Säteilyturvakeskuksen (Stuk) mukaan Tshernobylin ydinonnettomuuden laskeuma näkyy edelleen suomalaisissa sienissä.
Suurimmat cesiumpitoisuudet mitattiin Kymenlaaksossa, Pirkanmaalla ja Päijät-Hämeessä. Näihin maakuntiin kertyi eniten myös Tshernobylin laskeumaa vuonna 1986. Säteilyannoksen kannalta tärkein aine on cesiumin radioaktiivinen isotooppi 137 (Cs-137), joka säilyy ympäristössä pitkään.
Hullua syödä sieniä!
Anonyymi-ap
11
194
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
Vitsisienet eivät kuulu joukkoon!
- Anonyymi00002
Silokki on oikein hyvä sieni niitä kun popsit näet sateenkaaren kaikissa väreissä ja smurffi kylän
- Anonyymi00004
Ei hyvä! Sitten käy kuten äidillesi. Aasi pudottaa selästään rotkoon.
- Anonyymi00006
Eipä ole mitään väliä.
- Anonyymi00008
Ööööö hönö
- Anonyymi00007
Popsikaa korwasienet miksei vaikka parit
- Anonyymi00009
Minä väännän korvasienen luontoon
- Anonyymi00010
Mi ä kuivaan sieniä ja poltan piipulla
- Anonyymi00011
Onko sinulla tuoli siellä katonharjalla?
- Anonyymi00012
Tässä on enää yksi sienisato aikaa saada eutanasia ennen seuraavia vaaleja.
- Anonyymi00015
Jooo
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.134732Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois196666Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!23627Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45627Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars97599- 56580
- 41529
Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29521Kuinka hyvin kestäisit?
Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?102520Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä59505