On se niin väärin.

Anonyymi-ap

On se niin, väärin🤪
. Kaupunki perii parkkimaksuja autoilijoilta, mutta Skuutit ja polkupyörät saa lojua ympäri kaupunkia, kuinka sattuu.🤔

Näistä Skuuteista on suurempi Ongelma kuin autoista, kun niitä jätetään, kuin paskapuostaan.🫣

Näin näille, kuuluisikin laittaa 20e rikesakkomaksu, jos/ kun Skuutti on väärin " pysäköitynä".

Ei mitenkään vaikeaa, kun eletään nykymaailmassa.

20

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Eikö niistä tehty laki, et tulee sakko?

      • Anonyymi00002

        Juuu, mutta poliisitko sakottaa??🤔

        Nuo LappuLiisat voisi tehokkaamin sen hoitaa.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Juuu, mutta poliisitko sakottaa??🤔

        Nuo LappuLiisat voisi tehokkaamin sen hoitaa.

        Vaarallista on myös jalkakäytävillä ajaminen skuuteilla, polkupyörillä ja vaikka millä, siellä ajetaan, vaikka se on kielletty yli 12 vuotiailta.


    • Anonyymi00003

      Lauantaina tuli nähtyä, kun yksi nuori känniläinen lähti sähkölaudalla ja heti täydet lipat.

    • Anonyymi00005

      Kyllä, skuuteista on suurempi Ongelma kuin autoista. Mutta siis kenelle ajattelit, että rikesakkomaksu ts. pysäköintivirhemaksu kirjoitetaan? Tuskin se vuokraaja jää hylkäämänsä skuutin viereen odottamaan virhemaksua. Skuutteja myös paiskotaan ja kaadetaan kumoon ilman, että ne ovat olleet ajossa. Jotain fiksumpaa tarttis keksiä.

      • Anonyymi00007

        Sehän on selvää; sakko skuutin omistajalle, joka perii sen sitten asiakkaalta, kai omistaja tietää kelle vuokraa laitteen.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Sehän on selvää; sakko skuutin omistajalle, joka perii sen sitten asiakkaalta, kai omistaja tietää kelle vuokraa laitteen.

        Skuutin omistaja ei luultavasti ole viranomainen. "Periminen" pitäisi tapahtua sopimusteitse ja sopimusrikkeen näyttövelvollisuus olisi skuutin omistajalla. Jos yksityisellä pysäköinninvalvonnalla on jo ollut suuria vaikeuksia asiassaan, skuuttien kanssa tilanne olisi toivoton. Esimerkiksi: Määrittele skuutin "väärin pysäköinti".


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Skuutin omistaja ei luultavasti ole viranomainen. "Periminen" pitäisi tapahtua sopimusteitse ja sopimusrikkeen näyttövelvollisuus olisi skuutin omistajalla. Jos yksityisellä pysäköinninvalvonnalla on jo ollut suuria vaikeuksia asiassaan, skuuttien kanssa tilanne olisi toivoton. Esimerkiksi: Määrittele skuutin "väärin pysäköinti".

        Siitä skuutin pysäköinnistä on julkaistu ihan selvät säännöt lehdissä, se pitää laittaa ajoradan sivuun, jos ei ole virallinen skuutin parkkipaikka liki.


      • Anonyymi00010

        Ai täydet? Millaiset on sitten puolikkaat?


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Ai täydet? Millaiset on sitten puolikkaat?

        Etkö osaa kommentoida oikealle ?


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Siitä skuutin pysäköinnistä on julkaistu ihan selvät säännöt lehdissä, se pitää laittaa ajoradan sivuun, jos ei ole virallinen skuutin parkkipaikka liki.

        Missä lehdissä? Mitä tarkoittaa ajoradan sivuun? Mikä on virallinen skuutin parkkipaikka? Kuinka liki?

        Ehkä huomaat, ettei sanktioitua sopimusta voi rakentaa näin epämääräiselle alustalle. En käytä skuuttia, mutten missään tapauksessa maksaisi "sakkoa" tuolta pohjalta.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Missä lehdissä? Mitä tarkoittaa ajoradan sivuun? Mikä on virallinen skuutin parkkipaikka? Kuinka liki?

        Ehkä huomaat, ettei sanktioitua sopimusta voi rakentaa näin epämääräiselle alustalle. En käytä skuuttia, mutten missään tapauksessa maksaisi "sakkoa" tuolta pohjalta.

        Ota selvää asioista ihan itse, hei.


    • Anonyymi00006

      niemi ansaitsee kuolla

    • Anonyymi00011

      Ei koskaan pidä aliarvioida itsekkyydestä aiheutuvaa subjektiivisuutta, siis tyhmyyttä. Se mahdollistaa että itseensä uskovainen voi kuvittella ja uskoa sokeasti siihen, että vaikka valehtelemalla vahingoittaisi ihmisten todellisuustajua, siis tekisi pahuutta niin pahuus ei pahuuden tekijän maailmassa lisääntyisi.

      • Anonyymi00013

        Kuorolaulun parantava vaikutus on ilmiönä totta.


    • Anonyymi00015

      Onhan nuo skuutit riesa näin pyöräilijän näkökulmastakin. Pysäköidään todella miten sattuu. Mutta sitäkin ihmettelen, että niitä voi jättää vuokrattavaksikin melkein minne sattuu. Siis tilaa viemään pyöräteiltä esimerkiksi. Rautatieasemalle ei saa enää parkkeerata pyörää, mutta skuutit saa parkkeerata minne haluaa??

      • Anonyymi00016

        Tottakai pyörän saa laittaa asemalle.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Tottakai pyörän saa laittaa asemalle.

        Ei ainakaan Vaasassa. Rakensivat siihen lähelle pyörätallin


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Ei ainakaan Vaasassa. Rakensivat siihen lähelle pyörätallin

        Kyllä, sinnekin voi laittaa pyöränsä.


    • Anonyymi00020

      Aika sekavaksi on mennyt touhu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe