Osaan tahallani herätä painajaisesta?!

Kummajainen

Eli asia on niin, että osaan herätä unesta silloin kuin haluan. Osaako joku muu?

Olen jo monet kerrat selvinnyt painajaisista heräämällä pois unesta. Esim. toissayönä näin melko kamalaa painajaista ja halusin siitä pois. Pysähdyin unessani ja laitoin silmäni kiinni. Sitten kun ne ovat kiinni ja tunnen kehossani oudon tunteen, avaan ne ja sitten myöskin todellisuudessa silmäni aukeavat.

En osaa paremmin selittää, mutta haluaisin vain tietää, että onko tuo jotain ainutlaatuista vai pystyvätkö muutkin tuollaiseen?!

6

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orion

      mut pystytkös vaikuttaa uniis mielihalujen perusteella,esim. lentää, tapella tai vaikka vaan shoppailla? mä pystyn...;).

    • myös

      osaan herätä painajaisista. Luin kerran erääästä unikirjasta, että ihmiset jotka näkevät paljon unia, oppivat ajan myötä hallitsemaan niitä. On se turvallista mennä nukkumaan kun ei painajaisia tarvitse pelätä.

      Minä osaan myös palata unessa taaksepäin ja "elää" jonkun kohdan uudestaan, jos joku asia ei miellytä.

      Meitä kummallisuuksia on vähän joka lähtöön.

      Mielenkiintoisia unia kaikile.

      • Ahdistunut

        Juu eli oon varmaan viimisen 5v osannu herätä pahoista unista. unessa vaan Huudan itselleni että HERÄÄ HERÄÄ HERÄÄ ja sitten Todellakin herään. Lisäksi joskus näen unia joissa ymmärrän olevani unessa ja pystyn tekemään mitä haluan, (yleensä menen silloin tapaamaan ihastuksiani :P)
        Tälläiset unet kuitenkin karkaavat aina käsistä niin että itsekontrolli karkaa vähän ajan kuluttua ja huoneisiin joihin menen alkaa tulla ylimääräisiä esineitä ja sitten en enää hallitsekkaan tekemisiäni. Jokatapauksessa nämä alkoivat murrosiässä ja olen aika varma että jos ajattelisin asiaa päivisin joka päivä ja nukkumaan mennessä tuota unikontrollia voisi jopa kehittää. En koskaan myöskään muista uniani jos en kertaa niitä heti kun herään .


      • näkijä
        Ahdistunut kirjoitti:

        Juu eli oon varmaan viimisen 5v osannu herätä pahoista unista. unessa vaan Huudan itselleni että HERÄÄ HERÄÄ HERÄÄ ja sitten Todellakin herään. Lisäksi joskus näen unia joissa ymmärrän olevani unessa ja pystyn tekemään mitä haluan, (yleensä menen silloin tapaamaan ihastuksiani :P)
        Tälläiset unet kuitenkin karkaavat aina käsistä niin että itsekontrolli karkaa vähän ajan kuluttua ja huoneisiin joihin menen alkaa tulla ylimääräisiä esineitä ja sitten en enää hallitsekkaan tekemisiäni. Jokatapauksessa nämä alkoivat murrosiässä ja olen aika varma että jos ajattelisin asiaa päivisin joka päivä ja nukkumaan mennessä tuota unikontrollia voisi jopa kehittää. En koskaan myöskään muista uniani jos en kertaa niitä heti kun herään .

        herätä painajaisista, ja muistakin unista, kun vain tahdon. Avaan vain silmäni, ja todellisuudessakin ne avautuvat. Simppeliä.
        Tiedostan myös olevani vain unessa, osaan jopa ajatella siinä. Kerran ajattelin painajaisessa jossa kaikkialla oli "silmiä" (en nyt tiiä kuulostaako pelottavalle, mut ne on aina ihan sairaan jättimäisiä, ne saattavat olla maassa, kallioissa, lammissa...ja aina olen näissä unissa alastixD) Mut siis nää unet on ihan sairaan pelottavia ja ahdistavia. Huomaan kyllä nykyään yleensä ne merkit kun uni alkaa vaihtua tähän jo niin tuttuun painajaiseen, ja herätän itseni.
        Näkeekö teistä kukaan enneunia? Minä kerran näin unessani pätkän elokuvasta, jonka menin kolmen päivän kuluttua oikeasti katsomaan. Ja onhan niitä ei niin merkittäviäkin enneunia ollut aina joskus. Näin kellään muulla?


    • Anonyymi

      Osaan
      .

    • Anonyymi

      Kyllä osaan.Näen aika paljon unia joissa tiedostan näkeväni unta.Tosin ne unet ei oo painajaisia.Ja näen unia joista herään kun unessa ei enää tapahdu mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3299
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1331
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1116
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      15
      1062
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      989
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe