Prosessorin lämmöt

Anonyymi-ap

Mikä on Intelin Core I5 9500T prosessorin sopiva lämpötila?

Core Temp ohjelma ilmoittaa minimit ja maksimit sekä keskimääräisen lämpötilan.

Millaiset lukemat ei aiheuta huolen aihetta?
AVG (keskimääräinen ) on nyt jotain 60 astetta Celsiusta ja maksimi on 75.
Mitä noista lukemista kannattaa seurata, keskimääräistäkö?
Konetta ei käytetä tehopelaamiseen, korkeintaan videoiden katseluun ja virustarkistus ilmeisesti tuulettimen hurinasta päätellen lämmittää prosessoria eniten.

Mikä tuossa ohjelmassa on kohta TJ max 100 astetta? Se on koko ajan sama, vaikka nollaisi nuo muut min/max/avg-kohdat.

18

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Idle / kevyt käyttö 30–50 °C
      Peli / raskas kuorma 60–85 °C
      Lähellä rajoja 90 °C+ (ei suositeltavaa)

      • Anonyymi00002

        Onko nuo keskimääräisiä lukuja, huippuja vai mitä?


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Onko nuo keskimääräisiä lukuja, huippuja vai mitä?

        Keinoälyn lukuja.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Onko nuo keskimääräisiä lukuja, huippuja vai mitä?

        Ei ainakaan huippuja, pii-pohjainen transistori lämpenee helposti 150C lämpötilaan on-tilassa. Jos puolet ajasta on päällä, keskimääräinen lämpötila on kotelossa 75C.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ei ainakaan huippuja, pii-pohjainen transistori lämpenee helposti 150C lämpötilaan on-tilassa. Jos puolet ajasta on päällä, keskimääräinen lämpötila on kotelossa 75C.

        Silicon Valley, Piilaakso. Mahtavat maisemat. Binääriluvut ja muut, nollia ja ykkösiä. Jännä homma ja shortsikelit.


    • Anonyymi00006

      Intel Core i5‑9500T ‑prosessorin ylin sallittu lämpötila (Tjunction max) on 100 °C. Tämä on Intelin virallinen arvo

      • Anonyymi00007

        Ja siinä vaiheessa prosessori ei hajoa, vaan alkaa rajoittaa toimintaansa lämmön alentamiseksi? Joka näkyy tietenkin tietokoneen toimintojen hidastumisena, kunnes lämmöt on laskeneet?
        F-Securen täysi virustarkistus nosti prosessorin ytimien lämmön maksimissaan alle 80 asteen.


    • Jos Sinulla on jäähdyttimenä Intelin alkuperäinen reppana, niin nuo lämmöt ovat jopa ihan hyvät.

      Itse en ehkä kehtaisi rääkätä sellaista yhdistelmää sovelluksella, mikä oikeasti nostaa tehot (ja lämmöt) tappiin mutta omalla vastuulla:

      https://cinebench.net/download/

      Keskeytä testi jos lämmöt menevät yli 100 ℃.

      PC pitäisi puhdistaa pölystä määrävälein kerra-pari vuodessa vähän riippuen pölyn määrästä ja prosessorin ja jäähdyttimen välissä oleva lämpötahna vaihtaa noin kolmen vuoden välein.

      • Anonyymi00008

        Koska tuo prossa ei ole mikään peliprossa eikä sitä tarvitse rasittaa millään testiohjelmalla niin se intelin vakireppana jäähy riittää oikein mainiosti eikä se ole edes kovin äänekäs peruskäytössä.


      • Anonyymi00009

        Mihin kommenttiin tuo leuhotus oli tarkoitettu vastaukseksi? Avaukseenko?
        Mitä tarkoitat alkuperäisellä? Jos se on Intel Core I5 9500T, voiko se olla joku muu kuin alkuperäinen "reppana" ?


      • Anonyymi00008 kirjoitti:

        Koska tuo prossa ei ole mikään peliprossa eikä sitä tarvitse rasittaa millään testiohjelmalla niin se intelin vakireppana jäähy riittää oikein mainiosti eikä se ole edes kovin äänekäs peruskäytössä.

        Olla välittämättä on tietysti vaihtoehto, myönnetään. Huutaa minkä huutaa ja kun hajoaa, ostetaan uusi.


      • Anonyymi00010

        Mikähän jäähdytin sinne pitäisi laittaa?


      • Anonyymi00011
        kollimaattori kirjoitti:

        Olla välittämättä on tietysti vaihtoehto, myönnetään. Huutaa minkä huutaa ja kun hajoaa, ostetaan uusi.

        Mikä huutaa?


      • Anonyymi00010 kirjoitti:

        Mikähän jäähdytin sinne pitäisi laittaa?

        Kokeile ensin sen koneen puhdistusta pölystä ja lämpötahnojen vaihtoa. Jos tuulettimen huutaminen lakkaa niinkin vaatimattomassa tehtävässä kuin virustarkistus niin hyvä.

        Tämä on yliampuvan tehokas I5-9500T:lle, mutta entäs sitten? On edullinen, hiljainen ja tehokas mikäli vain mahtuu koteloon:

        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/967730/Thermalright-Assassin-Spirit-120-V2-PLUS-prosessorijaahdytin

        Kelpaa vielä uuteenkin koneeseen mikäli joskus päätät kasata itse uuden koneen.


      • Anonyymi00012
        kollimaattori kirjoitti:

        Kokeile ensin sen koneen puhdistusta pölystä ja lämpötahnojen vaihtoa. Jos tuulettimen huutaminen lakkaa niinkin vaatimattomassa tehtävässä kuin virustarkistus niin hyvä.

        Tämä on yliampuvan tehokas I5-9500T:lle, mutta entäs sitten? On edullinen, hiljainen ja tehokas mikäli vain mahtuu koteloon:

        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/967730/Thermalright-Assassin-Spirit-120-V2-PLUS-prosessorijaahdytin

        Kelpaa vielä uuteenkin koneeseen mikäli joskus päätät kasata itse uuden koneen.

        Ainut millä olen saanut tuulettimen huutamaan hetkellisesti, on tuo F-Securen virustarkistus ja lämmöt ilmoitti tuo mainitsemani ohjelma tuollaisiksi. Ja muussa käytössä lämmöt tuon Core Temp ohjelman mukaan on tällä hetkellä esim. AVG alle 60 astetta, MAX alle 70 astetta eikä tuuletin huuda (ei äännä, ei ota kierroksia).
        Kone on kunnostettu, kahden vuoden takuulla, huollettu, tarkistettu eikä siihen minikoteloon taida mahtua tuollaisia Verkkokaupan tuulettimia ja luulisi pölyjen olevan putsattu huollon yhteydessä samoin kuin silikonitahnat vaihdettu.
        En taida alkaa ajaa jotain kuormitustestiä toimivaan laitteeseen. Tämä kone ei ole mihinkään tehopelaamiseen tarkoitettu, jos tarvitsen sellaisen koneen, sitten varmaan hankin sellaisen.


      • Anonyymi00013
        kollimaattori kirjoitti:

        Kokeile ensin sen koneen puhdistusta pölystä ja lämpötahnojen vaihtoa. Jos tuulettimen huutaminen lakkaa niinkin vaatimattomassa tehtävässä kuin virustarkistus niin hyvä.

        Tämä on yliampuvan tehokas I5-9500T:lle, mutta entäs sitten? On edullinen, hiljainen ja tehokas mikäli vain mahtuu koteloon:

        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/967730/Thermalright-Assassin-Spirit-120-V2-PLUS-prosessorijaahdytin

        Kelpaa vielä uuteenkin koneeseen mikäli joskus päätät kasata itse uuden koneen.

        F-Securen suorittama manuaalinen täysi tarkistus, kesti 10 minuuttia, jonka ajan tuuletin hurisi voimakkaasti, sammuen tarkistuksen jälkeen hiljaiseksi.
        Tällaiset lämmöt ilmoitti Core Temp ohjelma prosessorin ytimille.
        Minimi 36 astetta.
        Maximi 75 astetta.
        AVG 56 astetta.

        Windows Defenderin täyttä tarkistusta en löydä, kun F-Secure on ottanut sen paikan virustorjunnassa, Defenderin palomuuri on päällä ja suojausmerkinnät OK.
        Ei kai tuollaisista lämpötiloista kannata olla huolissaan enempää kuin tuulettimen hurinastakaan, joka käy hetkellisesti korkeammalla, kun vertaa vanhoihin koneisiin, joissa se hurisi koko ajan.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        F-Securen suorittama manuaalinen täysi tarkistus, kesti 10 minuuttia, jonka ajan tuuletin hurisi voimakkaasti, sammuen tarkistuksen jälkeen hiljaiseksi.
        Tällaiset lämmöt ilmoitti Core Temp ohjelma prosessorin ytimille.
        Minimi 36 astetta.
        Maximi 75 astetta.
        AVG 56 astetta.

        Windows Defenderin täyttä tarkistusta en löydä, kun F-Secure on ottanut sen paikan virustorjunnassa, Defenderin palomuuri on päällä ja suojausmerkinnät OK.
        Ei kai tuollaisista lämpötiloista kannata olla huolissaan enempää kuin tuulettimen hurinastakaan, joka käy hetkellisesti korkeammalla, kun vertaa vanhoihin koneisiin, joissa se hurisi koko ajan.

        Siellä on silloin hyvä tuuletin, kun se pitää lämmöt tuollaisina. Ei sen vaihtaminen mitään auta, ellei sitten joku toinen tuuletin olisi hiljaisempi, mutta mitä väliä sillä on, kun tuuletin pysyy hiljaisena muun ajan kuin hetken kestävän virustarkistuksen?


      • Anonyymi00015

        Onko tuo hyvä seikka, että tuon Iavauksessa mainitun Intelin prosessorin mallinumeron perässä lukee Coffee Lake?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1080
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      103
      959
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      87
      758
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      539
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      536
    9. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      143
      522
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    Aihe