Pesänjakaja

Anonyymi-ap

Jollakulla varmaan kokemusta kuolinpesän jakamisesta pesänjakajan toimesta? Lähinnä tuli mieleen, että millä perusteella palkkiokulut muodostuu?

12

464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Pankin tuomari on aina vähän halvempi kuin nuo "oikeat" tuomarit. Huom tuntipalkka pyöriin noilla "oikeilla" tuomareilla vähintään 300€:ssa. Rosvoja nääs.

    • Anonyymi00002

      Ne on ilmoitettu alussa ja ne on hyväksytty. Niin pitäisi olla.

    • Anonyymi00003

      Ne kulut muodostuvat siitä, kuinka paljon pesänjakaja joutuu neuvottelemaan( puhelut, sähköpostiakin hänelle kyllä laskuttaa). Kun osakkaat ovat sovussa, ettei mene riitelyksi, ja vaivata jakajaa suotta, on halvin.
      Pesänjakajan tehtävä on ensin ehdottaa sopujakoa.
      Ellei se sovi, niin kalliimmaksi tulee.
      Pesän varojen loputtua, jakajaa hakenut vastaa lopuista jakokuluista itse. Eli sopu on se halvin tie.

      • Anonyymi00004

        Aivan oikein.

        Huomioidaan kuitenkin se, ettei pesänjakajat tunne minuuttilaskutusta, eikä kymmenminuutti laskutusta, vaan kirjaa ylös tekemänsä työt ja laskuttaa könttäsummana, eli laskee yhteen asiaan käyttämänsä ns. ajan ja kertoo sen palkkio eli tuntitaksansa mukaan ja loppusumma tulee aina tasatuntien mukaan.

        Asianajajille on annettu lakiteitse, no asianajajathan ne oikeammin laatiikin, liikaa valtaa, myös taksoitukseensa.


        T. Professional of tha law and word's, Lawetorder Z via V


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Aivan oikein.

        Huomioidaan kuitenkin se, ettei pesänjakajat tunne minuuttilaskutusta, eikä kymmenminuutti laskutusta, vaan kirjaa ylös tekemänsä työt ja laskuttaa könttäsummana, eli laskee yhteen asiaan käyttämänsä ns. ajan ja kertoo sen palkkio eli tuntitaksansa mukaan ja loppusumma tulee aina tasatuntien mukaan.

        Asianajajille on annettu lakiteitse, no asianajajathan ne oikeammin laatiikin, liikaa valtaa, myös taksoitukseensa.


        T. Professional of tha law and word's, Lawetorder Z via V

        Mitä tapahtuu, jos pesänjakaja toimii yhdessä toisen osapuolen asianajajan kanssa?


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Mitä tapahtuu, jos pesänjakaja toimii yhdessä toisen osapuolen asianajajan kanssa?

        Helvetti jäätyy ja maailmankirjat menee sekaisin.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Mitä tapahtuu, jos pesänjakaja toimii yhdessä toisen osapuolen asianajajan kanssa?

        Ovat esim. samasta lakitoimistosta?


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Ovat esim. samasta lakitoimistosta?

        Voi toimia sutjakammin, mutta ei näistä asianajajan apua tarvitsevista tiedä.


    • Anonyymi00007

      Pesänjakaja haettu. Odotan yhteydenottoa. Sinne menee mun perintö. Jos ja kun olen tyytymätön pesänjakajan toimintaan, niin moitekanteeseen menee viimeistään kaikki. Ei kuitenkaan ole ongelma, sillä olen jo henkisesti päästänyt irti tuosta perinnöstä. Enemmän huolestuttaa se, että joudun palkkaamaan oman oikeusavustajan ja myymään autoni. Tuolle avustajalle menee varmaan suurin summa.

      • Anonyymi00009

        Lähinnä kysyy miksi? Perinnöstä voi myös luopua, eikä terrorisoi silloin muiden perintöä.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Lähinnä kysyy miksi? Perinnöstä voi myös luopua, eikä terrorisoi silloin muiden perintöä.

        Minä olen se sopuisa osapuoli.


      • Anonyymi00013

        No eikö sopujsko sitten käynyt? Helpompi, nopeampi, ja halpa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe