Miksi Citymarket ja Prisma ei löydy samanlaisia? ovat liian suolaisia ja rasvaisia prkle.
Kartanon lihapullat lidl parhaat
48
360
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jaa
En ole vertaillut, harvemmin ostan lihapullia, mun mielestä kaikki valmislihapullat on aika samanlaisia. Mutta joku tekee sellaisia punajuuri/liha pullia. Siis suunalleen samanlaisia, kuin vastaavat pihvit. Niissä on ok rakenne ja maku.
Jotenkin muistui mieleen Kivikylän palvarin lihapullat, jotenkin mielikuva, ne ois jotenkin parempia.
Valmispullat halpaa kamaa, ei niiltä paljoa voi odottaa. Itekkin aika simppeli tehdä, saa ainnakin mieluisia. Suosittelen korppujauhojen sijasta käyttämään murennettuja hapankorppuja, tai -.näkkileipää, tulee makua.
=DW=- Anonyymi00002
Aika isot erot.. kartanon kotimainen ja kartanon mamman Suomen parhaat, ne kartanon 0,99€ en oo syönyt, kivikylä laittaa hirmuisesti suolaa, mutta makuasioita nämäkin..
- Anonyymi00012
Anonyymi00002 kirjoitti:
Aika isot erot.. kartanon kotimainen ja kartanon mamman Suomen parhaat, ne kartanon 0,99€ en oo syönyt, kivikylä laittaa hirmuisesti suolaa, mutta makuasioita nämäkin..
Suolalla tulee hyvää, moni vaan ei tajua kuinka vaarallista se on.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
100grammassa ei ole hyvä olla yli 1,0 suolaa.
- Anonyymi00036
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ootteko katsonu Kape Aihisen kaappaus keittiössä.
Tulee Suolaa ja Voita ?
- Anonyymi00003
Itse valmistetut parhaita.
- Anonyymi00004
Itse kun tekee lihapullat ei tule laitettua kan-nahkoja ynnä muita sellaisia roippeita siihen sekaan kuten tekevät valmis " lihapullien" tekijät.
Joo ei tee hirveesti mieli ainakaan niitä kaikkein halvimpia.- Anonyymi00013
Siis et käytä kanan jauhelihaa , niissä on nahkat.
Kun kihti tuli kerran , se aiheutti että ei voi syödä kananjauhelihaa, kaurapuuroa vain kerran kuukaudessa ja monta muutakin ruokaa rajoitettu. - Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Siis et käytä kanan jauhelihaa , niissä on nahkat.
Kun kihti tuli kerran , se aiheutti että ei voi syödä kananjauhelihaa, kaurapuuroa vain kerran kuukaudessa ja monta muutakin ruokaa rajoitettu.Se on hyvä että on hienoja tauteja niilläkin voi ylpeillä
- Anonyymi00005
Tosi on, suolaisuus on liiallista monessakin.
- Anonyymi00006
Vielä.
Ei tarkkaa muistioa. Mutta mun mielestä k-kaupoissa ollut jotain halpispullia. Siis pullia, aluksi niitä myytiin lihapullina, mutta sitten hokattiin, niissä liika vähän lihaa, piti se "liha" pudottaa pois. Niissä kun oli lähinnä jotain kamaraa, kanan nahkoja jne, siis"lihan kaltaisia" ainesosia.
Jäänyt mielikuva, ne oli oikein hyviä, tarpeeks rasvasia ja suolasia, tais olla muitakin mausteita. Lisäks rakenne oli sellanen kiintee ja suutuntuma mukava. Lisäks ne oli hyvin halpoja.
Mutta juu, ostan hyvin harvoin valmispullia, joskus kyllä kalapullia, mutta.ei nekään mun mielestä kovin erikoisia ole. Mutta jotain kalaa kuitenkin.
=DW=- Anonyymi00009
En juuri koskaan osta valmislihapullia. Joskus kokeilin sellaisia täytettyjä lihapullia (Kivikylän?) joissa oli homejuustotäyte tai jotain muuta täytettä. Kaipa ne syödyksi tuli, mutta ei vaan jotenkin nuo valmislihapullat erityisemmin maistu. Jos itse tekisin, niin söisin niitä liikaakin.
Kalapullia joskus ostan. Niistä on ainakin Hätälän lohipyörykät hyviä tai sitten Hyvä Apajan kirjolohipyörykät. Anonyymi00009 kirjoitti:
En juuri koskaan osta valmislihapullia. Joskus kokeilin sellaisia täytettyjä lihapullia (Kivikylän?) joissa oli homejuustotäyte tai jotain muuta täytettä. Kaipa ne syödyksi tuli, mutta ei vaan jotenkin nuo valmislihapullat erityisemmin maistu. Jos itse tekisin, niin söisin niitä liikaakin.
Kalapullia joskus ostan. Niistä on ainakin Hätälän lohipyörykät hyviä tai sitten Hyvä Apajan kirjolohipyörykät.Hätälällä on hyviä monenlaisia pullia ja pihvejä.
Korvaan niillä usein sen toisen kala-aterian viikossa.
- Anonyymi00007
Kokkikartanon einekset on parhaita. Lähikauppani on Lidl ja ostan sieltä
ko. firman tuotteita lähes joka kerta.- Anonyymi00008
Einekset on siitä kivoja, ei vaadi töitä ja vaivaa.
- Anonyymi00010
Prosessoitu lihapulla
- Anonyymi00011
Iteasiassa
Ihan kaikki liharuuat on prosessoituja, oli eines, tai teki ite. Hyvin harva syö raakaa lihaa. Ok tarrarpihvi, mutta on sekin liha jauhettu ja maustettu.
Prosessointi tarkoittaa valmistamista ja käsittelyä. Einespullat juu prisessoituja, mutta niin on ite tehdytkin.
Tässä vaiheessa joku alkaa jauhaan lisäaineista. Noh, nämät e- kirjaimet, ne tarkoittaa mitä aineita on lisätty.. Net on kaikki vaan koodeja normaaleille elintarvikeaineille. Se ehkä totta, eineksissä on arimivahventeita, mutta laitetaanhan sitä kotonakin mausteita jne.
Mitään myrkyllistä tai vaarallista kemikaalia ei ruokatuotteissa tietenkään saa kayttää.
Kai kai tietää, " pakattu suojakaasuun" tarkoittaa elintarvikkeessa ilmann sijasta hiilidioksidia ja typpikaasua. Kumpaakin kyllä ilmassakin, mutta ne hidastavat tuotteen pilaantumistaa, koska ei ole happea.
Mä en hysteriseeraa noita asioita, tärkeää sen sijaan on ylensäkin miettiä, mitä syö. Mun mielestä suurin ero eineksen javitetehdyn välillä on se, useimiten itsekokattu on maustettu ja muutenkin tehty enemmänpieteetillä omaan makuun. Ja ruokavon tietysti tuoreempaa, loska se yleensä syödään heti
Pitää tässä jossain vaiheessa prosessoida itelleen paistia sianfileestä. Eka ruiskusuolaus,vettä sokeria, nestemäistä savua suolaa. Sitten se pitää öippuroida. Sitten öaistaa. Jäähdyttää ja leikata siipaleiksi. Aamulla sitä leivän päälle jääkaapista.
=DW= - Anonyymi00014
Prosessoitua ruokaa, jossa lisättyä Glutamaattia eri muodoissaan, joka lisää muistisairautta ennen kuin edes olet itse huomannut muistissa olevan vikaa.
Prosessoidussa ruoassa voi olla myös lisätty B3-vitamiinia, joka kiihdyttää syövän kasvua , jo ennen kuin syöpä on havaittu.
tarkkana pitäää olla ja syödä kotiruokaa. - Anonyymi00023
Anonyymi00014 kirjoitti:
Prosessoitua ruokaa, jossa lisättyä Glutamaattia eri muodoissaan, joka lisää muistisairautta ennen kuin edes olet itse huomannut muistissa olevan vikaa.
Prosessoidussa ruoassa voi olla myös lisätty B3-vitamiinia, joka kiihdyttää syövän kasvua , jo ennen kuin syöpä on havaittu.
tarkkana pitäää olla ja syödä kotiruokaa.Lähes kaikki ruoka prosessoitua. Keitetyt perunatkin on prosessoituja.
- Anonyymi00016
Miksei kuuole juusto sitä samaa
- Anonyymi00018
Pönttö kopioinut taas iltalehtiä.Koska syöpä syö samaa kuin ihminen yleisesti ruoka kiihdyttää syöpää. Niasiini voi jopa vähentää ihosyöpää
Sitten on kemiallisia aineita joilla on kiiststta ruokana syöpää estävä vsikutus mutta terveyskeskustelu ei sovi pönttöpalstalle ollenkaan- Anonyymi00021
KRAAHHAHHAHAHAa pönttöilet joka palstalla kaikissa ketjuissa pönttöjutuillasi.
- Anonyymi00019
Johtuisiko kenties siitä, että Kartanon-tuotemerkki on Lidlin oma tuotemerkki. Siksi ei ole samanlaisia. Samankaltaisia voi sitten kenties olla muuallakin.
- Anonyymi00020
Onko Kartano sama kuin Kokkikartano ? Kokkikatanon einekset on parhaat.
- Anonyymi00030
Ei ole sama asia.
- Anonyymi00022
Valmiita eineksiä en juuri osta varsinkaan lihapullia, ne on oudon makuisia.
Jauheliha taikina syntyy helposti laiskallekin, siitä vaan pannulle- Anonyymi00024
Mikä ihmeen jauhelihataikina. En laita jauhelihaan kuin mausteet ja kananmunan,
että pullat pysyy koossa. Kaikki ovat kehuneet, että on parhaat lihapullat ikinä.
Taikina ja erilaiset jauhot kuuluu leipomiseen, ei lihaan. - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
että pullat pysyy koossa. Kaikki ovat kehuneet, että on parhaat lihapullat ikinä.
Taikina ja erilaiset jauhot kuuluu leipomiseen, ei lihaan.Jauheliha vaivattava taikinaksi lihapullia varten, sipulia, kananmunat, mausteet mitä mielii valmistus joitakin minuutteja.
Anonyymi00024 kirjoitti:
Taikina ja erilaiset jauhot kuuluu leipomiseen, ei lihaan.Just on lihapullat uunissa. Laktoositon kermaviili 2dl, puoli desiä glut. korppujauhoja, 1pss ranskalaista sipulikeittoainesta, muna ja hyppysellinen mustapippuria myllystä. Kelepaa mulle.
Siili25 kirjoitti:
Just on lihapullat uunissa. Laktoositon kermaviili 2dl, puoli desiä glut. korppujauhoja, 1pss ranskalaista sipulikeittoainesta, muna ja hyppysellinen mustapippuria myllystä. Kelepaa mulle.
Siis ja tietenkin jauheliha nauta 10 prosenttinen.
- Anonyymi00031
Anonyymi00024 kirjoitti:
Taikina ja erilaiset jauhot kuuluu leipomiseen, ei lihaan.Korppujauho, kananmuna, mausteet ja tietenkin se jauheliha.
- Anonyymi00033
Siili25 kirjoitti:
Just on lihapullat uunissa. Laktoositon kermaviili 2dl, puoli desiä glut. korppujauhoja, 1pss ranskalaista sipulikeittoainesta, muna ja hyppysellinen mustapippuria myllystä. Kelepaa mulle.
Nam. Anoppivainaa teki tuolla ohjeella ja joskus olen tehnyt itsekin.
- Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Nam. Anoppivainaa teki tuolla ohjeella ja joskus olen tehnyt itsekin.
En käytä aina tuota ranskalaista sipulikeittopussiakaan vaan laitan sen sijaan oikeaa sipulia pilkottuna ja kuullotettuna.
Anonyymi00035 kirjoitti:
En käytä aina tuota ranskalaista sipulikeittopussiakaan vaan laitan sen sijaan oikeaa sipulia pilkottuna ja kuullotettuna.
Huomentaa!
Ylläoleva kommentti siis minun.
- Anonyymi00027
Lihapulliini ei tule muuta kuin liha, mausteet ja kananmuna, että ne pysyvät
koossa. Miksi kaikenmaailman sössöjä pitää lisätä LIHApulliin ? - Anonyymi00028
Täällä oli Lidl-ketjukin. Se on poistettu. Saakohan S-kaupasta ja K-kaupasta
kirjoittaa ? - Anonyymi00029
Jotkut nakitkin pilattu liialla suolalla, oli tuote mikä tahansa liika suola pilaa maun.
- Anonyymi00032
Oon huuhdellu vedellä nakkeja ennen käyttöä, osa suolasta haihtuu pois.
- Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Oon huuhdellu vedellä nakkeja ennen käyttöä, osa suolasta haihtuu pois.
Ahaa.. kiitos vinkistä, vappukin kohta.
En osta epäterveellisiä kummallisen makuisia teollisesti prosessoituja lihapulia, jos tykkää niitten mausta ostakaa ihmeellä.
- Anonyymi00037
Onkohan kaikki tässä ikäryhmässä.. siis yli 60 vuotta yhtä tarkkoja erilaistan terveysjuttujen kans, onko olleet ikänsä.
Ketjuja silmäillyt vaan.. - Anonyymi00038
Tänään lueskelin hieman lihapulla-, ja pihvipakettien tuoteselostuksia, lähes jokaisessa teksti 'voimakkaasti suolainen'. Hyvä et on ainakin varoitettu kuluttajaa.
- Anonyymi00040
Ei ole pakko syödä koko pakkausta kerrallaan.
- Anonyymi00041
Kokkokatanon lihapullissa ei ole paljon suolaa per 100 grammaa
ja ne on hyviä. Lidlistä ostan. - Anonyymi00042
Vai onko Kartanon lihapullat nimellä siellä ? En tiiä onko sama.
- Anonyymi00043
Parhaat kotipyörykät tulee ilma mitään lisukkeita, vain mausteita.
Lihapullat voi tehdä myös ilman korppujauhoja ja kananmunaa.
Kananmunan voi laittaa taikinaa sitomaan, mutten koskaan pilaa
lihapullia korppujauhoilla tai millään muullkaan, mikä ei kuulu lihapullaan.
Köyhinä aikoina korppujauho tai peruna oli "jatke".- Anonyymi00044
Harva jaksaa alkaa kotikokiksi.
- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Harva jaksaa alkaa kotikokiksi.
Se on totta. Ei jaksa enää niinkuin ennen ja iaiskistuu. Syön enimmäkseen eineksiä.
Lihapullat ilman lisukkeita on kuitenkin helpoimmasta päästä ja keitot.
Lihapullat voi myös keittää laihassa lihaliemessa, se on vielä helpompaa.
Keitän broiskunkoivetkin. Helppoa ja tulee todella mureaa helposti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1572558Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658