua
Naiset eivät pelkää näyttää tunteitaan
Nainen on kaunis
Nainen osaa iloita aidosti toisen puolesta
Naisen kanssa rakastelu on - huoh.. enemmän
Naiselle on luonnollista antaa enemmän kuin ottaa
Nainen on hellä
Naiselle seksi on osa rakkautta, eikä päinvastoin
Naiset ovat herkkiä ja samalla henkisesti vahvoja

En voisi kuvitella eläväni ilman naisen rakkautta, välittämistä, suudelmia ja kosketuksia..

65

7321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miina

Nimimerkeille "säälittävää" "voivoivoivoi" ja "miehelle"

Tuossa sen näkee, että kuinka kusipäisiä miehet voi olla.

Ennemmin menisin järveen, kuin noin kusipäistä miestä ottaisin.

Että repikää siitä ja ajatelkaa, että miksi myös lesboja on olemassa.

• män

Mutta Miina miksi sitten on olemassa myös homoja? Koita hyvä ihminen ymmärtää että ei lesbous ole aina ratkaisu paskamaisten miesten takia! Luulisin että myös Sisilisko yhtyy tähän mielipiteeseen.

Terveisin: Suvaitsevainen Hetero

• ~ihana tyttö~

kyllä niitä kusipäisiä ja suvaitsemattomia löytyy naisistakin tässä oli hyvä esimerkki: kuten sinä!!!! Itse haluat tottakai hyväksyntää ja suvaitsevaisuutta seksuaalista suuntautumistasi kohtaan mutta, hyökkäät itse kuitenkin kimppuun kuin yleinen syyttäjä kun kritisoidaan äärifeminismiä ja puolustetaan miehiä! Mutta kävikö mielessäsi että et itse ainakaan kirjoituksiesi perusteella hyväksy miehiä,joten et voi silloin vaatia suvaitsevaisuutta ja hyväksyntää toisilta jos et siihen itsekkään kykenehalua!!! Olisi syytä miettiä.....! =)

• ~ihana tyttö~

vielä että jos sen takia olet lesbo koska miehet ovat niin "kusipäitä" ja huonoja ihmisinäkin,niin on aika epäaitoa rakkautta naissukupuolta kohtaan. Olet silloin miesvihaaja etkä mikään lesbo!!! Vaikka itsehän sinä saat sen määrittää ja tiedät mikä on oikea seksuaalinen suuntautumisesi,mutta ainakin minä sain sen käsityksen noiden sinun kirjoituksiesi perusteella!

• jösses

rakasta vaikka banjoo se on ihan sama.

• Banjon puoliso
        jösses kirjoitti:

rakasta vaikka banjoo se on ihan sama.

Juuri näin.

• Miina

Ai, kun elämä on ihanaa ihanan naisen kanssa.

• Utelias

Kyllä se voi tuota Huolestunut, voi voi, mies, säälittävää, pikkasen harmittaa, kun te voitte nauttia lunnon ihanuudesta. On se kuitenkin harmi, että mitä hän on tehnyt, että on joutunut tuonne vankilaan.

Kerroppa meille, että miksi sinä oot siellä vankilassa?

Minäkin olen kade teille. Mutta nauttikaa elämästänne. Niin minäkin yritän.

• Miina

On niin ihanan raukea olo. En kaipaa mitään muuta, kuin rauhallista unta.

KEKESTÄ EN TIIÄ, NUKKUUKO VAI RUNKKAAKO.

Nauttikaa elämästänne. Tämä on vain meidän yksi elämä.

Hyvää yötä.

• keke

Meinaattekos tehdä lapsia?? Hähä....

• Miina

Eihän teitä KUSIPÄITÄ tarvita siihen lasten tekoon.

SPERMAA on saatavilla ilman tollasia kusipää miehiäkin.

MÄTÄNTYKÄÄ VAAN IHAN RAUHASSA ÄLLÖTTÄVÄSTI SINNE MISSÄ OOTTEKIN.

HYVÄSTI

• maria

taidat miina olla hieman seonnut!!!mistäköhän sperma saadaan? olisikohan vaikka miehestä....ja sanot että kusipää miehiä ei enään lapsen saantiin tarvita? herää kysymys!!!!???? sun täytyy ihan tosi mennä kouluun kertaamaan viidennen luokan biologiaa!!! siis toi on tosi hälyttävää jos sä luulet et spermaa sataa vaikkapa taivaalta!!!!huhhuh..että tollanen ihminen täällä jakelee kommenttejaan vaikka yleistieto on aivan hukassa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tintti
        maria kirjoitti:

taidat miina olla hieman seonnut!!!mistäköhän sperma saadaan? olisikohan vaikka miehestä....ja sanot että kusipää miehiä ei enään lapsen saantiin tarvita? herää kysymys!!!!???? sun täytyy ihan tosi mennä kouluun kertaamaan viidennen luokan biologiaa!!! siis toi on tosi hälyttävää jos sä luulet et spermaa sataa vaikkapa taivaalta!!!!huhhuh..että tollanen ihminen täällä jakelee kommenttejaan vaikka yleistieto on aivan hukassa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

että nykyteknologian aikakaudella on mahdollista saada lapsia aikaan ilman miehiä, ei kuitenkaan ilman naisia. Ei sillä, että minun mielestäni miehiä ei tarvittaisi, mutta pohdi itse mistä omat komenttisi ovat kotoisin.

• EveryoneIsSpecial
        Tintti kirjoitti:

että nykyteknologian aikakaudella on mahdollista saada lapsia aikaan ilman miehiä, ei kuitenkaan ilman naisia. Ei sillä, että minun mielestäni miehiä ei tarvittaisi, mutta pohdi itse mistä omat komenttisi ovat kotoisin.

Nooh, tuskinpa ketään tämänkään lauseen lukijaa olisi silti olemassa ilman miehiä (tai naisia, totta kai). Aika monella on isä. Molemmat ovat tärkeitä. Kaikki on tärkeitä... paitsi ehkä Hitler. Hitler oli aika paska jätkä.

• art

Kaunista. Samoista syistä minäkin rakastan naista. Jotenkin ontto kuva tästä kuitenkin syntyy. En voi välttää lukemasta asiaa näin:

Otsikko:

Miksi rakastan naista, enkä miestä

Nainen välittää - mies on siis itsekäs
      Naisella on tunneälyä - mies ei siis tajua tunteitaan
      Naiset eivät tee kaikesta kilpailua - miehet kilpailevat kaikesta.
      Naiset eivät pelkää näyttää tunteitaan - miehet pelkäävät
      Nainen on kaunis - mies ei ole kaunis
      Nainen osaa iloita aidosti toisen puolesta - miesten empaattinen ilo on teeskentelyä
      Naisen kanssa rakastelu on huoh...enemmän - Miehen kanssa rakastelu on vaillinaista
      Naiselle on luonnollista antaa enemmän kuin ottaa - miehet haluavat enemmän kuin ovat valmiita antamaan
      Nainen on hellä - Mies ei ole hellä
      Naiselle seksi on osa rakkautta... - miehelle rakkaus on osa seksiä.
      Naiset ovat herkkiä ja samalla henkisesti vahvoja - Miehet eivät ole herkkiä mutta ova silti henkisesti epävakaita.

Näissä väitteissä tietämättömyys miehistä huutaa kurkku suorana ontolla rintaäänellään kliseitä, jotka muistuttavat hömppälehtien luonnehdintoja miehistä. Ehkä olet osunut väärien miesten seuraan, ehkä olet jopa estinyt miehistä miestä ja löytänyt tunnevammaisia machoja.
      Sisilisko, sinulla on tässä monta hyvää syytä rakastaa naista. Mutten usko että kellään naisella on kaikkia mainitsemiasi hienoja ominaisuuksia, eivätkä miehet vastaavasti ole sellaisia kuin tulkitsin sinun väittävän.

Kaikesta huolimatta on hienoa, että sinulla on seksuaalinen identiteetti josta pidät kiinni, vaikka se homofobisessa yhteiskunnassamme on välillä vaikeaakin.

• Tavallinen mies

Minä luulen, että tämä "Sisilisko" on hieman vähemmän kaunis ja vähemmän naisellinen nainen. Hän on aikanaan yrittänyt epätoivoisesti saada miestä itselleen.

Tämä yritys on kuitenkin aina tuottanut tyhjän haavin. Niin hän on sitten kääntynyt täysin toiseen suuntaan. Eli ikäänkuin kostaakseen miehille, joilta ei ole saanut vastakaikua, "Sisilisko" on alkanut lesboksi ja hänestä on siinä samassa rytäkässä tullut myöskin miesten vihaaja.

Tuskin erehdyn paljon.

Sinällänsä aika traaginen kohtalo.

• Sisilisko

En häpeä syitäni, enkä peittele onnellisuuttani.

Saan olla tunteellinen romantikko, ja voin myös halutessani hieman provosoida subjektiivisilla mielipiteilläni.
        Onhan tämä mielipidepalsta. Osasin hieman odottaakin vastaavia päätelmiä.

Minulla ei ole mitään syytä listata syitä miksi en rakasta miestä, mutta tuhat syytä rakastaa naista.

Sen verran voin korjata, etten vihaa, halveksi tai sääli miehiä. Suhtautumiseni miehiin on yhtä neutraalia (emotionaalisesti ja seksuaalisesti) kuin kenen tahansa heteron suhtautuminen omaan sukupuoleen on.

Eihän heteronainenkaan vihaa automaattisesti naisia sen takia ettei rakastu heihin!

Rakkauteni suuntautuneisuus on minulle täysin sisäsyntyistä ja selvää. On loukkaus tunteitani kohtaan väittää, että rakkauteni on syntynyt vihasta (miehiin)

• Sisilisko
        Tavallinen mies kirjoitti:

Minä luulen, että tämä "Sisilisko" on hieman vähemmän kaunis ja vähemmän naisellinen nainen. Hän on aikanaan yrittänyt epätoivoisesti saada miestä itselleen.

Tämä yritys on kuitenkin aina tuottanut tyhjän haavin. Niin hän on sitten kääntynyt täysin toiseen suuntaan. Eli ikäänkuin kostaakseen miehille, joilta ei ole saanut vastakaikua, "Sisilisko" on alkanut lesboksi ja hänestä on siinä samassa rytäkässä tullut myöskin miesten vihaaja.

Tuskin erehdyn paljon.

Miten ikinä vain haluat asiaa itsellesi selittää.
        Jos tuottaa vaikeuksia ajatus kauniista naisista joka eivät halua miehiä, niin kannatta ilman muuta kuvitella kaikki lesbot rumiksi ja epätoivoisiksi.

Minä en ainakaan pysty sanomaan mitään sinun ulkonäöstäsi tai miehekkyydestäsi, - kaiketi siksi, etten ole tavannut sinua.

On aika yleistä pitää lesboutta ”traagisena kohtalona”. Vielä useampi erehtyy luulemaan, että lesbojen täytyy vihata miehiä, koska rakastavat naisia. Huh, voiko mustavalkoisemmin enää ajatella?

Minä itse en ole koskaan edes yrittänyt rakastua mieheen, saati ”epätoivoisesti saada miestä”. Olen aina rakastanut vain naisia, ja minun kannaltani ehdottomasti traagisin kohtalo olisikin päätyä miehen puolisoksi.

Silloin vasta olisin epätoivoinen.

• ~Ihana tyttö87~
        Sisilisko kirjoitti:

Jos tuottaa vaikeuksia ajatus kauniista naisista joka eivät halua miehiä, niin kannatta ilman muuta kuvitella kaikki lesbot rumiksi ja epätoivoisiksi.

Minä en ainakaan pysty sanomaan mitään sinun ulkonäöstäsi tai miehekkyydestäsi, - kaiketi siksi, etten ole tavannut sinua.

On aika yleistä pitää lesboutta ”traagisena kohtalona”. Vielä useampi erehtyy luulemaan, että lesbojen täytyy vihata miehiä, koska rakastavat naisia. Huh, voiko mustavalkoisemmin enää ajatella?

Minä itse en ole koskaan edes yrittänyt rakastua mieheen, saati ”epätoivoisesti saada miestä”. Olen aina rakastanut vain naisia, ja minun kannaltani ehdottomasti traagisin kohtalo olisikin päätyä miehen puolisoksi.

Miten nainen voi olla lesbo!?! Ehkä se johtuu siitä että olen itse hetero.Lisäksi se on mun mielestä epänaisellista.Nainen ei oo nainen ilman miestä,tai toisinpäin! Jos oisin lesbo tuntisin itteni kauhean maskuliiniseksi.Ja tahon olla naisellisuuden perikuva. Oon kyllä suudellu tyttöä,mutta se ei tuntunu samalta ku pojan kanssa...se ei kerta kaikkiaan tuntunu miltään! Pojat ja miehet ovat ihaninta mitä maailmassa voi olla!!! Ne on todellakin niin...Wouh! Niillä[joillakin] on niin jumalainen vartalo ja ne osaa olla niin sulosia! Jotenki tuntuu et jos oisin lesbo niin mun elämä valuis hukkaan. Et nainen tiedä mistä kaikesta jäät paitsi!!!!

• Miina
        ~Ihana tyttö87~ kirjoitti:

Miten nainen voi olla lesbo!?! Ehkä se johtuu siitä että olen itse hetero.Lisäksi se on mun mielestä epänaisellista.Nainen ei oo nainen ilman miestä,tai toisinpäin! Jos oisin lesbo tuntisin itteni kauhean maskuliiniseksi.Ja tahon olla naisellisuuden perikuva. Oon kyllä suudellu tyttöä,mutta se ei tuntunu samalta ku pojan kanssa...se ei kerta kaikkiaan tuntunu miltään! Pojat ja miehet ovat ihaninta mitä maailmassa voi olla!!! Ne on todellakin niin...Wouh! Niillä[joillakin] on niin jumalainen vartalo ja ne osaa olla niin sulosia! Jotenki tuntuu et jos oisin lesbo niin mun elämä valuis hukkaan. Et nainen tiedä mistä kaikesta jäät paitsi!!!!

Minä vastaan tuon "sisiliskon" puolesta, kun nyt satuin lukemaan tuon sinun "ihana tyttö87" kirjoituksesi ennekuin tuo sisilisko kerkes vastaamaan. Sisilisko voi tietysti olla eri mieltä, mutta minä kuitenkin sanon, että sinulla tyttö87 on vielä paljon oppimista tästä elämästä ja noista miehistä.

Oletko vielä edes yhtään kertaa odottanut aamupuolelle yötä, että milloin miehes tulee kotiin? Ja millaisessa kunnossa hän saattaa olla? Tuoksuuko vaatteet jollekkin parfyymille? Onko paidassa huulipunaa? Minkälaisia selityksiä hän on antanut viivästyneelle kotiin tulolle? Mihin on jäänyt auto, muistaako hän edes sitä?

No, en enempää provosoi, saattaa joku loukkaantua.

Katsele, kuuntele kevättä, saatat jotain oppiakkin.

• Mies

kirjoitus!!

Sinä puhut todella asiaa.

Ei kannata noteerata tuohon "Miinan" vastineeseen. Hän tuntuu olevan tällä palstalla miestenvihaajien perikuva. Puhuu pelkkää sontaa. "Sisilisko" ei vaikuta läheskään niin pahalta tyypiltä, vaikka lesbo onkin.

Vain "Miina" itse tietää, mikä on hänen päänsä sekoittanut. Mutta antakaamme reppanan olla.

Olin todella iloinen sinun kirjoituksestasi ja toivon sinulle kaikkea hyvää jatkossa!!

Eläkäämme täysipainoista elämää ja nauttikaamme vastakkaisesta sukupuolesta.
        Moi!

• ~ihana tyttö~87
        Miina kirjoitti:

Minä vastaan tuon "sisiliskon" puolesta, kun nyt satuin lukemaan tuon sinun "ihana tyttö87" kirjoituksesi ennekuin tuo sisilisko kerkes vastaamaan. Sisilisko voi tietysti olla eri mieltä, mutta minä kuitenkin sanon, että sinulla tyttö87 on vielä paljon oppimista tästä elämästä ja noista miehistä.

Oletko vielä edes yhtään kertaa odottanut aamupuolelle yötä, että milloin miehes tulee kotiin? Ja millaisessa kunnossa hän saattaa olla? Tuoksuuko vaatteet jollekkin parfyymille? Onko paidassa huulipunaa? Minkälaisia selityksiä hän on antanut viivästyneelle kotiin tulolle? Mihin on jäänyt auto, muistaako hän edes sitä?

Onhan mulla varmasti vielä paljon oppimista tästä elämästä,en sitä kielläkkään. Mutta mua ällöttää tuo monen lesbo naisen ylikorostunu feministisyys. Ja nuo raa'at mielipiteet miehistä! Ei kaikki miehet ole samanlaisia ns. sikoja. Kyllä niitä kunnollisia miehiäkin löytyy! En silti kiellä sitäkään etteikö niitä "sikojakin" olisi,mutta kyllä niitä on (vähemmän mahtavia) naispuolisiakin! Enkä usko että kukaan lesbo tai homo on sen takia lesbo tai homo koska sattumoisin joku tietty vastakkaisen sukupuolen omistava henkilö saattaa olla jotenki sikamainen! Homoseksuaalisuus ei lähde siitä! Vaan siitä että on kiinnostunu saman sukupuolen omistavista henkilöistä! Eli mun mielestä sanoisko "vakaumuksellisia" tai "oikeita" lesboja ei oo ne jotka on ainostaan samansukupuolen kanssa sen takia ku on niin äärifeministi ettei voi sietää miehiä!Ne on väärällä periaatteella! Tottakai jokanen saa ite määrittää sen mitä oma seksuaalisuus on,mutta tää on mun mielipide asiasta!

• ~ihan tyttö~87
        Miina kirjoitti:

vielä että älkää yleistäkö!!! Ei se tarkota että kaikki miehet pettää ja jättää jos yks tietty sattuu!!! Edelleen...niitä on hyviäkin miehiä olemassa! Ymmärtäkää kiitos meitä vähemmän feministejäkin!!!=)

• tyttö -78
        Sisilisko kirjoitti:

Olet aivan oikeassa! Olisipa naisia jotka välittävät vain naisista enemmän, tai ehkä onkin -mutteivät vain tule esiin!

Nainen on kaikkea - ja paljon enemmän. MINUN NAISENI on älykäs, kaunis, MIELETTÖMÄN seksikäs, suloinen, hellä, lempeä, hellyttävän itsepäinen, jne jne, listaa voisin jatkaa loputtomiin. (HEI VAIN KULTASENI JOS NÄET TÄMÄN) Hän on enemmän kuin voisin ikinä osata toivoa ja pyytää. Ylittää hurjimmat unelmani. Hän tekee minusta paremman ihmisen. TÄYDELLINEN.

• Sisilisko

Niinpä.

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat, vaikka en ehkä ymmärräkään kirjoituksesi motiivia.

Lesbous voi olla yksinkertainen ja looginen asia lesbolle itselleen, mutta aina niin vaikeasti selitettävä asia ulkopuoliselle. Lesbouteen liitetään lähes poikkeuksetta asioita, joilla ei itse lesbouden kanssa ole mitään tekemistä.

Oletan kuitenkin, että kirjoitit ihan mielenkiinnosta. Voin tyydyttää uteliaisuuttasi vaikka kertomalla itsestäni:

- En ole koskaan (28v.) rakastanut miestä
        - en ole tatuoitu, lihava enkä harrasta S/M-leikkejä
        - en ole siilipää, enkä käytä military-vaatteita
        - pidän huolta hygieniasta ja ulkonäöstäni
        - minulla on hyvä itsetunto – pidän itseäni kauniina
        - en ole trukkikuski, vartija, tai putkiasentaja
        - minua ei ole käytetty hyväksi – ei seksuaalisesti tai muutenkaan
        - kukaan nainen ei ole ”houkutellut” minua pois heteroudesta
        - minulla on hyvät ja lämpimät suhteet vanhempiini
        - vain harva nainen herättää mielenkiintoni ”sillä tavalla”
        - en tullut lesboksi rumuuden takia, enkä rumaksi lesbouden takia
        - mielestäni miehenkin vartalo voi olla hyvän näköinen
        - en käy lesbopaikoissa, enkä hae partnereita ilmoituksilla
        - en harrasta irtosuhteita, enkä ole seksuaalisesti järin aktiivinen
        - en pidä maskuliinisista naisista
        - en häpeä enkä piilottele suuntautuneisuuttani

Yrityksissä ymmärtää lesboutta on se vika, että ne usein jäävät vain yrityksiksi.
        Kaikkein vaikeimmalta tuntuu ulkopuolisesta ymmärtää se, että rakastan naista sen takia mitä nainen on, enkä sen takia mitä mies on, tai ei ole. Rakkauteni kohde ei myöskään määräydy sen perusteella mitä minä olen, vaan sen mitä rakkauteni kohde on.

Heteronaisen kyky asettua lesbon asemaan on kaiketi yhtä heikko, kuin lesbon kyky asettua homomiehen asemaan – ei niinkään heteronaisen asemaan.

Minä rakastan naista. Minä en ajattele olevani nainen joka rakastaa naista. Vielä vähemmän pidän itseäni naisena, joka harrastaa seksiä naisen kanssa.
        En edes käyttäytyisi termiä ”seksuaalinen suuntautuneisuus”, koska lesboutta käsitellään muutenkin niin käsittämättömän seksikeskeisesti.

Orava- ja apinanaaraatkin harrastavat seksiä keskenään. Orava tekee sen kiinnittääkseen uroksen mielenkiinnon ja apina tekee sen, koska siitä saa seksuaalista mielihyvää (eivätkä sosiaaliset rajoitteet estä) Seksi on seksiä.
        Seksin harrastaminen naisen kanssa ei tee naista lesboksi, vaan lesboseksin harrastajaksi. Rakkaus ei ole seksiä.

Lesbo on siis nainen, joka rakastaa naista miehen sijaan. Piste. Lesbo ei ole nainen joka vihaa niin paljon miehiä, että vaihtaa miehen naiseen. Lesbous ei ole kosto miessukupuolelle.

Toki tämänkaltaisilla palstoilla törmää joskus teini-ikäisiin wannabe-lesboihin, jotka saavat päähänsä ruveta lesboiksi ”kun kaikki kundit on niin kusipäitä”
        Joidenkin mielestä taas lesbous on muuten vaan coolia, vihoviimeinen kuitti vastakkaiselle sukupuolelle.

Moni tyttö pohtii turhaan omaa ”normaaliuttaan”, jos on tullut vaikka suudelleeksi toista tyttöä. Itse sanoisin kyseessä olevan ohimenevän hetken, jolloin tunteet toista ihmistä kohtaan ovat jalostuneet niin spontaanin rehellisiksi, että hetkeksi on voinut unohtaa oman toisarvoisen, fyysisen itsensä.

• Sisilisko
        tyttö -78 kirjoitti:

Olet aivan oikeassa! Olisipa naisia jotka välittävät vain naisista enemmän, tai ehkä onkin -mutteivät vain tule esiin!

Nainen on kaikkea - ja paljon enemmän. MINUN NAISENI on älykäs, kaunis, MIELETTÖMÄN seksikäs, suloinen, hellä, lempeä, hellyttävän itsepäinen, jne jne, listaa voisin jatkaa loputtomiin. (HEI VAIN KULTASENI JOS NÄET TÄMÄN) Hän on enemmän kuin voisin ikinä osata toivoa ja pyytää. Ylittää hurjimmat unelmani. Hän tekee minusta paremman ihmisen. TÄYDELLINEN.

Sinulle, siskoseni, minun ei näköjään tarvitse ainakaan selitellä.

Kiitos kirjoituksesi välittämästä hyvästä mielestä!

• Minni
        Sisilisko kirjoitti:

Niinpä.

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat, vaikka en ehkä ymmärräkään kirjoituksesi motiivia.

Lesbous voi olla yksinkertainen ja looginen asia lesbolle itselleen, mutta aina niin vaikeasti selitettävä asia ulkopuoliselle. Lesbouteen liitetään lähes poikkeuksetta asioita, joilla ei itse lesbouden kanssa ole mitään tekemistä.

Oletan kuitenkin, että kirjoitit ihan mielenkiinnosta. Voin tyydyttää uteliaisuuttasi vaikka kertomalla itsestäni:

- En ole koskaan (28v.) rakastanut miestä
        - en ole tatuoitu, lihava enkä harrasta S/M-leikkejä
        - en ole siilipää, enkä käytä military-vaatteita
        - pidän huolta hygieniasta ja ulkonäöstäni
        - minulla on hyvä itsetunto – pidän itseäni kauniina
        - en ole trukkikuski, vartija, tai putkiasentaja
        - minua ei ole käytetty hyväksi – ei seksuaalisesti tai muutenkaan
        - kukaan nainen ei ole ”houkutellut” minua pois heteroudesta
        - minulla on hyvät ja lämpimät suhteet vanhempiini
        - vain harva nainen herättää mielenkiintoni ”sillä tavalla”
        - en tullut lesboksi rumuuden takia, enkä rumaksi lesbouden takia
        - mielestäni miehenkin vartalo voi olla hyvän näköinen
        - en käy lesbopaikoissa, enkä hae partnereita ilmoituksilla
        - en harrasta irtosuhteita, enkä ole seksuaalisesti järin aktiivinen
        - en pidä maskuliinisista naisista
        - en häpeä enkä piilottele suuntautuneisuuttani

Yrityksissä ymmärtää lesboutta on se vika, että ne usein jäävät vain yrityksiksi.
        Kaikkein vaikeimmalta tuntuu ulkopuolisesta ymmärtää se, että rakastan naista sen takia mitä nainen on, enkä sen takia mitä mies on, tai ei ole. Rakkauteni kohde ei myöskään määräydy sen perusteella mitä minä olen, vaan sen mitä rakkauteni kohde on.

Heteronaisen kyky asettua lesbon asemaan on kaiketi yhtä heikko, kuin lesbon kyky asettua homomiehen asemaan – ei niinkään heteronaisen asemaan.

Minä rakastan naista. Minä en ajattele olevani nainen joka rakastaa naista. Vielä vähemmän pidän itseäni naisena, joka harrastaa seksiä naisen kanssa.
        En edes käyttäytyisi termiä ”seksuaalinen suuntautuneisuus”, koska lesboutta käsitellään muutenkin niin käsittämättömän seksikeskeisesti.

Orava- ja apinanaaraatkin harrastavat seksiä keskenään. Orava tekee sen kiinnittääkseen uroksen mielenkiinnon ja apina tekee sen, koska siitä saa seksuaalista mielihyvää (eivätkä sosiaaliset rajoitteet estä) Seksi on seksiä.
        Seksin harrastaminen naisen kanssa ei tee naista lesboksi, vaan lesboseksin harrastajaksi. Rakkaus ei ole seksiä.

Lesbo on siis nainen, joka rakastaa naista miehen sijaan. Piste. Lesbo ei ole nainen joka vihaa niin paljon miehiä, että vaihtaa miehen naiseen. Lesbous ei ole kosto miessukupuolelle.

Toki tämänkaltaisilla palstoilla törmää joskus teini-ikäisiin wannabe-lesboihin, jotka saavat päähänsä ruveta lesboiksi ”kun kaikki kundit on niin kusipäitä”
        Joidenkin mielestä taas lesbous on muuten vaan coolia, vihoviimeinen kuitti vastakkaiselle sukupuolelle.

Moni tyttö pohtii turhaan omaa ”normaaliuttaan”, jos on tullut vaikka suudelleeksi toista tyttöä. Itse sanoisin kyseessä olevan ohimenevän hetken, jolloin tunteet toista ihmistä kohtaan ovat jalostuneet niin spontaanin rehellisiksi, että hetkeksi on voinut unohtaa oman toisarvoisen, fyysisen itsensä.

Kiitos mieltä hykerryttävästä kirjoituksestasi. Olet selvästi ajatellut asioita syvällisesti ja osaat vieläpä niitä ilmaista sujuvasti! Tuli hyvä mieli lukiessa. Kaikke hyvää elämääsi! Toivon sen oikean peillin löytyvän pian!

• maria
        Miina kirjoitti:

sinulle "miina" suosittelisin pientä asennemuutosta!taidat ajatella että ikä on tiedon mitta...idioottimaista!taidat luulla että 15 vuotiaalla nuorella ei ole mitään näkemystä elämästä!vai?minä henkilökohtaisesti hyväksyn homoseksuaalisuuden 100%, kuitenkin itse olen täysi hetero.sit en voi ymmärtää sitä et miksi homot ja lesbot kuuluttavat omaa seksuaalista suuntaununeisuuttaan...! eihän me heterotkaan sitä tehdä(paitsi jotkut henkilöt vastalauseena homoseksuaalisuudelle)! tuntuu joskus että jotkut homot eivät itse hyväksy omaa seksuaalisuuttaan koska kuuluttavat sitä koko maailmalle! joku voisi kokea sen rohkaisuna, toinen taas aivopesuna.minä koen sen vihamielisenä viestinä heteroita kohtaan. tässä onkin päivän kysymys: miksi homoseksuaalit kuuluttavat asioitaan koko maailmalle?(poikkeuksiakin löytyy)eihän heterotkaan tee niin. esimerkiksi kun joku rakastunut teinityttö kuuluttaa rakkauttaan jotain poikaa kohtaan, ei hän lisää lauseensa loppuun että homot ovat syvältä! mutta lähes jokatoisesta homoseksuaalin samantyyppisestä tekstistä löytyy hetero-inhoinen lausahdus. eläkää ihmiset sovussa ja pitäkää jokainen omista asioistanne huoli! eihän koko maailman tarvitse tietää seksuaalisuuteenne liittyviä asioita vai?

• maria
        Miina kirjoitti:

herran jumala!!!! mikä toi juttu on että te lesbot uskotte että ainoastaan mies voi pettää?! siis sä Miina taidat olla todellakin epäonnistunut miesten suhteen aikoinasi...ELI jos yksi tai kaksi miestä pettää niin kaikki maailman miehet on anuksesta..? lisäksi se että jos mies pettää niin olisitko todella niin riippuvainen että yhden miehen takia muuttaisit oman seksuaalisen suuntautumisesi? huono ratkaisu, lesboudessa ei ole siis mitään vikaa mutta jos käyttää lesboutta ratkaisuna niin eihän se sitten ole mitään rakkautta samaa sukupuolta kohtaan? epäaitoa paskaa... mutta muistutan jälleen että en halua yleistää sillä moni löytää oman aidon seksuaalisuutensa monien mutkien kautta...vaikkapa pettymysten kautta miesten rintamalla...mielipiteensä kullakin mutta herää kysymys!? itse olen sen verran itsenäinen ihminen että en loukkaantuisi siitä jos mies pettäisikin minua sillä ainahan voin ottaa takin naulasta ja lähteä kävelemään tai viskata ukon pellolle...itse olen ehkä hieman tunnevammainen koska en pysty rakastamaan täydeltä terältä mutta sen ansiosta ainakin kykenen näkemään muutamia tosiasioita ja olemaan vapaa ihminen omien päätöksieni kanssa. oma rakkauteni kohdistuu lähimmäisiini ja seksuaaliset tarpeeni miehiin.kun pidän nämä kaksi asiaa erillään niin ainakin vältyn turhilta sydänsuruilta.....=)

• mies
        maria kirjoitti:

herran jumala!!!! mikä toi juttu on että te lesbot uskotte että ainoastaan mies voi pettää?! siis sä Miina taidat olla todellakin epäonnistunut miesten suhteen aikoinasi...ELI jos yksi tai kaksi miestä pettää niin kaikki maailman miehet on anuksesta..? lisäksi se että jos mies pettää niin olisitko todella niin riippuvainen että yhden miehen takia muuttaisit oman seksuaalisen suuntautumisesi? huono ratkaisu, lesboudessa ei ole siis mitään vikaa mutta jos käyttää lesboutta ratkaisuna niin eihän se sitten ole mitään rakkautta samaa sukupuolta kohtaan? epäaitoa paskaa... mutta muistutan jälleen että en halua yleistää sillä moni löytää oman aidon seksuaalisuutensa monien mutkien kautta...vaikkapa pettymysten kautta miesten rintamalla...mielipiteensä kullakin mutta herää kysymys!? itse olen sen verran itsenäinen ihminen että en loukkaantuisi siitä jos mies pettäisikin minua sillä ainahan voin ottaa takin naulasta ja lähteä kävelemään tai viskata ukon pellolle...itse olen ehkä hieman tunnevammainen koska en pysty rakastamaan täydeltä terältä mutta sen ansiosta ainakin kykenen näkemään muutamia tosiasioita ja olemaan vapaa ihminen omien päätöksieni kanssa. oma rakkauteni kohdistuu lähimmäisiini ja seksuaaliset tarpeeni miehiin.kun pidän nämä kaksi asiaa erillään niin ainakin vältyn turhilta sydänsuruilta.....=)

Bravo! Sinä nainen todellakin tiedät mistä puhut! Jos sinunlaisia VIISAITA HETERO naisia olisi enemmän niin maailma olisi täydellinen paikka!

• maria
        Tavallinen mies kirjoitti:

Tuskin erehdyn paljon.

Sisiliskon puheista paistaa itsepetos. Vain syrjitty nainen voi olla noin ahdasmielinen heteroita kohtaan. Tosin lesboudessa ei mielestäni ei ole mitään pahaa...mutta kun sitten joku patoutunut äärifemari lesbo alkaa vähättelemään miehiä ja miesten tunteellisuutta..niin prkl! tuntuu niin epäinhimilliseltä että miehiä haukutaan tunteettomiksi. ja huomio kaikille lesboille jotka sanovat että miehet pettävät! eivätkö naiset petä?????

• Tavallinen mies
        maria kirjoitti:

Sisiliskon puheista paistaa itsepetos. Vain syrjitty nainen voi olla noin ahdasmielinen heteroita kohtaan. Tosin lesboudessa ei mielestäni ei ole mitään pahaa...mutta kun sitten joku patoutunut äärifemari lesbo alkaa vähättelemään miehiä ja miesten tunteellisuutta..niin prkl! tuntuu niin epäinhimilliseltä että miehiä haukutaan tunteettomiksi. ja huomio kaikille lesboille jotka sanovat että miehet pettävät! eivätkö naiset petä?????

Ryypätäänkö joskus kaffeet yhdessä ja ihmetellään maailman menoa?
        :))

Hyvää kesää sinulle!

• xena
        maria kirjoitti:

Maris, luepas pari edellistä viestiäsi! Ettet vaan itse hieman yleistäisi. =)

Te lesbot jne... eiköhän nyt ollut kyseessä Miinan mielipide eikä "teidän lesbojen". Varsin nopeasti pystyit viestin perusteella tekemään oman tulkintasi Miinan taustoista ja tilanteesta "... olisitko niin riippuvainen että yhden miehen takia muuttaisit oman seksuaalisen suuntautumisesi?" jnejne

Mistä tiedät mikä kaikki on Miinan kommenttiin vaikuttanut? Ja muuten... pystytkö itse muuttamaan omaa seksuaalista suuntautumistasi?

• Sisilisko
        maria kirjoitti:

Aika huolestuttavaa, että joku kykenee kirjoitukseni perusteella määrittelemään minut patoutuneeksi äärifemakoksi.
        Miesten väheksymistäkin saa kirjoituksistani etsiä.

Saa etsiä, mutta ei kyllä löydä.

Lukutaidosta on näköjään yllättävän pitkä matka luetun ymmärtämiseen.

• Sisilisko
        Minni kirjoitti:

Kiitos mieltä hykerryttävästä kirjoituksestasi. Olet selvästi ajatellut asioita syvällisesti ja osaat vieläpä niitä ilmaista sujuvasti! Tuli hyvä mieli lukiessa. Kaikke hyvää elämääsi! Toivon sen oikean peillin löytyvän pian!

Kiitos kauniista sanoistasi.. toivotan myös sinulle kaikkea mahdollista hyvää!

• maria
        xena kirjoitti:

Te lesbot jne... eiköhän nyt ollut kyseessä Miinan mielipide eikä "teidän lesbojen". Varsin nopeasti pystyit viestin perusteella tekemään oman tulkintasi Miinan taustoista ja tilanteesta "... olisitko niin riippuvainen että yhden miehen takia muuttaisit oman seksuaalisen suuntautumisesi?" jnejne

Mistä tiedät mikä kaikki on Miinan kommenttiin vaikuttanut? Ja muuten... pystytkö itse muuttamaan omaa seksuaalista suuntautumistasi?

tuota noin, jos olet lukenut kaikki viestini niin luulisi että olet ymmärtänyt että en tahdo yleistää kuten moneen viestiini olen kirjoittanut. lisäksi olen antanut käsittää että minulla ei ole minkäänlaista inhoa lesboja ja homoja kohtaan. kehoittaisin sinua lukemaan kaikki tähän aihepiiriin kuuluvat viestit uudelleen ja miettimään että mistä tässä oikein keskustellaan.lisäksi en ole tehnyt mitään hätäisiä johtopäätöksiä eli maalannut piruja seinille vaan tahtonut vastauksia miinalta, esimerkiksi siihen että miksi jotkut lesbot kuuluttavat omaa seksuaalisuuttaan vaikka sen luulisi olevan heille lähes itsestään selvää....kannattaisi lukea aina kaikki kirjoitukset huolella ettei tule päästeltyä sammakoita...lisäksi jos olet saanut sen käsityksen että minä ikäänkuin lokeroin homoseksuaalit visusti omaan laatikkoonsa, olet väärässä.

• mies
        xena kirjoitti:

Xena sinä feministien perikuva! Et ole todellakaan tainnut ymmärtää Marian tarkoitusperiä. Hänen tekstinsähän ovat täyttä tosiasiaa! On totta että monet lesbot kuuluttavat omaa seksuaalisuuttaan heteroita enemmän, jos saman sukupuolen rakastaminen on heille niin luonnollista niin miksi he tahtovat kuuluttaa sitä ja haukkua miehiä? Ja kehoittaisin sinua (kuten Maria jo sanoi) lukemaan tähän aihepiiriin kuuluvat viestit uudelleen ja kiinnittämään huomita myös siihen että Marian viesteissä lukee moneen kertaan "-En tahdo yleistää.".

• maria
        Sisilisko kirjoitti:

Aika huolestuttavaa, että joku kykenee kirjoitukseni perusteella määrittelemään minut patoutuneeksi äärifemakoksi.
        Miesten väheksymistäkin saa kirjoituksistani etsiä.

Saa etsiä, mutta ei kyllä löydä.

Lukutaidosta on näköjään yllättävän pitkä matka luetun ymmärtämiseen.

heti alkuun voisin huomauttaa sinulle Sisilisko että eräässä tekstissäsi oli lausahdus "en voisi kuvitella traagisempaa asiaa kuin eläminen miehen kanssa" ja aikaisemmin olit kirjoittanut "en ole ikinä edes yrittänyt olla miehen kanssa". Herää kysymys... Miten voit tuomita miehet vaikka et oikeastaan miehen rakkautta ole ikinä kokenutkaan..etkä liioin rakkautta mieheen... En yritä mitenkään väittää että sinun tulisi kokeilla miehen kanssa koska jos ei sytytä niin ei sytytä... Lisään myös että en ole mikään lesbokauhua poteva persoona... Ja oletko varma että olen pelkkä suolan ystävä??? Ethän vain rakas ystävä maalaile piruja seinille? Aika järkyttävää on se että asioiden kyseenalaistaminen tuntuu olevan väärin tällä palstalla... Ja järkyttävää on myös se että ihmiset eivät ymmärrä kirjoittamiaan tekstejään. Voin yhtyä tekstisi loppulausahdukseen "Lukutaidosta on näköjään yllättävän pitkä matka asioiden ymmärtämiseen" ja lisätä vielä että "On hyvä tarkistaa omat kirjoitelmansa aina ennen julkistamista ettei tule päästettyä sammakoita suustaan tai puhuttua itseään pussiin". Kaikki tekstissäni oleva kritiikki on kirjoitettu kyseenalaistamisen nimissä sekä yleistämistä varoen ELI TARKOITUKSENI EI OLE MISSÄÄN NIMESSÄ YLEISTÄÄ!!!!

• lesbo
        Miina kirjoitti:

Tahtoisin tietää Miina että miksi kumoat ~Ihana tyttö87~ mielipiteet pelkän iän perusteella (kuten Maria jo kysyi)? Itse olen 27-vuotias nainen ja olen ollut lesbo koko ikäni ja hyväksyn täysin itseni mutta kun luen sinun mielipiteitäsi, alkaa minua ihmetyttämään ilkeä ja epävarma esiintymisesi kun joku kysyy sinulta ihan varteenotettavia kysymyksiä tosin Ihana tyttökin voisi hieman miettiä omaa tahdittomuuttaan. Sisilisko selitti Ihanalle Tytölle avoimesti lesbouden ja käyttäytyi suvaitsevaisesti (vaikka osa hänen viesteistään ovat jotain aivan omituista) mutta sinä torjut kaikki kysymykset suoraan. Voisin jatkaa tätä kirjoittamista loputtomiin.=) En halua pahoittaa kenenkään mieltä tällä viestillä!=)

• lesbo
        Miina kirjoitti:

Etkä todellakaan vastannut Sisiliskon puolesta koska hänellä tuntuu olevan täysin eri lähtökohdat kuin sinulla kun kysytään "syytä" hänen suuntautumiselleen...

• mehiläinen
        maria kirjoitti:

Miten kukaan voikaan osua noin naulan kantaan? Noin järkeviä kommentteja ei täällä kannata julkaistakkaan koska totuus saattaa sattua joihinkin liikaa! Pidä lippu kuitenkin korkealla!

• maria
        mehiläinen kirjoitti:

Miten kukaan voikaan osua noin naulan kantaan? Noin järkeviä kommentteja ei täällä kannata julkaistakkaan koska totuus saattaa sattua joihinkin liikaa! Pidä lippu kuitenkin korkealla!

Kiitos nyt vain mutta tarkoitukseni ei ole ollut missään vaiheessa loukata muita ihmisiä. Tämähän on mielipidepalsta missä kritiikki on sallittua mutta määrätietoinen pahan mielen tuottaminen ei ole se mihin pyrin.=)

• Sisilisko
        maria kirjoitti:

heti alkuun voisin huomauttaa sinulle Sisilisko että eräässä tekstissäsi oli lausahdus "en voisi kuvitella traagisempaa asiaa kuin eläminen miehen kanssa" ja aikaisemmin olit kirjoittanut "en ole ikinä edes yrittänyt olla miehen kanssa". Herää kysymys... Miten voit tuomita miehet vaikka et oikeastaan miehen rakkautta ole ikinä kokenutkaan..etkä liioin rakkautta mieheen... En yritä mitenkään väittää että sinun tulisi kokeilla miehen kanssa koska jos ei sytytä niin ei sytytä... Lisään myös että en ole mikään lesbokauhua poteva persoona... Ja oletko varma että olen pelkkä suolan ystävä??? Ethän vain rakas ystävä maalaile piruja seinille? Aika järkyttävää on se että asioiden kyseenalaistaminen tuntuu olevan väärin tällä palstalla... Ja järkyttävää on myös se että ihmiset eivät ymmärrä kirjoittamiaan tekstejään. Voin yhtyä tekstisi loppulausahdukseen "Lukutaidosta on näköjään yllättävän pitkä matka asioiden ymmärtämiseen" ja lisätä vielä että "On hyvä tarkistaa omat kirjoitelmansa aina ennen julkistamista ettei tule päästettyä sammakoita suustaan tai puhuttua itseään pussiin". Kaikki tekstissäni oleva kritiikki on kirjoitettu kyseenalaistamisen nimissä sekä yleistämistä varoen ELI TARKOITUKSENI EI OLE MISSÄÄN NIMESSÄ YLEISTÄÄ!!!!

Aivan totta, en voisi kuvitella traagisempaa asiaa kuin eläminen miehen kanssa.

Se, tai mikään muukaan ei ole ristiriidassa minkään sanomiseni kanssa.

Homon pakottaminen heterosuhteeseen olisi yhtä traagista, kuin heteron pakottaminen homosuhteen. Silti en vieläkään ole tuominnut millään tavalla ketään miestä, tai muuten syyllistynyt ”ahdasmielisyyden heteroita kohtaan” – kuten asian ilmaisit.

Elämä puussa olisi traagista, en silti pitäisi sitä puun vikana.

Se, etten rakastu mieheen ei ole miesten tuomitsemista. Se on asioiden vallitseva tila. En ole myöskään väittänyt sinua tai ketään muutakaan lesbokauhua potevaksi persoonaksi. Väitin sinua vain suolan ystäväksi, koska olet itse asian tuonut julki. Suhteestasi sokeriin en ole väittänyt mitään. (anteeksi kielikuvat)

En ole syyttänyt sinua yleistämisestäkään. Minulla ei ole mitään kyseenalaistamista vastaan – päinvastoin. Olen mielestäni kyseenalaistanut täällä aika montakin asiaa.

George Bush Tyhmempi sanoi koko maailmalle: ”Jos ette ole meidän puolellamme, olette meitä vastaan”

Onko sama juttu heteroudessa? Lesbo nainen on automaattisesti miehiä ja heteroutta vastaan?

Se, kultaseni, on sitä yleistämistä, jota niin hartaasti haluat sanoutua irti.

• maria
        Sisilisko kirjoitti:

Aivan totta, en voisi kuvitella traagisempaa asiaa kuin eläminen miehen kanssa.

Se, tai mikään muukaan ei ole ristiriidassa minkään sanomiseni kanssa.

Homon pakottaminen heterosuhteeseen olisi yhtä traagista, kuin heteron pakottaminen homosuhteen. Silti en vieläkään ole tuominnut millään tavalla ketään miestä, tai muuten syyllistynyt ”ahdasmielisyyden heteroita kohtaan” – kuten asian ilmaisit.

Elämä puussa olisi traagista, en silti pitäisi sitä puun vikana.

Se, etten rakastu mieheen ei ole miesten tuomitsemista. Se on asioiden vallitseva tila. En ole myöskään väittänyt sinua tai ketään muutakaan lesbokauhua potevaksi persoonaksi. Väitin sinua vain suolan ystäväksi, koska olet itse asian tuonut julki. Suhteestasi sokeriin en ole väittänyt mitään. (anteeksi kielikuvat)

En ole syyttänyt sinua yleistämisestäkään. Minulla ei ole mitään kyseenalaistamista vastaan – päinvastoin. Olen mielestäni kyseenalaistanut täällä aika montakin asiaa.

George Bush Tyhmempi sanoi koko maailmalle: ”Jos ette ole meidän puolellamme, olette meitä vastaan”

Onko sama juttu heteroudessa? Lesbo nainen on automaattisesti miehiä ja heteroutta vastaan?

Se, kultaseni, on sitä yleistämistä, jota niin hartaasti haluat sanoutua irti.

En mielestäni tyrkyttänyt mitenkään sinua kokeilemaan elämää miehen kannsa sillä minulle on itsestään selvyys että kaikkia ihmisiä ei yksinkertaisesti nappaa elämä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Asia mikä minut sai ärsyyntymään "vastausviestissäsi" oli se kuinka sinä käsittelet sanomisiani siinä uskossa että en voisi olla toista mieltä, ajatelmani mitä olen ruudulle näpyttänyt ovat pelkkiä ajatelmia ja kysymyksiä. Ihan miten vain, haluan kuitenkin vaihtaa mielipiteitä ilman riidan katkua... En todellakaan usko että kaikki lesbot ovat miehiä vastaan sillä kuten olen jo aikaisemmissa kirjoituksissani sanonut "osa lesboista..." eli ei kaikki! ja sama pätee myös heteroissa; osa heteroista inhoaa homoja, osa homoista inhoaa heteroita. Itse en kuulu kumpaankaan "ääriryhmään". En todellakaan ole sitä mieltä että lesbo nainen on automaattisesti heteroita ja miehiä vastaan. sanoisin että osa lesboista on miehiä vastaan, mutta uskon että tähän "ryhmään" kuuluvat enimmäkseen naiset joilla on huonoja kokemuksia miesten kanssa ja ovat löytäneet oman identiteettinsä "toisesta päästä"...

Pääasiallinen syy oikeastaan siihen miksi alunperin kirjoitin tälle keskustelupalstalle oli se että ärsyynnyin nimimerkki "Miinan" asennoitumisesta miehiä kohtaan, enkä todellakaan sano että sinä omaisit yhtä ikävän asenteen... Voin syyttää heteroitakin myös samasta ikävästä suhtautumisesta homoja kohtaan... Asia on kaksipiippuinen eikä ratkaisua ei tunnu löytyvän...

• Miina
        lesbo kirjoitti:

Tahtoisin tietää Miina että miksi kumoat ~Ihana tyttö87~ mielipiteet pelkän iän perusteella (kuten Maria jo kysyi)? Itse olen 27-vuotias nainen ja olen ollut lesbo koko ikäni ja hyväksyn täysin itseni mutta kun luen sinun mielipiteitäsi, alkaa minua ihmetyttämään ilkeä ja epävarma esiintymisesi kun joku kysyy sinulta ihan varteenotettavia kysymyksiä tosin Ihana tyttökin voisi hieman miettiä omaa tahdittomuuttaan. Sisilisko selitti Ihanalle Tytölle avoimesti lesbouden ja käyttäytyi suvaitsevaisesti (vaikka osa hänen viesteistään ovat jotain aivan omituista) mutta sinä torjut kaikki kysymykset suoraan. Voisin jatkaa tätä kirjoittamista loputtomiin.=) En halua pahoittaa kenenkään mieltä tällä viestillä!=)

Minä olen jo melkein tuplaten sinun ikäisesi karjattoman maatilan emäntä. Karjasta luovuin jo kaksikymmentä vuotta sitten.

Miehiä on käynyt tyrkyllä moniakin. Kerjäläisiä vieläkin enemmän, mikä pyytänyt mihinkin tarkoitukseen rahaa ja perusteluita ollut jos jonkin laisia. Toki minä olen joillekkin järjestöille säännöllisesti antanutkin. Olenhan minä saanut ne laitettua verovähennyksiin.

Ja sitten nämä uskontohihhulit. Mikä oikeus heillä on minua saattaa helvettiin. Pitäiskö minun jakaa tämä omaisuuteni näille hihhuleille, että minä saisin taivaspaikan?

Ja sitten tämä "keke". Väittää minua sairaaksi, aivot pehmenneeksi, ym. Kyllä siinä on todella sairas mies ja likäksi vielä linnassa.

Meitä on nyt tässä kaksi ronskia akka ja me saadaan hoidettua tämä maatila ilman tuollaista sairasta kusipäämiestäkin. Toki välillä pitää palkata apuvoimia, kun ei kerkeä kiireimpään aikaan kaikkea itse tekemään, varsinkaan noita metsätöitä. Ja viimesyksyisen myrskyn jäljiltä on vielä aika paljon korjattavaa puuta metsässä. Mutta onhan meillä sitten vastapainoksi vähän vapaampaakin aikaa matkusteluun ja ilonpitoon.

Toisin sanoen, minä olen panostanut vain tuon "keken" juttuihin, enkä ole niinkään lukenut näitä muita juttuja ajatuksella ollenkaan.

• xena
        maria kirjoitti:

tuota noin, jos olet lukenut kaikki viestini niin luulisi että olet ymmärtänyt että en tahdo yleistää kuten moneen viestiini olen kirjoittanut. lisäksi olen antanut käsittää että minulla ei ole minkäänlaista inhoa lesboja ja homoja kohtaan. kehoittaisin sinua lukemaan kaikki tähän aihepiiriin kuuluvat viestit uudelleen ja miettimään että mistä tässä oikein keskustellaan.lisäksi en ole tehnyt mitään hätäisiä johtopäätöksiä eli maalannut piruja seinille vaan tahtonut vastauksia miinalta, esimerkiksi siihen että miksi jotkut lesbot kuuluttavat omaa seksuaalisuuttaan vaikka sen luulisi olevan heille lähes itsestään selvää....kannattaisi lukea aina kaikki kirjoitukset huolella ettei tule päästeltyä sammakoita...lisäksi jos olet saanut sen käsityksen että minä ikäänkuin lokeroin homoseksuaalit visusti omaan laatikkoonsa, olet väärässä.

Takerruin siihen, että kyseessä oli erään ihmisen kommentti (kommentit, olen pahoillani kun en ollut tarpeeksi huolellinen). "Eikä teidän lesbojen."

Ja tämä on varmasti mielestäsi varsinainen sammakko mutta mielestäni luokittelet ja lokeroit esittämällä asiasi juuri edellä mainitulla tyylillä. Teillä heteroilla on taipumusta juuri tuollaiseen. (ja ihan selvennykseksi tuo oli sitten ironiaa =)provosoivaa hieman mutta ironiaa).

Mutta keskustelupalstaviestinnässä lienee puhetta pahemmin näkyvillä tulkinnan ongelma. Kuten toisinaan tekstiviestittelyssäkin.

Olet oikeassa siinä, että joillain lesbonaisilla on varsin suuri tarve tuoda vahvasti esille oma seksuaalinen suuntautuneisuutensa. Muina esimerkkeinä voisi mainita jotkut heteromiehet, homomiehet, heteronaiset, biseksuaalit jne. Mutta luulen sen liittyvän epätietoisuuteen omasta itsestä ja heikkoon itsetuntoon.

Pahoillani siitä, että taisin sotkeutua Sinun ja Miinan väliseen keskusteluun mutta luulin tämän olevan keskustelupalsta.

Mukavaa kesää!
        xena

• xena
        mies kirjoitti:

Xena sinä feministien perikuva! Et ole todellakaan tainnut ymmärtää Marian tarkoitusperiä. Hänen tekstinsähän ovat täyttä tosiasiaa! On totta että monet lesbot kuuluttavat omaa seksuaalisuuttaan heteroita enemmän, jos saman sukupuolen rakastaminen on heille niin luonnollista niin miksi he tahtovat kuuluttaa sitä ja haukkua miehiä? Ja kehoittaisin sinua (kuten Maria jo sanoi) lukemaan tähän aihepiiriin kuuluvat viestit uudelleen ja kiinnittämään huomita myös siihen että Marian viesteissä lukee moneen kertaan "-En tahdo yleistää.".

Antamastasi nimityksestä, en ole vaan aivan varma oliko se kohteliaisuus vai jotain muuta. =)

Sinäkin olet oikeassa siinä, että jotkut lesbot pitävät kovaa ääntä omasta seksuaalisuudestaan. Mutta kuten Mariallekin vastasin niin tekevät myös jotkut homomiehet, biseksuaalit, heteromiehet jne. Eivät vain "te lesbot", johon taas takerruin *auts*.

Heikko itsetunto, epävarmuus seksuaalisuudesta jne...joillain se ilmenee vihana jotain erilaista ja ehkä uhkaavaa kohtaan (miesviha, naisviha jne).

"Feministinen" kommentti ; ) Hetero(?)miehenä sinun taitaa olla vaikea asettua esimerkiksi lesbonaisen asemaan ja ymmärtää sitä kuinka mies-ja nimenomaan heteromieskeskeisessä maailmassa elämme.

Ihmisiä kaikki ollaan.... niin kovin erilaisia niin pahuksen samanlaisia!

Mukavaa kesää sinullekin, mies!

xena
        nainen, ihminen =)

• xena
        maria kirjoitti:

Kiitos nyt vain mutta tarkoitukseni ei ole ollut missään vaiheessa loukata muita ihmisiä. Tämähän on mielipidepalsta missä kritiikki on sallittua mutta määrätietoinen pahan mielen tuottaminen ei ole se mihin pyrin.=)

Varsin hyvä lähtökohta! =)

Mielipiteiden vaihdossa ja keskustelussa lienee oleellista toisen kunnioittaminen ja ihan oikeasti itselle ehkä vieraiden tai ainakin erilaisen ajatusten käsittely. Eikä vaan ehdoton vastakkainasettelu ja nujertaminen. Myös kohtelias kielenkäyttö on asiallista. Eikä määrätietoinen pahan mielen tuottaminen.

Joo... jos vaikka klikkaisi "ilmoita asiattomasta viestistä" useimmista erään multipersoonan viesteistä. Olisikohan siitä mitään hyötyä...

• nette
        Miina kirjoitti:

Minä olen jo melkein tuplaten sinun ikäisesi karjattoman maatilan emäntä. Karjasta luovuin jo kaksikymmentä vuotta sitten.

Miehiä on käynyt tyrkyllä moniakin. Kerjäläisiä vieläkin enemmän, mikä pyytänyt mihinkin tarkoitukseen rahaa ja perusteluita ollut jos jonkin laisia. Toki minä olen joillekkin järjestöille säännöllisesti antanutkin. Olenhan minä saanut ne laitettua verovähennyksiin.

Ja sitten nämä uskontohihhulit. Mikä oikeus heillä on minua saattaa helvettiin. Pitäiskö minun jakaa tämä omaisuuteni näille hihhuleille, että minä saisin taivaspaikan?

Ja sitten tämä "keke". Väittää minua sairaaksi, aivot pehmenneeksi, ym. Kyllä siinä on todella sairas mies ja likäksi vielä linnassa.

Meitä on nyt tässä kaksi ronskia akka ja me saadaan hoidettua tämä maatila ilman tuollaista sairasta kusipäämiestäkin. Toki välillä pitää palkata apuvoimia, kun ei kerkeä kiireimpään aikaan kaikkea itse tekemään, varsinkaan noita metsätöitä. Ja viimesyksyisen myrskyn jäljiltä on vielä aika paljon korjattavaa puuta metsässä. Mutta onhan meillä sitten vastapainoksi vähän vapaampaakin aikaa matkusteluun ja ilonpitoon.

Toisin sanoen, minä olen panostanut vain tuon "keken" juttuihin, enkä ole niinkään lukenut näitä muita juttuja ajatuksella ollenkaan.

ei ketään taida kiinnostaa.

• ksgkjgsd

Mies nai pohjaan saakka
      Mies tuuppaa myös hanuriinkin syvälle
      Mies ei turhia puhu
      Miehen jorma on kaunis
      Miehen sperma parantaa lauluääntä
      Miehen kanssa saa ratsastaa ilman satulaa
      Miehellä nousee ilman käskemättäkin
      Mies antaa juuri sitä mitä haluan
      Mies laukeaa kuin öljytorni
      Miehen mulkkua on parempi nuolla kuin tikkaria

• Jopo

Ihan paikkansapitävä lista Sisiliskolla tuossa... Mutta toivottavasti et tarkoita että mies on täysin kykenemätön mihinkään noista... Eikö mies välitä? Eikö mies osaa iloita toisen puolesta? Eikö mies ole hellä? Usko pois, jotkut meistä pystyvät kaikkiin listassasi oleviin asioihin!!

• miesten kesken

Minua on aina kiinnostanut ajatus, että kaksi samaa sukupuolta olevaa ihmistä voi täydentää toisiaan olemalla vain yksilöitä, eli ei jonkin sukupuolisen vastakkaisuuden kautta, vaan olemalla vain omanlaisiaan yksilöitä. Kaksi naista voi olla sillä tavalla erilaisia, että täydentävät toisiaan. Kaksi miestä voi olla erilaisia siten, että täydentävät toisiaan. Siinä ei tarvita mitään sukupuoleen liittyviä rooleja tai rituaaleja, vaan se on vain toisen ihmisen kohtaamista ja hyväksymistä.

• gjmej9+

isäsuhteesi ollut huono jos sitä ollenkaan- näinhän siinä sitten käy kun miehen mallii ei näytetä. mtä maailmamme onkaan kohta jos näin ajateltaisiin

• on tääl jutut

Onko nää lesbot ja homot täydellisiä, eivät petä, ovat muutenkin viksuja ihmisiä? Salli mun nauraa, samanlaisia eli ihmisiä kaikki, eivät vaan tykkää vastakkaisesta sukupuolesta-olisko lievää narsismiakin osalla...

• vesilisko2

Se on sairaus..tai no posttraumaattinen stressitila joka johtuu vaihtoehtoisesti huonosta äiti tai huonosta isä suhteesta, kaikki edellä annetut väittämät ovat ihan hyvä tapa verhota se alunperäinen ongelma ja mahdollinen hyväksikäyttö näkymättömiin.

Jos terveellä järjellä on matkassa, niin eipä rakkautta voi eikä tarvitse noin listata tai perustella. Tosin tämähän oli lesboille eikä meille
      homoille laisinkaan..Aika vanhaaikainen ajattelu ja jako suomi24:jältä
      kun toisaalta olemme miehiä ja naisia mutta homoseksuaaleja kaikki tyyni..
      Minun kohdallani väkivaltainen ja juoppo isä aiheutti sen, etten halunnut koskaan olla mies, mutta tiesin silti aina, että sukupuoli on sama kun minulla.

Ainakin tiedän ongelmani ja asiat jotka siihen lapsuudesta johtivat,
      enkä pakene niitä listojen taakse..Voisin toki sanoa, että vain mies tietää miten kuuluu oraaliseksiä antaa miehelle, mutta ensin tämä oli kapinaa isää kohtaan ja nyt tämä on rakkautta..Onneksi tunnen myös naisia jotka rkastavat naista vain rakkauden itsensä tähden..Ilman selityksiä.

• vesilisko2

Ja lopetinkin sitten lukemisen..Kun tuo SETA:sta jo tuttu viha ja sisääpäinkääntyneisyys näytti saavan heti jo kärkeen vallan.
        Surullistahan tuo on , mutta onneksi tunnen kuten todettu myös
        hyviä naisia niin miesten kun naistenkin puolelta, jotka ottavat ihmiset
        ihmisinä eivätkä luokittele.. Ja ennekaikkea vihaa 24/7.
        Vihanne teidät pisteeseenne ajoi ja se syö teidät hengiltä.
        Oli ilo myös lukea perusteluja valita mies ja toisaalta naisen näkökanta väittämääni että oikea rakkaus on sokea ilman vihaa
        ja luokittelua.

• dgdgfdgfdfg

Nainen välittää
      Riippuu naisesta.

Naisella on tunneälyä
      Ei välttämättä.

Naiset eivät tee kaikesta kilpailua
      Ainakin heteronaiset tekevät ulkonäöstä kilpailua (=kuka on kaikkein haluttavin miesten silmissä, kuka on laihin, kenellä on parhaat tissit tai pyörein pylly, kenellä on näkyvämpi sixpack, parempi iho, tyylikkäämmät vaatteet, jne jne)

Naiset eivät pelkää näyttää tunteitaan
      Naiset pelkäävät usein näyttää NEGATIIVISIA tunteita, kuten vihaa.

Nainen on kaunis
      Kauneus on katsojan silmissä.

Nainen osaa iloita aidosti toisen puolesta
      Monet naiset ovat erittäin, erittäin kateellisia ja katkeria, eivätkä tunne mitään iloa toisen saavutuksista tai onnistumisista.

Naisen kanssa rakastelu on - huoh.. enemmän
      Samaa mieltä, koska nainen pyrkii tyydyttämään ensisijaisesti kumppaninsa eikä itseään.

Naiselle on luonnollista antaa enemmän kuin ottaa
      Totta.

Nainen on hellä
      Paitsi silloin kun ei ole.

Naiselle seksi on osa rakkautta, eikä päinvastoin
      Totta.

Naiset ovat herkkiä ja samalla henkisesti vahvoja
      Totta. Monet naisen vahvuuksista ovat naisen heikkouksissa.

• Sairauseiilokellekkä

Onko lespoilla pitempi kieli,kuin miehillä?Minkä takia lespot filmeissä tukkivat vipraa toisen anukseen ja nuolevat sitä.Tuleehan tekevällekkin joskus virheitä.Luoja loi naisen yhtenä päivänä ja väsyksissä,kun miehen luomiseen meni viisi päivää!

• 54645646

Koska filmit tehdään miehille, ja miehet ovat niin tyhmiä, että kuvittelevat universumin pyörivän kyrvän ympärillä. Näin ollen vibra on kyrvän korvike ja ilmeisesti kyrpää sitten nuollaan. Ja työnnetään anukseen.

• elä

Älä ota mallia filmeistä elä oikeaa elämää älä filmi elämää.

• tahrajmann

Kaikki muu kuin se, että saa tehdä toiselle enemmän kuin itselle fyysisesti ja psyykkisesti... tuntuu tuhkalta.

Terv... naisellisen kauniit kasvot omaava mieshenkilö (vai mikä siinä sitten on jos varatut naiset ja lesbotkin syö elävältä jo pelkällä katseella ja sitten ne 20v vanhemmat puumat kanssa...)

• MarttaHari

Naisten kanssa saa keskustella syvällisiä, tunteet jylläävät, mantereet tutisevat, aina saa vääntää ja säätää :)

Naisen keho on kertakaikkisen ihana. Esteettisesti ja funktionaalisessti :)

Naiset ovat vaikeita, naiset eivät ole itsestäänselviä ollenkaan :) Ihanaa, että on haastetta elämässä, liian helppoa ei tarvikaan olla :)

Voi että. Aivan ihanaa, että saa naista rakastaa :) En haluaisi olla yhtään erilainen.

• luoja loi

olet sekaisin päästäsi. luoja loi miehen ensin, sen jälkeen naisen miehelle, tiestikö tämän?

• f4ck

tiesitkö että nykyaikana ei niinkään ole salaisuus mistä ihmiset on kehittyneet, tiesithän tämän?

• Selviöilmiö

When god made man she was only joking.......

Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2221
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1836
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1354
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      216
      997
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      94
      983
    6. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      980
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      945
    8. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      776
    9. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      760
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      729
    Aihe