Jos sota syttyy Suomessa niin voivatko viranomaiset vaatia siviililentäjiltä tiettyjä velvoitteita ja aktiviteetteja liittyen aluevalvontaan, lääkkeiden tai muiden tärkeiden tarvikkeiden toimitukseen ilmateitse tai muu ilmailuun liittyvät toimet joilla saadaan apua erilaisiin tarpeisiin.
Voivatko siviililentäjät joutua toimimaan erilaisten protokollien mukaan sotatilanteessa?
Koska selvää on se että sota-aikana ei voida puhua normaalista siviililento-toiminnasta.
Minulla on ollut pitkään lentolupa PPL
6
212
Vastaukset
- Anonyymi00001
Voisin sanoa että sota-aikana eri ilma-aluksiin kuten myös drooneihin tulee omat tarkat suositukset ( ei välttämättä määräykset) koska Puolustusvoimat on eri asia kuin siviili-ilmailu mutta luulisin että Puolustusvoimat katsoo siviili-ilmailun potentiaalina jota voidaan käyttää rajoitetusti kun puhutaan Maanpuolustuksesta
- Anonyymi00002
Joku järki pitää olla siihen että jos on koulutettu siviililentäjä (ei lentosotamies ja edelleen sotilaslentäjä Lento RUK) että voi olla avuksi oman koulutuksen kautta johonkin tehtäviin sotatilan aikana eikä vain haravoi roskia lentokentällä.
- Anonyymi00003
Siviili-ilmailu on eri asia kuin RUK joka on puolustusvoimien komennossa.Sota-aikana lentokentät ovat ”tilanne elää” tilassa joten jos siviilipuolen lentäjillä on sotilaskoulutus niin sinne omiin joukkoihin sitten mutta myös vanhempia siviililentäjiä voidaan myös tarvita mutta niistä ilmoitetaan erikseen koska kaikki lentäjät niin sota- kuin siviililentäjät ovat rekistereissä.Ei kannata olla huolissaan sodasta koska Suomen tilanne on hyvä ja kuulumme NATO:on ja tänne on turha hyökätä koska Suomella on erittäin vahvat puolustusvoimat ja Puolustusvoimien johto ja kyky puolustaa Suomea on vahvaa ja tehokasta ja voin väittää että näin on.
- Anonyymi00004
Minä siivet selkääni saan ja pyllyyni pitkän pyrstön, ja kohoon korkeuksiin ylös.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Minä siivet selkääni saan ja pyllyyni pitkän pyrstön, ja kohoon korkeuksiin ylös.
Näinkö laulelee armeijan kojelentäjämajuri evp., sääpallolla lennellessään?
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Näinkö laulelee armeijan kojelentäjämajuri evp., sääpallolla lennellessään?
Aleksis tuon kirjotti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle152182Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom661486Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1061439Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A61322Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681285Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001194Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell731144Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.321100Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311067En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521046