Olen 75 v nainen. Terveydentila, niin fyysisesti kuin psyykkisesti on sama kuin 10 vuotta sitten. Kaikki ulkoiset asiat perhe-ym lähipiirisuhteet samat . Mikään ei ole siis muuttunut huonompaan tai parempaan suuntaan.
Ilmettelen miksi en ole aivan yhtä vireä tarttumaan eri asioihin.
Toki huusholli on siisti, en niin paljon juokse/ kävele, mutta liikuntaa kyllä harrastan. Olen himo digiasioiden opettelija kaikenlaisissa asioissa, mutta mutta,, ???
75v/ vs 65v, mistä johtuu.
21
226
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hehhehheh... "olen kun 10 v sitten..". Just joo.
- Anonyymi00002
Johtuisko ihan siitä, että vanhenet.
- Anonyymi00003
Jokseenkin noin se menee terveellä henkilöllä. Asia muuttuu jos tulee jokin sairaus, luulen, ei ole vielä tullut kuin kolesteroli, se ei vauhtiin vaikuta..
Tunnen minäkin, ettei 10 v. ole tehnyt paljoakaan, ei ole edes askel hidastunut. Mutta pidempään pitää muistella ihmisten nimiä tai tänään kun kertasin mielessäni käymääni keskustelua, kesti pitkään ennen kuin muistin sanan Takertua, se liittyi juttuun. Myös muut harvemmin käyttämäni sanat unohtuvat. 50 v. lapsi tosin sanoi että hänelläkin on tuota, eikä se johdu muusta kuin siitä että häslää niin paljon kaikenlaista, ajatusten hajottamisesta.- Anonyymi00004
Ihan voit kirjoittaa takertua-sanan pienellä keskellä virkettä.
- Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ihan voit kirjoittaa takertua-sanan pienellä keskellä virkettä.
Tarkoitus oli korostaa mikä sana oli se ongelma sillä kertaa. Olisin voinut kirjoittaa koko sanan isoilla. Silloin kai olisit sanonut: Älä huuda, niin olen huomannut että näillä palstoilla on tapana. Mutta saahan täällä tökkiä jos ei muuta osaa.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tarkoitus oli korostaa mikä sana oli se ongelma sillä kertaa. Olisin voinut kirjoittaa koko sanan isoilla. Silloin kai olisit sanonut: Älä huuda, niin olen huomannut että näillä palstoilla on tapana. Mutta saahan täällä tökkiä jos ei muuta osaa.
Pistä vaikka 'puolilainausmerkit' korostusta vaativiin tai h a r v e n n a .
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Pistä vaikka 'puolilainausmerkit' korostusta vaativiin tai h a r v e n n a .
Eikun käytän isoa kirjainta korostuksessa edelleen just näin kuin nyt. Jatka sinä tämän pikkumaisen ongelmasi potemista.
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Eikun käytän isoa kirjainta korostuksessa edelleen just näin kuin nyt. Jatka sinä tämän pikkumaisen ongelmasi potemista.
Minkä nimen mahdat antaa kirjoitustyylillesi, joka on pönttö idea.
- Anonyymi00018
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kyllä ne sanat näkyy yhtä hyvin pienillä kirjaimillakin . Ei tarvitse korostaa keskustelu palstalla . Isoilla kirjaimilla kirjoittaminen on huutamista nettikielessä .
- Anonyymi00005
Olit siis surkeassa kunnossa jo 10 v sitten, asia selvä.
- Anonyymi00010
Kiitos kommentistasi, nii sitä pitää. Nuku hyvin😄
- Anonyymi00006
Niin se vain menee. Itse sinnittelin työelämässä 68 asti. Konekalusto on vielä jäljellä tuossa pihassa, mutta into lähteä puuttuu.
Kai se hyvä on, ei vapaita juuri ollut.
Eikä jäljellä oleva ikä enää pitkä ole. Miesten keski-ikä onlyhempi kun naisten.
Mutta yhtäkaikki, kun järvellä pitempään on, tuntuu, että jonninjoutavaan aika menee. - Anonyymi00007
Hiipivä hölmöys iskee. Vitsi, vitsi.
- Anonyymi00012
Jokainen meistä ainakin haluaisi uskoa ettei ole kymmenessä vuodessa lainkaan muuttunut, mutta jos totta puhutaan, niin jokainen muuttuu tällä ikää kymmenessä vuodessa, ei siitä minnekään pääse.
- Anonyymi00016
Vanhana yhden vuoden vanheneminen vastaa ainakin kahta vuotta.
Elimistö rapistuu lujaa vauhtia, vaikkei sitä huomaa kuin myöhemmin
kuinka paljon on vanhentunut lyhyessä ajassa. - Anonyymi00019
Ihan niin , vanhuus tulee salakavalasti esille monissa asioissa, vaikka haluaisi tehdä asioita kuten vielä kymmenen vuotta sitten. Ja kun lapsetkin ovat alkaneet sanomaan useissa tilanteissa. Että kun olet vanha niin siksi jne ………
Joten monet asiat on pitänyt muutella ikään sopivaksi , vaikka päässä on aina vaan tunne että on niin kuin aina ennenkin, van tämän tästä tulee tilanteita joissa huomaa että sitä ei ole enää se joka tekee kaikki asiat kuten ennenkin - Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ihan niin , vanhuus tulee salakavalasti esille monissa asioissa, vaikka haluaisi tehdä asioita kuten vielä kymmenen vuotta sitten. Ja kun lapsetkin ovat alkaneet sanomaan useissa tilanteissa. Että kun olet vanha niin siksi jne ………
Joten monet asiat on pitänyt muutella ikään sopivaksi , vaikka päässä on aina vaan tunne että on niin kuin aina ennenkin, van tämän tästä tulee tilanteita joissa huomaa että sitä ei ole enää se joka tekee kaikki asiat kuten ennenkinOnneksi mun jälkeläiset ovat jo oppineet, ettei mua kannata sanoa vanhaksi.
- Anonyymi00014
Hyvältähän tuo vaikuttaa, ei välttämättä enää tarvi suorittaa.
- Anonyymi00015
Kai se nyt on ihan selvä ettei 75 v ole 65 v.
- Anonyymi00017
Taitaa olla hyvinkin yksilöllistä, ikääntyessä, pysyä hyvässä kunnossa, jotakin kuitenkin menee takappäin, kun elimistö rappeutuu ja vanhenee. Liikkuminen, ravinoto ja ystävien tapaaminen saattaa olla myös apukeino kaikenlaiseen hyvinvointiin. Kiva, kun aloittaja on hyväkuntoinen.
- Anonyymi00020
Nyt muistin nimen. Muutaman kerran on netin ihmemaassa käynyt silmään näyttelijä Hannu-Pekka Björkmanin kirjoitus ankeista aamuista. Kun ei viitsisi / jaksaisi / haluaisi ... nousta ylös, kun se tuntuu vähän kuin turhalta ja / tai merkityksettömältä. Vaikealta.
Itse olen terve ja jaksan vielä, mutta aamuisin todella on tuon suuntaisia ajatuksia päässä. Ne kyllä hälvenevät, kun lähtee liikkeelle, mutta kai ne jostain kertovat. Jotenkinhan se luopuminen alkaa elämässä näkyä ja tuntua. Mieli tekee tehtäviään, valmistautuu ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552533Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482367Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64891
- 65819
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648