NumbaAuta.

Anonyymi-ap

Fläppäri Acer oli yön päällä ja nyt näyttö pimeä.

Ei auta sammutus ja käynnistys.

Fn + mikään sininen ei auta.

16

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Fläppitauluun voi suunnata valon niin johan näkyy kirjoitukset.

    • Anonyymi00002

      Voisitko opastaa?

    • Anonyymi00003

      En ole Numba mutta kokeile pitää virtanappulaa pohjassa yli 10 sekuntia, anna olla hetki ja sitten kokeile käynnistystä. Saattaa mennä vikasietotilaan, joka kertoo mikä on pielessä. Jos mitään ei tapahdu, takista virtalaite ekana. Jos on vanha kone kovalevyllä kyseessä, kannattaa heittää vesilintua koneella, ellei sitten ole korvaamatonta kuvamatskua tai muuta vastaavaa tietoa koneella.
      Jos on uudempi kone, niin näytönohjain on saattanut päivitellä itseään ja jättänyt kesken, kun ajuri on mennyt vanhaksi. Sitä on vaikeaa korjata itse, jos näyttöön ei saa älyä eli tässäkin tapauksessa kone on arvoton ja saat vastaavan laitteen käytettynä noin 50-200 eurolla. Kannattaa ostaa sellainen tehdaskorjattu ja päivitetty kone noin 300 eurolla jossa on uudet kimpsut ja kampsut, SSD- muisti eikä mitään kovalevyjä hurisemassa.

      Jos korvaamatonta on, niin sitten kone ammattilaiselle huoltoon taikka kovalevyn tai muistin sisältö purettuna sinulle talteen.

      • Anonyymi00004

        Diagnoosi on helppoa, irroita kaikki johdot, paina 10s powernäppäintä, kytke johdot uudelleen käynnistä jos mitään ei tapahdu kone on tiensä päässä, vie kierrätykseen, jos koneen tuuletin käynnistyy sen näytönohjain on rikki. jos käynnistyy ja jotain herjoja tulee, koneen kovalevy on tiltannut, mutta veikkaan kierrätystä.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Diagnoosi on helppoa, irroita kaikki johdot, paina 10s powernäppäintä, kytke johdot uudelleen käynnistä jos mitään ei tapahdu kone on tiensä päässä, vie kierrätykseen, jos koneen tuuletin käynnistyy sen näytönohjain on rikki. jos käynnistyy ja jotain herjoja tulee, koneen kovalevy on tiltannut, mutta veikkaan kierrätystä.

        Emolevy on sökö. Tuota ei kannata uusia.


    • Anonyymi00006

      Näyttöä pystyy tulkitsemaan kirkkaassa valossa ja apuna taskulamppu.
      Kaikki toiminnat ok ja kopioin kaikki tiedostot muistiboxiin.
      On myös toinen kannettava jossa googlet ja maili, drive mutta käyttäisin tätä konetta mieluummin.

      Sammutus ja käynnistys ei vaikuttanut asiaan.

      Aurinkokuvat on nuolinäppäinten alla jolla tekstinkäsittelyssä voi siirtyä vaakatasossa, mutta ei toimi Fn+aurinko.

      Apua!

      • Anonyymi00007

        Näyttöelementti pitäisi vaihtaa, taustavalon ledit eivät toimi, joskus nekin voidaan vaihtaa thaimaassa suomessa ei, yleensä koko elementin vaihtaminen tulee halvemmaksi kun alkaa vaihtamaan ledejä, yksi vaihtoehto kokeile ulkoista näyttöä tai tv, vaatii hdmi johdon, joko monitori tai tv:n... monitori liitäntöjä on monta muutakin, mutta ne on vanhempia.
        Yhteenveto voi olla järkevintä vielä kierrättyksen, hyvä että sait kopioitua tiedot.
        By Numball


      • Anonyymi00009

        Jos kerran taskulampun avulla pystyy laitetta operoimaan, kannattaisi yrittää näytönohjaimen ajurien päivitystä. Minulla Lenovo teki liki samanlaisen tempun jokunen päivä sitten, näyttö ei pimentynyt kokonaan, vaan jäi melkoisen pimeäksi, eikä näillä aurinkonäppäimillä ollut mitään vaikutusta. Nvidian ajureiden päivityksen jälkeen on toiminut normaalisti.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Jos kerran taskulampun avulla pystyy laitetta operoimaan, kannattaisi yrittää näytönohjaimen ajurien päivitystä. Minulla Lenovo teki liki samanlaisen tempun jokunen päivä sitten, näyttö ei pimentynyt kokonaan, vaan jäi melkoisen pimeäksi, eikä näillä aurinkonäppäimillä ollut mitään vaikutusta. Nvidian ajureiden päivityksen jälkeen on toiminut normaalisti.

        Kyse on lähes 99% varmuudella taustaledit sököt, harvemmin ajurit sulkee ne, ne on joko päällä tai ei, näitä näkee useasti töllöissä josta kuvan kirkkaus katoaa joka osittain tai kokonaan, kokeilee kappelilla liittää töllöön silloin vika selviää, yleensä nvidia tekee hyvia ajureita, mutta heikko linukka tuki, kartan niitä amd gpu on siihen parempi.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kyse on lähes 99% varmuudella taustaledit sököt, harvemmin ajurit sulkee ne, ne on joko päällä tai ei, näitä näkee useasti töllöissä josta kuvan kirkkaus katoaa joka osittain tai kokonaan, kokeilee kappelilla liittää töllöön silloin vika selviää, yleensä nvidia tekee hyvia ajureita, mutta heikko linukka tuki, kartan niitä amd gpu on siihen parempi.

        Voit käyttää linukassasi ihan mitä vain ajureita, Windowsissa Nvidian ihan omien ajureiden tuki on riittävä.
        Pitäisikö tuota kokeilua varten raahata oma töllö sinne kappelille, vai onko siellä testitöllöjä vakmiiksi?


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Voit käyttää linukassasi ihan mitä vain ajureita, Windowsissa Nvidian ihan omien ajureiden tuki on riittävä.
        Pitäisikö tuota kokeilua varten raahata oma töllö sinne kappelille, vai onko siellä testitöllöjä vakmiiksi?

        Minne kappelille, yleensä jokaisella on kotona jonkinlainen töllä, ja usein jopa hdmi kaapeli, eikä siitä saa varmuuden missä mättää, hienoa että jaksat puuttua pieniin kirjoitusvirheisiin, siinä on sinun elämän sisältö.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Minne kappelille, yleensä jokaisella on kotona jonkinlainen töllä, ja usein jopa hdmi kaapeli, eikä siitä saa varmuuden missä mättää, hienoa että jaksat puuttua pieniin kirjoitusvirheisiin, siinä on sinun elämän sisältö.

        Kannattaisi antaa sen Claude-kaverisi suodattaa ja oikolukea tekstisi ennen framelle laittamista. Ja se on facta.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Minne kappelille, yleensä jokaisella on kotona jonkinlainen töllä, ja usein jopa hdmi kaapeli, eikä siitä saa varmuuden missä mättää, hienoa että jaksat puuttua pieniin kirjoitusvirheisiin, siinä on sinun elämän sisältö.

        Siinä mielikuvitusammatissasi on ehdottoman tärkeää että jokainen näppäimistön painallus on oikein, mutta siellä Pähkinärinteessä saat painella mitä vaan nappulaa.
        Pasanen ei mene uskomuskappeliin mutta Senssulla on pikkanen kappeli ja kakkanen pippeli.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Kannattaisi antaa sen Claude-kaverisi suodattaa ja oikolukea tekstisi ennen framelle laittamista. Ja se on facta.

        Sulla sit ei oo muuta elämää kuin sekaantua toisten tekemisiin.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Siinä mielikuvitusammatissasi on ehdottoman tärkeää että jokainen näppäimistön painallus on oikein, mutta siellä Pähkinärinteessä saat painella mitä vaan nappulaa.
        Pasanen ei mene uskomuskappeliin mutta Senssulla on pikkanen kappeli ja kakkanen pippeli.

        Päivän paras, "Pikkanen kappeli" ;-)


    • Anonyymi00008

      Jos ei toimi niin irroita kovalevy pois. Hae kaapeli jolla saat kytkettyä toiseen koneeseen ja jos levy on ehjä niin kopioi kaikki tarpeellinen toiselle levylle/koneelle.
      Halvin vaihtoehto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe