Miten kostutatte tai nihkeytettä levymopit?
Moppien kostutus ja nihkeytys
10
289
Vastaukset
- Anonyymi00001
Pyykki koneessa, tai kostutan sankkoon käyttö liuos, eli vesi ja yleispuhdistusaine esim. Sumutin pullon kanssa ei monet enää touhua.
Melko hyvä on iso kannu, etenkin mopit, ja saa isonkin kasan kostutettua kerralla.
Nokalliset Siivous käyttöliuos pullot eivät ole hyviä, vaikka niissä nokka on. Epätasaisesti liruttaa. - Anonyymi00002
Itse olen kostuttanut mopit sangossa ja puristanut ylimääräisen veden pois. Tarvittaessa olen sitten sumutinpullolla kostuttanut moppia.
- Anonyymi00003
On vain tuo tapa enemmän jos moppeja käyttää, ranteille raskas vääntää ja kääntää kuivaksi.
Hyvä vinkki on lattia liinoja hyödyntää, ja niiden välissä, koska yleensä niillä ainakin wc lattiat pyyhkäistään.
Ovat sitten vähän kosteeena. - Anonyymi00004
Millä saat liian veden tosiaan pois? Nykyään kun kostutetaan, ei kastella. Itse kostutan mopit niin, että käärin/ taitan. Kastelen reunan riittävästi, puristan vähän liikaa pois, laitan sankoon niin että kosteus valuu alaspäin kuivaa reunaa kohti. Mikrot kostutan vastaavasti, mutta nippuina. Näin homma jotenkin joutuu. Liinat taiteltuna myös näin.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Millä saat liian veden tosiaan pois? Nykyään kun kostutetaan, ei kastella. Itse kostutan mopit niin, että käärin/ taitan. Kastelen reunan riittävästi, puristan vähän liikaa pois, laitan sankoon niin että kosteus valuu alaspäin kuivaa reunaa kohti. Mikrot kostutan vastaavasti, mutta nippuina. Näin homma jotenkin joutuu. Liinat taiteltuna myös näin.
Muutenkin kannulla on hankala etenkin hapsullisia moppeja kostuttas, koska hapsut imee vettä ja itse mopit.
Mieluummin sankossa pikku nippu kerralla kostuttaa.
- Anonyymi00005
Kannattanee yhistää net kun jälki voi olla muuten nihkeetä.
- Anonyymi00007
Nykyään on ylläpitosiivous jossa otetaan mahdollisimman nihkeällä, ei märällä. Märkä moppi jättää osan roskasta ja esim hiukset sun muun ' jarvapölyn'. Ne alueet, joissa tarvitaan jytäkämpää pesua, ajetaan yleensä säännölleen koneella.
Ni vessat tietysti ovat se oma lukunsa. Niistäkin kun ensin ottaa ns pahimmat, lattiasta, vaihtaa liinan ja ottaa koko pintana, homma toimii. Ettei sitä pahinta likaa kuljetella mukana. Eli ensin ne ns biologisen riskin jutut pois.- Anonyymi00008
Näinhän se on.. Yleensä käytävät ja sisääntulo alueet on pahimpia joita saa kostealla pyyhkiä, ja konettaa, ja muutenkin jos lattioita on käsitelty hoitoaineella tai vahalla, ei kostea ole hyvä menetelmä.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Näinhän se on.. Yleensä käytävät ja sisääntulo alueet on pahimpia joita saa kostealla pyyhkiä, ja konettaa, ja muutenkin jos lattioita on käsitelty hoitoaineella tai vahalla, ei kostea ole hyvä menetelmä.
Kosteaa joutuu kyllä tietyissä tiloissa käyttämään, esim ruokailutilat, jos pinta kestää hyvin kosteaa. Ja likatyyppi ja sen kiinnittyminen pintaan vaikuttaa, käytetäänkö nihkeän monin jälkeen kosteaa liinaa, vai ei, vai voiko tilan vaivatta konettaa.
Koneessakin kun on laitto ja lopetusjutut aina, ja kalustus vaikuttaa, pestäänkö koneella vain ns peruspesu joskus. Ja tosiaan kosteamoppauksen ja nihkeämoppauksen eron vou jokainen testata kotonaan, jolla on lemmikkieläimiä. Se nihkeä tai lähes kuiva ottaa paljon paremmin kuin ns kostea hapsullinen moppi.
Missä on paljon pölyjä ja näyttää, otan useimmiten ensin jopa kuivalla. Ja sen jälkeen putsaan kiinnittynyttä likaa kostealla. Näin ei tarvii tuskailla työtä tehdessään, kun hiustuotteita, langanpätkät, muu sälä pyörii vain hetken mukana ja jäävät toiseen kohtaan. Järjen käyttö työtään helpottaakseen on sallittu asia
- Anonyymi00010
Laitan isohkoon muoviastiaan vettä ja hieman yleispesuainetta. Siinä kostutan moppeja noin keskikohdasta. Kyllä ne kosteutuu lisää siivouskärryn astiassa, kun lähdet siivoamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1862733- 1642539
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182247Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612084Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31739"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591454Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2051440Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2261183Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931148Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3701083