Eivät he ole oikeastaan mitään.
Ylioppilaat luulevat olevansa jotain.
30
298
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ylioppilas on ylempää kastia, mut sitä sun kaltainen lösö ei tajua.
- Anonyymi00015
Olen insinööri
- Anonyymi00002
Sanooko tuon kateellinen vai korkeammin koulutettu? Mun mielestä onhan ne jotain. Ainakin lukeneet päästäkseen eteenpäin ammattipyrkimyksissään. Ja niin, ovat hekin ihmisiä.
- Anonyymi00003
Suvaitkaa puoliväliin tyytyväisten vähän juhlia sus siunakkoo.
- Anonyymi00005
Se vaatii vuosien opiskelua ja useiden kokeiden läpäisyä.
- Anonyymi00006
Ylioppilas on ihminen muiden joukossa.
- Anonyymi00018
Ei lähelläkään ihmistä.
- Anonyymi00007
Ylioppilas on paljon parempi kuin pelkän ammattikoulun käynyt!
- Anonyymi00008
Totta. Mutta oli hyvä sivistää itseään, ennenkuin tiesi mitä alkaa tekemään. Tosin lukiosta sai varsin hyvät keskiverto paperit suurempia yrittämättä.
- Anonyymi00009
ylioppilas oli useita vuosisatoja sitten erilaisessa asemassa kuin nykyään, myös tutkinnon suorittaminenkin on nykyään paljon helpompaa - joten ko. tutkinto on menettänyt statusarvoaan...
- Anonyymi00012
Mä voisin väittää päinvastaista. Kyllä nykypäivän ylioppilastutkintoon vaaditaan paljon enemmän kuin muinoin.
Ennenwanhaan tutkinnon statusarvo oli toki korkea. Vain harvoilla ja valituilla oli oli varaa opiskella. Köyhemmät sai tyytyä kansakoulun neljään luokkaan ja siitä työelämään. - Anonyymi00019
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mä voisin väittää päinvastaista. Kyllä nykypäivän ylioppilastutkintoon vaaditaan paljon enemmän kuin muinoin.
Ennenwanhaan tutkinnon statusarvo oli toki korkea. Vain harvoilla ja valituilla oli oli varaa opiskella. Köyhemmät sai tyytyä kansakoulun neljään luokkaan ja siitä työelämään.5 vuotias poikanikin saisi lakin.
- Anonyymi00023
Vanhoissa suomielokuvissa ylioppilaat pitivät ylioppilaslakkia koko kesän. Herra ylioppilas taisi olla lakkipäässä jopa heinäpellolla😂
- Anonyymi00027
Anonyymi00012 kirjoitti: