Nyt naksahti auki korkki ja hiljalleen rakennetaan kestävyyttä että aattona on toleranssi kunnossa kun alotetaan kittaamaan raivolla kovaa viinaa
Vappu aloitettu hissukseen
30
267
Vastaukset
- Anonyymi00001
Onnensa kullakin. Itse nautin raitiista päivistäni. 🌞
- Anonyymi00002
Kävin Juutinraumalta hakemassa 6 keissiä Carlsbergia ja pullon Finlandiaa ,nyt voi juhlia Kalle-Kustaan 80 vuotis päivää :-)
Gubbe 77- Anonyymi00006
Milloinkas 80 vuotispäivä on ? Onko suuret juhlat kuninkaanlinnassa silloin ?
- Anonyymi00015
Anonyymi00006 kirjoitti:
Milloinkas 80 vuotispäivä on ? Onko suuret juhlat kuninkaanlinnassa silloin ?
30/4
:)
- Anonyymi00003
Ihan uteliaisuudesta kysyn, että juotteko oikeasti alkoholia?
- Anonyymi00004
Tuttavallisesti vastaan: minä en juo. Olen kyllä juonut, (hyvin kauan sitten).
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tuttavallisesti vastaan: minä en juo. Olen kyllä juonut, (hyvin kauan sitten).
Kiitos tuttavallisesta vastauksestasi.
Minäkään en käytä enää alkoholia ollenkaan. Olen aiemmin käyttänyt minäkin, vuosia sitten.
Hauskaa vappua! - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kiitos tuttavallisesta vastauksestasi.
Minäkään en käytä enää alkoholia ollenkaan. Olen aiemmin käyttänyt minäkin, vuosia sitten.
Hauskaa vappua!Sammoin! 🌞
- Anonyymi00008
Hyvässä kunnossahan aloittaja tuntuu vielä olevan kun tekstistäkin saa selvää. Katsotaan sitten tunnelman noustessa vieläkö tulee päivityksiä.
- Anonyymi00009
Kohoaako tunnelmansa iloviinaksi, itkuviinaksi vai esim. vihaviinaksi? Mitä veikkaatte?
Miksi pitää "kitata raivolla kovaa viinaa"? Antaako Vappu siihen jonkinlaisen "luvan"? Muulloin ei juo, mutta Vappu on päivä joka niinku "sallii" sen ja siitä on otettava kaikki irti?
Ei kuulosta ihan alkoholismilta, mutta ahdistuneen sielun juoppoudelta, jolta muutoin puuttuu elämässä ilot. Iloviinaa etsii.
Mutta ettei itkuviinaksi taida veljellä vappujuhlinta lopulta mennä...
Rahat meni, mökki paloi, tuli tapettua paras kaveri, eukko häipyi, kissa pakeni naapuriin... Tanan persut ja Purra!
- Anonyymi00010
Kyllä korkki on naksaettu kiini jo vuosia sitten... Sksi olen hengissä.
- Anonyymi00011
Niinpä, aloittaja on vielä teinin tasolla paasatessaan ryyppäämisillään...pah.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Niinpä, aloittaja on vielä teinin tasolla paasatessaan ryyppäämisillään...pah.
Miten olisi hengissä 80v. Jos tissuttelee jatkuvasti?
- Anonyymi00014
Samoin täällä. Kävin nuorena monta kertaa lähellä kuolemaa. On ihme, että elän. Kiitän tästä Jumalaa ja enkeleitä, ette uskoisi monia niitä suorastaan surrealistisia, niin elämän kuin kuolemankin tapauksia. Epätodellista, ja silti totta.
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Samoin täällä. Kävin nuorena monta kertaa lähellä kuolemaa. On ihme, että elän. Kiitän tästä Jumalaa ja enkeleitä, ette uskoisi monia niitä suorastaan surrealistisia, niin elämän kuin kuolemankin tapauksia. Epätodellista, ja silti totta.
Hyvää Vappua!
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Hyvää Vappua!
Niin napsahti korkki auki täälläkin.
Yksinäisyyttä ja pakoa arjesta. - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Niin napsahti korkki auki täälläkin.
Yksinäisyyttä ja pakoa arjesta.Ethän sinä ihan yksin ole, kun mekin olemme täällä. Ja monet meistä ihan ilman viinaa.
Itselläni oli nuorena nk. Ongelma ja sen hoito olikin iso juttu. Mutta ollut nk. raittiina jo 40 vuotta! Muistan nuo ajat liiankin hyvin, vaikken niitä juurikaan ajattele. Eivät kuitenkaan katoa muististakaan.
AA ja hoitolaitokset auttoivat tavallaan, mutta myös lisää vahingoittivat psyykeäni, todellakin. Kun jätin nuokin kokonaan ja koko aiheen ajattelun, mutta Jumalan avulla raittiudesta kiinnipitäen, aloin voida paremmin.
Raittiina ja viinaan nähden selvinpäin on ollut hyvä olla. 🙂 - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ethän sinä ihan yksin ole, kun mekin olemme täällä. Ja monet meistä ihan ilman viinaa.
Itselläni oli nuorena nk. Ongelma ja sen hoito olikin iso juttu. Mutta ollut nk. raittiina jo 40 vuotta! Muistan nuo ajat liiankin hyvin, vaikken niitä juurikaan ajattele. Eivät kuitenkaan katoa muististakaan.
AA ja hoitolaitokset auttoivat tavallaan, mutta myös lisää vahingoittivat psyykeäni, todellakin. Kun jätin nuokin kokonaan ja koko aiheen ajattelun, mutta Jumalan avulla raittiudesta kiinnipitäen, aloin voida paremmin.
Raittiina ja viinaan nähden selvinpäin on ollut hyvä olla. 🙂Niin, en ole yksin, kun voi tänne kirjoitella ja saada apua.
Yritän päästä eroon tästä ongelmasta, jo selvisin 2 kuukautta ilman, mutta viikonloppuna kun oon yksin, niin tekee mieli aukaista korkki, että unohtuu. Rukoilen, että Luoja auttaisi. En ole ollut mikään kovan sarjan tyyppi, pelkässä oluessa ja miedossa viinissä oon ollut kiinni, mutta sekin tuntuu liialta.
Ajattelin, että olen nyt toukokuun ilman ainakin, tavoite sekin. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Niin, en ole yksin, kun voi tänne kirjoitella ja saada apua.
Yritän päästä eroon tästä ongelmasta, jo selvisin 2 kuukautta ilman, mutta viikonloppuna kun oon yksin, niin tekee mieli aukaista korkki, että unohtuu. Rukoilen, että Luoja auttaisi. En ole ollut mikään kovan sarjan tyyppi, pelkässä oluessa ja miedossa viinissä oon ollut kiinni, mutta sekin tuntuu liialta.
Ajattelin, että olen nyt toukokuun ilman ainakin, tavoite sekin.Laitan tähän AA:n linkin. Sivusto: Senioreille.
https://www.aa.fi/o6
Sivun yläosassa on auttava puhelin, jonne soitetaan nimettömänä. Voit sanoa esim. kutsumanimesi tai muun lepmpinimen, tai olla sanomatta mitään nimeä. Mtta älä sano koko nimeäsi, sillä AA on nimettömien alkoholistien vertaistukiryhmä.
Auttavassa puhelimessa vastaa joku joka on joko itse raitistunut alkoholisti tai alkoholistin läheinen ja tuntee tämän asian.
Et ehkä ole (vielä) alkoholisti, mutta kuulostat siltä, että saatat olla niillä rajoilla. Muista, että alkoholismi on sairaus, josta ei voi parantua, mutta täysraittiudella voi eräällä tavoin toipua: löytää selvinpäin ratkaisuja ongelmiinsa.
Eräs amlkoholismin tunnusmerkki on, että alkoholisti ottaa alkoholia kuin "lääkkeeksi" ongelmiinsa, kokee, ettei ilman tuota lääkettä selviydy eri tilanteista. Alkoholi on siis hänelle samalla sekä lääke että myrkky, sillä alkoholi samalla tuhoaa, kalvaa häntä enemmän ja enemmän.
Tämä on kauheaa. Mutta kun asian tiedostaa, silloin voi saada tukea myös muilta samaa kokevilta.
🙂 - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Laitan tähän AA:n linkin. Sivusto: Senioreille.
https://www.aa.fi/o6
Sivun yläosassa on auttava puhelin, jonne soitetaan nimettömänä. Voit sanoa esim. kutsumanimesi tai muun lepmpinimen, tai olla sanomatta mitään nimeä. Mtta älä sano koko nimeäsi, sillä AA on nimettömien alkoholistien vertaistukiryhmä.
Auttavassa puhelimessa vastaa joku joka on joko itse raitistunut alkoholisti tai alkoholistin läheinen ja tuntee tämän asian.
Et ehkä ole (vielä) alkoholisti, mutta kuulostat siltä, että saatat olla niillä rajoilla. Muista, että alkoholismi on sairaus, josta ei voi parantua, mutta täysraittiudella voi eräällä tavoin toipua: löytää selvinpäin ratkaisuja ongelmiinsa.
Eräs amlkoholismin tunnusmerkki on, että alkoholisti ottaa alkoholia kuin "lääkkeeksi" ongelmiinsa, kokee, ettei ilman tuota lääkettä selviydy eri tilanteista. Alkoholi on siis hänelle samalla sekä lääke että myrkky, sillä alkoholi samalla tuhoaa, kalvaa häntä enemmän ja enemmän.
Tämä on kauheaa. Mutta kun asian tiedostaa, silloin voi saada tukea myös muilta samaa kokevilta.
🙂Kiitti tiedosta, rupeen selaamaan tuota ja soittelen sinne!
Tiedostan, että pitää lopettaa kokonaan. Niin, se on tavallaan lääke, kun tietää, että viikonloppu menee yksin ja ostaa lauantaina varalle "lääkettä". Sen verran olen kuitenkin tormistautunut, että ei enää viikolla, ja sekin on hyvä. - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Kiitti tiedosta, rupeen selaamaan tuota ja soittelen sinne!
Tiedostan, että pitää lopettaa kokonaan. Niin, se on tavallaan lääke, kun tietää, että viikonloppu menee yksin ja ostaa lauantaina varalle "lääkettä". Sen verran olen kuitenkin tormistautunut, että ei enää viikolla, ja sekin on hyvä.Hienoa. 🙂
- Anonyymi00018
Pukeuduin ekapäivää kesäisesti: lyhythih. mekko, sandaalit, paljaat jalat. Istuin tunnin auringossa, +13°. Keräsin valkovuokkoja pieneen kukkavaasiin.
Ei ollut naapureita grillillä. Eräs naapuri korjaili polkupyöriään, toinen koirineen lähti ilm. maalle.
Taidanpa kuumentaa makkaranpätkän mikrossa: halkaisen, laitan juustoa väliin. Perunasalaattia. Tässä vappuruokani. - Anonyymi00024UUSI
Vapusta selvitty ja viikonloppu jatkuu kauniin auringonpaisteen merkeissä. Syksy on mukavaa ja hieman melankolista aikaa, mutta kevät on kuin suuri ihme, ihan parissa päivässä puut viheriöivät, kun aurinko oikein alkoi lämmittämään. Ensi kuussa jo juhannus.
- Anonyymi00025UUSI
Hiljaisena jatkuu viikonloppu täälläkin, mitä nyt toinen käsi tosi kipeä: ilm. tietokoneella nojannut pöydän reunaan ja painanut rannehermoa. Otin kipulääkettä ja hiukan helpottaa. Illemmalla on sauna.
Näistä venäläisistä faabeli-lauluista tykkään kovasti, laulan mukana, taputan käsiäni! Tekee mieli tanssia pitkin hiljaista metsäpolkua. Näissä eläintarinoihin yhdistyy myös vanhaa luonnonuskoaan.
Karhu soittaa balalaikaa - Laulelma keväälle (Pesenka sa vesnu):
https://youtu.be/d-t2tlLctwM?si=xCPMTwIROUle8D8t
* - Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Hiljaisena jatkuu viikonloppu täälläkin, mitä nyt toinen käsi tosi kipeä: ilm. tietokoneella nojannut pöydän reunaan ja painanut rannehermoa. Otin kipulääkettä ja hiukan helpottaa. Illemmalla on sauna.
Näistä venäläisistä faabeli-lauluista tykkään kovasti, laulan mukana, taputan käsiäni! Tekee mieli tanssia pitkin hiljaista metsäpolkua. Näissä eläintarinoihin yhdistyy myös vanhaa luonnonuskoaan.
Karhu soittaa balalaikaa - Laulelma keväälle (Pesenka sa vesnu):
https://youtu.be/d-t2tlLctwM?si=xCPMTwIROUle8D8t
*Ikävää mut aina kun puhutaan venälisitä, oli mikä yhteys tahansa, tulee mieleen kuinka hullua kansaa he ovat, kielteisellä tavalla hullua.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ikävää mut aina kun puhutaan venälisitä, oli mikä yhteys tahansa, tulee mieleen kuinka hullua kansaa he ovat, kielteisellä tavalla hullua.
Nerous ja hulluus ovat lähellä toisiaan.
He tosiaankin ilmaisevat itseään voimakkaasti, oli asia kuin asia.
Itse pidän, suorastaan ihailen heidän "hulluuttaan", joskin myönnän, että joskus se menee heillä nk. yli. Mutta maltillisesti nautittuna... todellakin... Olen sanaton. - Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Nerous ja hulluus ovat lähellä toisiaan.
He tosiaankin ilmaisevat itseään voimakkaasti, oli asia kuin asia.
Itse pidän, suorastaan ihailen heidän "hulluuttaan", joskin myönnän, että joskus se menee heillä nk. yli. Mutta maltillisesti nautittuna... todellakin... Olen sanaton.Koen tuon tietynlaisena "surrealismina", jonkalainen persoona taidan jossain määrin olla itsekin.
- Anonyymi00026UUSI
Jo on jutut.
- Anonyymi00027UUSI
Miten niin?
Alkoholismi muutoin on todella rankka juttu. Joka ei tunne aihetta, hänelle asia tulee yllätyksenä, etenkin alkoholistille itselle, kun asia, sairauden koko olemus alkaa hälle valjeta.
Alkoholismi on tunne-elämän sairaus = se pohjimmainen syy juomiseensa. Kyse on eri asiasta kuin toisaalta nk. juoppoudesta. "Juoppo" esim. hallitsee juomistaan, mutta alkoholistilla se lähtee hallinnasta. Ja pahenee aikaa myöten. Ainoa apu keskeyttää sen nopea eteneminen, on täysi raittius. - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Miten niin?
Alkoholismi muutoin on todella rankka juttu. Joka ei tunne aihetta, hänelle asia tulee yllätyksenä, etenkin alkoholistille itselle, kun asia, sairauden koko olemus alkaa hälle valjeta.
Alkoholismi on tunne-elämän sairaus = se pohjimmainen syy juomiseensa. Kyse on eri asiasta kuin toisaalta nk. juoppoudesta. "Juoppo" esim. hallitsee juomistaan, mutta alkoholistilla se lähtee hallinnasta. Ja pahenee aikaa myöten. Ainoa apu keskeyttää sen nopea eteneminen, on täysi raittius.Wiki:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi
Itse edustan ll-tyypin alkoholismista, eli nuoruusiällä alkaneesta, aggressiivisesta alkoholi nk. toipunutta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658