Talomme lähitulevaisuudessa suunnitellun peruskorjausremontin yhteydessä on aikomus myös lasittaa kaikki parvekkeet. Osassa parvekkeista on jo lasitus, jonka asukas on itse laitattanut.
Nythän asukas itse maksaa parvekelasituksensa huollon, mutta ne joille talo teettää lasituksen saavat huollon taloyhtiön puolesta. Muuttuvatko sitä kautta kaikkien parvekelasitusten huollot taloyhtiön kautta toteutettaviksi?
Jos asukas on itse hankkinut parvekelasituksen asuntoonsa, niin joutuuko hän osallistumaan näiden lasittamattomien asuntojen parvekelasitusten kustannuksiin?
Onko tietoa tai kokemuksia, miten näissä tapauksissa menetellään?
Parvekelasitukset peruskorjauksen yhteydessä?
3
217
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ja kuvittelit siis, että ne vanhat lasitukset puretaan ja asennetaan takaisin ja kun niihin mennään koskemaan, niin urakoitsija saa oitis niskoilleen vastuun niiden kunnosta ja toimivuudesta. Toki mahdollista näinkin, mutta yleensä ei urakoitsijat hihku riemusta, kun mukana on riski joutua korvaamaan myös kulumista tai edellisen asentajan huonoa työnjälkeä.
- Anonyymi00002
Mistä oikein kuvittelit että tuollaista tarkoitan? Ihan väärin ymmärsit. Halusin vain tietää, miten näissä yleensä on menetelty? (Minkä ihmeen takia pitäisi mennä ne vanhat - jos ovat ihan kunnolliset - lasitukset purkamaan? Firmat tietenkin haluavat lisää töitä ja RAHAA.) Kummallista, kun tekee keskustelun aloituksen - niin heti ensimmäisenä paikalle kerkiää joku änkyrä joka alkaa väittämään omiaan... 🤔
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mistä oikein kuvittelit että tuollaista tarkoitan? Ihan väärin ymmärsit. Halusin vain tietää, miten näissä yleensä on menetelty? (Minkä ihmeen takia pitäisi mennä ne vanhat - jos ovat ihan kunnolliset - lasitukset purkamaan? Firmat tietenkin haluavat lisää töitä ja RAHAA.) Kummallista, kun tekee keskustelun aloituksen - niin heti ensimmäisenä paikalle kerkiää joku änkyrä joka alkaa väittämään omiaan... 🤔
Useimmiten se änkyrä on joku teltassa-asuja tms. jolla ei ole mitään kosketuspohjaa asumisoikeusasuntoihin. 🤣😂🤣😂🤣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1372021
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1311696Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11526Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras881433- 321431
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1321254Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet581196- 251140
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221031- 59961