Cooper tulokseni

Anonyymi-ap

Ikä 66, 12 min juoksutesti 2480. Mitäs sulla ?

15

305

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei mitenkään. En ole juossut vuosiin "Juoskaa te jotka juoksette" lauletaankin ja tarkoituksen voi jokainen määritellä itse

Olen niin vanhanaikainen(ko) ettei minulla ole edes askelmittaria eikä mitään mittaria, jolla voisi mitata kuntonsa

• Anonyymi00002

Aattelin kokeilla kun täytän 70v.

Ehkä 2300m vois olla haarukassa. Sitten voi heittää muutaman oluen!

• Anonyymi00003

Minä juoksin Cooperin testin aikaan 12 minuuttia.

Ei ihan huonosti vanhalta ukolta:)

• Anonyymi00004

Hehheh, tuota kommenttia odotettiin. Itse n.40v sitten viimeksi juoksin pikkasen päälle 2500 metriä cooperissa, enää en joukse, en hölkkää, nyt mennään rauhallisemmin.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Hehheh, tuota kommenttia odotettiin. Itse n.40v sitten viimeksi juoksin pikkasen päälle 2500 metriä cooperissa, enää en joukse, en hölkkää, nyt mennään rauhallisemmin.

Siirryin aamu- uintiin. 5 päivänä 1km uintia.Jotenkin tuntuu, että tämä liikuntamuoto sopii minulle, tosin sisätiloissa uidaan ja ulkoliikunta olisi ehkä parempi.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Siirryin aamu- uintiin. 5 päivänä 1km uintia.Jotenkin tuntuu, että tämä liikuntamuoto sopii minulle, tosin sisätiloissa uidaan ja ulkoliikunta olisi ehkä parempi.

Uinti sopii kaikille, varsinkin jos on painoa kertynyt.

• Anonyymi00006

Riippuu nopeusrajoituksista.

En juokse, ajan autolla, tai olen taksin kyydissä. Jalat kunnossa missä ovat kepin kans pääsee hitaasti kiekkaseen lyhyitä matkoja.

Se hyvä puoli, ei enää kipuja. Vajaat nelkyt vuotta sitten epäilin hiljakseen invaldisoituvani. Lopputuli, alan vaihto, naimisiin meno ja muutto ulkomaille auttoi. Oli oletettavaaki , legsit bragaa vanhemmiten. Nyt suht ok, mutta kävely hankalaa.

Toisaalta, moni tuttu joutunut laittaan tekoniveliä vielä työikäisinä.. juosseet tai hiihtäneet jalkansa loppuun. Joku löytyi lenkkipolulta sydärinkin saaneena.

Antaa kireisten juosta, mulla ei niin kovaa kiirettä ole.

=DW=

• Anonyymi00007

Hyvä että jaksaisin pysyä juoksussa koko cooperin. Omaan kohtalaisen hyvän lyhyen voiman mutta kestävyys on huono paitsi kävelyssä, jossa vaikuttaa että rajaa ei olekaan vauhdikkaasta menosta huolimatta. Kävelen isoja mäkiä ylös aika helposti jalkojen puolesta mutta sitten alkaa tuntua että vaikka kuinka paljon vetää henkeä, happi ei riitä. Keuhkojen tilavuus on mitattu ja ylittää keskiverron.
      Teen pieniä liikesarjoja painoilla ja ilman pitkin päivää, hypin väh. 60 saksihyppyä. niin että olen ihan sopivan notkea ja voimissani. Tuo kestävyys on puute mutten tee asialle mitään joten älkää ruvetko ohjeistamaan, kunhan kerroin.

• Anonyymi00014

Paree olla hötkyilemättä.

• Anonyymi00008

Kävellen voisi joskus kokeilla, mutta juokseminen vaatisi harjoittelua, jo kestonkin vuoksi. Läähätän ja läkähdyn jne.

• Anonyymi00010

Jaksoin juosta 400m, sitten meni kävelyksi. 12 minuuttiin, ehkä 1500 metriä. Mutta miesten kuulaa työnsin 64 vuotiaana 9,8m.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jaksoin juosta 400m, sitten meni kävelyksi. 12 minuuttiin, ehkä 1500 metriä. Mutta miesten kuulaa työnsin 64 vuotiaana 9,8m.

No voi ja hienoa, kaikessa ei voi olla hyvä.
        Minä ehkä pääsisin juoksussa samaan, kuulaa en ole kokeillut.

• Anonyymi00012

En ollu silloin koulussa kun oli coopperin testi.
      Huonosti siedin hengästymistä että sisu loppui heti ja annoin periksi jos alkoi hengästyttämään että ei ollu kestävyyslajit mun mieleeni. Kestävyyslajeihin hakeutuu ihmiset jotka sietää hengästymistä&rääkkiä&kipua. Minä en.

• Anonyymi00013

Muistan armeijassa olin huonossa kunnossa, alle 1000 metriä pääsin, olin tupakoitsija vielä niihin aikoihin. Joillekin soitettiin jopa ambulanssi, olivat niin heikossa hapessa testissä.

• Anonyymi00015

Täytän pian 68 v, nainen, ja pidän juoksusta, olen aina pitänyt. Kävelylenkit ovat jääneet lähes kokonaan pois, juoksu on mun juttu. Juoksuvauhti on tosin vuosikymmenten kuluessa hidastunut, mutta sehän ei yhtään haittaa. Olen niin iloinen, että vielä tässä iässä juoksu kulkee, sillä ystävistäni kukaan ei enää harrasta juoksulenkkejä, monet mua nuorempiakin ja terveysongelmien vuoksi ovat joutuneet juoksusta luopumaan.
      Mukavia juoksuhetkiä kaikille harrastajille 🌞

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5103
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2321
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      2018
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      49
      1895
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1710
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1286
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      117
      957
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      51
      866
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      303
      831
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      664
    Aihe