Itse olen siis tässä tilanteessa... olin sairastunut reilu 4 vuotta sitten masennukseen joka on siis nyt helpottanut niin paljon että olen jo työharjoittelussa. Olen joutunut siis tilanteeseen monesti jossa olen joutunut vakavaan masennukseen sairastuneena puolustamaan omaa itsemääräämisoikeuttani perhettäni vastaan, jotka selkeästi EDELLEENKIN näkee minut jotenkin "alaikäisenä" ja on monesti yrittänyt minulle sitä "palkitaan ja rankaistaan" taktiikaa, jolla yritetään saada heidän mielipide minusta jotenkin "tärkeämmäksi" kuin omani.
Lisäksi minulta onnistuttiin manipuloimaan omat rahani äitini hallinnoimalle "sivutilille" ja jouduin esimerkiksi kun halusin ostaa itselleni kitaran, niin multa odotettiin perustelua että minkä takia halusin tämän ja jouduin käymään monen päivän riitelyä ennen kuin sain OMAN RAHANI omalle tililleni. Minulle siis yritettiin koko ajan asettaa ehtoja että miten saisin OMAT RAHANI omalle tililleni... olin silloin syvässä masennuksessa enkä jakasnut pitää omia puoliani niin kuin jaksaisin nykyään ja lopulta mut onnistuttiin manipuloimaan niin että suostuin niihin ehtoihin.
Minua ollaan siis perheeni toimesta yritetty moneen kertaan nöyryyttää ja olen joutunut VITTU MASENTUNEENA taistelemaan omien ABSOLUUTTISTEN itsemääräämisoikeuksieni puolesta ja välilllä on ollut kuin huutais tyhjille seinille... olen monesti tehnyt perheelleni selväksi että en anna periksi vaikka kuinka yrittäisivät, mutta kun ovat niin uppiniskaisia ja jääräpäitä!
Aikuisen ihmisen ei kuulu olla omista päätöksistään tilivelvollinen lapsuutensa perheelle, ei... vaikka kuinka yrittäisi selittää jotenkin "rakkaudella" tai "huolissaanololla". Ikärasismi ja biasit heillä pakottaa, ei looginen päättely tai rationaalisuus. Olen pitkän taistelun jälikeen OMILLA VOIMILLANI saanut heidät antamaan minulle tilaa , mutta tämän seurauksena masennus oireeni paheni ja masennus parani hitaammin kuin mitä se olisi todennäköisimmin parantunut jos olisin saanut sairastaa masennukseni RAUHASSA ilman jatkuvaa riitelyä ja taistelua.
Kun äiti ja perhe yrittää rajoittaa perheen nuorinta joka on kohta 30
2
133
Vastaukset
- Anonyymi00001
"Aikuisen ihmisen ei kuulu olla omista päätöksistään tilivelvollinen lapsuutensa perheelle, ei... vaikka kuinka yrittäisi selittää jotenkin "rakkaudella" tai "huolissaanololla". Ikärasismi ja biasit heillä pakottaa, ei looginen päättely tai rationaalisuus. Olen pitkän taistelun jälikeen OMILLA VOIMILLANI saanut heidät antamaan minulle tilaa , mutta tämän seurauksena masennus oireeni paheni ja masennus parani hitaammin kuin mitä se olisi todennäköisimmin parantunut jos olisin saanut sairastaa masennukseni RAUHASSA ilman jatkuvaa riitelyä ja taistelua."
Minkä takia ihmiset eivät voisi antaa masentuneen parantua omilla ehdoillaan? Minkä vitun takia kaikki rynnii "auttamaan" masentuneita ja sitten sanoo masentuneen puolesta että "ota tämä työkalu", "EIKUN OTA TÄMÄ" ja "eikun tämä!" ja kaikki yrittävät mestaroida masentuneen elämässä ja että he tietäisi paremmin masennuksen syyn kuin masentunut, vaikka masentuneella olisi jo ALKUVAIHEILLA tiedossa ongelman juuret? Miksi siihen sitten pitää yrittää tunkea jotain uskonnollista tai ideologisia paskoja häiritsemään masentuneen paranemis prosessia?! Minkä takia manipuloijilla on AINA joku vastaus "oikeuttamaan" vaikka pitäisivät vain turpansa kiinni!?
ap- Anonyymi00002
"Minkä takia ihmiset eivät voisi antaa masentuneen parantua omilla ehdoillaan? Minkä vitun takia kaikki rynnii "auttamaan" masentuneita ja sitten sanoo masentuneen puolesta että "ota tämä työkalu", "EIKUN OTA TÄMÄ" ja "eikun tämä!" ja kaikki yrittävät mestaroida masentuneen elämässä ja että he tietäisi paremmin masennuksen syyn kuin masentunut, vaikka masentuneella olisi jo ALKUVAIHEILLA tiedossa ongelman juuret? Miksi siihen sitten pitää yrittää tunkea jotain uskonnollista tai ideologisia paskoja häiritsemään masentuneen paranemis prosessia?! Minkä takia manipuloijilla on AINA joku vastaus "oikeuttamaan" vaikka pitäisivät vain turpansa kiinni!?"
Minkä takia ihmiset ovat niin hemmetin aggressiivisia juuri masentuneita ja burnoutista kärsiviä kohtaan? Nostaako tämä toisen haavoittuvaisessa tilassa oleminen joissakin "alkukantaisia" primitiivisiä saalistus viettejä joka sitten näkyy juurikin sillä että "olet minun armoillani ja käskyläiseni"? Ja varsinkin, jos olet joskus erehtynyt kysymään tietyiltä apua, niin sitten he yrittävät IKUISESTI pitää sinut autettavana, eli et koskaan paranisi ja pääsisi ongelmistasi yli, vaan olisit AINA jotenkin heistä "riippuvainen".
Perheeltäni en viitti kysyä että miten olla heistä riippumaton, koska he antaisi siihen vain vastauksen: "tee niiku me haluamme sinun tekevän" ja "elä niinkuin me haluamme sinun elävän". Yksin suurimman osan ajastani vietän, yritän etsiä kaikelle kokemalleni selitystä ja vastauksia... MIKSI ihmisillä on niin suuri tarve yrittää nöyryyttää toista ihmistä? Velka taakka orjuuttaa toista, jos on narsisti, niin narsisti ei koskaan unohda "kuinka minä olen auttanut" ja käyttävät sitä aina rajoittaakseen toisen elämää,..
ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291859Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571812Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3581600- 1501227
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2141188Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 111044
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt51009- 2851005
- 82971