Avensiksen tyyppiviat

TTa

Avensis 2.0L 2 vuotta vanha.
ajovaloja paloi yhtenään joten umpiot vaihdettu ja lisätty vastusjohdot.Virtalukko ei huolinut avainta sisään vaihdettu.Aurauskulmat takapyörissä sekaisin vaihdettu tukivarret kun eivät kuulemma kestä.jarrut vinkuivat vaihdettu pehmeämmät jarrupalat. Ongelmia käynnin kanssa vaihdettu joku paineensäädin.Tässä joitakin ongelmia entä muilla kertokaa

111

64200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Polttimot

      Ajovalolampun vaihto on aika työlästä. Niin siinä käy kun Japanilaista autoa Englannissa tehdään. Kyllä tähän asti on oletuksena ollut, että autolle saa jotain tehdä itsekin; kuten vaihtaa polttimot.

    • TTa

      No, rohkeasti vaan....
      Älkää ujostelko.....

      • porukka

        vielä lomareissuilla, melkein joka toinen vastaantuleva auto on Avesis.


      • olla
        porukka kirjoitti:

        vielä lomareissuilla, melkein joka toinen vastaantuleva auto on Avesis.

        Etkö ole täältä lukenut että Avensis on huono. Ei ne voi olla ajossa ;-)


      • tenkainen
        olla kirjoitti:

        Etkö ole täältä lukenut että Avensis on huono. Ei ne voi olla ajossa ;-)

        Toyotaa myytiin Suomessa viimevuonna Vain 22000kpl ja seuraavaa automerkkiä Noin 15000kpl.Toyotaa tulee tiellä joitain vastaan tai menee ohikin. EI VOI MITÄÄN.KYLLÄ KANSA TIETÄÄ...


      • kakkonen
        tenkainen kirjoitti:

        Toyotaa myytiin Suomessa viimevuonna Vain 22000kpl ja seuraavaa automerkkiä Noin 15000kpl.Toyotaa tulee tiellä joitain vastaan tai menee ohikin. EI VOI MITÄÄN.KYLLÄ KANSA TIETÄÄ...

        on laadultaan ja valmistusteknillisesti kiistatta maailman paras automerkki! Sanoi Timo Suutari-Jääskö! Korson päästä. Pitää varmasti paikkansa!! Ottakaa mallia muut valmistajat maailman toiseksi suurimmasta autonvalmistajasta jotta saatte yhtä luotettavan brändin


      • luotettava mies
        kakkonen kirjoitti:

        on laadultaan ja valmistusteknillisesti kiistatta maailman paras automerkki! Sanoi Timo Suutari-Jääskö! Korson päästä. Pitää varmasti paikkansa!! Ottakaa mallia muut valmistajat maailman toiseksi suurimmasta autonvalmistajasta jotta saatte yhtä luotettavan brändin

        maailman luotettavin auto on honda
        ei keskustelua tästä asiasta piste


      • tilasto1
        tenkainen kirjoitti:

        Toyotaa myytiin Suomessa viimevuonna Vain 22000kpl ja seuraavaa automerkkiä Noin 15000kpl.Toyotaa tulee tiellä joitain vastaan tai menee ohikin. EI VOI MITÄÄN.KYLLÄ KANSA TIETÄÄ...

        Vuosittain Suomessa myydään noin 40 000 autoa, joten ehkä antamasi luvut ovat hieman väärät !


      • kuski 38
        luotettava mies kirjoitti:

        maailman luotettavin auto on honda
        ei keskustelua tästä asiasta piste

        Pitäähän Hondan ollakkin hyvä kun sillä on hintakin hyvä, en vaan ostais.


      • Mikämikämaassa
        porukka kirjoitti:

        vielä lomareissuilla, melkein joka toinen vastaantuleva auto on Avesis.

        Jopa olet lomaparatiisin löytänyt. Kerro ihmeessä mikä kehitysmaa?


      • h.anuri
        tenkainen kirjoitti:

        Toyotaa myytiin Suomessa viimevuonna Vain 22000kpl ja seuraavaa automerkkiä Noin 15000kpl.Toyotaa tulee tiellä joitain vastaan tai menee ohikin. EI VOI MITÄÄN.KYLLÄ KANSA TIETÄÄ...

        Vastaan tulee kyllä, ohi ei mee. Tohjot kun ajelee aina alle rajoitusten.


    • Hekomies

      Ohjaustehostin vikoja.
      Kytkinvikoja.
      Vaihteistovikoja.
      Moottorivikoja.

      • Voyager

        kaikissa muissakin autoissa.


      • tehostintyttö
        Voyager kirjoitti:

        kaikissa muissakin autoissa.

        En ole kuullut tehostin tai moottorivioista muissa autoissa. Voitko tarkentaa?


      • hemmo

        kolmessa Avensiksessa on ollut vikoja seuraavasti: -98 LB:ssä virtalukko sökö, etujarrulevyt kieroon. Kahdessa muussa, 01 LB:ssä ja 05 LB:ssä ei mitään vikaa. Maalipinnan heikkouden voi allekirjoittaa. Originaaliin Japski GL Carinaan verrattuna Aveissa näkyy "British Quality", eli pientä tökeröä rostoita vähän siellä sun täällä, muuten hyviä ja luotettavia kulkupelejä.


      • sitähän tarkoitit???

        ja kyseinen luettelo oli pieni osa volkkareitten vioista....


    • Ave

      02-mallinen 1,8. Ajettu nyt 71 tkm.

      Käyntihäiriöitä oli n. 35tkm kohdalla. Sammuili liikennevaloissa ja välillä vaan nyki. Hakivat moneen kertaan vikaa ja eivät muuta koskaan keksineet, kuin että softaa latailivat ainan uudelleen. Pelasi aina jonkinaikaa paremmin. Lopulta vaihdettiin tämä vuonna ilmamassamittari, joka oli viallinen.

      Takapää kolisi varsinkin kuormattuna lähes uudeesta saakka. Vaihtoivat iskarit. Loppusi siihen. Vasen takaiskarin ylälaakeri alkoi narista viidenkymmen tonnin kohdalla. Taas iskari vaihtoon.

      Ajovalojen polttimoita mennyt tosi paljon. Ei ole kuulemma vikaa.

      Keula täynnä kiveniskemiä jo reilun vuoden (n. 25tkm) jälkeen. Heikko maalipinta ja herkkä lohkeilemaan. Ei kuulemma vika.

      Eutupäästä alkoi kuulua varsinkin pakasella viime talvena kolahteluita. Paljastui keväällä ohjausvaihteen kulumaksi (!?). Koko hammastankopaketti vaihdettiin, samoin raidetankojen sisemmät nivelet, joissa oli jo myös hieman kulumaa ja kannatti siten uusia samalla.

      Keskuslukko sohlaa pakkasella. Jokus ei avaa, joskus ei sulje.

      • Heke

        Avensis 1,6 farmari vm.1999 ajettu 150900 km hankittu käytettynä 2002 ajettu silloin 84000 km. Yksi vika ollut, vasemman viiksen johtosarja vaihdettu alkoi polttamaan vilkun sulakkeita. Ihme vika että Tojossa on sähkövikoja, tullu varmaan englannista tämä vika matkaan. Nyt on toiminut hyvin mutta niinhän auton pitääkin ainakin 300000 km? Seuraavaksi autoksi harkitsen uutta Lexus IS 250 mallia joko dielselinä tai bensa. Avensis tuntuu tusinatavaralle. Lexuksen laatu pitäis olla vielä Toyotastakin parempaa. Sitten jos on pakko hankkia saksalainen auto niin Audi tai BMV. Lähimpänä Toytotan laatua.


      • farkku
        Heke kirjoitti:

        Avensis 1,6 farmari vm.1999 ajettu 150900 km hankittu käytettynä 2002 ajettu silloin 84000 km. Yksi vika ollut, vasemman viiksen johtosarja vaihdettu alkoi polttamaan vilkun sulakkeita. Ihme vika että Tojossa on sähkövikoja, tullu varmaan englannista tämä vika matkaan. Nyt on toiminut hyvin mutta niinhän auton pitääkin ainakin 300000 km? Seuraavaksi autoksi harkitsen uutta Lexus IS 250 mallia joko dielselinä tai bensa. Avensis tuntuu tusinatavaralle. Lexuksen laatu pitäis olla vielä Toyotastakin parempaa. Sitten jos on pakko hankkia saksalainen auto niin Audi tai BMV. Lähimpänä Toytotan laatua.

        On niitä Avensiksessa ikävä kyllä sähkövikojakin.

        Keskuslukko on silloin tällöin jättänyt toimimatta ja sitten taas joskus ovet on naksahtanut lukkoon ajon aikana!!! Ja aina kun olen käynyt näyttämässä, on sattunut taas toimimaan.

        Niin ja apukuskin penkinlämmintin meni pimeeksi just sopivasti kolmen ja puolen vuoden jälkeen. En ole viittinyt korjauttaa, kun olis aika kallis paukku.

        Muuten kyllä olen tykännyt autosta. Oli siis -01 1,8 farkku. Ajettu nyt 67000 km.


      • Diesel-farkku

        Tammikuussa käyttöön otettu diesel-farkku. Maalipinta on todella heikko kestämään kiveniskemiä tai yleensä mitään. Oikea takaovi oli uutena asennettu etureunastaan hiukan pystyyn ja keväällä oli oven etureunan maali syötynä ruvelle. Huhtikuussa pesin auton ensimmäisen kerran käsin, jolloin vasta huomasin, kun oli vielä apukuskin puolella. Takuuna laittoivat oven suoraan, mutta ei vaikea arvata, että reuna alkaa aika pian kukkia, kun maalin korjaus oli vaan paikkaustökkimistä. Pakko laittaa vaihtoon ajoissa. Onnea vaan seuraavalla omistajalle!

        Ei se Toyotan valmistuksen laatu kovin hääppöstä ole, kun tuollainenkin virhe menee läpi koko ketjun. Ja sitten ollaan sitä mieltä, että kyllä omistajan pitäsi huomata se heti!


      • autoja....
        Diesel-farkku kirjoitti:

        Tammikuussa käyttöön otettu diesel-farkku. Maalipinta on todella heikko kestämään kiveniskemiä tai yleensä mitään. Oikea takaovi oli uutena asennettu etureunastaan hiukan pystyyn ja keväällä oli oven etureunan maali syötynä ruvelle. Huhtikuussa pesin auton ensimmäisen kerran käsin, jolloin vasta huomasin, kun oli vielä apukuskin puolella. Takuuna laittoivat oven suoraan, mutta ei vaikea arvata, että reuna alkaa aika pian kukkia, kun maalin korjaus oli vaan paikkaustökkimistä. Pakko laittaa vaihtoon ajoissa. Onnea vaan seuraavalla omistajalle!

        Ei se Toyotan valmistuksen laatu kovin hääppöstä ole, kun tuollainenkin virhe menee läpi koko ketjun. Ja sitten ollaan sitä mieltä, että kyllä omistajan pitäsi huomata se heti!

        ENGLANTILAINEN LAATU...HAHAHHAAA .. ei edes Japanilainen omistaja voi asialle mitään..työvoima on englannissa niin huonoa ja johto takapajuisen konsertiivista, että japsitkin nostavat kädet pystyyn.


      • möö
        autoja.... kirjoitti:

        ENGLANTILAINEN LAATU...HAHAHHAAA .. ei edes Japanilainen omistaja voi asialle mitään..työvoima on englannissa niin huonoa ja johto takapajuisen konsertiivista, että japsitkin nostavat kädet pystyyn.

        on ollut 2003 avensis monta vutta kiitos. koskaan ei oo ollut miään vikaa teille 2005 kirjottaneille.. nyt on 2012 ei vikoja kun vain ajaa ja ajaa ja ajaa kiitos toyota.


    • ei oo ei tuu eikä tilata

      joka Avessa on on se, että siinä ei ole vikoja. Saattaa aiheuttaa pahoja vierotusoireita säännöllisiin korjaamokäynteihin tottuneille.

      • Työsuhdeauto

        Työsuhdeautonani olevassa Avessa hajosi vaihteistosta jokin laakeri. Olisko ollut joku neulalaakeri.

        Työnantajalle oli yhteensä kolme Avea, ja niistä kahdesta (yksi omani lisäksi) hajosi vaihteisto samalla tavalla. Aika moinen prosentti, tuskin enää on sattumaa vaan voinee puhua tyyppiviasta. Omalla oli ajettu joku 60tonnia ja kaverinkin alle satatonnia.


      • halleluja

        siinä voi käydä kun omistaja ei tiedä tuskin nimeään


      • Manza
        Työsuhdeauto kirjoitti:

        Työsuhdeautonani olevassa Avessa hajosi vaihteistosta jokin laakeri. Olisko ollut joku neulalaakeri.

        Työnantajalle oli yhteensä kolme Avea, ja niistä kahdesta (yksi omani lisäksi) hajosi vaihteisto samalla tavalla. Aika moinen prosentti, tuskin enää on sattumaa vaan voinee puhua tyyppiviasta. Omalla oli ajettu joku 60tonnia ja kaverinkin alle satatonnia.

        Minulla meni juuri 2003 T250 Avensiksesta laatikon laakerit. Ajettu 72tkm, huollot tehty liikkeessä ja TOYOTA EI OTA KANTAA KOSKA TAKUU UMMESSA. Onkohan näistä tosiaan 2/3 laatikkovikaisia, ei olisi Toyotasta uskonut.
        Muuta vikaa ei ole ollut, paitsi normaali ajovalojen vaihto.


      • - Luxline-
        Manza kirjoitti:

        Minulla meni juuri 2003 T250 Avensiksesta laatikon laakerit. Ajettu 72tkm, huollot tehty liikkeessä ja TOYOTA EI OTA KANTAA KOSKA TAKUU UMMESSA. Onkohan näistä tosiaan 2/3 laatikkovikaisia, ei olisi Toyotasta uskonut.
        Muuta vikaa ei ole ollut, paitsi normaali ajovalojen vaihto.

        ... VW samaa laatikkoa. Tiedän että silläkin puolella on noita laakerihommia ollut melko vähänkin ajetuissa autoissa...


      • Jotain kähmyä
        - Luxline- kirjoitti:

        ... VW samaa laatikkoa. Tiedän että silläkin puolella on noita laakerihommia ollut melko vähänkin ajetuissa autoissa...

        Se taitaa onneksi olla VW:n vika, että Avesta hajoaa laatikot?


      • pakkasukko61
        - Luxline- kirjoitti:

        ... VW samaa laatikkoa. Tiedän että silläkin puolella on noita laakerihommia ollut melko vähänkin ajetuissa autoissa...

        Ainoastaan 1polven DSG on susi,voi käyttää väärin ja siitä johtuen hajoaa..


      • DSG-on-susi
        pakkasukko61 kirjoitti:

        Ainoastaan 1polven DSG on susi,voi käyttää väärin ja siitä johtuen hajoaa..

        Kaikissa volkkarin DSG-laatikoissa on piilevä riski. Ei ole väliä onko laatikko uusi vai vanha.

        On olemassa vain kahdenlaisia DSG-laatikoita. Niitä, jotka on jo hajonneet ja niitä, jotka ei ole ihan vielä.


    • Ave2001

      Olen muutaman tonnin ajon jälkeen todella tyytymätön ajettavuuteen (tuuliherkkä ja hakee tiellä reittiänsä jatkuvasti). Valitettavasti ei tullut koeajossa testattua moottoritiellä, jota nyt tulee jatkuvasti ajettua. En suosittele ajomukavuutta arvostaville.

      • one gm

        -.ei ainoo shhiiittt mitä mustapäät laivaa tänne.
        -oottax jotai auts-töks-töks??

        -Mää laittasin clerasilii,tai puristaisin lärvini
        puhtaaks niist.Vois auttaa,jos ihomato ei oo mätiny
        aivoihin asti.korolla ku pompottelis porolla


      • JPK76
        one gm kirjoitti:

        -.ei ainoo shhiiittt mitä mustapäät laivaa tänne.
        -oottax jotai auts-töks-töks??

        -Mää laittasin clerasilii,tai puristaisin lärvini
        puhtaaks niist.Vois auttaa,jos ihomato ei oo mätiny
        aivoihin asti.korolla ku pompottelis porolla

        SAISKO TUON SAMAN SUOMEKSI?!


      • - Luxline-

        ... on, ei siitä mihinkään pääse. Mutta paljon auto paranee, jos vaihdatat kaikki iskarit uuteen ja käytät nelipyöräsuuntauksessa. Ja sitten rekisteriotteessa mainittua kokoa olevat michelinit tai continentalit alle. Jos tosiaan iskareilla on ajettu yli 70.000 km, niin "kyllä paranee vaihtamalla"....


      • Toyotakomies
        - Luxline- kirjoitti:

        ... on, ei siitä mihinkään pääse. Mutta paljon auto paranee, jos vaihdatat kaikki iskarit uuteen ja käytät nelipyöräsuuntauksessa. Ja sitten rekisteriotteessa mainittua kokoa olevat michelinit tai continentalit alle. Jos tosiaan iskareilla on ajettu yli 70.000 km, niin "kyllä paranee vaihtamalla"....

        Ei Avensis pärjää ojomukavuudessa mm. saksalaisille, Avensista joutuu maantiellä ajamaan, olemaan koko ajan vähä hereillä, meidän avensis on verso vm 2004, En ole tyyttyväinen ajo-ominaisuuksiin, renkaista ei oo homma kiinni, vain oikeita merkkirenkaita. Toisena autona on focus 99 diesel, on paljon parempi mantiellä menemään, se vain menee ei tartte koko aikaa ohjastaa.
        Joitain vikoja on olu molemmissa, Toyotassa meni 2009 ilmastoinnin "mangnettikytkin", eivät tosin osanneet ensin Toyotalla siitä vikaa myöntää, sanoivat että kompura pitää vaihtaa jne. ei menny korjaus ihan putkeen......., toinen vika on ollu epävarmat keskuslukot, lukot ei mee aina kiinni, ja kolmas vika huonot vetonivelien suojakumit, kyll sill ajaa, lämmin on kyllä


      • Tappio
        Toyotakomies kirjoitti:

        Ei Avensis pärjää ojomukavuudessa mm. saksalaisille, Avensista joutuu maantiellä ajamaan, olemaan koko ajan vähä hereillä, meidän avensis on verso vm 2004, En ole tyyttyväinen ajo-ominaisuuksiin, renkaista ei oo homma kiinni, vain oikeita merkkirenkaita. Toisena autona on focus 99 diesel, on paljon parempi mantiellä menemään, se vain menee ei tartte koko aikaa ohjastaa.
        Joitain vikoja on olu molemmissa, Toyotassa meni 2009 ilmastoinnin "mangnettikytkin", eivät tosin osanneet ensin Toyotalla siitä vikaa myöntää, sanoivat että kompura pitää vaihtaa jne. ei menny korjaus ihan putkeen......., toinen vika on ollu epävarmat keskuslukot, lukot ei mee aina kiinni, ja kolmas vika huonot vetonivelien suojakumit, kyll sill ajaa, lämmin on kyllä

        Huono ajettavuus johtuu siitä että taka-akselin ja rungon välissä on kumityyny ,vielä tänä päivänäkin.


      • kolina ave

        On surullisen totta että uusinkin Ave on erittäin tuuli- ja uraherkkä kapine.
        Lisäksi rengasmelu on sietämätön vähänkään huonommalla asfaltilla. Hiekkatiellä kolisee kuin 200 tuhatta ajettu...

        Niin ja autolla ajettu vasta 30 000 km


      • avenssis
        kolina ave kirjoitti:

        On surullisen totta että uusinkin Ave on erittäin tuuli- ja uraherkkä kapine.
        Lisäksi rengasmelu on sietämätön vähänkään huonommalla asfaltilla. Hiekkatiellä kolisee kuin 200 tuhatta ajettu...

        Niin ja autolla ajettu vasta 30 000 km

        tyyppi vika etujarrut pitää kolinaa ei korjaantunut edes huollossa kuin hetkes.


      • JKFF
        Tappio kirjoitti:

        Huono ajettavuus johtuu siitä että taka-akselin ja rungon välissä on kumityyny ,vielä tänä päivänäkin.

        Mainitsepa joku autonvalmistaja, jolla ei ole taka-akselilla kumipuslia. Sellaista ei ole. Erillisjousitetussa taka-akselistossa on apurunko kumipuslilla erotettu auton korista. Tai jos akseliston rakenne on yhdysheiluriakseli, niin se yhdysheiluriakseli on isoilla puslilla erotettu korista. Puslat siellä aina on jossain kohtaa. Ei sellaista olekaan että taka-akselisto on yhtä puuta auton korin kanssa.


    • Wagon

      Niin, mikä on vika, mikä luontaista kulumaa? yhdeksän vuotta vanha auto on tarvinnut jotain normihultojen lisäksiTällä hetkellä mittarissa n 345 tkm. Jarrut ja pakoputki uusittiin n 200 tkm, iskarit n 270 tkm ja n 300 tkm startti ja laturi käytiin läpi (hiilet, laakerit) sekä kässärin vaijeri vaihdettiin. Ja tietty lamppuja vino pino eli vaihdan joka syksy ajovalot - varmuudeksi ja muut tarpeen mukaan. Ei mielestäni kauhean paha. Katsotaan, kestääkö Toyota 500tkm??

      • ate2

        Kestää. Itselläni on 530 000 kullkenut Ave Vagon Elegat 2,0 Diesel ja matka jatkuu


    • samaan!

      Isäukon (nyt 90v) 6/1989 uutena ostamaan Peugeot 205:en vaihdettiin 1. kertaa H4 ajovalopoltin 14.7.2010, siis auton ollessa yli 21 vuotta vanha ja ajettu 290tkm. Autossa onkin alennettu jännite valosäätimen päivävaloasennossa. Yöaikaan isäni ei ole paljoa ajellut viimeiseen kymmeneen vuoteen huonon hämäränäkönsä takia.

      • Älykäs

        Todisteet esiin, tai sitten sitä ei tapahtunut.


      • asiasta esittää...

      • puolestasi, että
        Älykäs kirjoitti:

        Todisteet esiin, tai sitten sitä ei tapahtunut.

        Jumala on olemassa ja Toyota on minulle paras auto!


      • historia.
        Älykäs kirjoitti:

        Todisteet esiin, tai sitten sitä ei tapahtunut.

        Tuollaisella argumentilla voi kieltää minkä tahansa ilmiön olemassaolon
        Eikä se 205 sentään niin edistykselline ole, että huoltohistoria olisi ihan netissä luettavissa, kuten ei liene Toyotankaan.


      • niinno5

        Kai se ei mitään nää ku on ei raaski päiväväloasennosta kääntää ja poltinkin oli jo vanha ja himme


    • tää...

      provo?

      • juttu juu

        Ikivanha juttu, jonka joku provopetteri aina jaksaa kaivaa esiin...
        Eipä ole olleet ajovalot enää riesana ainakaan 2006 eteenpäin.


      • Make536
        juttu juu kirjoitti:

        Ikivanha juttu, jonka joku provopetteri aina jaksaa kaivaa esiin...
        Eipä ole olleet ajovalot enää riesana ainakaan 2006 eteenpäin.

        Hauska lueskella täällä vioista joita itse olen tavannut vain muutaman kerran ollessani Toyotalla 6 vuotta töissä.


      • riippuu siitä
        Make536 kirjoitti:

        Hauska lueskella täällä vioista joita itse olen tavannut vain muutaman kerran ollessani Toyotalla 6 vuotta töissä.

        ei tsupparia lasketa korjaamon puolelle.


      • autonasentaja
        riippuu siitä kirjoitti:

        ei tsupparia lasketa korjaamon puolelle.

        Ei ole Toyatasa vikojakoja


      • Polttimo jäi käteen
        juttu juu kirjoitti:

        Ikivanha juttu, jonka joku provopetteri aina jaksaa kaivaa esiin...
        Eipä ole olleet ajovalot enää riesana ainakaan 2006 eteenpäin.

        Tojota yritti muoviumpioilla saada lisää katetta kulkineistaan, mutta eivät taaskaan testanneet yritelmäänsä.

        Halogeenivalaisimen UV-valo kovetti muovin ja tulos on tuota tyypillistä Tojotalaatua.


    • tojomään

      Viis ja puol vuotta sitten joku on joutunut vaihtamaan lamppuun polttimon. Sen jälkeen ollutkin sitten hiljaisempaa.

      Vikaviestit on nääs vuodelta 2005.

      • Audi mies1

        Eivät enää jaksa kirjoittaa kun on ollut niin paljon vikoja, pelkkä tyyppivika koko Avensis.


      • Myös Audi A6
        Audi mies1 kirjoitti:

        Eivät enää jaksa kirjoittaa kun on ollut niin paljon vikoja, pelkkä tyyppivika koko Avensis.

        Ollut 200tkm---> laukee lähes kaikki ...


      • Audi mies1
        Myös Audi A6 kirjoitti:

        Ollut 200tkm---> laukee lähes kaikki ...

        Miksi pitäisi ajaa yli 100000 km autolla sehän on jo vanha silloin pois semmoiset ja uusi alle.


    • Toyotamies

      Mulla 04 ave jossa tuskin moottoria lainkaan huomaa. Ei ääntä ei rahinoita eikä rapsutusta niinkuin ns. laatuautoissa. Yli 200 tuhatta mittarissa. Laatikollinen polttimmoita mennyt eikä mitään muuta. Ei edes puhjenneita renkaita. Edelleen toimii kuin kultakello, maalit on pysynyt ja viimeistelyn laatu huippua, En todellakaan saa minkäänlaista käsitystä yllä olevista kirjoittelijoista että mistä ovat ammentaneet vika listoja moisen määrän.
      Myös sama vuosimalli toisena auton mutta diesel 2,0 jossa huoltoon kuuluu vaihtaa satasen välein jakoremmi ja joka onkin vaihdettu asianmukaisesti merkkihuollossa. Mitään vikaa ei ole ollut myöskään siinä mallissa ja tässä ei ole edes lamppuja vaihdettiu. Seuraavatkin autot toyogoyon tuotteita, ihan varmasti.

      • Tyypillinen BMW

        Mulla on -98 bemari yli 300 mittarissa eikä vielä vikoja.

        - 04 Ave on tosiaan tekniikaltaan kuin kultakello jos joku kehtaa verrata sitä -98 BMW:hen.


      • Mätä

    • Ave 1,8

      Itelläni -98 Avensis 1,8 ei siis VTT-i mallia. 150 000 ajettuna piti vaihtaa virtalukon pohja, merkkiliikkeessä vaihtoineen 115€. Siitä noin viikon verran niin keskuslukitus lopetti toimimasta ja sisävalo ei palannut door asennossa sekä taloudellisuusvalo ei palannut... Onneksi oli naapurilla ollut Audissaan vetokoukun laiton yhteydessä sähöongelmia, jotka korjautu käyttämällä kaikki kyseiseen virtapiiriin kuuluvat sulakkeet pois paikoiltaan(akku pois???) No käytin keskuslukkoon yhteydessä olevat sulakkeet pois, oli kolme kappaletta, kas vain alkoi keskuslukko pelittää ja valot palamaan pois lukien taloudellisuusvalo.(onkohan sitä edes) Tyypillinen vika virtalukon pohja! Tällä mennään vielä toiset 150 000 toivottavasti...

    • Pk

      Oliskohan ilman suhteellinen kosteus syynä huonoon maalipinnan kestävyyteen kun tulevat brittien saarelta?

    • Jukkis_

      Avensis farkku 2009

      Hanskalokeron kiinnitys petti. Avautumisen hidastin irtoaa kojelaudan muovinastasta kuumalla ilmalla. Taitaa olla Toyotassa liian painava ohjekirja. Paljon muuta hankskalokerossa ei ole ollut.

      Tavaratilan suojaverhon kotelon kiinnitys pettänyt. Mellikotelo irtoaa, jos auto onnettomuustilanteessa kaatuu. Voi olla aika giljotiini. Kotelo on tehty Unkarissa. Monella on kuulemma ollut samanlainen ongelma. Kanattaa tarkastaa, ettei tule vahinkoja.

    • Juba12

      Toyota Avensis -98, oikean raidetangon ulompi- ja sisempipäävaihdettu 220tkm, etulevyt 230tkm, virtalukonpohja 200tkm (ei tarvi vaihtaa, muovipinta kulunut, jonka voi täyttää helposti).

      Polttimoita ja sulkia on mennyt näiden lisäksi mutta siinäpä ne kaikki.Niin no normi huollot on hoidettu lähinnä itse. Nyt mittarissa 270tkm ja varmaan iskarit menee vaihtoon pian.Kytkin pitää vielä ihan ok mut tietyssä asennossa painelaakeri ääntää.

      Taidan etsiä pian saman korimallin auton alle. Ajettavuus ei ole saksalaisen tasoa mutta tämän kestävämpää autoa on aika vaikea kyllä löytää.

    • Esajas

      No niin naapurin Rav4 meni valumassavautipyörä, ei takuuta vaikka Toyotan tyyppivika
      Näita on lähipiiristä mennyt muitakin 106 tuhatta ajettu menee ennemin tai myöhemin monesta Toyotasta.

    • taaskohuoltoon

      avens 05 2L ajettu170000 käynnistettäessä kylmänä savuttaa ,nykii.lamdat vaihdettu.ongelma vainjatkuu.mikä neuvoksi?

      • joonaskoponen

        Selviskö tää savutus. Nimittäin huomasin tänään oman 190tkm ajetun pölläyttävän savua kylmänä käynnistettäessä. Ei kestänyt kuin hetken mutta selkeästi savutti pienen hetken..


    • ikinä ostais

      Kaverin Ave hajos ihan käsiin, siis ihan totaalisesti. Mikään toiminu, piti hinata Hankoon maahantuontikorjaamolle. Onneks oli takuu voimassa. Tätä se on se japsilaatu.

      • Puolueetonta tietoa

        Nyt sano Aven T25 vaihteisto tai vaihteensiirto ittensä irti, ei menny kuin ykkönen sisään. Entisissä kieseissä ei ole aikaisemmin ollu kyllä vaihteiden kanssa ongelmia vaikka muuta prakaa onkin ollu. Avella on kuitenkin ajettu vasta 200 tkm ja muilla on pyöritelty jopa 400 tkm. Jäädäänpä seurailemaa minkä meriselityksen merkkiliike antaa....


      • tojo

        Eiku eurolaatu. AVE tehdään Britanniassa. Japsilaatu on sitä, mihin
        pyritään.


    • Arska 64

      Terve.

      Minkä merkkisiä renkaita teillä on 2009- avensiksissa.
      Itselläni michelin pilot exaltot, ja ovat kova ääniset.
      Taitaa olla muutenkin "tyyppivika" tuo kova ääninen etupää?
      -Kiitos-

    • Earit korviin?

      Sama homma.. itellä 2010 vuoden avensis ja rengasmelu on selkeesti kovempi ku aikasemmassa " nollanelosessa " pirssissä. Alla ihan hyvät Bridgestonet

    • tojofani

      moi ! hommasin 03 avensiksen,vähän ajetun 70000km.puolivuotta ajettuani alkoi etupäässä täristää ohjauspyörään ikävästi ajettuani hiekkatiellä ja kuoppasilla teillä ylipäätään.kävin tojon pikahuollossa,ja totesivat ettei ole mitään väljyyttä havaittavissa raidetangon päissä ja niin edelleen.joten vika on todennäköisesti itse raidetangossa.joten edessä kallis raidetangon vaihtoremontti.itselläni on ollut useampi toyota aikaisemmin,ja toivottavasti toyotan laatu ei ole menossa alaspäin tulevaisuudessa.aavistuksen pettynyt nykyiseen.

    • toyotamies

      Täällä tuntuvat useimmat rutisevan jostain -90 luvun tai 2000 -luvun alun autoista. Kyllähän niin vanhoissa jo vikoja löytyy merkkiin katsomatta. Itse olen ajanut v:sta -97 corollalla. Nyt on alla -07 ave. Koskaan ei ole tarvinnut käydä toista kertaa katsastuskonttorilla. Pelkät huollot ovat riittäneet, ei polttimonvaihtoja kummempia vikoja(nykyisessä xenonit). Mielestäni toyotan kestävyydessä on suuri osuus LOISTAVALLA huollolla! Eikä se ole edes kallista(vrt.korealaismerkit, joissa pitkä takuu menee ostajan piikkiin. Jopa tuhansien eurojen huoltolaskut). Merkkiliike tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi. Fixuksen polttimot on paskoja.., Näin täällä tampereella.

    • cxx.

      Minulla 2.0 05 diisseli, ostaessa oli mittarissa 127 tkm ja nyt 204 tkm. Kerran huollon yhteydessä vaihdettiin jarrupalat taakse koska yksi oli kuulemma kulunut, no sen jälkeen meni kuukaudessa uusiksi myös levyt koska asentaja oli jotain tumpeloinut. Toinen vika ilmeni ilmastoinnissa eli se meni aika tehottomaksi kun vein täysin toimivan ilmastoinnin tarjouksessa olevaan ilmastointihuoltoon, vaikka sanoivatkin että huollon aikana ei voi mitään vikaa tulla niin en usko että juuri huollon jälkeen meni laite tehottomaksi , mutta tämä kesä on ollut sen verran viileä että käyttöä ollut vähän.
      Muuten auto on pelannut täysin virheettömästi ja tarkoitus ajaa vielä 100 tkm enen kun vaihdan uuteen. Hihnan vaihto on tähän kyllä pikkasen arvokkaampi kuin mitä olen muissa autoissa tottunut.

    • Kokeillut nääs

      Senotecin äänieristyspaketti niin johan hiljenee jollotus

    • AVE070

      MUTTA MUN -07 ELEGANCE BENSA AVESSA ONKIN JAKOPÄÄ KETTINGILLÄ ELI EI MITÄÄN KALLIITA HIHNANVAIHTOJA!

    • pekka 34

      minulla on avensi 2005 ajettu 60 000 aj meni ohjaus vaihdetiin kokonaan uusi ohjaus simpukka otin vanhan kotiin aukaisin sen se oli ihan ruostessa laakeri oli ihan rikki tehtalla ei ollut laitettu rasvaa jouduin itse maksamaa kaikki noin 12000 ruunua ruotsissa kysyin tojotalta tehdas vika mutta ne sanoi että ei korvaa eikä vakuutus

    • ohjausosteri

      "minulla on avensi 2005 ajettu 60 000 aj meni ohjaus vaihdetiin kokonaan uusi ohjaus simpukka otin vanhan kotiin aukaisin sen se oli ihan ruostessa laakeri oli ihan rikki tehtalla ei ollut laitettu rasvaa jouduin itse maksamaa kaikki noin 12000 ruunua ruotsissa kysyin tojotalta tehdas vika mutta ne sanoi että ei korvaa eikä vakuutus "

      Onko ANJOVIKSESSA VIELÄ SIMPUKKAOHJAUS. Fordkin lopetti tuon käytön jo MK2 mallin Cortinaan.
      Ilmankos sen ajo-omituisuudet on kaikkien tiedossa.

    • evilshit

      98 1.8L farmari avensis

      Valot välkkyy, releet naputtaa, tuuletin jatkaa puhaltamista vaikka virrat on poikki ja avain pois virtalukosta ja sitten ton releitten naputtamisen saa pois kun laittaa pyyhkimien viiksen noipeimmalle?????

      Releet on kunnossa, tsekkasin kaverin autosta otetula releellä ja jatky yllä mainitut viat! Onko kellään tullu tällästä vastaan?

      • ewöofbi

        onko tää vika selvinny? itellä on just nyt nimittäin sama vika?


    • ginness

      on maailman ohuin kirja

    • jkm

      Itsellä ollut monta toyotaa, mm 4 kpl camryjä ja nyt vaimolla 05 avensis...nyt tullut kuulemma huollon mukaan tyypillinen vika ajon estolaite renaa...eli virrat tulee mutta ei päästä käynnistään..omassa camryssä ainoa vika on ollut etupyöränlaakerit tyyppivika...muuten ollut huoletonta ajoa. Oli kerran työsuhde autona volvo joka ihan susi V40 enemmän korjaamolla mitä oli kotona tallissa.

    • muitakin merkejä kok

      2.0 d4d, vm..2010 vikahistoriaa:
      tankattu useita kertoja, huollettu, taas tankattu useita kertoja, huollettu
      .....taas samat uudestaan... pyyhkimen sulat vaihdettu
      ... tankkauksia ja huoltoja ohjeen mukaan...tuulisasi vaihdettu oma syy taustalla
      ....tankkauksia ja huoltoja...
      ...ajovalon polttimot vaihdoin itse ajettu 126 tkm.
      ...taas tankkauksia ja huolto joskus ensi keväänä.

      Niin ja renkaita kuluu kuten aina. Onpa vikaherkkä vai onko?

    • mulle riitti

      1600 KM ja vaihdelaatiikko hajos se siitä tojo laadusta.

      • jaMPPA333

        Kytkinpoljin löytyy oikealta reunasta.


    • ate2

      Omistan, ylpeästi sanottu kai, vm. 01 entisen Rovaniemen taksi Avensis Vagonin 4d4 koneella ajettu 500 0000km ja olen erittäin tyytyväinen kyseiseen autoon. Itselleni ollut 2 vuotta nyt ja toiminut todella hyvin. Varmaa matkan tekoa ollut kun työmatkaa. Kulutus pieni ja öljyä vaihto välissä 10 000 ei tarvitse lisätä välttämättä ollenkaan, toki vajuu tikusta n 5mm.. Kansipahvi vaihdettu edellisen omistajan toimesta sekä laturi ja tietysti kulutus osaa kuin jarruihin. Turbo muuten vaidettu myös toki. Helmoissa takana oli kuplia minulle tullessa ja niinpä helmoihin oli uusittava 20 -30cm matkalle uutta peltiä. Vaihdoin jako hihnan kiristys rullat sekä vesipumpun kun ostin ja aion pitää tätä autoa 600 000 lähelle kunnes sattuu seuraavan korimallin Toyota sopivasti vastaan taas dieselinä.

      • ile D-4D

        ohjaustehostimen pumppu 514 tkm tiensä päässä


    • matti j.

      tervehdys. tiätääkö kukkaan kun avensis 2005 poltti jonku sulakkeen (en tiä minkä ) perävaunun sähköjen oikosulun takia, kaikki auton parkit pimeni.
      t. matti.

    • Jt32

      1.8 -98 bensa Ave : nyt 416 600 km, orkkis iskarit , kun ei oo viitiny "hyvii" vaihtaa, jarrupalat kertaalleen vaihtanu, kytkin, tuulilasi, kuskin lasinnostinmoottori, keskuslukituksenohjaus, vaihdoin Poluretaani puslat eteen ja taakse jotta ei tartte ikkunaan vaihtaa ja ajettavuus "rataluokkaa'", jakohihna vaihettu 250 000 km jälkeen kun alko olla niin venyny ja nyt Kevlarhihna, lie menee lopun 15 vuotta ?? ja seuraavat 400 000 km ?? nyt auto pyritty "huoltamaan "Puolivälinhuolto" jotta menis tuonne 700 000 -800 000 km ja sitten Romikselle...
      Eihän "britti" Ave ole JT Tojojen väärti JT Tojoja on vieläkin pihassa mm. gti Carina 200 hv -95 ja corolla- 98 ja Camry -88-, sc400 Lexus, soarer 1jz -94, Starlet -96, ja Britti Avensis ja tulossa joku tojo lisää ... Vaan Euro ja Saksalaisilla osillaTojot PILATTU !! !! jotka on Paskaa...

    • EivvtiTaiDieselKuraa

      Avensis 1.8 (7afe) vuosmallia 1998. Ainut vika että joutuu tankkaamaan välillä bensaa tankkiin, kun vähenee tankista. :( 3 vuotta ollut ja joku 130tkm ajanut itse. Normaali huollot tehty aikanaa ja kuluvat osat vaihdeltu. Jarrupalat/kengät, yhdet iskarit, nesteet ja jakohihnasetti.
      Taitaa täällä olla käyttäjissä ja huoltajissa vaan vika, kun välitetä mistään mitään ja sitten vingutaan ympäriinsä omasta tyhmyydestä johtuvia "vikoja".

      Ainut mikä rupee kohta ikäänsä näyttämään, niin on helman vaihto tai paikkaus. Nehän nyt menee ennen pitkään joka autosta ja halpa tehdä. Mieluummin hitsaan halpaa uutta peltia, kuin moottorin tai kalliiden sähköosien kanssa jumppaan.

      VVTI romuja tai dieselin egr jumppaa tähän taloon ei tuu.

    • hojohiuj4

      Pettymys oli.

      Lamput paloi monesti, ei muita vikoja.

      Ei vaan istunut.

    • Merkkivaihtoon

      D4D 2013. Eka kone uutena vaihtoon ja toka menossa pikapuolin. 177tkm mittarissa, hiukan ruostetta. Onneksi liisari, en ota samanmerkkistä.

    • anjovis2.0d4d

      avensis -08 2.0d4d mittarissa 178tkm hävitti nestettä...
      kannen höyläys ja uusi kansipahvi, menny sen jälkeen 30tkm
      vielä ainakin nesteet pysyy
      muuten ei ole kuin öljyjä vaiheltu

    • 20244

      Minun piti vaihtaa virtalukon pohja 180K : n kohdalla.
      Lampunpesimet piti kiinnitää uudelleen puskuriin.
      Avensis 1,6 vm. 2000.
      Siinä onkin viat. Huolto - osat onkin tietysti erikseen.

    • simplyä

      Skodalla!

    • Pikkuvikojapiisaa

      Yllättäen D4D on pysynyt kunnossa jo 260t km, eikä ruostettakaan ole havaittavasti. Erilaisia antiri- ym pikkuvikoja on riittänyt ja siksi käynti ei ole aina optimaalista. Kulutus ja ajettavuus ei ole tätä päivää ja merkki vaihtuu varmasti, silti kauhuskenaariot ei ole toteutuneet.

    • tojoloota

      kaverilla oli uusi corolla ja eka katsastukseen piti vaihtaa kaikki jarrulevyt, toisella avensis 2013 ja 80tkm ja jarrulevyt ja palat uusiksi, itselläni oli vuoden vanha rav4 ja heti remppaa, vettä tuli sateella sisään ilmanottokanavan kautta, takuuseen vaihtoivat uuden lattiaverhouksen ja jotain muuta, ja vvt toimilaite ja vesipumppu meni muistaakseni alle 100tkm. viimeinen tojoloota meillä... ja niitä natinoita ja nitinöitä ajaessa, kyllä huomaa mistä auton hinta tulee.. mielestäni toyotalla kaikki halpis materiaalia,

      • näissä.löytyy

        "TEHDASUUSI MOOTTORI ASENNETTU VUONNA 2016, UUDELLA MOOTTORILLA AJETTU VAIN 41TKM! Kuten Toyota-miehet tietävät on näissä 2,2D4D moottoreissa ollut kansi-ongelmia. Siitä johtuen on tähän autoon vaihdettu tehdasuusi paranneltu versio moottorista, kuitit löytyy yli 7000 euroa!"


      • Anonyymi
        näissä.löytyy kirjoitti:

        "TEHDASUUSI MOOTTORI ASENNETTU VUONNA 2016, UUDELLA MOOTTORILLA AJETTU VAIN 41TKM! Kuten Toyota-miehet tietävät on näissä 2,2D4D moottoreissa ollut kansi-ongelmia. Siitä johtuen on tähän autoon vaihdettu tehdasuusi paranneltu versio moottorista, kuitit löytyy yli 7000 euroa!"

        Se kansi-ongelma on korjaamojen paskapuhetta. Kansissa pääsääntöisesti ei ole ollut vikoja, vaan tiivisteissä. Mikä taasen johtuu paskankierrätys venttiilistä. Viisaat ja insinörtit kutsuu sitä EGR:si.Nyky autokorjaamolla ei vain osata enään tehdä moottoriremontteja. Helpompi vaan on huijata asiakkaalle uusi moottori ja rahat pois.
        Ja valehdellaan ettei moottoria pysty korjaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kansi-ongelma on korjaamojen paskapuhetta. Kansissa pääsääntöisesti ei ole ollut vikoja, vaan tiivisteissä. Mikä taasen johtuu paskankierrätys venttiilistä. Viisaat ja insinörtit kutsuu sitä EGR:si.Nyky autokorjaamolla ei vain osata enään tehdä moottoriremontteja. Helpompi vaan on huijata asiakkaalle uusi moottori ja rahat pois.
        Ja valehdellaan ettei moottoria pysty korjaamaan.

        Voi poika tai pojanmielinen!
        Kansi tai kannentiiviste, korjaus ei silti onnistu aina niissä ongelmamoottoreissa. Kannenpulttien kierteet alumiinisessa lohkossa vaurioituu herkästi, eikä materiaalivahvuus riitä uusille kierteille.
        Korjaamot ovat ihan oikeassa kun sanovat ettei voi korjata. Eivät halua maksumiehiksi korjauksen epäonnistuessa lähes pääsääntöisesti. Vaihtomoottori tai puolimoottori on ainut järkevä korjaus siihen Avensikseen.


    • Anonyymi

      avensis 05 tuulilasin pyyhkijät menee miten sattuu

    • Anonyymi

      Ave 2007.212000 km.
      Nyt jo 4 kertaa vaihdettu pakoputken painelaakerit.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe