Täällä vilahtelee silloin tällöin ssna *ryssä tarkoittamassa venäläistä.. Tuo ei tosin ole rasismia, vaan muuten sopimatonta.
Sitä vastoin nimitys Ryssänmaa on ollut aikoinaan ihan tavallista asiakirjakieltä. Se esiintyy mm. Porvoon valtiopäivien julistuksen suomenkielisessä tekstissä. Se ei siis ole ole ole tuolla tavoin paheksuttava.
sopimaton nimiys
7
303
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
- siellä Porvoon asiakirjassa mainitaan -sanalla - Ryssland .
- Anonyymi00012
Hyvä että niitä kuolee Ukrainassa niinkin paljon.
- Anonyymi00002
Aika entinen ei koskaan enään palaa ja näin venäläisyyden lonkerot tuleva aika poltaa roviolla
Nyky vehkein venäjä olisi jo helposti paloittavissa - Anonyymi00004
Rysslandia asuttavat ryzzät.
- Anonyymi00013UUSI
Ei siellä varmaan kansa ole kovinkaantykästynyt mutta siltähän ei kysytä
- Anonyymi00014UUSI
Jatkuvaa sotaansa käyvä maa ja tapatetavansa lykkää etulinjoihin kohtalonsa kokemaan.
- Anonyymi00015UUSI
Ryssä on hyväksyttävä lempinimi, samoin kun tsuhna. Tsuhnien maa sijaitsi aikoinaan nyktisen argangelin paikkeilla, pietari suuri kateudestaan menestyvää heimoaluetta kohtaan siirrätti argangelin tuonne.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi4031557- 71798
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et38747Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri29694- 54669
- 44635
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht407633- 63553
- 88527
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle21474