Jollakulla varmaan kokemusta kuolinpesän jakamisesta pesänjakajan toimesta? Lähinnä tuli mieleen, että millä perusteella palkkiokulut muodostuu?
Pesänjakaja
12
464
Vastaukset
- Anonyymi00001
Pankin tuomari on aina vähän halvempi kuin nuo "oikeat" tuomarit. Huom tuntipalkka pyöriin noilla "oikeilla" tuomareilla vähintään 300€:ssa. Rosvoja nääs.
- Anonyymi00002
Ne on ilmoitettu alussa ja ne on hyväksytty. Niin pitäisi olla.
- Anonyymi00003
Ne kulut muodostuvat siitä, kuinka paljon pesänjakaja joutuu neuvottelemaan( puhelut, sähköpostiakin hänelle kyllä laskuttaa). Kun osakkaat ovat sovussa, ettei mene riitelyksi, ja vaivata jakajaa suotta, on halvin.
Pesänjakajan tehtävä on ensin ehdottaa sopujakoa.
Ellei se sovi, niin kalliimmaksi tulee.
Pesän varojen loputtua, jakajaa hakenut vastaa lopuista jakokuluista itse. Eli sopu on se halvin tie.- Anonyymi00004
Aivan oikein.
Huomioidaan kuitenkin se, ettei pesänjakajat tunne minuuttilaskutusta, eikä kymmenminuutti laskutusta, vaan kirjaa ylös tekemänsä työt ja laskuttaa könttäsummana, eli laskee yhteen asiaan käyttämänsä ns. ajan ja kertoo sen palkkio eli tuntitaksansa mukaan ja loppusumma tulee aina tasatuntien mukaan.
Asianajajille on annettu lakiteitse, no asianajajathan ne oikeammin laatiikin, liikaa valtaa, myös taksoitukseensa.
T. Professional of tha law and word's, Lawetorder Z via V - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Aivan oikein.
Huomioidaan kuitenkin se, ettei pesänjakajat tunne minuuttilaskutusta, eikä kymmenminuutti laskutusta, vaan kirjaa ylös tekemänsä työt ja laskuttaa könttäsummana, eli laskee yhteen asiaan käyttämänsä ns. ajan ja kertoo sen palkkio eli tuntitaksansa mukaan ja loppusumma tulee aina tasatuntien mukaan.
Asianajajille on annettu lakiteitse, no asianajajathan ne oikeammin laatiikin, liikaa valtaa, myös taksoitukseensa.
T. Professional of tha law and word's, Lawetorder Z via VMitä tapahtuu, jos pesänjakaja toimii yhdessä toisen osapuolen asianajajan kanssa?
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mitä tapahtuu, jos pesänjakaja toimii yhdessä toisen osapuolen asianajajan kanssa?
Helvetti jäätyy ja maailmankirjat menee sekaisin.
- Anonyymi00011
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mitä tapahtuu, jos pesänjakaja toimii yhdessä toisen osapuolen asianajajan kanssa?
Ovat esim. samasta lakitoimistosta?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ovat esim. samasta lakitoimistosta?
Voi toimia sutjakammin, mutta ei näistä asianajajan apua tarvitsevista tiedä.
- Anonyymi00007
Pesänjakaja haettu. Odotan yhteydenottoa. Sinne menee mun perintö. Jos ja kun olen tyytymätön pesänjakajan toimintaan, niin moitekanteeseen menee viimeistään kaikki. Ei kuitenkaan ole ongelma, sillä olen jo henkisesti päästänyt irti tuosta perinnöstä. Enemmän huolestuttaa se, että joudun palkkaamaan oman oikeusavustajan ja myymään autoni. Tuolle avustajalle menee varmaan suurin summa.
- Anonyymi00009
Lähinnä kysyy miksi? Perinnöstä voi myös luopua, eikä terrorisoi silloin muiden perintöä.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Lähinnä kysyy miksi? Perinnöstä voi myös luopua, eikä terrorisoi silloin muiden perintöä.
Minä olen se sopuisa osapuoli.
- Anonyymi00013
No eikö sopujsko sitten käynyt? Helpompi, nopeampi, ja halpa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483