Onko mulla tulevaisuutta lainkaan?

Helou. Täällä kirjoittaa 14-vuotias tyttö, joka käy 7. luokkaa. Oon melkeinpä kaikissa kouluaineissa huono, eikä vahvuuksia kouluun liittyen kovin paljoa ole. Joulutoikkarin keskiarvo oli 7.5, tietysti mulle on tullut uusia oppiaineita joululoman jälkeen, joten toivottavasti ne edes vähän nostaisi keskiarvoa.. koen olevani hyvä ruotsissa ja englannissa, bilsassa, kemiassa, liikunnassa, osittain matikassa, kuviksessa sekä musiikissa! Iso ongelma on se, että saan kokeista peräti aina hyvin huonoja arvosanoja, vaikka osaisin täysin samat asiat tunnilla. Olen usein melko aktiivinen tunneilla, minulla on aina läksyt sommuut projektit tehtynä, koulukirjat ja työvälineet eivät koskaan unohdu ja olen aina ajoissa paikalla ellei bussi tullut myöhässä. Toivoisin saavani jonkinlaista vertaistukea asiaan liittyen 🤷‍♀️ olis kans ihan kiva kuulla vanhemmilta ihmisiltä miten he ovat pärjänneet elämässä mikäli kpulumenestys ei ole tuottanut paljoa tulosta niinkuin minulla tähän mennessä.

6

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minulla oli hieman päälle kutosen keskiarvo kun pääsin yläasteelta. Jouduin ammattikouluun kun lukioon en tietenkään päässyt. Valmistuin ja työelämässä ylenin nopeasti ahkeruudella. Sitten se alkoi tökkimään ja suoritin yliopiston.

Itse sanoisin että että sillä keskiarvolla ei ole väliä. Tee kuitenkin parhaasi. Ovet on sinulle täysin auki. Suomi on siitä hieno maa että meillä kaikilla on samat mahdollisuudet, meni koulussa miten tahansa.

• Thänks, kun oon nyt kuullut ettei keskiarvolla hirveästi väliä ole, niin on alkanut tuntua paremmalta!

• Anonyymi00002

Keskiarvo 7,5 ei todellakaan ole huono. Itse pääsin lukioon kauan sitten 7,6 keskiarvolla. Tuollaisella keskiarvolla ei kuitenkaan mennä mihin hyvänsä lukioon.

Olen sitä mieltä, että lukion nimi ei ratkaise vaan se, mitä sinä itse siellä teet, jos lukioon pääset. Minä kirjoitin ylioppilaaksi hyvin, LLLMB. Pääsin heti yliopistoon.

Tee parhaasi, pärjäät kyllä!

• Thänks tsempeistä :) ihan hullun hyvä, että kirjotit LLLMB!!!

• Anonyymi00003

elämä vaatii rohkeutta ja eteenpäin katsovaa asennetta.

https://www.youtube.com/shorts/e_0ytD7f8fI

• Anonyymi00004

Jo ennenkuin menin oppikouluun, minua vastaan hyökkäsi 9 demonia niin että minuun tuli sisälleni yksi erittäin voimakas demoni jonka lisäksi noiden 9 demonin vaikutuksesta aloin jännittämään monta kertaa kovemmin kuin normaalisti kovemmassa jännittämisessä. Minulta kului noin 60 prosenttia voimistani siihen että yritin estää tuota demonia hallitsemasta minua. Käteni eivät enää toimineet normaalisti koska demonien vaikutukset, yletön käsien hikoilu ja kämmenieni ärsytys teki minut lähes hulluksi. Olin myös puolikuuro koulussa, sillä olin perinyt äitini puolelta heikon kuulon, eikä tuolloin ollut kuulolaitteita saatavana. Näköni muuttui myös demonien hyökkäyksen aikaan likinäöksi enkä käyttänyt silmälaseja ulkonäköni ym. tekijöiden takia koulussa. Oppikoulusta päästessäni olin luokan huonoin tai toiseksi huonoin 6,3 keskiarvolla (kaikkien aineiden keskiarvo 6,8). Menin ammattikouluun jossa keskiarvoni oli 7,4 ja matematiikassa numeroni oli 9. En jäänyt silti luokalle kertaakaan. Ammattikoulun jälkeen tein kuitenkin paljon kovia töitä kovissa työporukoissa, niin että sain tehtyä paljon fyysistä työtä vaikka työhistoriani onkin jäänyt lyhyeksi. Tuo demoni lähti minusta vasta noin 26 vuoden jälkeen siitä kun se tuli minuun.

Sinulla on ihan hyvät mahdollisuudet, vaikka et olekaan luokan paras etkä aina tiedä miten selviydyt. Toivon sinulle hyvää ja voimia opiskeluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      96
      2355
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      22
      1834
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      127
      1613
    4. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      87
      1302
    5. Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta

Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden
      Maailman menoa
      16
      1291
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      127
      1179
    7. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      136
      926
    8. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      48
      908
    9. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      29
      837
    10. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      836
    Aihe