Kokoomus ja kepu saavat vastakin miettiä sitä, mitä tapahtui Sipilän hallituksessa 2010-luvun lopulla. Ko puolueet (Orpo jopa puolueensa pj:na mukana) munasivat itsensä siinä, kun Orpo, Sipilän kanssa pitivät Soinin persuista eronnutta joukkoa kuin sylikoiraa mukana hallituksessa. Vaikka tämä joukko oli pieni, sai se pitää kaikki alkuperäiset ministeripostinsa. Osa Soinin porukan ministereistä sai siis jatkaa kepun ja kokoomuksen mandaateilla. Ei muodostettu uutta hallitusta. Yleisesti ihmeteltiin tällaista itsekästä huolimattomutta omiaan kohtaan. Omaa väkeä ei istutettu osaksi hallitusta soinilaisten ilman omaa mandaattia istuvien tilalle.
Sdp saa taas miettiä Marinin hallituksen pääministerin lausuntoja persuista. Hän jopa päästeli niin paksua, että koko persu-puolue on rasistinen. Oli sellaista puhetta kuin ei ymmärrettäisi mitä rasismi on. No, kansa sitten äänestikin persut ohi sdp:n. Ja nyt sossujen puheenjohtaja päästelee kummelimaisia puheita.
Persuthan voittavat vaalit, eikä tarvi kuin vähän muistella lähimenneitä
22
215
Vastaukset
- Anonyymi00001
Aina kannattaa Uskoa, vaikka Toivo on jo mennyt.
Nostan vielä hattua Sipilälle. leikkasi kuin Purra mut lyhensi valtion velkaa, Marin joutui pakkaamaa Sipilän leikkaamisia. Mitä tehnyt Purra kysyy suomen kansa, Purra leikkaamme lisää sen tuntee suomen kansa nahoissaan
- Anonyymi00004
Soinilaiset eivät saaneet eduskuntaan yhtään kansanedustajaa.
Se oli kansan "tuomio" soinilaisille.
Eikös Soini ole pyrkimässä kepuun?
Siitä vaan- kai se Sipilän kohtelu soinilaisia kohtaan jopa velvoittaa kepun ottamaan hänet vastaan.- Anonyymi00011
Uus na zit kaappasivat PS:n suunnitellusti itselleen. Uus na zijohtaja Henri Hautammäki
auttoi Holohölöä kaappaamaan PS:n.
Lautra Huhtasaari vahvisti asian kirjassaan ja on se muutenkin kaikkien valistuneitten
ihmisten tiedossa.
Holohölön uus na zi PS on aivan eri pyolue kuin Soinin PS, jota kannatti joku muukin
kuin rasisti. PS:ää ei muut kannata.
- Anonyymi00009
Sipilä ja Orpo jättivät Holohölön uusnatsipersut ulos hallituksesta.
- Anonyymi00010
Ei ole kehumista Sipilä-Orpon hallituksen keinoissa.
Lesta-miljonääri-Sipilä-Orpo-Soinin hallitus myös työntekijöitten
kyykyttäjähallitus. Kikytys oli samaa kyykytystä.
Työntekjät pistettiin tekemään ilmaistyötä yrityksille.
Se oli palkanalennus.
Oppi oli ehkä otettu lestajohtajilta,
jotka teettävät ylitöitä ilmaiseksi, perustellen, että "Se on lahjaHerralle".
Tässä tapauksessa Herra Yrityksenjohtajalle.
Sipilä ja Orpo leikkasivat valtion työntekijöitten lomarahoja,
joista suurin osa oli matalapalkkaisia naisia, joille raha olisi ollut tarpeen.
Sipilän hallitus leikkasi mm. lapsiisiä. Marin palautti ne ennalleen.
Eivät lapset ole koskaan olleet syypäitä talousongelmiin.
Eikö Sipilän hallitus jäädyttänyt eläkeindeksitkin kahteen kertaan ?- Anonyymi00012
Sipilän hallituksen (kepu, kokkarit ja PS) aikana 90% kansalaisista köyhtyi.
Eläkkeitä leikkasivat kahdesti, 2016 sekä 2018.
- Anonyymi00013
Nyt näyttää siltä, että vasemmiston kannatus saa jäädä.
Katson oikeiston suuntaan, yli keskustan.
Vasemmiston harjoittama propaganda oikeistoa kohtaan menee yli sietorajan.
Myös rauhanaikaisesta työstä maanpuolustuksen eteen ei vasemmistossa ole realistista kuvaa, vaan lapsellista saivartelua vakavalla asialla. Rauhanaikaisen työn pitää olla sellaista, että sodanaikainen työ, mm liikekallepano, sujuu. Tuollaisesta saivartelusta mahdollinen hyökkääjä jo tekee omat johtopäätöksensä ja tekee sitten tositilanteessa omat mutkikkaat juonittelunsa.- Anonyymi00015
Jos kuuluisin vauraaseen omistavaan luokkaan minäkin saattaisin äänestää
kokoomusta jos olisin ahne. Kokoomushan hyysäisi minua veronmaksajien rahalla
Purran kanssa. Se veisi pienituloisemmilta kaiken, että minä voisin rikastua. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Purran kanssa. Se veisi pienituloisemmilta kaiken, että minä voisin rikastua.Vaikuttaa siltä, että kuulut luokkajaon kannattajiin. On vauraitten luokka ja pienituloisten luokka.
Muista kuitenkin, että markkinatalous on mahdollisuus - mahdollisuus yrittää. - Anonyymi00021
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että kuulut luokkajaon kannattajiin. On vauraitten luokka ja pienituloisten luokka.
Muista kuitenkin, että markkinatalous on mahdollisuus - mahdollisuus yrittää.Ei tainnut mennä jakeluun ... ?
- Anonyymi00022
Anonyymi00015 kirjoitti:
Purran kanssa. Se veisi pienituloisemmilta kaiken, että minä voisin rikastua.Minäkin äänestäisin todennäköisesti kokoomusta JOS olisin rikas porvari
eikä muitten rahojen riistäminen itselleni liikuttaisi minua.
- Anonyymi00018
Roskapersut kaiken tuho
- Anonyymi00023
Täällä taitaa monelta unohtua, että markkinatalouteen kuuluu rehellinen vapaa kilpailu.
Myös tovereista koostuva osakeyhtiö voi kilpailla markkinoilla.
Kilpailu on myös kehitystä hyvin eteenpäinvievä ihmisominaisuus maailmantaloudessa.
Kuluttajat päättävät mitä tarvitaan. - Anonyymi00025
PERSUT ON SUOMEN PARAS PUOLUE
noi sdp ja vasemmisto puolueet on vain kateellisia kun nämä kokoomus ja persut on kuitenki saanu jo paljon asioita parempaan kuntoon,
EI velkamiljaardeja VOI noivan jakaa mihin sattuu,
kyllä sisäpolitiikassa pitää olla järki tallella mihin rahaa on vara jakaa,- Anonyymi00027
''EI velkamiljaardeja VOI noivan jakaa mihin sattuu....''
Ei voi, ne jaetaan hyvätuloisille.
Tähän mennessä OrpoPurra on ottanut lainaa lähes 60 miljardia euroa
OrpoPurra on ollut vallankahvassa 2,5 vuotta.
Marin otti lainaa 42 miljardia neljän vuoden aikana.
- Anonyymi00026
Ei persupuoluetta parempaa ole, koska muut ovat aivan surkeita.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6092782- 1071462
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671456Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831370- 1381256
- 1141244
- 1011058
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1351023- 48940
- 47881