Kun mielestäsi öljynvaihto kuuluu auton omistajalle, niin mietitäänpäs nykytilannetta.
Öljyproppu on noin keskellä autoa, ja sen irroittaminen ja takaisinlaittaminen ei onnistu ilman rasvakuoppaa taikka nosturia. Tunkin kanssa ei alle kannata mennä.
Lähes kaikissa uudemmissa autoissa on moottorin alla suojamuovi (pohjapanssari), joka on irrotettava tai jossa on huoltoluukku propulle pääsemiseksi.
Monissa uusissa autoissa on siirrytty muoviseen öljypohjaan painon säästämiseksi. Tällöin proppu on usein myös muovia ja se on syytä vaihtaa uuteen jokaisella öljynvaihtokerralla.
Useimmiten öljyvaihdot tehdään nykyään imemällä öljy mittatikun reiän kautta, mikä tekee propun irrottamisesta tarpeetonta.
Oletetaan että sinä haluat vaihtaa Skodaan öljyt Pähkinärinteessä, niin miten se käytännössä tapahtuu? Mitä vehkeitä sinulla on operaation toimittamiseksi? Lisäksi taloyhtiön säännöissä kielletään autoremontit parkkipaikalla ja pohjavesialueella se on myös kielletty ilman asianmukaista tilaa siihen tarkoitukseen. Siis propun kautta.
Lisäksi ei tule siihen mainittuun huoltokirjaan merkintään. Lopuksi kysyn sinulta että ajatteletko ikinä asioita loppuun saakka, ennenkuin alat kälättää ja kalkattaa?
Mini-Possolle öljynvaihtoasiaa autoon
10
147
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kiitos kun kysyt mutta auton ölynvaihtamista on aika turha suorittaa itse, mittatikun kautta ölyjytilan kautta ei ole järkeä, koska silloin et saa kaikkea öljyä pois mitenkään, proppu auki, ja öljyulos, ainoa järkevä tapa, ja uusi tilalle, mutta auto pitää nostaa nosturilla ylös joka tapauksessa, joten vaihdata se öljyliikkeessä, saat sen melkein öljyn hinnalla, hoitavat samalla jäteöljyn muualle, muista että vaihtavat propun kuparitiivisteen. Jossain automalleissa on propussa pieni magneetti joka kerää pienet metallinsirut talteen, joten sekin pitää puhdistaa.. Mutta kiitos kuitenkin että olet taas huomioinut minut en ole ottanut tänään mitään kantaa auton öljyihin...
Vaihdatin aina hyppykepin oljyt autoliikkeessä, thaimaassa, minulla ei ole ollut skodaa pitkään aikaan vaan avensis, toyota.- Anonyymi00002
Hoponpoppoo Mini-Posso. Missä vaiheessa Toyota Avensis ilmestyi Moparin, T-Rodin, taksimersun ja V12 Mercedeksen sekä Jaguarin rinnalle ja missä sinulla on nosturi jolla nostat auton ylös kun teet sen itse? Nimenomaan alunperin kritisoit öljyjen vaihtamista huollossa samaten kuin pyykkien pesua pesulassa.
Iso-Possolla oli mielikuvitushybridi, mutta tosiasiassa vain vaimonveljen vanha Navara.
Olet kännissä sillä Skoda oli Suomessa, ei koskaan Thaimaassa. Avensis ei ole hyppykeppi ja Suomen Skodakaan ei ollut sinun. - Anonyymi00003
ölynvaihtamista
ölyjtilan
öljyulos
oljyt
Otaniemen seniorijärjestelmänvalvoja kirjoittaa öljynvaihdosta - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
ölynvaihtamista
ölyjtilan
öljyulos
oljyt
Otaniemen seniorijärjestelmänvalvoja kirjoittaa öljynvaihdostaOlisiko oljyn vaihtajalla olut putken tulehdus?
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
ölynvaihtamista
ölyjtilan
öljyulos
oljyt
Otaniemen seniorijärjestelmänvalvoja kirjoittaa öljynvaihdostaEi siinä öljynvaihdossa ole mitään vaikeaa, kunhan et vaihda sitä mittatikun kautta siinä ei ole järkeä, kukaan automies vaihda niitä mittatikusta, pöljä.
Hyppykeppi on navara, thaimaassa, syystä siitä että se on hyppykeppi, kyllä vaihdoin skodan jo kauan sitten parempaan. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei siinä öljynvaihdossa ole mitään vaikeaa, kunhan et vaihda sitä mittatikun kautta siinä ei ole järkeä, kukaan automies vaihda niitä mittatikusta, pöljä.
Hyppykeppi on navara, thaimaassa, syystä siitä että se on hyppykeppi, kyllä vaihdoin skodan jo kauan sitten parempaan.Skoda Thaimaassa? Avensis? Sinä kuljet HSL:n bussilla eikä ole mitään autoa. Vaimosi käytössä ollut ikivanha Skoda katosi jo ennen kuin vaimosi katosi.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Skoda Thaimaassa? Avensis? Sinä kuljet HSL:n bussilla eikä ole mitään autoa. Vaimosi käytössä ollut ikivanha Skoda katosi jo ennen kuin vaimosi katosi.
Eikä kumpikaan tule takaisin!
- Anonyymi00008
Anonyymi00002 kirjoitti:
Hoponpoppoo Mini-Posso. Missä vaiheessa Toyota Avensis ilmestyi Moparin, T-Rodin, taksimersun ja V12 Mercedeksen sekä Jaguarin rinnalle ja missä sinulla on nosturi jolla nostat auton ylös kun teet sen itse? Nimenomaan alunperin kritisoit öljyjen vaihtamista huollossa samaten kuin pyykkien pesua pesulassa.
Iso-Possolla oli mielikuvitushybridi, mutta tosiasiassa vain vaimonveljen vanha Navara.
Olet kännissä sillä Skoda oli Suomessa, ei koskaan Thaimaassa. Avensis ei ole hyppykeppi ja Suomen Skodakaan ei ollut sinun.Mun entisellä työpaikalla on nosturi, rengaskoneet yms korjaamotiloissa. Hyvillä suhteilla olen saanut pitää avaimet sinne ja käyn siellä huoltamassa omat ja kavereiden autot. Samoin tehdään omistajien kanssa yhdessä rempatkin jos tulee. Jarrupalojen ja nivelten yms vaihdot. 10 vuotta virallisesti olin kysisessä firmassa töissä ja nyt sit ollut eläkkeellä. Firma teettää edelleen minulla suurimman osan tarvittavista vaikeimmista huolloista ja korjauksista.Revi siitä
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mun entisellä työpaikalla on nosturi, rengaskoneet yms korjaamotiloissa. Hyvillä suhteilla olen saanut pitää avaimet sinne ja käyn siellä huoltamassa omat ja kavereiden autot. Samoin tehdään omistajien kanssa yhdessä rempatkin jos tulee. Jarrupalojen ja nivelten yms vaihdot. 10 vuotta virallisesti olin kysisessä firmassa töissä ja nyt sit ollut eläkkeellä. Firma teettää edelleen minulla suurimman osan tarvittavista vaikeimmista huolloista ja korjauksista.Revi siitä
Hienoa, ammattikoulussa mopoikäisille opetetaan jarrupalojen vaihdot ja minä olen kyllä sellaisia vaihtanut ilman koulutustakin, jopa sitten ilmannut myös.
Mitä repimistä siinä on että olet kyseisen ammatin edustaja? - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Hienoa, ammattikoulussa mopoikäisille opetetaan jarrupalojen vaihdot ja minä olen kyllä sellaisia vaihtanut ilman koulutustakin, jopa sitten ilmannut myös.
Mitä repimistä siinä on että olet kyseisen ammatin edustaja?Miksi jarrupalojen vaihtamisen jälkeen jarrut pitäisi ilmata, eikö ne ilmata silloin kun siellä on ilmaa, siis järjestelmässä, ei kai näitä uusia autoja voi itse edes ilmata, olisiko edes ilmausruuveja enää enpä tiedä, kerroinko jo että vedin alle 20v. autokorjauskerhoa, siellä niitä ilmattiin, ja öljyjä vaihdettiin. mutta ei koskaan mittatikunreijästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648