Onkohan täällä joitain, joilla on kokemusta ikkunanpesurobotista? En nyt tarkota mitään itse ohjailtavaa ikkunanpesuria vaan nimenomaan robottia, jota voi ohjata älypuhelinmella. En tee itse ohjailtavalla ikkunanpesurilla yhtään mitään, koska en näe, sellainen olisi itselleni täysin hyödytön jakäyttökelvoton. Mutta oon siis alkanutrt itse miettiä, että ehkä kannattaisi ostaa ikkunanpesurobotti. Sellaisen ostohinta on tietysti harmillisen iso kertamaksuna, mutta oon tässä laskeskellut mitä ihmisen tilaaminen pesemään ikkunat ja parvekelasit maksaisi ja sekin maksaa niin helvetisti, että melkein kannattaisi ostaa kunnollinen ikkunanpesurobotti, joka maksaisi noilla pesufirmojen hinnoilla itsensä takaisin parisssa kolmessa vuodessa. Eli olisihan se robo kallis, mutta kalliiki se ihmisen tekemä pesukin tulee ja jos ei ole roboa niin ihmisen tekemästä pesusta pitäisi sitten maksaa aina joka kerta kun tilaa jostain firmasta ikkunoiden ja parvekelasien pesun. Robosta tarvitsisi maksaa vain kerran ja sitten siitä aiheutuvat kulut olisi vain mahdollisia vaihtopesuliinojen ja pesuaineiden ostamista mikä tulisi pidemmän päälle paljon halemmaksi kuin ihmisen tekemä ikkunoiden ja parvekelasien pesu.
Ei muuten, mutta itselläni on jo partsikin niin iso, että siinä on 9 isoa korkeaa parvekelasia ja lisäksi kymmenentenä lasina vielä partsin päädyssä pienempi parvekelasi. Ne pitäisi tietysti pestä molemmin puolin. Lisäksi tulee sitten tietysti olkkarin, makkarin ja keittiön isot kaksinkertaset lasit, jotka pitäs kaikki pestä molemmin puolin. Ja vielä on tietysti olkkarin parvekkeen oven korkea lasi ja kaikkien huoneiden tuuletusikkunat. Tuuletusikkunoiden laseja ei robo mahtuisi pesemään, mutta ne tuuletusikkunat voisi käydä läpi vaikka avustajan kanssa vaikka ikkunoiden pesu ei kyllä kuulu henkilökohtasen avustajan hommiin. Jokatapauksessa parvekelasien ja ikkunoiden laseja on niin paljon, että niiden peseminen molemmin puolin kestää ja, jos sitten siitä otetaan maksu tuntihinnoittelulla niin hintaa tulee helvetisti. Vaikka lasien pesumaksu perustuisi lasien määrään niin sekin tulisi kalliiksi. Eli melkein kannattaisi hommata ikkunanpesurobotti ja siihen heti muutama vaihtomikrokuituliinapaketti mukana tulevien lisäksi.
Ikkunanpesurobo mitä itse oon miettinyt on:
Ecovacs Winbot W2 Pro Omni
Todellinen ninihirviö tolla, mutta vaikuttaisi hyvältä. Toinen vaihtoehto olisi sen perusversio:
Ecovacs Winbot W2 Omni
Ton saisi kai hiukan halvemmammalla, mutta ehkä kallituisin tohon ekaan.
Ihan mielenkiinnosta, onko joillain kokemuksia noista tai jostain muusta ikkunanpesurobosta? Miten niiden turvaköydet oikein kiinnitetään, erityisesti miten tnoissa edellämainituissa roboissa? Noihan imeytyy kiinni lasiin, utta lisäki niiden putoamista voi estää turvakäydellä. Arvosteluiden mukaan noiden pitäs tehdä hyvää jälkeä, mutta kiinnostaisi silti kuulla mitä kokemuksia on noiden pesutuloksesta. Tai jonkin toisen ikkunanpesurobon siivoustuloksesta.
Niin ja tosiaan kuten sanoin itse ohjattavia ikkunanpesureita on ihan turha ehdottaa. En niitä sokeana pysty käyttämään ja samasta syystä robossa minkä itse mahdollisesti ostan pitää ehdottomasti olla mahdollisuus ohjata sitä älypuhelimella jotta robon pesuohjelmien ja asetusten valitseminen jne onnistuu.
T. miksuh
Ikkunanpesurobotti
3
85
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ainakin noiden aloituksessa mainitsemieni robojen pitäisi ilmeisesti sopia myös kehyksettömien lasien pesemiseen, eli siis esimerkiksi just parvekelasien pesemiseen. Kiinnostaisi kuitenkin kokemukset tostakin asiasta. eli onko onnistunut kuinka hyvin parvekelasien ja vastaavien peseminen robon avulla? Eli onko robo kuinka hyvin tunnistanut mihin lasi loppuu eikä ole esimerkiksi yrittänyt ylittää parvekelasin välistä rakoa mikä voisi aiheuttaa robon irtoamisen lasista.
T. miksuh - Anonyymi00002
Niin ja lisäksi itselläni on partsin kaiteen alaosakin lasia, eli nekin lasit pitäisi pestä ainakin sisäpuolelta. Ne tosin on sumennettua lasia, eliperiaatteessa niiden osalta ei ole niin tarkkaa joten ne voisi vaikka itsepyyhkiä rätillä vaan. Mutta jokatapauksessa maksaisi aivan helvetisti tilata joku ihminen pesemään noi kaikki lasit. Robon ostaminen voisi siis olla järkevää vaikka sen kertakustannus onkin iso.
T. miksuh - Anonyymi00003
Ikkunanpesurobossa olisi sekin hyvä puoli, että sen avulla voisi kiillottaa lasit vaikka pari kertaa kesässä tarvitsematta maksaa joka kerta jollekin ihmiselle niiden pesemisestä. Siinäkin mielessä robo tulisi paljon halvemmaksi pidemmän päälle.
T. miksuh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks545549Haluat nainen torjua minut
Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si784302Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut443566Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?
Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää623343Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat
En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?1023332Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.43040- 1102839
En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri612269Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan
kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai1292264Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu361741