Holisti vai ei

Anonyymi-ap

Juon kuukaudessa noin kolme kertaa puoli litraa viiniä, joskus enemmän. Aina pe tai la. En molempina.

Onko tämä kuinka huolestuttavaa? Onko liikaa? Muuten kuntoilen paljon ja syön terveellisesti, nukun ihan hyvin.

12

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kuulostaa ihan maltilliselta. Kun mukaan otetaan se terävä piilopullo 2dl joka on aina varalla, kulutus on reippaahkoa, mutta ei vielä välttämättä huolestuttavaa.

• Määrät eivät välttämättä ole ratkaisevia, vaan asenteesi alkoon ja juomiseesi. Odotatko viini-iltoja ja suunnitteletko päiväsi niiden mukaan? Ajatteletko juomista usein? Sekin kertoo jotain, että olet täällä kysymässä asiaa. Kertooko se omasta huolestuneisuudestasi? Riippuvuus pahenevaan juomiseen voi alkaa huomaamatta ja vaarattoman tuntuisesti.

Näiltä palstoilta ei kannata "lupaa" tai "hyväksyntää" kysellä. Näitä lukevat sellaiset joilla on/on ollut ongelmia juomisen kanssa ja toisilla meistä ei ole mitään sitä vastaan, että muutkin kokevat saman. Itse sinun on vastuusi kannettava.

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että alkoholia ei pitäisi käyttää. Se on tarpeeton ja vahingollinen aine.

• Anonyymi00002

Tämä palsta on huonoin mahdollinen moisen kysymiseen. Kun suurimmalla osalla palstalaisilla on itselläkin alkoholiongelma ja jos ei ole, niin jokin trauma sen selittää miksi tällaisella palstalla luuhaa.

Komppaan kuitenkin edellistä kirjoittajaa,. Jo se, että pohtii asiaa (eikä vain yksinkertaisesti vähennä ja sillä siisti, jos tuntuu että menee liikaa) paljastaa, että jonkinlainen riippuvuus on todennäköisesti jo syntynyt.

Hyvä uutinen on, että niistä pois pääseminen on mahdollista.

• Anonyymi00003

Alkoholismi on sitten etenevä sairaus. Jos tuntuu, että on ongelma, niin pitää lopettaa.

Katso tää ja lue noi
      https://m.youtube.com/watch?v=Obz25BFgJ_U&pp=ygURY2hyaXN0ZXIgc2Nob3VsdHo=

https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_varhaisvaiheet
      https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_keskivaiheet
      https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_myohaisvaiheet

Se meidän rakastama kylmis on niin pahasti alkoholisoitunut, että vähän on vaikea palata takaisin. Asd myös varmasti joku vanha juoppo, joka saanut elämänsä kondikseen, eise nyt muuten pyöris täällä alkoholistien keskustelupalstalla. Raitistuminen on vaan niin vitun vaikeata. Mitä enemmän ryyppää, niin sitä enemmän sä sinne suohon juutut. Mikään muu pyöri elämässä mielessä ku raitistuminen ja silti aina vaan enemmän tarvotaan pohjamutia. Mut hei cheers, ehkä me saadaan joskus alkoholiongelmanne kuntoon tai sitten kuollaan siihen. Mitä ikinä, aivan vitun vittumaista tää on.

• Anonyymi00004

En ole koskaan ollut juoppo. Päinvastoin, olen elänyt liian kunnollista elämää eikö vieläkään saatana saa juoda kunnolla kun 15 v nuorempi eukko ei moista suvaitse ja hänestä haluan pitää kiinni.

Siksi auon päätäni tällä palstalla, täällä saa välillä ihan fiiliksestä kiinni kun itsellä nuoruus meni liian kunnollisissa asioissa eikä ehtinyt bilettää. Ja toki koska "töissä" on tylsää.

Mut joo, hyvin mulla menee. Tai ainakaan ei valittamista.

Asd

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

En ole koskaan ollut juoppo. Päinvastoin, olen elänyt liian kunnollista elämää eikö vieläkään saatana saa juoda kunnolla kun 15 v nuorempi eukko ei moista suvaitse ja hänestä haluan pitää kiinni.

Siksi auon päätäni tällä palstalla, täällä saa välillä ihan fiiliksestä kiinni kun itsellä nuoruus meni liian kunnollisissa asioissa eikä ehtinyt bilettää. Ja toki koska "töissä" on tylsää.

Mut joo, hyvin mulla menee. Tai ainakaan ei valittamista.

Asd

Hyvä, että osaat pitää eukkoasi tärkeämpänä kuin alkoholia.
        Tuskin kunnollisesta elämästä ainakaan mitään haittaa on. Ja jos on ollut aina (liian) kunnollinen elämä, niin miksi sen pitäisi vaihtaa vähemmän kunnolliseen.
        Bilettää voi ilman viinaakin, joskus se on jopa aivan tajuttoman hauskaa, muistaakin kaiken, eikä ole aamulla kipeänä.
        Arvosta eukkoasi, ja arvosta itseäsi, että osaat olla kunnollinen. Kaikkea hyvää!

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Hyvä, että osaat pitää eukkoasi tärkeämpänä kuin alkoholia.
        Tuskin kunnollisesta elämästä ainakaan mitään haittaa on. Ja jos on ollut aina (liian) kunnollinen elämä, niin miksi sen pitäisi vaihtaa vähemmän kunnolliseen.
        Bilettää voi ilman viinaakin, joskus se on jopa aivan tajuttoman hauskaa, muistaakin kaiken, eikä ole aamulla kipeänä.
        Arvosta eukkoasi, ja arvosta itseäsi, että osaat olla kunnollinen. Kaikkea hyvää!

Kirjoitat ihan asiaa! Parempi se kai on elää raitista elämää kunnolisilla harrasteilla, vaikka vähän houkuttaisi välillä vaihtaa vapaalle.

Asd

• Anonyymi00007

Hotkasin tossa sixpakin A le coq aamupalaksi kun oli hirvee jano ja kaljahammastakin kolotti

• Anonyymi00008

Elämä menee liian nopeasti ohi tässä juodessa sohvaperunana.

• Anonyymi00010

Onko pakko juoda sohvaperunana, jos tuntuu, että elämä menee liian nopeasti ohi ?
        Eikö kannattaisi tehdä jotain edes vähän hyödyllisempää, että ehtisit nauttia elämästäsi ?

• Anonyymi00009

Minusta alkoholin käyttö kannattaa rajoittaa siihen, että ei koskaan humallu.

Itse join nuorena muutaman vuoden ajan liikaa. Harmia tuli paljon. Olin kerran katkaisuhoidossakin. Se avasi silmät, ja vähensin tuntuvasti juomista. Humalassa olen ollut viimeksi kerran kesällä 1990.

Minulla on aina alkoholijuomia kotona, hyvin pysyvät baarikaapissa. Harvoin on vieraita, joille alkoholipitoista voi edes tarjota yhtä drinkkiä enempää. Itsekään en koskaan ota yhtä lasia enempää. Tällaisena elämä on hyvää!

• Anonyymi00011

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      62
      2099
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      4
      1756
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      231
      1232
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      920
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      832
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      57
      826
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      104
      731
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      678
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      666
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      92
      659
    Aihe