TEKO(ÄLY)KÖ?

Anonyymi-ap

NYT ON ISOA!!! KONNEVESI OIKEIN UUTISISSA KUN TEKOÄLYÄ ON TEHTY! MONTAKO SATAATUHATTA MAKSOI TAAS TÄMÄ LYSTI?! KUKA TIETÄÄ?? TEKO(ÄLY)KÖ?

43

1710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      No kyllä mahtavaa ! Voi helvetti !

    • Anonyymi00002

      kiva ois tietää hinta tälle

      • Anonyymi00005

        Ei kerro YLE eikä kunnanjohtaja. Salaisuus…

        Laukaassa ja Hankasalmella sama homma ilman että joka vuosi tarttee byrokraattisesti hakea… Kustannustehokasta.


    • Anonyymi00003

      No voi ihmettä, ota ihmeessä selvää asiasta ja lopeta epä-älyllinen kotkotuksesi joka ai-
      heuttaa lähinnä komiikkaa ja hilpeyttä kansalaisille. :))

      • Anonyymi00004

        komiikkaa ja hilpeyttä aiheuttaa lähinnä kuinka konnevettä viedään taas kuin pässiä narussa


      • Anonyymi00006

        Hilpeyttä aiheuttaa entisen kunnanhallituksen puh.joht. suhtautuminen kunnanjohtajan arvosteluun, katsoisi peiliin ensin ennenkö alkaa nälvimään..?!


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Hilpeyttä aiheuttaa entisen kunnanhallituksen puh.joht. suhtautuminen kunnanjohtajan arvosteluun, katsoisi peiliin ensin ennenkö alkaa nälvimään..?!

        Hyvä kommentti hänellä Puskaradiossa Facessa!

        Meinasin vastata, mutta en sitten nimellä kehdannut vastata kun oli kaikki kunnanvaltuuston puheenjohtajasta lähtien tykänneet tästä mainiosta kommentista.

        Kommenttihan on loistava ja siinä näkyy millä tasolla kuntapäättäjiemme ajatus menee.

        Muutenhan tuohon mielipiteeseen harva oli uskoltanut tykätä puoleen tai toiseen.

        Hyvä kun on nykyään keskustelua muualla kuin lehdessä. Kyllähän tuossa ylenkin toimittaja on ollut sinisilmäinen.


    • Anonyymi00008

      Eipä tuo ollut yksin tämän kunnan kokeilu. Tuota tietojen käsittelyä tekevistä ihmisistä monet alkaa olla eläkeiässä, joten millä ne korvataan jos ei tekoälyllä?

      • Anonyymi00009

        Asia Saletti.kun ei ole normaalia älyä,täytyy ostaa tekosemmosta.


      • Anonyymi00010

        ei oo yksin ku konnevesi maksaa ja muut hyötyy. hölömöläisen hommaa


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Asia Saletti.kun ei ole normaalia älyä,täytyy ostaa tekosemmosta.

        Et taida varmaan älytä mutta tuo sama malli sopisi siullekin. :) -Eiks jeh?


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        ei oo yksin ku konnevesi maksaa ja muut hyötyy. hölömöläisen hommaa

        Hölmöläiset eivät myöskään edes maksusta osaa käyttää isoja kirjaimia pauhatessaan Hölö-
        möläisiä viisauksiaan. -Hupaisaa, lisää tätä viihdettä! ;))))


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Hölmöläiset eivät myöskään edes maksusta osaa käyttää isoja kirjaimia pauhatessaan Hölö-
        möläisiä viisauksiaan. -Hupaisaa, lisää tätä viihdettä! ;))))

        SKMPLVZ . Siinä Sinulle isojakirjaimia. Että osaatkin,olla olevasi viisas,mutta kuitenkin tyhmyys näkyy läpi. Jos Sinulla ei ole muuta sanottavaa,niin pidä mielipiteesi itselläsi.


    • Anonyymi00011

      Aloittajan HUUTOkommentti lienee seniori-ikäisen älytön parkaisu osaamattomuuten-
      sa ääreltä. -Mutta asiaan! Uutisessa kerrottiin valaisevasti kuinka tämä tekoäly kokeilu
      oli tehty ja kuinka rahoitettu. Tekoäly on jo nyt todellisuutta monessa asiassa ja nuori
      nouseva polvi ottaa sen haltuun kuin veillä pesten. Maailma muuttuu ja me sen mukana,
      ainakin parempaan toivottavasti mutta siinä ei auta ÄLYTÖN HUUTAMINEN yhtää.

      • Anonyymi00012

        Kustannuksista ei kyllä puhuttu, eikä siitä mitä oikeasti on tehty? Nettilomake tuloksena?

        Huutaa ei kannata, mutta kysyminen ja kyseenalaistaminen on järkevää.

        Vastauksia on saatu huonosti. Esim. kulut voisi aina kertoa…


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Kustannuksista ei kyllä puhuttu, eikä siitä mitä oikeasti on tehty? Nettilomake tuloksena?

        Huutaa ei kannata, mutta kysyminen ja kyseenalaistaminen on järkevää.

        Vastauksia on saatu huonosti. Esim. kulut voisi aina kertoa…

        Voi voi sentään, -häpeä lausua tätä hankalan olon tunnetta osaamaattomierin kuntalaisten
        kyvyttömyydestä löytää vastauksia ainoastaan suomi24 sivulta. Totta kai asialla ovat haaskalla äärioikeiston persusakaalit ynnä muut sekalaiset mielensä pahuuttaneet ihmispolot joita katkeruus näivettää yhä kapeampaan ajatteluun päissään. -RAUHAA!


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Voi voi sentään, -häpeä lausua tätä hankalan olon tunnetta osaamaattomierin kuntalaisten
        kyvyttömyydestä löytää vastauksia ainoastaan suomi24 sivulta. Totta kai asialla ovat haaskalla äärioikeiston persusakaalit ynnä muut sekalaiset mielensä pahuuttaneet ihmispolot joita katkeruus näivettää yhä kapeampaan ajatteluun päissään. -RAUHAA!

        todennäköisemmin täällä kirjottaa veronmaksajat jotka on kyllästyny heidän rahojensa haaskaamiseen


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        todennäköisemmin täällä kirjottaa veronmaksajat jotka on kyllästyny heidän rahojensa haaskaamiseen

        Nyt osuit naulankantaan!


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        todennäköisemmin täällä kirjottaa veronmaksajat jotka on kyllästyny heidän rahojensa haaskaamiseen

        Ottaako siis sinnuu pattiin sodan kauhuja paenneen ukrainalaisen perheen menot? Jos olet
        sitä mieltä niin saisit hävetä senkin vähemmistönatsi.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Ottaako siis sinnuu pattiin sodan kauhuja paenneen ukrainalaisen perheen menot? Jos olet
        sitä mieltä niin saisit hävetä senkin vähemmistönatsi.

        Kukaan ei oo kyllä tähän ukrainalaisia sotkenut eikä miettinyt… Kyllä kunta hassaa rahansa ihan muuhun… Järjettömämpään.

        Toki ukrainalaisten miesten pitäisi olla puolustamassa maataan eikä täällä kaukaloita jäädyttämässä.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Kukaan ei oo kyllä tähän ukrainalaisia sotkenut eikä miettinyt… Kyllä kunta hassaa rahansa ihan muuhun… Järjettömämpään.

        Toki ukrainalaisten miesten pitäisi olla puolustamassa maataan eikä täällä kaukaloita jäädyttämässä.

        Tuo oli jo aika roistomainen kannanotto, tyhmyydessään jopa ylittämätön. Minkä moinen suomalainen rasisti kehtaa lausua näin? -Perussuomalainen pösilö.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Kukaan ei oo kyllä tähän ukrainalaisia sotkenut eikä miettinyt… Kyllä kunta hassaa rahansa ihan muuhun… Järjettömämpään.

        Toki ukrainalaisten miesten pitäisi olla puolustamassa maataan eikä täällä kaukaloita jäädyttämässä.

        Tosi törkeä henkilöön käyvä loukkaus sinulta joka et taatusti tiedä, saati ymmärrä yhtään
        mitään kaukalon jäädyttämisestä, saati mistään muustakaan populistipellenä.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Tosi törkeä henkilöön käyvä loukkaus sinulta joka et taatusti tiedä, saati ymmärrä yhtään
        mitään kaukalon jäädyttämisestä, saati mistään muustakaan populistipellenä.

        Täällä kyllä näkyy kaikki keskustelut menevän henkilöihin, eikä se tunnu haittaavan ketään?Kyllä tuollaisen kysymyksen voi esittää ihan ilman mitään rasistipersu leimaa.
        En itse ole Konnevedeltä, mutta täällä missä asun niin ihmetyttää sama. Miksei asepalvelusikäiset ukrainalaiset miehet eivät ole puolustamassa maataan? Eihän siitä mitään tulisi jos suomalaiset miehetkin juoksisi häntä koipienvälissä velvollisuuttaan pakoon kun sota syttyy? Hyvä jos Konnevedellä sentään ovat töissä, taitaa muuten olla sen väen työllisyysprosenttikin alle 50% että ikävä kyllä miinukselle niistäkin jäädään.


    • Anonyymi00016

      bitcoinin louhintaa joka jo romahtikin krypto.valuutat arvottomiksi, eikä edes ensimmäinenkään kerta noiden mielikuvitusrahojen kanssa..

      Mutta niin kreatiivinen luova tekoäly on oma ideani, kuin Elon Muskilla on hyvin samankaltaisia ideoita.

      • Anonyymi00018

        Tuskin luovaa tekoäly yksityisteiden tukihakemuksissa tarvitaan?


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Tuskin luovaa tekoäly yksityisteiden tukihakemuksissa tarvitaan?

        ongelma on että kunnan johtotehtävissä toimiville seniileille setämiehille myydään tekoälyä ilman että he siitä mitään ymmärtävät tai sen tarpeita tunnistaa. tässä se sit nähää. joku tommonen yksityistie juttu ei mitään kreatiivistä tekoälyä tai tekoälyä yleensäkään vaadi jos yhtään prosessikaavioita ymmärtää. hienoo ratsastaa trendisanoilla mutta totuus on vähän toinen. kunnalle tuli kallis ylen mainos


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Tuskin luovaa tekoäly yksityisteiden tukihakemuksissa tarvitaan?

        EI todellakaan tarvita, on hoitunut ilman tekoälyä oikein hyvin. mutta lieneekö niin että
        virastossa on ymmärrys kadonnut ja vähäkin äly hävinnyt.


    • Anonyymi00023

      No niin...semmostahan se on.

    • Anonyymi00024

      Eilen oli tullut tietopyyntöön vastaus Konneveden kunnasta. Muutaman päivän vaan kesti. Vastaanotto ja kirjausviesti tuli erikseen ei automaattisesti.

      Vuonna 2025 on tämä kunnanjohtajan ”tekoälyksi” mainitsema järjestelmä maksanut maksimissaan 30 000 euroa (alv. 0 ilmeisesti). Sen avulla jaettiin 74. tienhoitokunnalle noin 82 000 euroa.

      Lisäksi tietysti tarvittiin kunnan virkamiesten työskentelyä.

      Noin 37% jaettuun rahaan verraten tarvittiin jo järjestelmään ja tämä tekee 405,40 eur/yksittäisen tienhoitokunnan avustushakemuksen käsittely. Moni tienhoitokunta ei toki noinpaljon ole edes saanut avustusta.

      Tarkempaa tietoa tulevista kustannuksista ei ole, eikä järjestelmästä.

      Byrokratia kukoistaa Konnevedellä. Kustannuksista välittämättä touhuillaan kunnassa.

      Näkisin mieluummin 30 000 euroa yksityisteiden montuissa kuin jonkun etelän firman tilillä, konsulttien taskussa.

      Jarkko Rossi

      • Anonyymi00025

        Vanhat virkamiespäätöksethän Konneveden kunnassa näkyy yhä netissä. Uudemmat päätökset poistuu tiedonhallintajärjestelmästä kun valitusaika on ohi.

        Näppärää ja ilmaista ”automaatiota” olisi pitää päätökset nähtävillä niin ei tarvitsisi erikseen niitä kenellekään tietopyynnöllä toimitella.


      • Anonyymi00026

      • Anonyymi00027

      • Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Lisäsi Jarkko Rossi

        Missä kunnan toimielimessä on näin suureen hankkeeseen päätetty sitoutua? Pitäisi kai olla valtuuston tai hallituksen päätös? Nyt on taijettu sooloilla isosti.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Missä kunnan toimielimessä on näin suureen hankkeeseen päätetty sitoutua? Pitäisi kai olla valtuuston tai hallituksen päätös? Nyt on taijettu sooloilla isosti.

        Päätöksessä lukee että budjetoitu tuo raha. Jarkko Rossi


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Päätöksessä lukee että budjetoitu tuo raha. Jarkko Rossi

        budjetoitu ei tarkoita että on päätetty hankkia tai tehdään sopimus. voidaanhan sitä budjetoida uusi koulukin mutta pitää kilpailuttaa, tehä sopimukset, hyväksyä elimissä jne ennen hankintaa


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        budjetoitu ei tarkoita että on päätetty hankkia tai tehdään sopimus. voidaanhan sitä budjetoida uusi koulukin mutta pitää kilpailuttaa, tehä sopimukset, hyväksyä elimissä jne ennen hankintaa

        Tätä voi spekuloida maailman tappiin mutta jos katsotaan asiaa realistisesti niin onhan tämän kunnan touhu karannut käsistä näissä matkailu vouhotyksissa ja markkinahumussa!? Yritysneuvoja on täysin näkymätön...ei kuulu eikä näy. Jos asukkaita on kohta enää 2000...niin suoraan vaan ja mahdollisimman pikaisesti kuntaliitos.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Tätä voi spekuloida maailman tappiin mutta jos katsotaan asiaa realistisesti niin onhan tämän kunnan touhu karannut käsistä näissä matkailu vouhotyksissa ja markkinahumussa!? Yritysneuvoja on täysin näkymätön...ei kuulu eikä näy. Jos asukkaita on kohta enää 2000...niin suoraan vaan ja mahdollisimman pikaisesti kuntaliitos.

        Kyllä ainut oikea menettely on kuntaliitos tai kunnanviraston siivous .


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Kyllä ainut oikea menettely on kuntaliitos tai kunnanviraston siivous .

        Enäää ei siivoukset auta. Kuntaliitos ainut järkevä kun kuntalaisia vähän.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Enäää ei siivoukset auta. Kuntaliitos ainut järkevä kun kuntalaisia vähän.

        Taidat olla ihan oikeassa.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Kyllä ainut oikea menettely on kuntaliitos tai kunnanviraston siivous .

        Kunnanviraston siivous viikottain toisi työtä ja toimeentuloa työttömille siistijöille. Hyvä homma hei! :))


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Kunnanviraston siivous viikottain toisi työtä ja toimeentuloa työttömille siistijöille. Hyvä homma hei! :))

        Siivouksella on tarkoitettu tarpeettomien tyhjäntoimittajabyrokraattien saattamista yt
        neuvottelujen piiriin.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Siivouksella on tarkoitettu tarpeettomien tyhjäntoimittajabyrokraattien saattamista yt
        neuvottelujen piiriin.

        -No tuonhan ymmärtää jo apinakin, johon viitaten mie vain kysyn jotta millä substanstilla
        sie olet valtuutettu nimeämään ketään yhtään mihinkään?
        -Persuelämäsi on näivettänyt pääsi yhä pienemmäksi ajatusten juoksun osalta. :(


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        -No tuonhan ymmärtää jo apinakin, johon viitaten mie vain kysyn jotta millä substanstilla
        sie olet valtuutettu nimeämään ketään yhtään mihinkään?
        -Persuelämäsi on näivettänyt pääsi yhä pienemmäksi ajatusten juoksun osalta. :(

        No niin, en kuitenkaan ole persu saatan kuitenkin ymmärtää joistakin asioista jotain.
        Onneksi löysit jostakin hienon sanan käyttöön. Jatka samaan malliin, ehkä sinut palkitaan


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe