Vappuna munkkeja ja simaa. Kauppiaat mainostavat makeita herkkuja ja perunalastuja ym ym epäterveellistä.
Pitkästä aikaa mittasin sormenpäästä sokeriarvon.
Mittari näytti 8.0
Apua, aivan liikaa aamulla.
Olen väärällä tiellä.
Pullakahvit maistuu samoin jäätelö ja muut makeat.
Pakko muuttaa tapojaan.
Vaikeuksia tulossa
Sokeriarvo pomsahti
45
362
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eikö mittaamatta ymmärrä et sokeri on haitallista?
- Anonyymi00002
Ei halua ymmärtää.
Kuvittelee, että kun lenkkeilee ja viettää raitista elämää, kaikki on hyvin.
Se on itsepetosta.
Menen viikon päästä perusverikokeisiin ja siksi mittasin tuon sokerin.
On 7 päivää aikaa paastota. Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei halua ymmärtää.
Se on itsepetosta.
On 7 päivää aikaa paastota.Jos diabeetikko ja perusverikokeissa pitkäsokeri seitsemän päivän paasto ei pelasta.
- Anonyymi00008
Siili25 kirjoitti:
Jos diabeetikko ja perusverikokeissa pitkäsokeri seitsemän päivän paasto ei pelasta.
Ei ole kyse diabeetikosta, vielä
- Anonyymi00018
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei halua ymmärtää.
Se on itsepetosta.
On 7 päivää aikaa paastota.Kannatta elää säännöllistä elämää, paastot ovat pahasta.
- Anonyymi00032
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kannatta elää säännöllistä elämää, paastot ovat pahasta.
Paastot eivät no. ole "pahasta". Se puoli niissä on, että vain harva osaa paastota oikein. Ja jos ei osaa, paasto voi olla vaaraksi. Muuten se on terveydeksi.
- Anonyymi00003
Se on superyksinkertaista. Mittailen joskus kotona. Söin yks päivä mehevän itsetehdyn hyvänkokoisen LASGNEANNOKSEN. Verensokeri oli seitsemän tunnin jälkeen7.8 .
Nooh, seuraavana päivänä lohta n 120g peruna + porkkanaa ja taas mittaus seitsemän tunnin jälkeen ja sokeriarvo 5.9 .
Elimistö on hyvin ,hyvin herkkä. Lasgneannoksessani oli paaaljon hiilihydraatteja.
Sokeriarvoni on normaalisti 5.8 ja syön mahd paljon ja terveellisesti.- Anonyymi00004
Hyvät ovat arvot.
Oletko ostanut jostain mittarin.
Miksi mittaat? Miksi mittaat seitsemän tunnin päästä?
Yleensä aterian vaikutusta verensokeriin mitataan ateriaparina eli ennen ruokailua ja kaksi tuntia sen jälkeen.- Anonyymi00019
Siili25 kirjoitti:
Miksi mittaat seitsemän tunnin päästä?
Yleensä aterian vaikutusta verensokeriin mitataan ateriaparina eli ennen ruokailua ja kaksi tuntia sen jälkeen.7 tunnin jälkeen pitäisi olla arvot jo laskeneet normaaliksi.
- Anonyymi00022
Anonyymi00004 kirjoitti:
Hyvät ovat arvot.
Oletko ostanut jostain mittarin.
Miksi mittaat?Juu ,osti diabetesliikkeestä sen takia koska se on niin edullinen ja helppo mitat. Mies on herkempi sokerin nousulle, mut hyvin on pysynyt alle 6 ,kun syömme sen mukaan , liikumme ,emmekä ole keskivartalolihavia.
Anonyymi00019 kirjoitti:
7 tunnin jälkeen pitäisi olla arvot jo laskeneet normaaliksi.
Oletko saanut tuollaisen mittausohjeen terveydenhuollosta? Syötkö tai juotko tuon seitsemän tunnin aikana mitään?
Jos on tarkoitus mitata aterian vaikutusta vs-arvoon kyllä mittaus on silloin ohjeen mukaan kahden tunnin kuluttua syömisestä.
- Anonyymi00005
Sipsit sisältää maltodekstriiniä joka nostaa veren sokeria nopeasti.
Tuotteissa on aineita joita ei mainita luettelossa.
Ja ovat lihottavia ja ruokahalua manipuloiva aineita.
Jos ihmettelette nälkää ja painon nousua niihin löytyy syitä,- Anonyymi00006
Olen vähentänyt syömisistäni.
Paistopisteet ovat houkuttelevia, mutta epäterveellisiä.
Munkit, donitsit, viinerit ym.
Vaalean leivän syömistä on karsittava.
Juustot ja leikkeleet pois.
Jugurtit ja muut välipalat pois
Jäätelöä vähemmän tai ei lainkaan
Kaikki makeat juomat pois
Nyt oikein huomaa, kun on rehellinen itselleen, kuinka paljon syö pelkkää höttöä.
Ja päivittäin
Ei ole ihme, että sokeriarvot ovat korkealla.
Joko tekee itse jotain asian eteen, tai sitten on edessä insuliini tai sokerilääkkeet.
Ja missä kunnossa ovat verisuonet?
Olet todellakin sitä mitä syöt ja juot - Anonyymi00020
"Tuotteissa on aineita joita ei mainita luettelossa."
Takuulla ei oo aineita joita ei mainita, muuta kuin ympäristömyrkkyjä tai säilöntäaineita, siis jäämiä tuotantovaiheesta. - Anonyymi00021
Anonyymi00006 kirjoitti:
Olen vähentänyt syömisistäni.
Paistopisteet ovat houkuttelevia, mutta epäterveellisiä.
Munkit, donitsit, viinerit ym.
Vaalean leivän syömistä on karsittava.
Juustot ja leikkeleet pois.
Jugurtit ja muut välipalat pois
Jäätelöä vähemmän tai ei lainkaan
Kaikki makeat juomat pois
Nyt oikein huomaa, kun on rehellinen itselleen, kuinka paljon syö pelkkää höttöä.
Ja päivittäin
Ei ole ihme, että sokeriarvot ovat korkealla.
Joko tekee itse jotain asian eteen, tai sitten on edessä insuliini tai sokerilääkkeet.
Ja missä kunnossa ovat verisuonet?
Olet todellakin sitä mitä syöt ja juotKarsikaa ainakin Sulatejuusto, se on siitä pahimmasta päästä. Kaikille.
- Anonyymi00007
Elämästä ei pidä tehdä kidutusta, näillä viimeisillä vuosilla, kieltäytymällä kaikesta hyvästä ja maukkaasta.
Jos tauti iskee, sitten lekuri kirjoittaa reseptiä, ja pilleriä suukkiin.- Anonyymi00009
OZEMPIC:a kirjoittaa lekuri, kun iskee diabetes.
Nyt lähtee kilot ja ruokahalu on tipotiessään.
Kukkarokin tyhjenee melkoisesti.
Mutta säästöä löytyy ruokalaskusta, jota ei paljon ole. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mutta säästöä löytyy ruokalaskusta, jota ei paljon ole.Miten mitataan itse sokeriarvo?
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Miten mitataan itse sokeriarvo?
Otetaan sormenpäästä verinäyte, laitetaan koneen liuskalle veritippa ja tulos on pian nähtävissä.
Kone on saatu diabeetikolle kunnalta.
Kuin myös liuskat ja neulat - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mutta säästöä löytyy ruokalaskusta, jota ei paljon ole.Se on vaarallinen tie, jos jättää itsensä hoitamatta ravinnolla.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Se on vaarallinen tie, jos jättää itsensä hoitamatta ravinnolla.
Niinpä se on. Kuitenkin monet ovat lähteneet tälle linjalle.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Niinpä se on. Kuitenkin monet ovat lähteneet tälle linjalle.
Joopa, terveydenhuolto pullistelee liitoksistaan.
- Anonyymi00023
Anonyymi00010 kirjoitti:
Miten mitataan itse sokeriarvo?
Sen laitteen mukana tulee se vekotin millä sekunnissa tuikkaat reiän sormen päähän, veri tirisee ja siihen tökkäät sen testiliuskan . Avot alle 30sek tulos on selvillä👍🤗
- Anonyymi00031
Pilleri ei paranna, se 'hoitaa' vain oireita. Oikeat elämäntavat ja hyvä ravinto voivat jopa muuttaa terveemmäksi.
- Anonyymi00015
Ruokavaliosta kannattaa jättää pois kaikki, mikä sisältää lisättyä valkoista sokeria, kovia rasvoja ja valkoista vehnäjauhoa.
- Anonyymi00016
Mikä arvo? Paastosokeriko? vähintään 12 tuntia syömättä? Sitten on viitemaksimin ylitys.
Olen 82v ukko ja, olososuhteita syyttäen olen vuoden päivät mössyttänyt makeita hillopulia ja jälkkäreitä epäilensen vaikuttaneen sokeritasooni.
Olen mitannut aamuisin paastosokerin. Vähintään 12 tuntia paastoa ennen näytettä.
Viimeine kontrolli oli edellisten tapaan rauhoittava. 5,4 viitealueella 4 - 6. Menossa huonoon suuntaan.
Kerran on joku perusteellisempi testi antanut huolestuttavamman tuloksen.
3kk: rappioelämän jälkeen oli pitkän ylitys ruma. 3kk:n rappioelämä makeiden jälkiruokaviinien ja niihin sopivien herkkujen nautiskelu vaati ryhdistäytymisen ja 6:n viikon kuluttua olin viiterajoissa. - Anonyymi00017
Ei paha asia.
Nykyään on lääkkeet, saa syödä mitä hyvänsä ja kuinka paljon hyvänsä. Elämästä pitää nauttia . Mittaritkin on jo kehittyneitä.- Anonyymi00030
Ei junalauta. Syöt lääkkeitä, vaikka voisit ehkä pärjätä kokonaan ilman niitä, kun osaisit syödä oikein. Stanan tumpeloita laiskiaisia on osa populasta. Kehittyisit.
- Anonyymi00024
Voi sitä nauttia elämästä terveellisestikin syömällä ja esim alkoholia nauttimatta. Öitä.
- Anonyymi00025
En juo alkoholia, en syö juustoja, leikkeleitä.
En käristä mitään,
Juomani on vesi ja musta kahvi
Heikkoudet:
Kahvipullat, leivokset, jugurtit, irtokarkit
Siis kaikki makeat
Sokeriarvo aamulla 8.2 - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
En käristä mitään,
Heikkoudet:
Siis kaikki makeat
Sokeriarvo aamulla 8.2Juusto on hyvä luustolle, karkit ei oo hyvää lainkaan.
- Anonyymi00029
Anonyymi00025 kirjoitti:
En käristä mitään,
Heikkoudet:
Siis kaikki makeat
Sokeriarvo aamulla 8.2Kaikki sokeriset hemmettiin heti. Kai itsekin tajuat ja ymmärrät.
- Anonyymi00033
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kaikki sokeriset hemmettiin heti. Kai itsekin tajuat ja ymmärrät.
Jos pääsen eroon mielialalääkkeestä,niin makean syönti vähenee roimasti.
Olen myös näin tehnyt.
Siinä on taas omat vaikeutensa. - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Jos pääsen eroon mielialalääkkeestä,niin makean syönti vähenee roimasti.
Olen myös näin tehnyt.
Siinä on taas omat vaikeutensa.Sama on muuten unettoman. Kun on jatkuva univaje, niin jostain syystä hiilareita tekee mieli. Toisaalta pitää ottaa hippusellinen suolaa, jos väsymys heittää verenpainetta ja alkaa huimata.
On tämä yhtä hienosäätöä.
- Anonyymi00027
Hyvä aloitus, kiitos.
Oli viimeksi vähän yli viitearvon kabrakokeissa, aiemmin ei ole ollut.
Lääkäri ei siihen puuttunut, ei antanut ohjeita.
En ole itse alkanut mittailemaan. Vähän olen fiksannut syömisiäni.
En ole edes tiennyt noista mittareista omaan käyttöön.
Tykkään tällaisista aloituksista. Myös lievästi kohonneet sokerit vapun syntiinlankemuksen jäljiltä. Tein pikamunkkeja ja että olivat hyviä, sitruunaa ja kardemummaa taikinassa, kookosrasvassa paistettuja, sokerissa pyöriteltyjä. Pari puolen litran pullollista simaa tein myös, fariinisokeria mukana sekä makeuttamiseen että värin parantamiseen, yksi pullo on jo juotu, vainrusinat jäivät pohjalle. Mumsfilibabba.
....
Paastosikeri 7.3.
Nyt tarvii taas skarpata.- Anonyymi00028
Lienette kaikki lukeneet ns, aamukoittoilmiöstö. Sangen monimutkainen juttu. Kumppanillani oli tätä, kun mittailtiin joskus viisi vuotta sitten aamuisin, mutta kun muuten arvot oli 5,7 jne , lakattiin mittaamasta aamulla.
Ei mitään ongelmia , reipas normaalipainoinen iäkäs hän on ja nytkin oli eilen sokeri 5.4. - Anonyymi00035
Alkoholissa on myös isot sokerimäärät, prosenntien lisäkjsi, turvottaa ja ja tekee koko kroppaan pahaa.
- Anonyymi00036
Itse alkoholissa ei ole sokeria. Valitsemasi juomat ovat sokeroituja!
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Itse alkoholissa ei ole sokeria. Valitsemasi juomat ovat sokeroituja!
Missä alkoholissa ei ole sokeria?
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Tislatut alkoholit, vodka, gin, rommi, viski, sisältävät yleensä vähän tai ei lainkaan sokeria.
- Anonyymi00041
Anonyymi00037 kirjoitti:
Kyllä joissakin viineissä on paljonkin jälkisokeria. Toisissa taas ei ole yhtään. Alkon hyllyn reunassa on lappu, joka kertoo ja ohjeistaa aiheessa.
- Anonyymi00039
Hampaat irvessä, tarkkaillen syömisiä ja juomia, maallisen elämän loppuun.
Sekö on elämän tarkoitus?- Anonyymi00040
Ei sitä tarvitse tehdä "hampaat irvessä" ? Onko sulla muita(kin) ongelmia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.4703457SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1152622Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj842152Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis1671977Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä121891- 1471796
- 941611
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi431494Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3551336Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li351333