Uroksella "tiputtelua"

Minä

Uroskoirani siittimestä tulee jotain eritettä sen nukkuessa. Kerran seurasin niin se oli aika juoksevaa mitä sieltä tipahteli. Sängyllä on aina joskus isoja/pieniä länttejä.. Eli onko samasta kokemusta? mitä erite on, virtsaa vai mitä? Koirallani ei ole virtsaamisen kanssa minkäänlaista ongelmaa. Kerran se kuitenkin unissaan pissasi sänkyyn, voiko koirallekin tosiaan käydä niin..? Hävetti sitten kovasti kun heräsi ja tajusi mitä oli tapahtunut.

7

832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Polliisi

Tuollainen tiputtelu on nuorella ja aikuisella uroksella ihan normaalia, yksi niistä uroksen omistamisen vähemmän mukavista puolista. Koiran kastrointi auttaa tilanteeseen, mutta muuton asialle ei ole juurikaan tehtävissä mitään. Eritys saattaa voimistua jos lähellä on juoksuisia narttuja. Kyseessä ei siis ole virtsan tiputtelu. Jos erite alkaa haista erityisen pahalle ja on märkäistä, muuttaa väriään tai selkeästi lisääntyy, kannattaa ottaa yhteys eläinlääkäriin.

• Haape

Meillä tiputtaa myös. Erite on valkoisen kellertävää. Jos vihreää niin saattaa olla tulehdusta.

• Minä

Olin jo vähän huolestunut, en ollenkaan tiennyt että uroksilla esiintyy tuollaista. Kellään tutullakaan ei ole uroskoiraa joka olisi sisäkoira niin ei ollut keltä kysyä. Tuo "tiputtelu" ei hirveästi haittaa, joskus vaan tympeää kun pitää lakanoita vaihdella ja itseä vaan saa syyttää kun on koiran aikoinaan sänkyyn päästänyt.

• Hessu Hopo

Jos erite vihertävän keltaista koirallasi mitä ilmeisimmin lievä esinahan tulehdus mikä hoituu mm. Betadine-laimennoksella huuhtelemalla. Ruiskuun ainetta,paperia alle ja esinahan sisään ruutataan ja
        annetaan "vaikuttaa" hetken pitämällä pippelin päästä kiinni ettei aine valu ulos. Paras tapa tehdä kun koira on kyljellään. Meillä hoitui vaiva pois näillä lääkärin ohjeilla. Uusia toki voi ja monestikin tämmönen vaiva katsotaan nuoren koiran jutuiksi joista ei vaaraa!!

• Mappe
        Hessu Hopo kirjoitti:

Jos erite vihertävän keltaista koirallasi mitä ilmeisimmin lievä esinahan tulehdus mikä hoituu mm. Betadine-laimennoksella huuhtelemalla. Ruiskuun ainetta,paperia alle ja esinahan sisään ruutataan ja
        annetaan "vaikuttaa" hetken pitämällä pippelin päästä kiinni ettei aine valu ulos. Paras tapa tehdä kun koira on kyljellään. Meillä hoitui vaiva pois näillä lääkärin ohjeilla. Uusia toki voi ja monestikin tämmönen vaiva katsotaan nuoren koiran jutuiksi joista ei vaaraa!!

normaalia ja ilmeisesti myös yleistä varsinkin nuorilla uroksilla. Tulehdus (siis jos töhnää paljon ja väriltään vihertävää) uusiutuu myös joillakin helposti, mutta kuten edellinenkin totesi hoituu useimmiten kotikonsteilla. Meillä alkoi tulehdukset helpottamaan koiran täytettyä 4-v.

Ikävä puoli vaivassa että aiheuttaa vähän extra siivottavaa.

• Minä
        Mappe kirjoitti:

normaalia ja ilmeisesti myös yleistä varsinkin nuorilla uroksilla. Tulehdus (siis jos töhnää paljon ja väriltään vihertävää) uusiutuu myös joillakin helposti, mutta kuten edellinenkin totesi hoituu useimmiten kotikonsteilla. Meillä alkoi tulehdukset helpottamaan koiran täytettyä 4-v.

Ikävä puoli vaivassa että aiheuttaa vähän extra siivottavaa.

Koirallani tämä erite on ihan normaalin väristä, ei lainkaan vihertävää. Ainakin lakanoihin jää vaaleita läikkiä pelkästään ja mitä silloin katsoin niin se näytti enemmänkin kirkkaalta. Mutta kiitos neuvoista, nyt vastaisuudessa tiedän ainakin mitä tehdä jos esim. väri muuttuu! Nyt pitää vaan jatkaa lakanoiden vaihtelua..:)

• Anonyymi

Tiputtelua on normaalia maaseudulla, jossa palvelupisteisiin on pitkät matkat kuten 6 km.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe