Parvekelasitukset peruskorjauksen yhteydessä?

Anonyymi-ap

Talomme lähitulevaisuudessa suunnitellun peruskorjausremontin yhteydessä on aikomus myös lasittaa kaikki parvekkeet. Osassa parvekkeista on jo lasitus, jonka asukas on itse laitattanut.

Nythän asukas itse maksaa parvekelasituksensa huollon, mutta ne joille talo teettää lasituksen saavat huollon taloyhtiön puolesta. Muuttuvatko sitä kautta kaikkien parvekelasitusten huollot taloyhtiön kautta toteutettaviksi?

Jos asukas on itse hankkinut parvekelasituksen asuntoonsa, niin joutuuko hän osallistumaan näiden lasittamattomien asuntojen parvekelasitusten kustannuksiin?

Onko tietoa tai kokemuksia, miten näissä tapauksissa menetellään?

7

356

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ja kuvittelit siis, että ne vanhat lasitukset puretaan ja asennetaan takaisin ja kun niihin mennään koskemaan, niin urakoitsija saa oitis niskoilleen vastuun niiden kunnosta ja toimivuudesta. Toki mahdollista näinkin, mutta yleensä ei urakoitsijat hihku riemusta, kun mukana on riski joutua korvaamaan myös kulumista tai edellisen asentajan huonoa työnjälkeä.

• Anonyymi00002

Mistä oikein kuvittelit että tuollaista tarkoitan? Ihan väärin ymmärsit. Halusin vain tietää, miten näissä yleensä on menetelty? (Minkä ihmeen takia pitäisi mennä ne vanhat - jos ovat ihan kunnolliset - lasitukset purkamaan? Firmat tietenkin haluavat lisää töitä ja RAHAA.) Kummallista, kun tekee keskustelun aloituksen - niin heti ensimmäisenä paikalle kerkiää joku änkyrä joka alkaa väittämään omiaan... 🤔

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Mistä oikein kuvittelit että tuollaista tarkoitan? Ihan väärin ymmärsit. Halusin vain tietää, miten näissä yleensä on menetelty? (Minkä ihmeen takia pitäisi mennä ne vanhat - jos ovat ihan kunnolliset - lasitukset purkamaan? Firmat tietenkin haluavat lisää töitä ja RAHAA.) Kummallista, kun tekee keskustelun aloituksen - niin heti ensimmäisenä paikalle kerkiää joku änkyrä joka alkaa väittämään omiaan... 🤔

Useimmiten se änkyrä on joku teltassa-asuja tms. jolla ei ole mitään kosketuspohjaa asumisoikeusasuntoihin. 🤣😂🤣😂🤣

• Anonyymi00006
        Anonyymi00002 kirjoitti:

"Mistä oikein kuvittelit että tuollaista tarkoitan? "
        No kun kirjoitit peruskorjauksesta jolloin ne olemassaolevat lasit kyllä puretaan pois peruskorjauksen tieltä.

"Minkä ihmeen takia pitäisi mennä ne vanhat - jos ovat ihan kunnolliset - lasitukset purkamaan?"
        Ei taloa aleta peruskorjaamaan parvekelasitukset paikoillaan.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

"Mistä oikein kuvittelit että tuollaista tarkoitan? "
        No kun kirjoitit peruskorjauksesta jolloin ne olemassaolevat lasit kyllä puretaan pois peruskorjauksen tieltä.

"Minkä ihmeen takia pitäisi mennä ne vanhat - jos ovat ihan kunnolliset - lasitukset purkamaan?"
        Ei taloa aleta peruskorjaamaan parvekelasitukset paikoillaan.

Joo ja se on aika ronskia touhua kun purkupartio tulee pistämään parvekkeet hiekkapuhallusta varten valmiuteen. Ei siinä kovin hienovaraisia otteita käytetä kaiteiden ja vanhojen lasien irrotuksissa. Voi olla, että ainoa keino saada vanhat lasit talteen on irrottaa ne itse ennen remppaporukan saapumista....toisaalta, mitä niillä laseilla enää tekee? Myy Torissa 50€?

• Anonyymi00004

Yleensä tuollaisessa tapauksessa vanhat parvekelasit poistetaan ja uudet laitetaan tilalle. Eli vanhat lasit menevät jätteeksi, ellet pyydä niitä itsellesi muistoksi.

Meillä oli taloyhtiössä parvekeremontti, jossa tämä sama asia nousi esille. Osoittautui, että 10 ennestään lasitetussa parvekkeessa oli 4 eri lasitussarjaa ja niistä yksikään ei ollut identtinen taloyhtiöön valitun sarjan kanssa ja jo pelkästään julkisivun yhdenmukaisuuden takia, kaikki 10 olemassa ollutta lasitusta meni parvekeremontin 1. päivänä jätelavalle.

Ja tämä siis asunto-osakeyhtiössä. ASO-yhtiössä omistaja puhuu yhdellä suulla, eikä asukkailla ole asiaan mitään äänivaltaa toisin kuin asunto-osakeyhtiössä osakas asukkailla.

• Anonyymi00005

Niin ja siis kustannuksista sen verran, että parvekelasithan kuuluvat jatkossa asunnon kiinteään varustukseen, ei niillä mitään erillistä vastiketta ole, eikä alennusta siitä, että itse hankitut ovat kaatopaikalla. Eivät kyllä peri lisähintaakaan asukkaalta vanhojen purkamisesta, sen maksavat yhteistuumin kaikki vastikkeissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1414
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      921
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      96
      900
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      825
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      747
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      602
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      601
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    10. 48
      547
    Aihe