Datakeskus hyrynsalmelle?

Anonyymi-ap

täällä kun on tuulivoimaa niin datakeskus olisi hyvä investointi

50

1805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Vielä kun tuulis.

      • Anonyymi00002

        Paitsi jos tuulee liikaa.


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Paitsi jos tuulee liikaa.

        Tai on liian kylmää.


    • Anonyymi00004

      Mielenterveyskeskus pitäs saada hyryn farmareille, jokohan nuo sotkemisen sitten lopettas ku vuoden olisivat hoidossa

    • Anonyymi00005

      Ota kunnanjohtajaan yhteyttä

    • Anonyymi00006

      Kuule se on asia niin että farmareiden ansiosta sinullakin on ruokaa mitä tunkea suuhun jos et ole niin hoksannut asiaa ajatella mietipä tarkkaan ennenkuin kirjoittelet

    • Anonyymi00007

      Tulee kunnalle kalliiksi nuo datacentterit

    • Anonyymi00008

      Siellä saa katsoa nopeaa pornoa, tunnin leffa, 10 minuutissa

    • Anonyymi00010

      Kunta nostaa sähkön hinnan hyryläisiltä ihan mahottomaksi. Ne on sähkösyöppöjä nuo daattacentruumit. Kuntalaisten pitäsi nousta kapinaan.

      • Anonyymi00012

        On se tämä kunta kyllä oikea ryökäle. Talo täynnä virkamiehiä ja muita asumisneuvonantajia juomassa kahvia ja korottamassa sähkön hintaa. Tähän ei muissa kunnissa pystytä.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        On se tämä kunta kyllä oikea ryökäle. Talo täynnä virkamiehiä ja muita asumisneuvonantajia juomassa kahvia ja korottamassa sähkön hintaa. Tähän ei muissa kunnissa pystytä.

        Ja ruumiinryöstöä vielä! Oikeita ketaleita ovat.


      • Anonyymi00016

        Niimpä. Varsinkin koko sähkövaliokunta on iha ryöväreitä!


      • Anonyymi00019

        Autot palamaan ja stop talvivaara! Kyltit kaikille?


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        On se tämä kunta kyllä oikea ryökäle. Talo täynnä virkamiehiä ja muita asumisneuvonantajia juomassa kahvia ja korottamassa sähkön hintaa. Tähän ei muissa kunnissa pystytä.

        Sitten vielä sipsuttelee lenkillä niin olevinaan. Olis jääny pankkiin hirnumaan.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Sitten vielä sipsuttelee lenkillä niin olevinaan. Olis jääny pankkiin hirnumaan.

        Sammoa mieltä.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        On se tämä kunta kyllä oikea ryökäle. Talo täynnä virkamiehiä ja muita asumisneuvonantajia juomassa kahvia ja korottamassa sähkön hintaa. Tähän ei muissa kunnissa pystytä.

        Juuri näin Toimitusjohtajaa johtajan päälle.


    • Anonyymi00011

      Traktrilla pyörittää generaattorii

    • Anonyymi00014

      Pakseessa ei datakaan elä

    • Anonyymi00015

      Kelekkareitit jotka ovat muuten nyt totella huonossa kunnossa pilataan näillä senttereillä kokonaan ja lopullisesti ei hyvä heilu ei.

      • Anonyymi00031

        Rakastan sinua 🤣


    • Anonyymi00017

      Kyllä kunnan kriisinhallintaohjelma pitäisi jo aktivoida alkaa tilanne olla jo vakava.

    • Anonyymi00018

      Jos TATAKENTTERI tulee ja tarjoaa "ilmaista" kaukolämpöä niin siihen ei kannata tarttua sillä sieltä tuleva jäähdytysvesi ei ole riittävän kuumaa vaan sitä pitää lämmittää omalla kustannuksella. TATAKENTTERILLE jäähdytysvesi on jätettä jota kunta voi vastaanottaa vain jos maksetaan iso jätteenkäsittelymaksu, ei muuten.

      • Anonyymi00021

        Jos et muuta, olet ainakin MATALAOTSAINEN, jolla ei ole mitään ymmärrystä miten homma toimii!
        Olemassa olevalla tekniikalla datakeskuksen suljetussa(!) kierrossa kiertävästä 30 asteisesta jäähdytysvedestä (hukkalämmöstä) puristetaan lämpöpumpun avulla 10 astetta pois. Sillä lämmöllä kaukolämmön kiertovesi lämmitetään 86-jopa115 asteiseksi. Hyötysuhde on todella hyvä, vaikka sitä ei maallikko, joka on nukkunut koulussa kaikki fysiikan tunnit, ei ymmärräkään.
        Kyse on ihan samasta asiasta miten kotoisella ilmalämpöpumpulla voidaan tehdä lämmintä ilmaa jopa pakkasilmasta niin, että yhden kilowatin energian käytöllä saadaan jopa kaksi kw lämpöä.
        ESPOOssa Hepokorven hukkalämpölaitos kattaa jo nyt 40 prosenttia alueen 250 000 kaukolämpöasiakkaan lämmöntarpeesta. Mitä enemmän tällaista joutavaa energiaa käytetään korvaamaan fossiilisten polttoaineiden polttamista sen parempi.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Jos et muuta, olet ainakin MATALAOTSAINEN, jolla ei ole mitään ymmärrystä miten homma toimii!
        Olemassa olevalla tekniikalla datakeskuksen suljetussa(!) kierrossa kiertävästä 30 asteisesta jäähdytysvedestä (hukkalämmöstä) puristetaan lämpöpumpun avulla 10 astetta pois. Sillä lämmöllä kaukolämmön kiertovesi lämmitetään 86-jopa115 asteiseksi. Hyötysuhde on todella hyvä, vaikka sitä ei maallikko, joka on nukkunut koulussa kaikki fysiikan tunnit, ei ymmärräkään.
        Kyse on ihan samasta asiasta miten kotoisella ilmalämpöpumpulla voidaan tehdä lämmintä ilmaa jopa pakkasilmasta niin, että yhden kilowatin energian käytöllä saadaan jopa kaksi kw lämpöä.
        ESPOOssa Hepokorven hukkalämpölaitos kattaa jo nyt 40 prosenttia alueen 250 000 kaukolämpöasiakkaan lämmöntarpeesta. Mitä enemmän tällaista joutavaa energiaa käytetään korvaamaan fossiilisten polttoaineiden polttamista sen parempi.

        Nyt tuli asiaa !


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Jos et muuta, olet ainakin MATALAOTSAINEN, jolla ei ole mitään ymmärrystä miten homma toimii!
        Olemassa olevalla tekniikalla datakeskuksen suljetussa(!) kierrossa kiertävästä 30 asteisesta jäähdytysvedestä (hukkalämmöstä) puristetaan lämpöpumpun avulla 10 astetta pois. Sillä lämmöllä kaukolämmön kiertovesi lämmitetään 86-jopa115 asteiseksi. Hyötysuhde on todella hyvä, vaikka sitä ei maallikko, joka on nukkunut koulussa kaikki fysiikan tunnit, ei ymmärräkään.
        Kyse on ihan samasta asiasta miten kotoisella ilmalämpöpumpulla voidaan tehdä lämmintä ilmaa jopa pakkasilmasta niin, että yhden kilowatin energian käytöllä saadaan jopa kaksi kw lämpöä.
        ESPOOssa Hepokorven hukkalämpölaitos kattaa jo nyt 40 prosenttia alueen 250 000 kaukolämpöasiakkaan lämmöntarpeesta. Mitä enemmän tällaista joutavaa energiaa käytetään korvaamaan fossiilisten polttoaineiden polttamista sen parempi.

        Kunta joutuisi rakentamaan KALLIIN lämpöpumpun ja olisi sitten täysin riippuvainen TATAKENTTERIN hukkalämmöstä, entäs sitten kun TATAKENTTERI lopettaisi toimintansa muutaman vuoden päästä ja kunta jäisi ihmettelemään monen miljoonan hintaisen lämpöpumpun kanssa, ei hyvää päivää. Kaukolämmön hinta nostettaisiin taivaisiin tappioiden korvaamiseksi.


    • Anonyymi00020

      Suoimi24 riittää Hyryn datakeskukseksi.

    • Anonyymi00023

      Kuntoportaissa saa hyvin lämpöä, ei tartte datacentteriä siihen. Samoten kumia polttavat ja bassoa jumputtavat menopelit nostattavat mukavasti lämpöjä. Ja vaikka mitä muuta, ilmapiiri kuumenee äkkiä.

      • Anonyymi00026

        Kuntoportaat ivat IHQ!
        XoX


    • Anonyymi00024

      Ei tuule yhtään

      • Anonyymi00027

        Korvien välissä satunnaisesti.


    • Anonyymi00028

      Viime vuonna tähän aikaan tuuli enempi. Ens vuojesta ei taas tiijä.

    • Anonyymi00030

      Ai tarvitse uutta rapakeskusta

      • Anonyymi00033

        Ei tarvihe, kylä muutenniin täynnä rapamahoja.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Ei tarvihe, kylä muutenniin täynnä rapamahoja.

        Pölliskuskit päällimmäisenä


    • Anonyymi00034

      Hyrynsalmi on siitä soma pitäjä, että täältä on aikain saatossa annettu melkein ilmaiseksi tervat, puut, mineraalit, veet, tuulet, nuoret, hiljaisuus ja muutkin luonnontuotteet.
      Eiks jo riitä?

    • Anonyymi00035

      Mahtaako kunnassa kahvi riittää se on nyt huolena.

      • Anonyymi00048

        Uusi hieno kone kuppi maksaa 0.6e


    • Anonyymi00036

      Pitäsikö sinne kuntaan viiä huolestuneella kuntalaisella muutama paketti K-Menu kahvetta hätä varaksi?

      • Anonyymi00037

        Niin pitäskö sitä kerätä ihan kolehti etteivät kuivin suin joudu kunnassa kuijottammaan.


    • Anonyymi00038

      Kuinka paljon kahvia yksi datazentteri kuluttaa vuodessa jos se lämpiää aurinkotuulella? Lukion käyneet laskekaapa äkkiä.

    • Anonyymi00039

      Ketkä siellä kunnassa juo kahvia eniten, virkamiehet vai päättäjät?

      • Anonyymi00040

        Kunnassa ei ole yhtään virkamiestä. Virkamiehiä on valtiolla. Kunnassa on viranhaltijoita ja Hyryllä niitäkin vain muutama. Ihmeen paljon saavat silti sitä kahvia imettyä.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Kunnassa ei ole yhtään virkamiestä. Virkamiehiä on valtiolla. Kunnassa on viranhaltijoita ja Hyryllä niitäkin vain muutama. Ihmeen paljon saavat silti sitä kahvia imettyä.

        Missähän on se Hakylän risteys vartia ku ei oo kuulunut tai ei oo kommentoinut mitööö???


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Missähän on se Hakylän risteys vartia ku ei oo kuulunut tai ei oo kommentoinut mitööö???

        Ai onko se virkamies? Vai muuten vaan juo hirmuisesti kahvetta?


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Kunnassa ei ole yhtään virkamiestä. Virkamiehiä on valtiolla. Kunnassa on viranhaltijoita ja Hyryllä niitäkin vain muutama. Ihmeen paljon saavat silti sitä kahvia imettyä.

        VirkaMIEHIÄ ei ole enää missään instituutiossa.
        On vain viranhaltijoita. Heillä on virka, koska he tekevät viranhaltijapäätöksiä, eli päätöksiä, joilla puututaan toisten ihmisten elämään. Esim opettaja antaan arvosanoja taikka jälki-istuntoa, poliisi sakkoja lääkäri saikkua, sossumn täti päättää tuista jne.
        Jos henkilöllä ei ole velvollisuutta tehdä emt. päätöksiä, hänet palkataan työsopimussuhteeseen.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        VirkaMIEHIÄ ei ole enää missään instituutiossa.
        On vain viranhaltijoita. Heillä on virka, koska he tekevät viranhaltijapäätöksiä, eli päätöksiä, joilla puututaan toisten ihmisten elämään. Esim opettaja antaan arvosanoja taikka jälki-istuntoa, poliisi sakkoja lääkäri saikkua, sossumn täti päättää tuista jne.
        Jos henkilöllä ei ole velvollisuutta tehdä emt. päätöksiä, hänet palkataan työsopimussuhteeseen.

        Höpöhöpö. Googleta nyt vaikka ennen kuin alat esittelemään osaamattomuuttasi. Virkamiehiä on edelleen, vaikka termi onkin jo aikansa elänyt. Viranhaltija ja virkamies ovat eri asioita, eri työnantaja, eri lainsäädäntö.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Höpöhöpö. Googleta nyt vaikka ennen kuin alat esittelemään osaamattomuuttasi. Virkamiehiä on edelleen, vaikka termi onkin jo aikansa elänyt. Viranhaltija ja virkamies ovat eri asioita, eri työnantaja, eri lainsäädäntö.

        Virka naisia ovat.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Höpöhöpö. Googleta nyt vaikka ennen kuin alat esittelemään osaamattomuuttasi. Virkamiehiä on edelleen, vaikka termi onkin jo aikansa elänyt. Viranhaltija ja virkamies ovat eri asioita, eri työnantaja, eri lainsäädäntö.

        Virkamies tarkoittaa yleensä valtion palveluksessa olevaa henkilöä, joka hoitaa virkaa.
        Esimerkiksi poliisi, verottajan työntekijä tai ministeriön asiantuntija voivat olla virkamiehiä.
        Virkamiehiä koskee erityisesti valtion virkamieslaki.
        Viranhaltija tarkoittaa kunnan, kaupungin tai hyvinvointialueen virassa olevaa henkilöä.
        Esimerkiksi kaupunginjohtaja, rehtori tai rakennustarkastaja ovat viranhaltijoita.
        Heitä koskee laki kunnan ja hyvinvointialueen viranhaltijasta.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Virka naisia ovat.

        Pökiö. Virkanaisia on yhdyssana.


    • Anonyymi00052

      Eihän se pakolaiskeskuskaan kelvannut. Miten sitten datakeskus?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      124
      1270
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe