Kunhan se ruoka on kotimaista.
Minulle on sama mistä ruoka tulee
40
334
Vastaukset
- Anonyymi00001
ainoastaan suomalainen, turvallinen ruoka kelpaa.
- Anonyymi00003
Suomalaisen ruuan laatu ratkaisee.
- Anonyymi00034
Pelkkä suomalaisuus ei takaa mitään. Näitä paskoja firmoja on aina välillä kärynnyt törkeitä hygienia laiminlyönneistä ja pahentuneen ja vanhentuneen raaka-aineen käytöstä.
Siitä vaan laput silmille ja suomalaista ostamaan.
- Anonyymi00002
Olemme EU:ssa. Kaikki on "kotimaista". Mutta olen samaa mieltä, alkutuotannon pitää olla kannattavaa Suomessa ja lähiruoka on ekologista ja puhdasta.
- Anonyymi00004
Suomalainen ruoka on parasta. Voihan sen jo hinnasta päätellä. Kallis on parasta.
- Anonyymi00005
Pian on lihahyllyt täynnä etelä-amerikasta tuotua myrkkylihaa ja kotimaan lihatuotanto on ajettu alas
- Anonyymi00006
EU tarkastaa kaiken lihan mitä tuodaan. Samat kriteerit koskee tuotua lihaa kuin kotimaistakin.
Tukijulli vain purkaa katkeruuttaan. - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
EU tarkastaa kaiken lihan mitä tuodaan. Samat kriteerit koskee tuotua lihaa kuin kotimaistakin.
Tukijulli vain purkaa katkeruuttaan.Ne rajat on semmoiset, että osa tuonnista läpäisee, osa ei. Mutta kotimainen alittaa ne rajat moninkertaisesti.
- Anonyymi00007
Mihin maataloustukia tarvitaan, jos oikeasti on paljon tätä "vain suomalainen kelpaa" -väkeä? Niillä, joille suomalaisuus on tärkeää, on halua myös maksaa suomalaisesta enemmän. Eihän se muuten ole oikeasti tärkeää. Suomalaisen ruuan korkeat kustannukset voisi siis viedä lopputuotteen hintaan ja ne jotka suomalaista ruokaa arvostaa maksaisivat oikean hinnan. Miksi veronmaksaja pitää sotkea kuvioon?
- Anonyymi00008
Lopeta ihmeessä syöminen niin ongelma katoaa!
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Lopeta ihmeessä syöminen niin ongelma katoaa!
Niinpä. Jos ruoka on ongelma veronmaksajille niin voi toki olla syömättä.
- Anonyymi00011
muaseuvvun tulevaisuuvven toimittaja,
yritti syyvä pelekke suomalaista ruokoo,
eihän siitä mittään tulluna,
ei viikkoo kestänä...- Anonyymi00012
Äänet päässä on oire vakavammasta.
- Anonyymi00013
Loukkaukset ovat tapa, jolla luuserikakarat käyttäytyvät.
- Anonyymi00014
loukkaantuuhan se luuseri pummi,
kun totuus iskee päin pläsiä,
"Suomalaista sisältöä löytyi surullisen vähän: porkkanoita, punajuuria, sipulia, lehtikaalia, kaurahiutaleita, varrasleipää, munia ja yksi ystäväni Päivin viime kesänä kasvattama kurpitsa. Edes jääkaappiin unohtunut juusto ei ollut kotimaista.
Seuraavana päivänä suuntasin kulkuni toiveikkain mielin kohti ruokakauppaa. Hedelmätiskin kohdalla kroppani jarrutteli. Vesi herahti kielelle mehukkaita appelsiineja vilkaistessani. Muutaman askelen päässä poimin hyllystä rasiallisen sinimailasen ituja sekä kotimaista luomuhapankaalia ostoskoriin.
Mietin mielessäni, kuinka monta kertaa pallo ehtii pyörähtää akselinsa ympäri, ennen kuin kehoni pyytää hapankaalia appelsiinin sijaan. Silti pysyin vahvana.
Kana sentään oli kotimaista ja silakoitakin olisi ollut tarjolla, mutta siihen vedän rajani. Mieluummin paistan porkkanaa kuin silakkaa.
Maitohyllystä löysin vanhan tutun suosikin, lohkeavan raparperijogurtin. Otin myös lohkeavan mustikkajogurtin olettaen, että mustikkakin todennäköisesti on kotimaista alkuperää. Ja palkkiona hyvästä itsehillinnästä ostin myös pussillisen Taffelin Ahvenanmaalla valmistettuja perunalastuja.
Kevyt oli kauppakassi sillä kertaa, vaikka siellä oli kaksi kiloa porkkanoita. Olin todella hämmästynyt siitä, kuinka suuri osa kauppojen hyllymetreistä täyttyy tuontiruoalla. Tai olenhan minä sen tiennyt, mutta nyt se vasta jysähti tajuntaan.
Totesin, että askeettiset eväät saavat ihmisen ajattelun kirkastumaan."
- Anonyymi00015
Kotimaista sen olla pitää!
- Anonyymi00016
Kevyt oli kauppakassi sillä kertaa, vaikka siellä oli kaksi kiloa porkkanoita. Olin todella hämmästynyt siitä, kuinka suuri osa kauppojen hyllymetreistä täyttyy tuontiruoalla. Tai olenhan minä sen tiennyt, mutta nyt se vasta jysähti tajuntaan.
Totesin, että askeettiset eväät saavat ihmisen ajattelun kirkastumaan." - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Totesin, että askeettiset eväät saavat ihmisen ajattelun kirkastumaan."Totta. Suomalaisen ruoan laatu on ylivoimaista.
- Anonyymi00018
"Suomalaista sisältöä löytyi surullisen vähän: porkkanoita, punajuuria, sipulia, lehtikaalia, kaurahiutaleita, varrasleipää, munia ja yksi ystäväni Päivin viime kesänä kasvattama kurpitsa. Edes jääkaappiin unohtunut juusto ei ollut kotimaista.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
No löytyyhän sitä juustoa ja muita maitotuotteita kotimaisena, samoin lihaa, perunaa, leipää, marjoja, Tässä annetaan tahallisesti väärä kuva asiasta.. Jos talvella ei juureksia ja kasviksia aina löydykään kotimaisena, korvaa ne silloin tuontitavaralla mutta aina kun mahdollista, ostaa kotimaista. Ei se niin vaikeaa ole. Esim. itse jätän tomaatit ja kurkut kauppaan silloin kun ei saa kotimaisena. Syön muuta silloin.,
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
No löytyyhän sitä juustoa ja muita maitotuotteita kotimaisena, samoin lihaa, perunaa, leipää, marjoja, Tässä annetaan tahallisesti väärä kuva asiasta.. Jos talvella ei juureksia ja kasviksia aina löydykään kotimaisena, korvaa ne silloin tuontitavaralla mutta aina kun mahdollista, ostaa kotimaista. Ei se niin vaikeaa ole. Esim. itse jätän tomaatit ja kurkut kauppaan silloin kun ei saa kotimaisena. Syön muuta silloin.,
eli syöt ulukolaista ruokoo...
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
eli syöt ulukolaista ruokoo...
Ei ko kotilaista
- Anonyymi00022
Egyptiläinen varhaisperuna oli raadin mukaan maukas ja hieno uusi tuttavuus. Kotimainen varhaisperuna oli multainen ja maultaan hyvin kyseenalainen. Kotimaisessa varhaisperunassa oli myös rupea luvattoman paljon ja epämääräistä vihreyttä.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Egyptiläinen varhaisperuna oli raadin mukaan maukas ja hieno uusi tuttavuus. Kotimainen varhaisperuna oli multainen ja maultaan hyvin kyseenalainen. Kotimaisessa varhaisperunassa oli myös rupea luvattoman paljon ja epämääräistä vihreyttä.
Minkälainen maku on "hyvin kyseenalainen"?
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Peruna kasvaa mullassa, tiesitkö? Egyptiläinenkin, ellei sitten ole kasvatettu jossain kemiallisessa liuoksessa. Loppu epämääräisyys on omassa tekstissäsi, yhden rupisen tai vihertävän perunan perusteella ei tarvitse mustata koko tuotannonalaa.
- Anonyymi00025
kemian teollisuuden liemissä,
niin kuin närppesissä... - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
kemian teollisuuden liemissä,
niin kuin närppesissä...Mitä ihmettä valehtelet ja miksi?
- Anonyymi00027
höh,
sekoilet,
kemian teollisuuden liemillä, lasivillassa,
närppesin nettosaaja kasvattelee... - Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
höh,
sekoilet,
kemian teollisuuden liemillä, lasivillassa,
närppesin nettosaaja kasvattelee...Jaa, oletkin itse lesta-yrpä...
- Anonyymi00031
Anonyymi00026 kirjoitti:
Mitä ihmettä valehtelet ja miksi?
Itse käytännössä väitit vesiviljelyä "kemiallisissa liuoksissa kasvaneiksi".
Jos haluat valehdella, niin valehtele sitten edes johdonmukisesti. Vai onko sekin liian rehellistä sinun arvoillesi? - Anonyymi00037
höh,
sekoilet,
tuas,
ei pelkässä vedessä kasva,
pitää olla kemianteollisuuden liemiä...
- Anonyymi00028
Itse en tykkää glyfosaatista.
- Anonyymi00030
No ei sitä ole syötäväksi tarkoitettukaan.
- Anonyymi00032
Suomessa glyfosaatti on sitä parempaa glyfosaattia.
- Anonyymi00033
Skotlantilaisen moraalifilosofin Adam Smithin klassisen poliittisen taloustieteen perusteoksessa "Kansojen varallisuus" (An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations) todetaan jo vuonna 1776´, että varallisuuden lähde on työn tuottavuus, jota voidaan merkittävästi kasvattaa työnjaolla ja erikoistumisella.
Tämä tarkoittaa, että Suomessa ei kannata tuottaa maataloustuotteita, joita on mahdollista tuottaa tehokkaammin jossain muualla ei väkisin tukien avulla tuoteta Suomessa.- Anonyymi00035
Suomalaisten kannattaisi siis lopettaa syöminen?
- Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Suomalaisten kannattaisi siis lopettaa syöminen?
Kirjoittiko Adam Smith syömisestä??
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Kirjoittiko Adam Smith syömisestä??
Anteeksi. Unohdin keskustelevani umpisivistymättömien maalaisten kanssa.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Nyt et vastannut kysymykseen....
- Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Olet sitten erehdyksessä kirjoitellut maaseutu palstalla jo vuosikausia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2082824Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1672501Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061162- 67990
Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies123982Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait267942Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka317909Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20899Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k507858Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22768