Google TV

Anonyymi-ap

Ostin uuden television (Thomson), joka on ns. Google TV. Näkyy kyllä hyvin, mutta miksi ihmeessä sen avautuminen kestää niin kauan ? Ensin näkyy pitkään koko kuvaruutu sinisenharmaana, sitten alkaa tulla tekstejä: 'haetaan dataa' ja monen minuutin jälkeen 'ei signaalia' ja 'tarkista antenni jne.' ja kestää ja kestää kokonaisuudessaan melkein 5 minuuttia ! Mikäs ihmeen "äly-tv" tämä oikein on ? Ja suomenkielistä ohjekirjaahan ei laitteen mukana tullut, mistä olisi voinut katsoa tietoja ja ohjeita laitteen käyttöön...

13

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Olisiko sulla yhteysongelma? Reititin väärässä paikassa tai jotain sellaista. Mulla on Sonyn vastaava tv ja hyvin toimii. Joskus, ani harvoin, on viipymää. Kerran, pari vuodessa.

      • Anonyymi00002

        Isoin ero lienee siinä, että sinulla on Sony ja aloittajalla Thomson.

        Aloittajan ongelma on liian tehoton rauta suhteessa käyttöjärjestelmän vaatimuksiin. Mahdollisesti myös valmistajan omat mukautukset rakennettu huonosti.


      • Anonyymi00003

        Kiitos kommentista. Reititin on ihan TV:n vieressä ikkunan luona, ei pitäisi siitä olla kiinni. Ja tietokone (toisessa huoneessa) toimii ihan hyvin. Vanha erillisellä digiboksilla toimiva TV (eri huoneessa) toimii nopeasti ja moitteetta. Asun omakotitalossa eli antenni katolla....kumma juttu.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Reititin on ihan TV:n vieressä ikkunan luona, ei pitäisi siitä olla kiinni. Ja tietokone (toisessa huoneessa) toimii ihan hyvin. Vanha erillisellä digiboksilla toimiva TV (eri huoneessa) toimii nopeasti ja moitteetta. Asun omakotitalossa eli antenni katolla....kumma juttu.

        Jos ei vielä ole, niin laita nettipiuha reitittimen ja tv:n välille ja poista tv:n langaton yhteys käytöstä. Langallinen yhteys toimii luotettavammin ja todennäköisesti vie vähemmän resursseja.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Jos ei vielä ole, niin laita nettipiuha reitittimen ja tv:n välille ja poista tv:n langaton yhteys käytöstä. Langallinen yhteys toimii luotettavammin ja todennäköisesti vie vähemmän resursseja.

        Kiitos vinkistä. Molempia yhdistämistapoja olen kokeillut, molemmat toimii yhtä huonosti...


    • Anonyymi00006

      Vika saattaa olla television ohjelmistossa. Jos siihen tulee päivityksiä, ne saattavat parantaa tilannetta. Kannattaa etsiä ja tarkastaa valikoista onko päivityksiä saatavilla.

      Itselläni on kohta kaksi vuotta vanha Philips-tv, johon tulee päivityksiä neljän kuukauden välein. Silti se ei vieläkään toimi aina oikein. Eniten ihmettelen sitä, että Philips ei osaa valmistaa televisiota, joka edes aina käynnistyisi normaalisti. Tänä aamuna painelin kaukosäätimen virtanappia ohjeiden mukaisesti kolme sekuntia noin seitsemän kertaa ennen kuin televisio käynnistyi.

      Ja näkyviin tuli aivan väärä ruutu, Google TV:n kotisivu, ei asetuksista valitsemani sammutettaessa katseltu ohjelmalähde, MTV Urheilu 3.

      • Anonyymi00007

        Ihan samoin näyttää toimivan Thomson...välillä ei avaudu millään vaikka kuinka monta kertaa painaa säätimestä. Lisäksi kaukosäädin tekee välillä niin, että kun laittaa volyymia suuremmalle tai pienemmälle, ei tottele vaikka painan säätimestä kunnes haluamani äänitaso olisi sopiva. Äänen voimakkuus nousee itsestään tappiin tai matalaksi ihan välittämättä siitä, että yritän pysäyttää sen sopivaksi...kestää jonkin aikaa, kunnes alkaa taas totella kaukosäädintä. Lieneekö vika säätimessä vai televisiossa...

        T. Keskustelun aloittaja


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Ihan samoin näyttää toimivan Thomson...välillä ei avaudu millään vaikka kuinka monta kertaa painaa säätimestä. Lisäksi kaukosäädin tekee välillä niin, että kun laittaa volyymia suuremmalle tai pienemmälle, ei tottele vaikka painan säätimestä kunnes haluamani äänitaso olisi sopiva. Äänen voimakkuus nousee itsestään tappiin tai matalaksi ihan välittämättä siitä, että yritän pysäyttää sen sopivaksi...kestää jonkin aikaa, kunnes alkaa taas totella kaukosäädintä. Lieneekö vika säätimessä vai televisiossa...

        T. Keskustelun aloittaja

        "Lieneekö vika säätimessä vai televisiossa..."

        Voi olla kummassa vaan, tai molemmissa. Joka tapauksessa televisiosi on niin viallinen, että palauttaisin sen kauppaan. Jos se ei ole enää mahdollista, lähettäisin sen takuuhuoltoon (jossa sitä ei välttämättä saada kuntoon).

        Lienee totta, että Sony on parempi televisiomerkki kuin Thomson, joka tutun palomiehen mukaan oli herkimmin tuleen syttyvä merkkki putkitelevisioaikana! 😁 Ei Sonykaan kuitenkaan aina autaaksi tee. Itselläni oli ennen tätä Philipsiä Sony, jossa oli alusta (2015) alkaen kaikenlaisia bugeja.

        Lähetin sen heti alkuaikoina takuuhuoltoon, mutta se tuotiin takaisin parin viikon odotuksen jälkeen mukanaan lappu, jossa sanottiin, että Sony on tietoinen vioista, ja niitä korjataan päivityksillä. Seuraava päivitys korjasikin joitakin vikoja.

        Lopulta Sony sekosi niin pahasti, että useat kaukosäätimen näppäimet eivät toimineet joko lainkaan tai tuottivat tulokseksi mitä sattui. Television tehdasasetuksiakaan ei saanut palautettua. En ole televisioinsinööri, mutta oma arvioni on, että televisiossa oli jo alun perin jokin hieman viallinen osa, jonka vika paheni vuosien kuluessa ja sotki muidenkin television osien toiminnan.

        Luovutin, ja ostin Philipsin. Vaikuttaa siltä, että siinä ei ole viallisia osia, ainoastaan ohjelmistopohjaisia bugeja. Philips on vetänyt television jo myynnistä siitäkin syystä, että se unohti siitä kanavien poistamisen suosikkiluettelosta.

        Lisäksi televisio sammuu aina viimeistään 4 tunnin kuluttua sen jälkeen, kun johonkin kaukosäätimen nappulaan on koskettu. Käyttöohjeissa tosin väitetään, että television voisi asettaa olemaan sammumattakin. Sellaista vaihtoehtoa ei löydy television asetuksista.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        "Lieneekö vika säätimessä vai televisiossa..."

        Voi olla kummassa vaan, tai molemmissa. Joka tapauksessa televisiosi on niin viallinen, että palauttaisin sen kauppaan. Jos se ei ole enää mahdollista, lähettäisin sen takuuhuoltoon (jossa sitä ei välttämättä saada kuntoon).

        Lienee totta, että Sony on parempi televisiomerkki kuin Thomson, joka tutun palomiehen mukaan oli herkimmin tuleen syttyvä merkkki putkitelevisioaikana! 😁 Ei Sonykaan kuitenkaan aina autaaksi tee. Itselläni oli ennen tätä Philipsiä Sony, jossa oli alusta (2015) alkaen kaikenlaisia bugeja.

        Lähetin sen heti alkuaikoina takuuhuoltoon, mutta se tuotiin takaisin parin viikon odotuksen jälkeen mukanaan lappu, jossa sanottiin, että Sony on tietoinen vioista, ja niitä korjataan päivityksillä. Seuraava päivitys korjasikin joitakin vikoja.

        Lopulta Sony sekosi niin pahasti, että useat kaukosäätimen näppäimet eivät toimineet joko lainkaan tai tuottivat tulokseksi mitä sattui. Television tehdasasetuksiakaan ei saanut palautettua. En ole televisioinsinööri, mutta oma arvioni on, että televisiossa oli jo alun perin jokin hieman viallinen osa, jonka vika paheni vuosien kuluessa ja sotki muidenkin television osien toiminnan.

        Luovutin, ja ostin Philipsin. Vaikuttaa siltä, että siinä ei ole viallisia osia, ainoastaan ohjelmistopohjaisia bugeja. Philips on vetänyt television jo myynnistä siitäkin syystä, että se unohti siitä kanavien poistamisen suosikkiluettelosta.

        Lisäksi televisio sammuu aina viimeistään 4 tunnin kuluttua sen jälkeen, kun johonkin kaukosäätimen nappulaan on koskettu. Käyttöohjeissa tosin väitetään, että television voisi asettaa olemaan sammumattakin. Sellaista vaihtoehtoa ei löydy television asetuksista.

        Mä kanssa ostin Sonyn, saman tapaisia ongelmia kuin sinulla oli aluksi, se käytettiin huollossa, mutta tilanne ei parantunut, lopulta vaihdettiin takuun puitteissa uusi telkkuu tilalle.. Tämä uusikin töllö hidastelee aika ajoin ja esim kanavan vaihto kestää välillä "ikuisuuden", olen aika pettynyt, kun luulin Sonyn oleen huippumerkkien ja toimivan moiyyeettomasti, niin jopa isäni 400-500e haökismerkki toimii paremmin..


    • Anonyymi00009

      Tuo tuskin johtuu Google TV:sta vaan siitä, että olet ostanut jonkin halpis öllön, jossa ei riitä prosessoriteho ja muisti älytelevisiotoimintoihin. Valitettavasti noissa kaikkein halvimmissa töllöissä ei vaan kertakaikkiaan tehot riitä.

    • Anonyymi00010

      No tossahan se alotuksessa tuli jo selväksi. Ei signaalia tarkottaa ei signaalia. Eli jotain yhteysongelmia sulla on varmaankin.

    • Anonyymi00012

      Liittymän nopeus?

    • Anonyymi00013

      Jep, osta vaan nopeampi liittymä, jos nettiviihde kiinnostaa enemmänkin kuin vain satunnaisesti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe