Eivät he ole oikeastaan mitään.
Ylioppilaat luulevat olevansa jotain.
30
298
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ylioppilas on ylempää kastia, mut sitä sun kaltainen lösö ei tajua.
- Anonyymi00015
Olen insinööri
- Anonyymi00002
Sanooko tuon kateellinen vai korkeammin koulutettu? Mun mielestä onhan ne jotain. Ainakin lukeneet päästäkseen eteenpäin ammattipyrkimyksissään. Ja niin, ovat hekin ihmisiä.
- Anonyymi00003
Suvaitkaa puoliväliin tyytyväisten vähän juhlia sus siunakkoo.
- Anonyymi00005
Se vaatii vuosien opiskelua ja useiden kokeiden läpäisyä.
- Anonyymi00006
Ylioppilas on ihminen muiden joukossa.
- Anonyymi00018
Ei lähelläkään ihmistä.
- Anonyymi00007
Ylioppilas on paljon parempi kuin pelkän ammattikoulun käynyt!
- Anonyymi00008
Totta. Mutta oli hyvä sivistää itseään, ennenkuin tiesi mitä alkaa tekemään. Tosin lukiosta sai varsin hyvät keskiverto paperit suurempia yrittämättä.
- Anonyymi00009
ylioppilas oli useita vuosisatoja sitten erilaisessa asemassa kuin nykyään, myös tutkinnon suorittaminenkin on nykyään paljon helpompaa - joten ko. tutkinto on menettänyt statusarvoaan...
- Anonyymi00012
Mä voisin väittää päinvastaista. Kyllä nykypäivän ylioppilastutkintoon vaaditaan paljon enemmän kuin muinoin.
Ennenwanhaan tutkinnon statusarvo oli toki korkea. Vain harvoilla ja valituilla oli oli varaa opiskella. Köyhemmät sai tyytyä kansakoulun neljään luokkaan ja siitä työelämään. - Anonyymi00019
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mä voisin väittää päinvastaista. Kyllä nykypäivän ylioppilastutkintoon vaaditaan paljon enemmän kuin muinoin.
Ennenwanhaan tutkinnon statusarvo oli toki korkea. Vain harvoilla ja valituilla oli oli varaa opiskella. Köyhemmät sai tyytyä kansakoulun neljään luokkaan ja siitä työelämään.5 vuotias poikanikin saisi lakin.
- Anonyymi00023
Vanhoissa suomielokuvissa ylioppilaat pitivät ylioppilaslakkia koko kesän. Herra ylioppilas taisi olla lakkipäässä jopa heinäpellolla😂
- Anonyymi00027
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ennenwanhaan tutkinnon statusarvo oli toki korkea. Vain harvoilla ja valituilla oli oli varaa opiskella. Köyhemmät sai tyytyä kansakoulun neljään luokkaan ja siitä työelämään.En nyt tiedä. Kokeet koneella ja reaaliaineet 1 päivä 1 aine. Ennen ne tehtiin kaikki siinä 6 tunnissa käsin. Toki ihan kauan aikaa sitten kansakoulussa moni sai surkeita arvosanoja 5 tai 6.
Anonyymi00027 kirjoitti:
En nyt tiedä. Kokeet koneella ja reaaliaineet 1 päivä 1 aine. Ennen ne tehtiin kaikki siinä 6 tunnissa käsin. Toki ihan kauan aikaa sitten kansakoulussa moni sai surkeita arvosanoja 5 tai 6.
Ja sitä mä ihmettelen, kun se kerran koneella tehdään, niin miksei siinä saa sitten tietoo hakee netistä. Eihän nyky työelämän tarkotus oo ulkoa oppia. Ne mitä yliopistokursseja oon suorittanu, niin siinä sai ihan vapaasti luntata. Nettiä sai käyttää, kaikkia kurssikirjoja. Mutta silti voisin sanoa, että se oli vaativa, vaativampi kuin lukio. Siis lukiossa ei käytännössä tarvinnu muuta kuin muistaa, ei siis osata mitään.
- Anonyymi00030
JeroP kirjoitti:
Ja sitä mä ihmettelen, kun se kerran koneella tehdään, niin miksei siinä saa sitten tietoo hakee netistä. Eihän nyky työelämän tarkotus oo ulkoa oppia. Ne mitä yliopistokursseja oon suorittanu, niin siinä sai ihan vapaasti luntata. Nettiä sai käyttää, kaikkia kurssikirjoja. Mutta silti voisin sanoa, että se oli vaativa, vaativampi kuin lukio. Siis lukiossa ei käytännössä tarvinnu muuta kuin muistaa, ei siis osata mitään.
Perusasiat pitää olla hallussa ilman tietokonetta ja nettiä
- Anonyymi00010
ovat fiksuja ihmisiä.
- Anonyymi00011
Luepa ylempi kommentti
- Anonyymi00013
Ovat he sentään fiksumpia ja koulutetumpia mitä Persujen kannattajat.
- Anonyymi00028
Olen ylioppilas ja äänestänyt joskus persuja.
- Anonyymi00014
No ovat he ... nimittäin ylioppilaita
- Anonyymi00016
Siis eivät yhtään mitään
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Siis eivät yhtään mitään
Vielä ehdit lukioon sinäkin. Ettei tarvis täällä kadehtia.
- Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Vielä ehdit lukioon sinäkin. Ettei tarvis täällä kadehtia.
En kadehdi, vaan säälin
- Anonyymi00021
Oppineisuus voi nousta päähän eli kuvittelee olevansa muita parempia.
- Anonyymi00024
Niin tätä juuri meinasin
- Anonyymi00025
No ainakin älykkäämpi.
- Anonyymi00026
Joku voi olla yo vaikka on opiskellut yliopistossa mut ei oo vaan valmistunut eli ylin tutkinto on yo. Opiskeleva on aina yo esim lääketieteen yo tai psykologian yo ennen kuin valmistuu kandiksi tai maisteriksi.
- Anonyymi00029
Hatunnoston arvoinen suoritus mutta siitä se varsinainen opiskelu ja ammattiin opiskelu sitten alkaakin
- Anonyymi00031
Ylioppilaat ovat ylioppilaita, ei siinä mitään luulemista ole. Useimmista tulee jotain enemmän, amisjätkästä sen sijaan ei.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658