Olen ollut erilaisissa asiakaspalvelutöissä yli 10 vuotta enkä ole koskaan tilauksen yhteydessä kuullut sanaa kiitos.
Kun suomalainen tilaa kahvin niin hän sanoo vain tiuskaisten kahvi.
Tai kun ostaa kalaa niin sanoo vain lohta toi pala tosta.
Ensimmäisen kerran kun kävin Ranskassa niin ihmettelin kun ranskalainen tilaa kahvin niin se on aina jotenkin ”päivää, saisinko kahvin kiitos”
Italiassa sama homma. Aina kiitos perään. Ja aina hymyillään.
Huomasin vasta ulkomailla köydessäni että suomalainen on todella töykeä.
Ei hymyä, ei katsekontaktia vaan tylysti ilmoittavat mitä haluavat. Onhan se tehokasta mutta töykeää. Pahimmat on nämä ”paas tyttö” ihmiset. Tekisi jättää myymättä näille.
Suomi on hyvä maa mutta käytöstapoja ei meillä ole. Itse tilaan aina silmiin katsoen, hymyillen, kiittäen ja toivottaen hyvät päivän jatkot.
Miksei suomalainen osaa pyytää kauniisti ja kiittää?
Anonyymi-ap
0
107
Luetuimmat keskustelut
- 1791742
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109913En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo107734Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207664- 133628
- 51585
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51562Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä19558- 37546