Omat jutut keräsi jo kommenttikentän täyteen.
Uutta putkeen, Omia juttuja tulee eteen joka aamu,
Yöllä tapahtuu sellaista mitä päivä ei näe.
Unet ja heräämiset, On pätkäunia ja äkillisiä heräämisiä.
Unijaksoja voi olla useita, niissä kaikissa syvää ja pinnallista nukkumista.
Rem unet ja kevyet unihetket, itselläni taas yössä enemmän valvottuja tunteja, kuin nukuttuja. Verenpainekin alimmillaan 117/70 kun nukuin mittauksien vuoksi mittari valmiina vasemmassa kyynärvarressa.
Omia juttujani, kunhan kerron. Ei ole vastaamispakkoa.
Omia juttuja.
196
1541
Vastaukset
- Anonyymi00001
Nyt kelpaa ulkoilla, aurinkoista ja +16, mikäs on ollessa.
- Anonyymi00002
Minulla ei ole vernepainelääkitystä.
Verenpaineeni voi olla 95/55 tai 120/70.
Se voi olla alhaalla valveilla tai levossa.
Levossa verenpaine on yleensä alimmillaan.
Aamulla hyvinkin alhainen.
Pitää nousta hitaasti ylös.
Istua ensin hetki sängyn reunalla, ettei heitä nurin.
Myös verensokeri vaikuttaa olotilaan.
Pitää syödä iltapala vähän ennen nukkumaanmenoa,
se auttaa hiukan,
ettei verensokeri ole aamulla kovin alhainen.- Anonyymi00044
Ruualla voi paljon saada aikaan hyvää...tai pahaa.
- Anonyymi00003
Nukutko mittari käsivarressa yön ???
- Anonyymi00005
Kyllä ihan hyvin voi sillee nukkuu,
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kyllä ihan hyvin voi sillee nukkuu,
Mitä järkeä siinä on ?
- Anonyymi00011
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kyllä ihan hyvin voi sillee nukkuu,
Miksi ihmeessä ?
- Anonyymi00072
Anonyymi00011 kirjoitti:
Miksi ihmeessä ?
Jännää ehkä....?
- Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Jännää ehkä....?
Tosi jänskää.
- Anonyymi00004
Aamuverenpaine muuttuu nopeasti, kun on hetken liikkeellä.
Ei sitä sängyssä kannata mitata ! - Anonyymi00007
Ei verenpainetta mitata makuu asennossa, paisti akuutissa, kotoma mittaus aina istuallaan, pienen lepo hetken jälkeen.
Mansetti käsivarressa mittais tapahtuu tutkimuiksiin. - Anonyymi00008
Tapahtuu hienoja asioita, Stubb esiintyy milloin missäkin, ja palstalla on Paloma!
Ai että kuinka liittyvät yhteen?
No viimeksi maihittu jaluaa kertoa ihanteensa jutut tuoreeltaan.
ÄXH, iljettää mokoma lipominen. - Anonyymi00009
Omaperäisiä juttuja paremmankin.
Ei olisi ylioppilaskirjoituksissa tullut cumlaudea?
No annetaan kaikkien kukkien kukkia ja
Onnea Äideille!- Anonyymi00012
Annetaan kukille multaa ja vettäkin.
- Anonyymi00110
Anonyymi00012 kirjoitti:
Annetaan kukille multaa ja vettäkin.
joo, aina tarvittaessa...
- Anonyymi00010
yökkukkujan parasta ajankulua olen etsinyt, radio ei ole sovelias, puhetta ei kuule ja musiikki on liian äänekästä naapureiden vuoksi.
Ny on ollu telkkari auki, voi mitä turhaa tavaraa tavaraa sieltä ulos pukataan, ei jaksa edes unisena, saati kun odottaa jotain kivaa ajamkulua.
Areenalta voi katsoa vanhoja esityksiä.
Elämäni biisiä kuunteli, kun on puhetta, mutta ne äänitasot,
toisin kuiskataan, toisin huudetaan.
Ei ole tullu uni ilman musiikkiakaan. kokeiltu on ja nyt keitin kahvit- Anonyymi00106
TV on huono, radio hyvä.
- Anonyymi00013
Jos joku nukkuu verenpainemittari käsivarressa kiinni niin taidanpa
kokeille teipata yöksi vaa'an kiinni jalkapohjiin niin saan lukeman heti kun
aamulla herään ja jalat lattiaan laitan.
Näpsää ? Hihi. Hehe. - Anonyymi00014
Satanut koko päivän, ilma puhdistuu mukavasti.
- Anonyymi00015
Ei ole satanut koko keväänä. Luonto tatvitisisi vettä. Minä tarvitsisin
energiaa ja voimia. Verenpaine laski muutaman päivän sisällä
aika paljon ja väsyttää tavallista enemmän. Tarkoittaakohan se sydämen
toiminnan heikkenemistä lopullisesti ? En käytä verenpaineläkkeitä.
Verenpaine oli suunnileen 120/70 eli aika ideaali.
Nyt se on vain 95/60, alapaine joskus hiukan allekin 60.- Anonyymi00016
Kaikkien elimien toiminta hiipuu iän myötä kunnes ne lakkaavat toimimasta.
Joskus on kausiluonteista heittelyä. Toivotaan, että sinunkin on vain sitä,
liian alhainen verenpaine vetää voimattomaksi.
- Anonyymi00017
Pitäisi paistaa 400 grammaa silakkafileitä, mutta laiskottaa.
- Anonyymi00022
Onneks söin just, muuten tulis tuosta vesi kielelle...
- Anonyymi00018
ämmä ei osaa pumpata pyränkummia
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000011962764.html
luulen että siittä tehdään patsas?- Anonyymi00019
Älä murehdi niin paljon.
- Anonyymi00020
Ossaako sinä virkata pitsiä ? ämmä ossaa.
- Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ossaako sinä virkata pitsiä ? ämmä ossaa.
Ossaan ja oom minä jo virkannukki komiat kartiinit akkunoihi.
Kahtoo sivu menijät katteellisina.
- Anonyymi00021
Hyvää huomenta !
Onko hyvä päivä tänään ?
Samanlainen kuin eilen ?
Mitä toivot tältä päivältä ?
Minä toivon, että vointini olisi parempi kuin eilen.
Saahan sitä toivoa ...........- Anonyymi00025
Oli aika hyvä päivä. Sain yllättäen kyydin lähelle taimitarhalle.
Ostin muutaman kesäkukan ilokseni ruukkuihin pihalle. - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Oli aika hyvä päivä. Sain yllättäen kyydin lähelle taimitarhalle.
Ostin muutaman kesäkukan ilokseni ruukkuihin pihalle.Mitä kukkia ostit ?
- Anonyymi00078
Anonyymi00027 kirjoitti:
Mitä kukkia ostit ?
En vielä mitään.
- Anonyymi00024
Mullon ollu hyvä päivä. Ulukona alako saje, vaan satakoon, enm minä niin ois halunnukkaa ulos lähtiä, ko meinasin leipomuksia aamulla.
Sev verran kunnijoitan kristillistä pyhhää, että en teheny sitäkään,
Leppäilly ja sylykenuy kattoon, ei kun niistäny nokkaa, ku on tuo ikkuine allerkia ja vesi alako nokasta vuotamaa.
Kuulluko sullekki hyvvää, kop tuo ejellinen pitkän rimpsun oli hyvijä asijoita kirijottanu? - Anonyymi00026
Omia juttuja voi kirjoittaa, jos ei kyllästytä lukijoita ja muita kirjoittajia kertomalla samaa juttua kymmenen vuotta kuten eräs vakkari!
- Anonyymi00028
Ihana aurinkoinen päivän kulku, Ulos kaikki kansalaiset. D vitamiinia keräämään.
- Anonyymi00029
Muoti
Marimekko
Yhtiökokous oli äskettäin, en omista, en siis tiedä mitä puhuttiin mutta
tiedän että siitä puhutaan, että Mekko ostetattaisiin joskus pois pörsistä???
Tiedeustelijani kertoi minulla että Ihamuotilalla ei ollut marimekkoa yllä
ollenkaan mikä on vähän hävettävää
hän voisi käyttää sukkia edes
HUOM. Useat firmat pukevat virkailijat erityisvaatteisiin, eli esim. Mantassa
firman väellä on valkoiset kumitossut yhtiökokouksessa
Marimekkolaisilla oli kyllä muilla mekot päällä
eli myös naisoletetuilla oli Jokapoika-paitaa
Paakkanen kertoi aikoinaan että hän ei suostu myymään koriste-esineitä vain
käyttötavaraa Mekossa joten siellä voisi kehittää vaikka taskuliinjoja jne
miesoletetuille tilaisuuksiin - Anonyymi00030
Aurinkoinen aamu.
Katselin sääksipesiä ja ihanasti oli Kalalokki asettunut pesälle. Tuskin Tuulos antaa rauhaa ihan pesintään asti.
Eilen puuhastelin, tein helmistä kaulakorun korulankaan. Se on kestävää, eikä helposti taitu poikki. Virkkasinkin hetken, omia juttuja, juu.
Yöllä sitten tunsin, että olin näperrellyt oikealla kädellä liikaa, kipuilutt koko yön, nyt otin särkylääkkeen ja mietin, pidänkö tänään kädet essun taskussa? - Anonyymi00031
Miksi syöt oireeseen särkylääkettä? Eikö kättä ole tutkittu?
9 norsun painoinen sauropodi = dino on löydetty romuluiden joukosta Tai Maasessa
Eikä siinä kaikki - löytäjä on opiskelija
Saa kovan julkaisun tästä ja tapaamme hänet vielä professorina
Alla lopussa kuva löydöstä tä ihmiseen verrattuna https://www.malaymail.com/news/life/2026/05/16/thailand-unearths-nagatitan-90foot-sauropod-hailed-as-southeast-asias-largest-dinosaur-yet/219576
Arvauskil pailu
Toinen alla olevista on dino ja toinen sen löytäjä
Thitiwoot Sethapanichsakul
Nagatitan Chaiyaphumensis- Anonyymi00038
Gizan pyramidin salaiset käytävät löydettiin pikkuhiljaa, sfinkseiltä ei tietoa saanut, vaikka kysyttiin, vaikenivat kuin muuri.
- Anonyymi00032
Hei !
Missä ovat olleet tänään lähes kaikki tähän ketjuun kirjoittavat ?
Miten on päivä mennyt ?
Kävin ostamassa muutaman kesäkukan lisää penkkiin
ja ruukkuihin, kun sain kyydin.
Ensimmäisen ostoksen kukat ei riittäneet.
Sitä ei osaa etukäteen arvioida jääkö jonkin aukko.
Huomenna on kivaa puuhaa, kukkien istutusta,
jakkara alle ja pieni ämonttuja kaivamaan.
Ei polvet kestä kyykkimistä.
Suurimman osan istutankin ruukkuihin.
Se on helpompaa.
Voi olla viimeinen kesä,
kun enää pystyn kesäkukkia laittamaan
ja muutenkin viimeinen.....
Siksi otan siitä irti sen minkä vielä saan.
Kukat on niin ihania.
Niitten kauneus tuo iloa. - Anonyymi00033
Huomentaaaa kaikille !
Huhuuuu !
Onko hyvä päivä tänään ?
Vai samanlainen kuin eilinen ?
Mihinkä se tästä muuttuisi ?- Anonyymi00034
Aurinkoista on, kaunis sunnuntaiaamu.
- Anonyymi00039
On niin haikea olo yksin. Ei ole enää ketään kenen kanssa jakaa kesänkään
kauneutta ja ihanuutta. - Anonyymi00040
Ei ole oikein mitään "omia juttujakaan" enää, kun elämässä ei tapahdu juuri
mitään. Maailmalla tapahtuu liikaakin. Pitäisi suojata omaa mielenrauhaansa
ja keskittyä johonkin mukavaan, mutta mihin, kun mahdollisuudet on
rajalliset ?
Kotinsa vangilla ei paljon hupia ole. Ei ole enää seuraakaan.
Vanhuuden piti olla jotain "kultaista aikaa". Hehe.- Anonyymi00041
Älä sure, asiat vois olla paljon huonomminkin.
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Älä sure, asiat vois olla paljon huonomminkin.
Tuskin.
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Tuskin.
"itkin kun minulla ei ollut kenkiä, kunnes näin miehen jolla ei ollut jalkoja"....
.......
- Anonyymi00045
Just joo - vanha juttu. Ei se minua onnellisemmaksi ja terveemmäksi tee,
vaikka jollakin ressukalla olisi vielä huonommin.- Anonyymi00046
Kyllä pitäisi ymmärryksen ja tiedon lisääntyessä voida paremmin, sillä siitä on kyse.
- Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Kyllä pitäisi ymmärryksen ja tiedon lisääntyessä voida paremmin, sillä siitä on kyse.
Mutta kun kroppa ei ymmärrä nuorentua !!!
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Mutta kun kroppa ei ymmärrä nuorentua !!!
Suhteellisuudentaju onkin ikäkysymys, iän tuoma kokemus tuo ymmärryksen ettei valita pikkuasioista.
- Anonyymi00050
Anonyymi00046 kirjoitti:
Kyllä pitäisi ymmärryksen ja tiedon lisääntyessä voida paremmin, sillä siitä on kyse.
Ei vanhalla ymmärrys lisäänny, se taantuu. Sinullakin kun et sitä tajua.
- Anonyymi00051
Anonyymi00048 kirjoitti:
Suhteellisuudentaju onkin ikäkysymys, iän tuoma kokemus tuo ymmärryksen ettei valita pikkuasioista.
Sinäkö näsäviisas vanhuudenhöperö tiedät mikä on "pikkuasia" kellekin ?
- Anonyymi00049
Ikä tuo vanhuudenseniiliyden, siihen sulaa ymmärrys.
- Anonyymi00052
Täällä saa valittaa.
Ja muuten, valituksen aihe ei ole valittajalle mikään pikku asia.
Kantapään rakko on iso asia kenelle tahansa, vaikka rakko olisi pienikin.
Ostin eilen uudet lenkkarit, kun kaikki vanhat lenkkarit alkoivat olla kisallisia jaLkineita,
Kun jalassa oleva vammaa iheuttaa turvotusta jalkaterään, kaiksta entisistä tuli ahtaita. N kenkä on leveällä lestillä
Sopii kuin hanska käteen.
Tänään meni ja ostin telkkarin. tuolla se asensin hakemaan kanavia,
Nyt on iso ja terävä kuva. Voi vaikka yöllä valvoessaan tulla katsomaan töllötintä!- Anonyymi00179
Ei kannata katsella hömppää.
- Anonyymi00053
Oletteko pesseet räsymattoja pesulan koneessa, nythän on kai olemassa mattopesuloita,
Kuinka ne pesevät pitkiä räsymattoja, meneekö pilalle?- Anonyymi00054
Vie pesulaan. Kysy hinta ensin.
- Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Vie pesulaan. Kysy hinta ensin.
Tiedän jo hinnan, Kysymys ei ollut viennistä eikä hinnasta!
Luitko, vai etkö ymmärtänyt mitä kysyin? - Anonyymi00063
Olen pessyt omat, pienet räsymattoni kotona koneessa ja kuivattanut sisällä huoneessa, jolloin on keskuslämmitys, eli keväällä ennen pääsiäistä ja syksyllä ennen joulua. Kuivuvat 1 vrk:ssa keinutuolin päällä.
- Anonyymi00056
Mikä huulivoide on mielestänne parasta? Mulla huulet kaiken aikaa kuivuvat ja nahka irtoaa, ovat kipeät. Tavallinen halpistuote ei tunnu tehoavan ja taitaa peräti vielä enemmän kuivattaa.
- Anonyymi00057
Huulirasvoista ei minusta mikään ole hyvää. Itse käytän perusvoide LV-perusvoide extra 40 % rasvaa, 150 ml. Neljän euron paikkeilla putki. Ennen oli Prismassa mutta ovat jättäneet pois valikoimasta, nyt löytyy Cittarista. Käytän esim. matkoilla koko ihoon sitä samaa yhtä rasvaa, kasvoihin, käsiin, jalkoihin... Tyttäreni joka on kosmetologi, kertoi että vanhan iholla täytyy olla myös rasvaa kosteusvoiteen seassa. Huomaattehan että yhtä useammin on rasva merkitsemättä, mitä lie litkua on purkki täynnä. Ja että myös sormen ja varpaan kynnet pitää rasvata. Niihin käytän apteekin 60 %sta APO BASE rasvaa, punainen putkilo. Tietenkin kotioloissa on kasvoihin omat yö- ja päivävoiteet.
Kesällä huomaa eron, ei tarvitse niin paljon mitään ihorasvaa kuin muina vuodenaikoina. Ainakin minulla niin. - Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Huulirasvoista ei minusta mikään ole hyvää. Itse käytän perusvoide LV-perusvoide extra 40 % rasvaa, 150 ml. Neljän euron paikkeilla putki. Ennen oli Prismassa mutta ovat jättäneet pois valikoimasta, nyt löytyy Cittarista. Käytän esim. matkoilla koko ihoon sitä samaa yhtä rasvaa, kasvoihin, käsiin, jalkoihin... Tyttäreni joka on kosmetologi, kertoi että vanhan iholla täytyy olla myös rasvaa kosteusvoiteen seassa. Huomaattehan että yhtä useammin on rasva merkitsemättä, mitä lie litkua on purkki täynnä. Ja että myös sormen ja varpaan kynnet pitää rasvata. Niihin käytän apteekin 60 %sta APO BASE rasvaa, punainen putkilo. Tietenkin kotioloissa on kasvoihin omat yö- ja päivävoiteet.
Kesällä huomaa eron, ei tarvitse niin paljon mitään ihorasvaa kuin muina vuodenaikoina. Ainakin minulla niin.Kaikki voiteet, joita käytän sisältävät UV-suojan auringon säteilyä vastaan. Kasvo- ja ja vartalovoiteeni sisältää 50+ suoja kertoimen huulivoiteessani on hyvin korkea suoja kerroin. Joten, älkää polttako ihoa! Meillä vanhuksilla on iho niin ohut, että palaa hyvin herkästi, ihosyöpä voi olla hyvin vaarallinen.
- Anonyymi00190
Anonyymi00058 kirjoitti:
Kaikki voiteet, joita käytän sisältävät UV-suojan auringon säteilyä vastaan. Kasvo- ja ja vartalovoiteeni sisältää 50 suoja kertoimen huulivoiteessani on hyvin korkea suoja kerroin. Joten, älkää polttako ihoa! Meillä vanhuksilla on iho niin ohut, että palaa hyvin herkästi, ihosyöpä voi olla hyvin vaarallinen.
Voitettten suoja on todettu aika heikoksi, vaatteet suojaa paremmin.
- Anonyymi00059
Syökää C- vitamiini pitoisia ruokia ja hedelmiä,
Jossain terveystiedoissa oli mainintaa, että sen puutetta on suuressa osassa vanhuksista.
Huulien halkeiluun kehotti lääkäri ottamaan B 12 ja tavallista B- vitamiinia,
Otin ja lakkasi huulet kuivumasta.
Muuten : mattopesulassa maksaa 30 min. isolla koneella noin 20 euroa!
Että Kainuukin saa tiedot, jos haluaa niitä jakaa. - Anonyymi00060
Ruotsisa 60% asiakkaista maksaa kaupan kassalla kännykällä. Suomesa harva, tuskin monikaan.
En maksa kännykällä edes tikkaria!
Nettikauppoja en ole ikinä käyttänyt, on voimia mennä kauppaan!- Anonyymi00061
Entä sitten ?
- Anonyymi00064
Ei se sinusta pyhimystä tee. Olet vain kehityksestä jäljessä.
- Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Ei se sinusta pyhimystä tee. Olet vain kehityksestä jäljessä.
Tuliko sinusta Pyhimys kännykällä'maksajana.?
- Anonyymi00062
Käytän joitakin kotimaisia nettikauppoja. Se on kätevää ja säästää rahaa minulle.
- Anonyymi00066
Käytän kännykkää vain viesteihin ja puheluihin.
On olemassa muitakin tapoja tuhlata rahansa, minulla on aina muutama satanen kukkarossa! Mutta ei kukaan ole aikonut ryöstää minua.
Pesin monta koneellista pyykkiä, terassilla kuivumassa osa.
Nyt lähden pesulaan pesemään yhden maton.
Naapuri pesi eilen kaksi pitkää mattoa ja hyvää jälkeä oli tullut!
Lounas jäi väliin, mutta kun tulen mattopyykiltä, keitän kaurapuuroa.- Anonyymi00067
Sama ja lisäksi kännyyn tulee pankista numerosarja, jolla maksetaan lasku.
- Anonyymi00068
Minulla on vain näpykänny. Ei ole suurta vaaraa jos hukkaan sen,
se on vain soittamista varten. Tietokone on pöydällä.- Anonyymi00070
Se on turvallista.
- Anonyymi00069
Joko vanhatkin käyttää kaikkeen älykännyjä, Applen tabletti on siihen hyvä,
Oli hotelliin kirjautumispäivä, huoneeni ei ollu vielä vapaa, joten odottelin aulassa. Vieressä oli kolmilapsinen perhe samasta syystä,
Kaksi lapsista puhui näköpuhelua koulukavereiden kanssa, käsissä Applen Omena. Kalliita leluja, komeit oli lasten kuvat kun näköpuhelut käytössä.
Jos isä eläis, mithän sanois, Kuoli siihen aikaan kun kännykkä oli salkun kokoinen,- Anonyymi00105
Virtuaalista ei-elämää on paljon.
- Anonyymi00071
Suomalaisyhtiön keksinnöllä syöpään löytyy täsmähoito - tulevaisuudessa,
milloin ?
Yhtiö aikoo tehdä tuotteella jopa 100 M€/v myyntiä 10 vuodessa..
Suomalainen Solid IO haluaa olla mukana syöpähoitojen mullistuksessa auttamalla tunnistamaan jo ennalta, kenelle toimii mikäkin hoito. Turhat hoidot jätetään tekemättä.
Syöpäpotilaasta rutiinidiagnostiikan yhteydessä sairaalassa kerättävä immuunivastedata voi auttaa antamaan heti tarvittavan täsmähoidon ja välttämään huonommin vaikuttavat hoidot.
Suomessa on kehitetty pitkälle viety teknologia, joka mahdollistaa lääkehoitojen testaamisen ennalta potilaan omilla syöpäsoluilla ja immuunijärjestelmällä. Testauksen tuloksena voidaan toivottavasti tulevaisuudessa aloittaa jokaiselle potilaalle hoito, joka toimii parhaiten juuri hänelle ja hänen syöpätyyppiään vastaan. - Anonyymi00074
En käytä lääkkeitä kuin verenpaineeseen- Ei kiinnosta edes lukea jostain kokeiluista.
Kukin tautinsa kantakoon, sanoi pappa, kun oli ripuloinut.
Mummo olikin sitten kovavatsainen ja ummetus vaivasi.
Vanhat olivat viisaita,.
Tulipahan mieleen vesirinkelit.
Niitä valmistin kun lapset oli pieniä, tykkäsivät kun laitoimme rukiin olkien päälle kiehuvasta vedestä ja stten uuniin.
Tuli muuten hyviä, Taidan uhrata aiikaani ja paistaa oikein Markkinarinkelin.
Heliää helluntaita!
Eilen oli hääåpäivä ja vuosia niin paljon, etten kehrtaa sanua! - Anonyymi00075
Hei !
Istuin pihalla auringossa ja annoin hyvien ajatusten harhaila päässäni.
Aurinko lämmitti suloisesti ryppyisiä poskiani.
Ampiainen pörräsi ympärilläni ja joku kirkkaanvihreä toukka roikkui rihmassa
silmieni edessä.
Pihan peittää vihreänkeltainen "kultahile", vanhasta isosta vaahterasta
pudonneita satoja kukintoja. Linnut sirkuttelivat kilpaa.
Aivan kuin satumaailmassa olisi ollut.
Jopa se keväisen vihreä toukkakin oli vekkuli kiumurrellessaan kutomassaan
seitissä, joka alkoi jostain ylhäältä puun oksalta, se oli monta metriä pitkä.
Kysyin mielessäni toukalta "minne olet matkalla ?"
Sitten nauroin itselleni: "Olet ihan pöpi !!!"- Anonyymi00076
Sitten minäkin olen pöpi. Minäkin juttelen itseni kanssa ja linnuille, joita talvella
syötin. - Anonyymi00080
Anonyymi00076 kirjoitti:
Sitten minäkin olen pöpi. Minäkin juttelen itseni kanssa ja linnuille, joita talvella
syötin.Keskustelua itseni kanssa kävin eilen illalla.
Asetuin sohvalle katsomaan jotain telkkarista, mutta en ennättänyt avaamaanlaan sitä, kun alkoi niin kova pakotus ja oksettava olo, että oli noustava.
Mitään ei tullut ylös. join vettä, kavelin ja tein kaikki vatsaliikkeet mitä osaan, ei tullut ylös ei alas mitään.
Siinä sitten kirosin ja mansain itselleni, kuinka tyjmä olenkaan, söin kaksi kokpjyväkorppua, en ottanut nioden kanssa mitään nesteitä ja pitäähän minun jo ymmärtää, että ne turpoavat.
Oli liian tukossa suoli.
Yksiskseni siunailin ma kirosin. Kovat kivut hellittivät vihdoin, mutta sellinen täysi tunne kesti kyllä aamuyölle asti.
Että tänään syön vain juoksevaa ruokaa illlalla.
Kokojyväkorput kastelen kahviin!
- Anonyymi00077
Sehän on pelkästään hienoa, että aivoissa on toimintaa :)))
Saa olla sillälailla hupsu, että juttelee vaikka luonnonolioille, eläimille, puille
ja kasveille. Pääasia että juttelee, vaikka mielessään, ettei ole pystyynkuollut.
Aivoja pitää käyttää, ettei ne ruostu. - Anonyymi00079
Aivoja pitää käyttää.
Kuinka voi olla ja elää, elleivät aivot ole käytössä?
Ihminen on silloin aivokuolut!
Ei kukaan voi määrätä aivoja toimimaan, se on ihmisen automaattonen tominta, mikäli aivot ovat kunnossa!
Mutta Järki on taas puhunut ja antanut meille ohjen!- Anonyymi00081
Aivoni ovat vireät.
Ajatuksia enemmän kuin ennätän kymmenellä sormella ukos tuottaa!
- Anonyymi00082
Omia juttuja. Juu.
Vituttaa niin vietävästi, jo minutkin leimattiin jonkun muun nimelle
ja sekametelisoppa on valmis,
Jaoin julkisen profiilin, se on Julkaisu, jossa on vain ko. profiilin omisvan henkilön omaa tekstiä.
Sitä ei voi väärentää.
Sem tein, että kaikki voivat seurata Tellukka Episodin käänteitä profiiin omista teksteistä.
Juttu kulkee onmat reittinsä,
Minä autoin heitä, joille on outoa ja uutta, että Suomi24.fi tallentaa viestit.
Rakattu, joka haöuaa näyttää toimintansa palvelimen sivuilla, VOi itse poistaa HISTORIAnsa
O m a s t a P r o f i l i s t a n s a !
Sinne e i lisätä kenekään muun telstiiä!
E i k ä kukaan ulkopuolinen voi sitä m u o k a t a!
Joka julkisee profiilitietonsa , oppikoon rajoittaamaan mitä siellä
kertoo, jos ei halu olla jullkinen.
Omia juttjua tässä kertoilen, mutta minulla kun ei profiiöia, en ole julkisuuden tarpeessa.
Sanoo yksi ano.
Selvittäköön sotkunsa, E n o l e -Uudenmaan mummo- joka on esiintymyt Teknikon tittelillä!
Mutta palstalla voi kirjoittaa ja kirjoitan.
Vitutukseen ei kai kuole! - Anonyymi00083
Hellurei !
Miten on päivänne mennyt ?
Itse en ole kummempaan pystynyt,
vaikka haluaisin tehdä vaikka mitä.
Ei ole mitään "tajunnanräjäyttävää" kerrottavana.
Pihalla hääräsin niitä näitä,
kun tässä pienkerrostalossa ei ole pihahuoltajaa.
Itse hoidamme, mutta juuri kukaan ei osallistu.
Minä kaikkein vanhimpana leikin pihamiestä.
Tuuli on riepotellut kuivia oksia maahan,
keräilin niitä ja haravoin
liikunnan ja ajankulun takia.
Vähän matkaa lueskelin kirjaa.
Aika tylsää siis on elämäni, mutta minkäs teet.- Anonyymi00107
Tylsää ja hienoa, niinpä!
- Anonyymi00084
Aurinkoista aamua ,
kun vihdoin läntiseltä taivaalta pilvikatto hajosi,
Lämmintä tämä ei ole ja loppupäivä puolipilvistä ennusteissa.
Tuulee.
Mieli kuitenkin toiveikas tämänkin päivän osalle.
Kävelemään ja kaupoille, joku Kirpparikin olisi kiva kierrellä, eelei ovella heti lyö vastaan tunkka haju taio hajusteet.
Normal kauppaan en astu, enkä Rustaan, mutta tuskin niihin osunkaan,
Pankkiin ja markettiin.. niisä voi kuluttaa aikaa, Hymy,- Anonyymi00085
Olen käynyt Rustassa kesäkukkaostoksilla ja ostanut kivan edullisen maton.
Mikä vika Rustassa muka io ?
- Anonyymi00086
Jossain on kuulemma kova ukkonen.
- Anonyymi00087
Täällä tuli pipo ja kalsarikelit takas.
- Anonyymi00088
Anonyymi00087 kirjoitti:
Täällä tuli pipo ja kalsarikelit takas.
Minulla on kesäpipo ja kalsarit kesälläkin.
- Anonyymi00089
Anonyymi00088 kirjoitti:
Minulla on kesäpipo ja kalsarit kesälläkin.
Juu - en minäkään ilman alushousuja kulje :)))
- Anonyymi00090
Anonyymi00089 kirjoitti:
Juu - en minäkään ilman alushousuja kulje :)))
Minulla on kesälläkin villasukat jalassa sisällä, jalat palelevat,
vaikka muuten on lämmin.
Jo nyt on etelä- ja keskieuroopassa helle. Toivottavasti se ei tule pian Suomeen.
Sitten alkaa taas pahat ongelmat, kun ei kestä hellettä eikä asuntoon saa mitään
kunnollista viilentäjää.
Pää ei kestä pyöriviä tuulettimia. Pää ja korvat tulee kipeäksi.
Sopiva kesälämpötila minulle olisi 20 asteen paikkeilla, vähän vähempikin riittää. - Anonyymi00091
Anonyymi00088 kirjoitti:
Minulla on kesäpipo ja kalsarit kesälläkin.
Pipo ja kalsarit hiostaa kun on yli +15.
- Anonyymi00092
Anonyymi00091 kirjoitti:
Pipo ja kalsarit hiostaa kun on yli 15.
Jätä ne pois!
Mua ne ie hijosta, eik kannata puhua tyhyjänpäiväsistä hikkoiluista.
Mutta sulla ei ollu mittään viisaampaa puhheen aihetta! - Anonyymi00099
Anonyymi00092 kirjoitti:
Jätä ne pois!
Mua ne ie hijosta, eik kannata puhua tyhyjänpäiväsistä hikkoiluista.
Mutta sulla ei ollu mittään viisaampaa puhheen aihetta!Jätän pois, sitähän sanoin, hyvä ihminen!
- Anonyymi00093
Sanonhan jotain asiallisempa, kuin villasukat, vaikka joku tuttavakin nukuu kesät talvet villasukat jalassa.
Sääkartta lupaa lämmintä päivää, tadankin ajella ihan luontoon, keräämään vaikka voikukanlehtiä. Niitä pyörempiliuskaisialehtiä, ne eivät ole väkeviä
Innolla odotan NOKKOSIA! - Anonyymi00094
Hei !
Kesti löytää tämä aloitus.
Niin paljon juttuja oli edellä,
mutta on kiva, että palsta on vilkas.
Miten menee ?
Kastelin vesiletkulla kukkapenkit tänään.
Viisi minuuttia sen jälkeen pimeni.
Taivas nimittäin
ja alkoi sataa vettä niin maan p*rkeleesti
niinkuin konstaapeli Reinikainen tapasi sanoa
"Tankki täyteen" sarjassa.
Toivottavasti voitte hyvin !
Kuulumisiin !- Anonyymi00191
Vielä ollaan elämässä .
- Anonyymi00095
Jouduin muutama aikaa taaksepäin hankkimaan pakastearkun. laotoin sinne tuotteita joiden sulaminen olisi lkanut pikimmiten, en tarkistanut päivityksiä.
Tänään huomasin, kun otin kaksi kanafilepakettia, että toisen päivys oli kylläkaukana, vuoden 2025 ajalta,
Laitoin vain pannulle ja uuniin, samalle maistui kuin se tuoreempikin tuote,
Nähtävästi laiha, rasvatonnka kestääpallasessa paremmin kuin nauta´jauheliha siskoni pakkasessa.
Se maistui pahalle, vaikka ei ollut vanhaa.
Tuli syötyä kanaa kilm an riisiä, vain salaatin ja paistettujen herkkusienien kera. - Anonyymi00096
Yksikseni istuskelen, ja juon kahvia.
Vanhusten nuonosta hoidosta puhutaan ja nyt on vanhuksille asumispalveluja ja hoivaa tarjonneiden yhtiöiden taustalta löyutynyt MIes, jolla on enemmänkin kätensä peliissä, kuin tiedetään tähän mennessä.
Yksityiset palvelut ovat Helvetti vanhuksille!- Anonyymi00097
Kukahan mies se on ja miksi hän taas pitää hoivalaitosta, vaikka on ennenkin
jäänyt kiinni ? - Anonyymi00101
Anonyymi00097 kirjoitti:
Kukahan mies se on ja miksi hän taas pitää hoivalaitosta, vaikka on ennenkin
jäänyt kiinni ?Miten saa luvan toiminnalle jos on rötöksiä takana jo ennestään ?
- Anonyymi00100
Tänään jotain pientä saanut aikaan, mutta pääosin makaan vaan. Nihkeä olo. Kaikki väsyttää.
- Anonyymi00102
Kuuntelen järkipuhetta vanhushoivasta A-Studiossa.
Reipasta vanhusten puolustamista. Ihme !- Anonyymi00103
Hyviä lupauksia,
Milloin näkyy päätöksissä ja hoivan parantumisina.?
- Anonyymi00104
Kiersin eilen niin mitätömämien asioiden, kuin munkkirasvan, kookosrasvan, kerman ( Valion tuotteita en osta!), Arlan Täysmaidon, sekahedelmien ja Orkidea: lle uuden ruukun perässä!
Kävin viisi kauppakeskusta, viiden kunnan, kaupungin l kaupat kiersin.
Voi Helvetti että puhuin monessa kaupassa ykiskseni ja OMia juttujani,
Tyhjän saa pyytämättä;
"Oli meillä ennen, ai, - taitaa olla lopussa, --ei kuulu valikoimiimme, olisko Prismassa,, -- voi harmi, meillä ei taida olla.
Kupassa on jugurtteja, kermaa, maitoa, rasvoja, ja muuta mainitsemaan kymmeniä laatuja.
Arlan tuotteet puuttuvat? Kartellkoi Kaupa ketjuilla. Voi Vittu!
Valion hintakartelli ja maidon makua, en osta Valioo, hörppään vettä! - Anonyymi00109
Hyvät syvät unet saa, jos mieli on rauhainen.
- Anonyymi00111
Oispa asia niin yksinkertainen.
- Anonyymi00112
Anonyymi00111 kirjoitti:
Oispa asia niin yksinkertainen.
Elämä on välillä vaikeaa, kukaan ei pääse helpolla joka hetki.
- Anonyymi00113
Anonyymi00112 kirjoitti:
Elämä on välillä vaikeaa, kukaan ei pääse helpolla joka hetki.
Onko joku luullut, että pääsee ?
- Anonyymi00114
Vaikka nukkuminen on tärkeää, se ei ole missään vaiheessa elämäni tärkein aihe.
Suuremman ajan elämästäni olen viettänyt valvoen ja työtä tehden.
Nyt ei haittaa huonot yö unetkaan, kun saa nukkua päivätirsat milloin tahtoo! - Anonyymi00115
Yle 1 ja Lauri Haav. sekä päivän muut artistit tänään ja eilen.
Yleensäkin kämän viikonlopun musiikki Olen vain nauttinut!- Anonyymi00200
mukavaa......!
- Anonyymi00116
Kerron omia vatsa juttuja, enkä kaipaa Palomaa kertomaan missö on syy ja millä paranee,
Jos yli 600 vuotta läkärien hoidoissa, turkimuksissa ja leikkauksissa kohentama vatsani ei toimi kuten normaalisti voisi toimia, ei sitä kyllä Paloma hoida!
Kun juoksen 10-20 kertaan yössä ulostamassa, kerralla tulee peukalonpään kokoinen vahtoava läntti veden pinnalle, ja pulssi nousee 180-190.
Ei tunnu kivalle! Eikä ennätä edes nukahtaa välillä!
Kävin menneenä yönä "pas -k alla" sen 15 kertaa, eikä maha ole tyhjä vieläkään.
'Ei parane pierua päästää, se sotkee housut!
Oma juttu, mutta voi samaa vaivaaolla muillakin.
Oma vaiva, mutta haluttais lähteä vähän ulos tänäänkin, mutta ei voi, on ulosteongelma.
Pas ka homm,má, mutta tulihan sanottua!- Anonyymi00117
Riittää 60 vuotta, kun 600 on jo liikaa. Lääkäri sanoi, että ei ole mitään tehtävissä, keho toimii omalla tavallaan, eivätkä he tiedä mitä vielä visi kokeilla,
Ei mitöään, sanoin!
Baabelin tornin ikään en elä! - Anonyymi00118
Ulosteinkontinenssi on noin joka kymmenennellä ihmisellä. Useimmiten iäkkäillä.
Peräaukon sulkijarenkaan löystyminen tekee sen, ettei pysty pidättämään ulostetta.
Se on todella harmillinen vaiva. Harvoin pääsee liikenteeseen ja vain paikkoihin,
missä on vessa.
- Anonyymi00119
Heräsin melko aikaisin ja laitoinkin peiton pesukoneeseen.
Se on nyt monta tuntia kuivunut kuivaustelineen päällä ja laitan sen illalla takaisin pussilakanan sisään.
Mahd. huomenna pesen kaksi ohutta tyynyä.- Anonyymi00120
Kiitos kun kerroit. Emme olisi voineet elää tätä tietoa.
- Anonyymi00122
Anonyymi00120 kirjoitti:
Kiitos kun kerroit. Emme olisi voineet elää tätä tietoa.
Jos se tieyo oli siniulle liikaa, minkis et kertonuy omaa piemtä uutistasi.
Että käyt veetuilemassa! - Anonyymi00123
Mnä pesin viikko síttem kolme tyynyä, pesen niitä useon, koska tuo materiaali kuivuu helposti.
Höyhentyynyt pesenm kun siitepölyaika on ohi, ja voi pitää ulkona kuivumassa, aina ritilän päällä ja kääntelen usein.
Peittoja pesen jka toinen kuukausi, kun en tykkää hakata niitä tuolla ulkona.
Joka aamu laitan hetkeksi terassille tuulttumaan.
- Anonyymi00124
Kun Kolumpian vaalit kja Kettutytöt, joita huomasin aloitusten osikoissa mainittavan eivät kiinnosta, kerron omia juttujan, koska niitä ei kukaan voi muuttaa muuksi!
Vihaan tuota ainaista politiikkaa! En puutu, puhukaa, kune ei tillä muuta tunnu riittävän ruokien ja lukemisten lisäksi.
Tai, onhan se taide.!
Itsekin olen taiteilija mailmankuvaltani ja harrastuksissani, mutta en jaa sen oloja edes onmina juttuina. En ole huomionkipeä!
Kirjoitan, kuten huomaatte, ja kirjitusvirgeitäkin on, mutta se ontoisarvoista. Niitä pihkun hässijöitä riittää, he korjaavat minkä virheitä teen. Omisaankin kyllä niitä löytyy, mutta ei ole minun juttuni korjata niitä, kun en omianikaan!
Oma juttuni, sain ajan tutkimuksiin ihan sairaalaan.
Että, hoidetaan meitä vanhojakin.
Kiitos kun hoitavat, enkä tämä taas tästä. - Anonyymi00125
Älyttömiä, typeriä nk. lempinimiä eri asioille, noloja, sanoisin:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000012042637.html
Vain "polkulaattorin" keksijällä on ollut aivot paikoillaan, terässä, mielestäni. Tuota sanaa voisin itsekin käyttää. - Anonyymi00126
Hei !
Mitä kuulu, kaverit ?
Mikä on ollut päivän kunto ?
Itsellä oli hiukan parempi tänään
ja olinkin pihalla vähän haravoimassa
ja kastelin kukkapenkkejä hiukan,
että kukat pääsevät paremmin kasvun alkuun.
Semmosta ajantappo hommaa siis vaan.
Sen päälle istuin penkillä auringossa
ja tunsin itseni ihan tarpeettomaksi ihmiseksi.- Anonyymi00128
Täällä toinen tarpeettomaksi itsensä tunteva.
Odottelen Prisman ruuan kotiinkuljetusta.
Elämä yksin on itsensä hengissäpitämistä,
vaikkei paljon kiinnosta onko hengissä vai ei. - Anonyymi00130
Anonyymi00128 kirjoitti:
Täällä toinen tarpeettomaksi itsensä tunteva.
Odottelen Prisman ruuan kotiinkuljetusta.
Elämä yksin on itsensä hengissäpitämistä,
vaikkei paljon kiinnosta onko hengissä vai ei.Pitää yrittää nauttia niistä asioista mistä pystyy.
- Anonyymi00131
Anonyymi00130 kirjoitti:
Pitää yrittää nauttia niistä asioista mistä pystyy.
Eipä ole enää mitään.
- Anonyymi00134
Ajantappoahan tämä kaikki on.
Miten saisi päivänsä kulumaan,
kun e ole siivoushullu
eikä voimiakaan siihen. - Anonyymi00135
Anonyymi00134 kirjoitti:
Ajantappoahan tämä kaikki on.
Miten saisi päivänsä kulumaan,
kun e ole siivoushullu
eikä voimiakaan siihen.Aika menee ihan hurjan nopeaan nykyään, ei tartte alkaa sitä 'tappamaan'.
- Anonyymi00127
Mietiskelin syntyjä syviä.
en tullut Hullua Hurskaammaksi.- Anonyymi00129
Totisesti emme jaksa olla totisia.
- Anonyymi00195
Anonyymi00129 kirjoitti:
Totisesti emme jaksa olla totisia.
Ylös vaan ettei trukit vie syteen.
- Anonyymi00132
Kävin eilen pienellä lenkillä.
askelia tuli 300 % ja kantapään kipu yltyi, olisin jatkanut vielä!- Anonyymi00133
Luupiikin saa kantapäähän jotkut, myös minä.
- Anonyymi00136
Puuttuuko kellään muulla motivaatio tehdä jotain tai mitään ?
En saa itseäni enää motivoitua mihinkään. Päivät menee lorviessa.- Anonyymi00137
Pari päivä meni, mietin miksi en mene, miksi en tee, miksi ja miksi?
Otin taas kolmantena aamuna jalat alle, menin ja tein, tein kotonakin monta pysähdyksissä ollutta toimea kerralla loppuun ja menin mastoon.
Kun olin yksin,
Katsoin lintujen touhuja, kantoivat kuivia ruohonkorsia, kuivia puiden lehtiä nokkan, puuhun, oksien lomaan.
Kukaan ei häirinnyt.
Varis hautoo kai poikasiaan, kun ajaa kuusen luota muut linnut.
Sain ajatuksia ja intoa,
Olen joka päivä liikkeellä, ei tarviiaskelia laskea, niitä tulee tarpeeksi, ja vauhtikin sopiva. Lenkillä pulssi liikkuu 58 ja 189 välillä, koska otan mäkien kohdalla intervalleja,
Eli, juoksua välillä, tlämäkeen,
Hiki pintaa ja sen jälkeen kotiin suihkuun!
Mennään edes kymmenen minuuttia päivässä reipasta liikuntaa.
Se hoitaa meidän tärkeinä PUMPPUA. - Anonyymi00138
Anonyymi00137 kirjoitti:
Pari päivä meni, mietin miksi en mene, miksi en tee, miksi ja miksi?
Otin taas kolmantena aamuna jalat alle, menin ja tein, tein kotonakin monta pysähdyksissä ollutta toimea kerralla loppuun ja menin mastoon.
Kun olin yksin,
Katsoin lintujen touhuja, kantoivat kuivia ruohonkorsia, kuivia puiden lehtiä nokkan, puuhun, oksien lomaan.
Kukaan ei häirinnyt.
Varis hautoo kai poikasiaan, kun ajaa kuusen luota muut linnut.
Sain ajatuksia ja intoa,
Olen joka päivä liikkeellä, ei tarviiaskelia laskea, niitä tulee tarpeeksi, ja vauhtikin sopiva. Lenkillä pulssi liikkuu 58 ja 189 välillä, koska otan mäkien kohdalla intervalleja,
Eli, juoksua välillä, tlämäkeen,
Hiki pintaa ja sen jälkeen kotiin suihkuun!
Mennään edes kymmenen minuuttia päivässä reipasta liikuntaa.
Se hoitaa meidän tärkeinä PUMPPUA.Kaikki eivät pysty reippaaseen liikuntaan. Hyvä jos liikkuu hitaastikin ja sen
matkan minkä jaksaa. - Anonyymi00139
Sehän on tarkoituskin eläkkeellä, ei nyt enää hosuta ja tuherreta vaan ollaan kuin ellun kanat, vaikka asialliset hommat tietysti hoidetaan....!
- Anonyymi00141
Anonyymi00139 kirjoitti:
Sehän on tarkoituskin eläkkeellä, ei nyt enää hosuta ja tuherreta vaan ollaan kuin ellun kanat, vaikka asialliset hommat tietysti hoidetaan....!
Vapaus tehdä mitä haluaa tulee joskus vähän liian myöhään, kun ei enää pysty
mihinkään. Onnelliset ne, joilla terveyttä riittää. Minulla terveys romahti jo alle
40 vuotiaana, kun sairastuin vakavasti, mutta jäin kun jäinkin henkiin.
Seuraava isompi romahdus tuli 52 vuotiaana, seuraava 72 vuotiaana,
kun menetin yllättäen puolisoni, joka oli vasta 68 vuotias.
Sen jälkeen ei ole elämänhalua ollut. Kuolis pois, tätä yksinäisyyttä on jatkunut
jo aivan liian pitkään. - Anonyymi00142
Anonyymi00141 kirjoitti:
Vapaus tehdä mitä haluaa tulee joskus vähän liian myöhään, kun ei enää pysty
mihinkään. Onnelliset ne, joilla terveyttä riittää. Minulla terveys romahti jo alle
40 vuotiaana, kun sairastuin vakavasti, mutta jäin kun jäinkin henkiin.
Seuraava isompi romahdus tuli 52 vuotiaana, seuraava 72 vuotiaana,
kun menetin yllättäen puolisoni, joka oli vasta 68 vuotias.
Sen jälkeen ei ole elämänhalua ollut. Kuolis pois, tätä yksinäisyyttä on jatkunut
jo aivan liian pitkään.Kaikillahan on murheita, kellä enemmän kellä vähemmän.
- Anonyymi00146
Anonyymi00138 kirjoitti:
Kaikki eivät pysty reippaaseen liikuntaan. Hyvä jos liikkuu hitaastikin ja sen
matkan minkä jaksaa.Jokaisella askelleella on oma voimansa,
Monta tai vain vähän, hyvää joka askel jonka jaksaa ottaa.
- Anonyymi00140
Jotkut ihan kirjoittavat listan mitä pitää päivän aikana saada tehtyä.
;imnulla ei ole aikataulutusta, vain sauna aika on jos en silloin mene se jää käyttämättä, Tänään en mene, se alkaa 10 min, kulutua.
Löysin eilen pääskysen pesän sinne ylettyy kpskemaan, mutta toivon ettei kukaantee sitä. Joka kerta kun menen ovesta, näen hautovan linnun pään!
Ihanaa... Se on palannut pääskynenkin näille maisemille, viime kesänä en kuulut yhtäjään pääskysen viserrystä. - Anonyymi00143
Eilen touhusin monenlaista, samaten huomenna = tänään pitää käydä joillain asioilla.
Nyt, kun ei uni tullut, tulin hetkeksi lukemaan nettiä. Kuumensin mikrossa kahvia sekä munariisipiirakan. - Anonyymi00144
Tänään saa nauttia viileämmästä ja raikkaammasta ilmasta.
Sade tekee hyvää luonolle. Ketokiilakin kiittää. - Anonyymi00145
Olipa kiva luke, että muillakin on päivälle suunnitelmia.
Mikäli ei sää muutu myrskyiseksi, aion lähteä hetkeksi pois tästä kämpästä.
Ajelen tuonne vanhojen kyläteiden maisemiin. Otan eväät mukaan, keitän matkalla kahvit, katselen maisemia ja san kai kaipamaani hiljaisuutta.
Tuntureille, mielimaimaani on liian pitkä päivämatka. Sinne menisin, sinne sielu kaipaa. - Anonyymi00147
Hei, ja Hyvää Sunnuntaita,
Nyt satele ja tuulee, lämpötila on + 18 astetta, mutta kun katsoo ikkunasta, näyttää niin tummaa taivasta että odotan iltapäivää, Silloin on luvattu aurinkoa, Silloin menen taatusti ulos.
Rantaan, Joutsenten pesintää ja lokkeja, pikkulintuja ja kai hyttysiäkin,kun on satanut.
Vietetään kuinka vietetää, pää asia, kun itsestä tuntuu mukavalle. Eiks vain? Heeeiii taas! - Anonyymi00148
Aamulla laiskotti eiliset tanssit.
Oin jo menoossa uudelleen sänkyyn, kun sain idean, alan leipomaan.
Tein pulltaikinan, Kiisselipiirakan ja pikkupullia siitä syntyi, ja huyvälle maistuinat. Yynin jälkilämmössä sulatin pakkasesta verileivän, joita leivoin aiemmin, ja yksi vielä pakkasessa, Siitä keitin hyvän verileipäkeiston, Maiitoa, sipuliam voita ja suolaa,
Olin niin aiunattu, kun sain kaiken aoíkaan ja olin jo lenkilläkin.
Merellä tuulee!- Anonyymi00149
Tolla syömisellä on paras pitää tanssiharrastusta yllä tiiviisti :)))
- Anonyymi00150
Anonyymi00149 kirjoitti:
Tolla syömisellä on paras pitää tanssiharrastusta yllä tiiviisti :)))
Mistä hemmetistä sinä minun syömiseni mittat.Painoni ei ole ikinä ollut ylipainon puolella, Nytkin se on 55 kiloa ja tanssi maittaa!
Syön muuten omilla varoillani ja vain Filettä. - Anonyymi00164
Anonyymi00150 kirjoitti:
Mistä hemmetistä sinä minun syömiseni mittat.Painoni ei ole ikinä ollut ylipainon puolella, Nytkin se on 55 kiloa ja tanssi maittaa!
Syön muuten omilla varoillani ja vain Filettä.Juurihan sinä kerroit !
- Anonyymi00151
Se on taas maanantai ja samaa päivää iltaan asti.
Aina maanantaista alkaen paras kauppaanmeno aika alkaa kolmelta iltapäivällä.
Silloin on kaupoiss h i l j a i s t a , kun " akat" istii telkkarin ääressä katsomassa " Romesaa";
Nautin enemmän kauppahetkrssä, kun silloin ei ole kärryjen kannsa käytävillä seisovia ikuisia etsijöitä ihmemaassa,
Totuuden nimissä on sanottava, että kyllä ne osaavat kauppiiaat jitain tuotteita sekoittaa sekllaiiin hyllyihin, että vain etsivä löytää.
Minä jätän sellaiset tavarat ostamatta, jota ei ensi silmäykselläl rivistä simään osu.
Hakuammuntaa, kaikkea on kiikaa, nuo jugurtit, joka makuun, mutta en ole koskaan makuja maistanut,
Olkoon, tärkeimmän sanoin. - Anonyymi00153
Nyt vois lähtee kauppaan.
Kun telkkarista ei tuu mittään minulle.- Anonyymi00155
Jatkan..
Kävin kaupassa, kovin hiljaista oli kuten tiesin, kun telkkarin ääressä on ainaki naiset!
Ostin naudan sisäfileen Lidlistä ,
Ajoin mern rantaan, säin auringossa jäätelöpallon
ja poikkesin paluumatkalla kirpparlla, mutta mitääntarpeellista en nähnyt, ja ajoin kotiin.
Ei ollut missään paljon ihmisiä, eikä moottoritielläkään näkynyt liikennettä kun se vilahti sivulla ajlomatkalla.
Ollaan varmaan jo lomilla... - Anonyymi00156
Anonyymi00155 kirjoitti:
Jatkan..
Kävin kaupassa, kovin hiljaista oli kuten tiesin, kun telkkarin ääressä on ainaki naiset!
Ostin naudan sisäfileen Lidlistä ,
Ajoin mern rantaan, säin auringossa jäätelöpallon
ja poikkesin paluumatkalla kirpparlla, mutta mitääntarpeellista en nähnyt, ja ajoin kotiin.
Ei ollut missään paljon ihmisiä, eikä moottoritielläkään näkynyt liikennettä kun se vilahti sivulla ajlomatkalla.
Ollaan varmaan jo lomilla...Joko paistoit pihvit ?
- Anonyymi00159
Anonyymi00155 kirjoitti:
Jatkan..
Kävin kaupassa, kovin hiljaista oli kuten tiesin, kun telkkarin ääressä on ainaki naiset!
Ostin naudan sisäfileen Lidlistä ,
Ajoin mern rantaan, säin auringossa jäätelöpallon
ja poikkesin paluumatkalla kirpparlla, mutta mitääntarpeellista en nähnyt, ja ajoin kotiin.
Ei ollut missään paljon ihmisiä, eikä moottoritielläkään näkynyt liikennettä kun se vilahti sivulla ajlomatkalla.
Ollaan varmaan jo lomilla...Joko söit pihvit ?
- Anonyymi00160
Anonyymi00159 kirjoitti:
Joko söit pihvit ?
Kovastippa sinua toisten pihvit kiinnostaa.
Oletko nälkäinen? - Anonyymi00165
Anonyymi00160 kirjoitti:
Kovastippa sinua toisten pihvit kiinnostaa.
Oletko nälkäinen?Älä tule sitten tänne juoruamaan asioistasi jos niistä ei saa kysyä.
Tämän palstan on tarkoitus olla KESKUSTELUPALSTA eikä ostoslistojensa
ja tekemisiensä luettelemista. Ei se ole keskusttelua.
- Anonyymi00157
Ikkunaani vatapäätä parkkeerasi ennen neljää (4) aamuyöllä, auto, jätti moottorin käyntiin ja valot päälle. Kun avasin toisen makuuhuoneen ikkunan tuulettaakseni, auto oli siinä edelleenkin, en tiedä, en tarkkailut oliko autossa ihmisiä. Keitin kahvit ja kun laitoin ikkunan kiinni, auto loi poistunut. Viipyi siinä puolisen tuntia.
Pitänee kuulostella ilmaantuuko jotain rikollista tapahtuneeksi lähistöllä?
Aiemmin taphtui lähistöllä murto. - Anonyymi00158
Ihana päivä.
Aurinko paistaa, tuulikaan ei ole kovaa ja iltaan
asti on luvassa tähän meneesä kai lämpimin päivähetki.
Naatitaan, ei laakasta! - Anonyymi00161
Omia juttuja, niitä minäkin.
Hieroin heti aamulla viiden jälkeen oliivi- ja rypsiöljyä koko päähäni,
koska hiukset ovat kuivat ja hennot.
Muovipussi ja sen päällä pyyheliinakääre, pitävät oljyn ihihihonlämpöisenä, ja siten ne imytyvät paremmin hiuksiin ja hiuspohjaan.
Nyt pesu ja päänahan hierontaa,,
sitten voisi aloittaa hiusten muotoilun ja lähteä päivä Tansseihin.
Mukavata huomenta, näyttää hijaiselta palsta. - Anonyymi00162
Palstat hiljenevät.
Laskin tönöön, että yli 20 tuttua henkilöä, jotka olivat aikoinaan mukana Suomi24 Chatissa, on siirtynyt Taivaallisiin joukkoihin.
Enemmänkin voi olla, en tiedä, olen ollut poissa näistä jutuista, ja toetotoimistoni ei täällä ole koskaan ollut toiminnassa.
Viihdyin keskustelussa, eli Chatissa, juttelin " Punasilla", koska en halunnut olla Sätistä tuttu.
Sain tuttavia,juuriheitä, jouden janssa voi keskustella tavallisista asioista.
Seksuaalisuus, politiikkaja h´juorut, ne olivat ja ovat mustallalistalla, jonne en kynsilläkääm koske.
Että hiljenee, hiljenee koka poikkeamiskertojen välillä.
Korallinen porukkaa.
Ja epäsopu, ei se tunnu kivalta kenenkään kannalta.
Sadetta, Se puhdistaa ilmaa.- Anonyymi00163
Kesällä on muuta tekemistä.
- Anonyymi00166
Anonyymi00163 kirjoitti:
Kesällä on muuta tekemistä.
Jokainen saa päättää mitä tekee. Sinuilta ei kysytä.
- Anonyymi00167
Anonyymi00166 kirjoitti:
Jokainen saa päättää mitä tekee. Sinuilta ei kysytä.
Eikä Sinulta kukaan kysy lupaa siihenkään, että määräät ettei toiselta kysytä.
Kysele Sinäkin, palstan alotukset ovat aúseimmiten kysymyksiä.
Sinäkö niitä aloituksia tehtailet ja kysyt, kun annat itelles luvan kysyä?
Minun puolestani tee mistä tykkäät, miin minäkin teen! - Anonyymi00173
Anonyymi00167 kirjoitti:
Eikä Sinulta kukaan kysy lupaa siihenkään, että määräät ettei toiselta kysytä.
Kysele Sinäkin, palstan alotukset ovat aúseimmiten kysymyksiä.
Sinäkö niitä aloituksia tehtailet ja kysyt, kun annat itelles luvan kysyä?
Minun puolestani tee mistä tykkäät, miin minäkin teen!Laiha on antisi palstalle. Pelkkää negatiivista ilkeilyä.
- Anonyymi00169
Asiakas ei avannut turvalukitusta hoitajalle.
Sama hoitaja kävi aamulla, viipyi tunteja, en tioedä mitä tapahtui, mutta itapäivällä, täysin muistinsa säilyttänyt henkilö sanoi oven raosta ovea hakannelle hoitajalle, että sinua en tänne uudelleen päästä, lähettäkööt jonku toisen.
Keskustelu kuului rappuparvekeen avoimesta ovesta kadulle asti!,
Mitä vanhukset kokevat.
Onneksi tuolla asiakkalla on lapset, käyvät joka päivä.- Anonyymi00172
Mitä kaikkea kotihoitajat joutuvatkaan kokemaan ! Joka väkivaltaa.
Vanhukset toimivat itseään vastaan, kun järki eri pelaa enää.
Kotihoitaja tulee antamaan aamulääkkeet ja auttamaan aamutoimissa
eikä vanhus päästä sisään !
Ei ole uutta. Naapurissani on samanlainen vanhus.
Arempi kotihoitaja jää itkemään rappuun, kun häijy vanhus haukkuu ja lyö oven kiinni
ja hoitajalla on vastuu lääkityksestä !!!
Jos vanhukselle tapahtuu jotain, kun hän ei lääkkeitään saa
kumminkin kotihoito haukutaan.
- Anonyymi00170
Torstaita toivottomille!
Ihana aamu, vaikka huonosti nukuttu yö takana.
Ultraäänitutkmus tehty, no, mitään ei vielä selvinnyt,'
Poikkesin Lidliin.
Ostin Herkkusieniä 250 g.
Enemmän kuin puolet olen syönyt, raakana, tullessa autosa ja nyt just taasyhden pureskelin.
Ei tarvii pannua, eikä uunia.
Oli sitten hyvää!- Anonyymi00177
Miten raaka herkkusieni voi olla hyvää ? Eihän se maistu millekään tai ainakaan hyvälle.
- Anonyymi00171
Juhannus koivut.
Kenen kotiin tuotiin Juhannuskoivut porraspieleen`? Vanha tapa, pitäisi yleistää, huoret ei siitä mitään tiedä.- Anonyymi00174
Ei niitä täällä kivikylissä harrasteta.
- Anonyymi00175
Eikö ole parempi antaa koivujen kasvaa luonnossa ?
- Anonyymi00176
Anonyymi00175 kirjoitti:
Eikö ole parempi antaa koivujen kasvaa luonnossa ?
Puut tulevat olemaan yhä tärkeämpiä olemassa, kun ilmastonmuutos muuttaa
elämistä sietämättömämmäksi. Olen alkanut rakastaa jokaista kasvia, pienintä
rikkaruohoakin jos se on muuten harmiton. - Anonyymi00178
Anonyymi00176 kirjoitti:
Puut tulevat olemaan yhä tärkeämpiä olemassa, kun ilmastonmuutos muuttaa
elämistä sietämättömämmäksi. Olen alkanut rakastaa jokaista kasvia, pienintä
rikkaruohoakin jos se on muuten harmiton.Suomessa yhä riittää metsiä.
- Anonyymi00180
Metsien hoito tapahtuu kaatamalla puita!
Koivu on yksi viistä puista, joiden kasvua ja tiheyttä on halliitava, mikäli haluaa niistä metsälle tuottoa.
Telkkarissa on juuri ollur neneillään ohjelma metsien järkiperäisestä hoidosta, jka liian usein jätetään tekemättä.
Osa metsistämme on risukkoa ja pusikkoa.- Anonyymi00183
Onneksi ei ole perintönä saatu mitäään mettää vaivoiksi.
- Anonyymi00184
Anonyymi00183 kirjoitti:
Onneksi ei ole perintönä saatu mitäään mettää vaivoiksi.
Niin se on meikäläiselläkin.
Henkinen perintä ja isältä peritty hyvä laskupää, taiteellisuus ja henkisyys, äidiltä saatujen taitojen ja poppien lisäksi on parasta mitä olin osannut edes toivoa.
Kaikki saatu on minun arvokkuuteni, eli kätän lahjojani niin, että elämä on mielekästä ja muistan kuinka surunkin keeskellä voi nauraa.
Mitähän lapseni tuumivat peri´nnöstään, kun ei ole maatilaa ja metsää,
saavat itse hankkia työnsö'ä ja vaivansa,
Läksin mailmalla 14 vuotiaana, pinessä kapsäkissä koko omaisuus. - Anonyymi00185
Anonyymi00184 kirjoitti:
Niin se on meikäläiselläkin.
Henkinen perintä ja isältä peritty hyvä laskupää, taiteellisuus ja henkisyys, äidiltä saatujen taitojen ja poppien lisäksi on parasta mitä olin osannut edes toivoa.
Kaikki saatu on minun arvokkuuteni, eli kätän lahjojani niin, että elämä on mielekästä ja muistan kuinka surunkin keeskellä voi nauraa.
Mitähän lapseni tuumivat peri´nnöstään, kun ei ole maatilaa ja metsää,
saavat itse hankkia työnsö'ä ja vaivansa,
Läksin mailmalla 14 vuotiaana, pinessä kapsäkissä koko omaisuus.Mihin lähdit silloin 14- vuotiaana ? Ei ole pakko kertoa, jos haluat pitää tiedon omanasi.
- Anonyymi00186
Anonyymi00184 kirjoitti:
Niin se on meikäläiselläkin.
Henkinen perintä ja isältä peritty hyvä laskupää, taiteellisuus ja henkisyys, äidiltä saatujen taitojen ja poppien lisäksi on parasta mitä olin osannut edes toivoa.
Kaikki saatu on minun arvokkuuteni, eli kätän lahjojani niin, että elämä on mielekästä ja muistan kuinka surunkin keeskellä voi nauraa.
Mitähän lapseni tuumivat peri´nnöstään, kun ei ole maatilaa ja metsää,
saavat itse hankkia työnsö'ä ja vaivansa,
Läksin mailmalla 14 vuotiaana, pinessä kapsäkissä koko omaisuus.Aikuisia ne lapset jo on, tietävät tilanteen kyllä.
- Anonyymi00188
Anonyymi00184 kirjoitti:
Niin se on meikäläiselläkin.
Henkinen perintä ja isältä peritty hyvä laskupää, taiteellisuus ja henkisyys, äidiltä saatujen taitojen ja poppien lisäksi on parasta mitä olin osannut edes toivoa.
Kaikki saatu on minun arvokkuuteni, eli kätän lahjojani niin, että elämä on mielekästä ja muistan kuinka surunkin keeskellä voi nauraa.
Mitähän lapseni tuumivat peri´nnöstään, kun ei ole maatilaa ja metsää,
saavat itse hankkia työnsö'ä ja vaivansa,
Läksin mailmalla 14 vuotiaana, pinessä kapsäkissä koko omaisuus.Ootko oikeen rohvessoori, 00814 kun noin herkesit kehumaan erinomaisuuttasi ?
- Anonyymi00181
Onko metsänhoitaja ammattinimikettä vielä olemassa
- Anonyymi00182
Jokainen metsän omista on oman metsänsä Metsänhoitaja.
Miksi pitäisi olla joku titteli? Kautta aikojen jokainen omistaja on oman metsänsä hoitanut, tai se on hoitamattomattmana laitettu PAKKOHAKKUUSEEN, joka on metsän hoito, jota en itse hyväksy.
Muistetaan Orimattilan tapaus! - Anonyymi00187
Anonyymi00182 kirjoitti:
Jokainen metsän omista on oman metsänsä Metsänhoitaja.
Miksi pitäisi olla joku titteli? Kautta aikojen jokainen omistaja on oman metsänsä hoitanut, tai se on hoitamattomattmana laitettu PAKKOHAKKUUSEEN, joka on metsän hoito, jota en itse hyväksy.
Muistetaan Orimattilan tapaus!Yleensä kun kouluttautuu johonkin saa ammattinimikkeen,
esim. metsänhoitaja. Ei se mikään titteli ole.
- Anonyymi00189
Minä olen itsesoppinut hössöttäjä :)))
- Anonyymi00192
Nyt on juhannuskoivut!
Ei ihan koko koivua sentään, mutta hainpa koivun terassille, mukavaa koivun tuoksua, eikä siitä lähde mitään "hituja", tumen ja pihlajan kukat lakastumasa, keltasta siitepölyä lammikoiden reunolla påaksut kerrokset.
Onneksi on tullut tuota vettä taivaalta, saa hengittää ulkonakin.
Mukavasti menee, mutta menköön! :)))) - Anonyymi00193
En raaskisi yhtäkään koivua taittaa en edes oksaa.
- Anonyymi00194
Kyl puu kestää, tekeehän tikkakin kolonsa sen kylkeen.
- Anonyymi00197
Jos kaikkien koivujen annettaisin kasvaa, olisi afaltin halkeamatkin päymnnä koivuja.
Kesäkukkien joukosta löysin koivuntaomen. voisolla, että kasvn luvan antamalla parvekelaatikko kasvaisimsiiohen kiinni ja missä olis juuret
Kaiken mailman hulluuksia olen kuullut, mutta että kaikkikoivut pitäis antaa kasvaa!
Pian taas raivaavat tienvarsita kaikki pusikot pois, ei sinne jätetä koivuja joidenkin iloksi. Oman metsänsä voi pusikoittaa!
- Anonyymi00196
Nonni. Sitten aletaan odottaa joulua .... ?
- Anonyymi00198
Kesää on jäljellä vielä.
- Anonyymi00199
Telkusta tulee Bond Pallosalama. Äärettömän tylsä ja pitkästyttävä, en ole viitsinyt keskittyä, kuvat pyörii tuossa taustalla, mutta juonta en tiedä muuta kuin että on 2 atomipommia kadoksissa.
Suljen kohta telkun. - Anonyymi00201
Hyvää iltahetkeä,
kun telkusta ei tule mitään minulle.
Pelasin hetken pasianssia,
Päivällä ajelin 64 km vain käydäkseni syömässä lempi ravitolassa<
Ei ollut tuttu kokki paikalla, mutta erittäin hyvän annoksen sain,
Tuli vilkaistua, kun kaupungiss olin, muutamaan liikkeeseenkin sisälle asti.
Lopulta ostin ihan kotinurkalta litran maitoa, 2 kotimaista tomaattia ja naudan pihvin. Pihvi jäi nyt jääkaappiin, mutta siitä saan kaksi pihviä ja kahden päivän illalliseni.
Hyvä keli, mutta oli paluuliikennettä pohjoisen suunnasta kaikilla tieosuuksilla, sama tilanne, kertoi radio.
Yritän tässätehdä tietä unelle,
Jos vielä pari pasinssia.
Hyvät unet, kun nukahdatte. - Anonyymi00202UUSI
Riidaton ja rauhallinen. täällä ei esitetä kysymyksiä, saa kertoa mita itselle on tapahtunut, tai mita jaluaa tapahtuvan.
Olen siivonnut konttoria, paperia roskiin ja mappeihin, vanhojakoneita tyjhäksi tiedoista ja jonnekin keräyksen, kunhan ennätän.
Painavia pöytiä jamoneita siirrellessä tuli ihan hiki, silmissä sumeni, mutta hetki paikollaan silmät kiinni ja tas lähti kaikki liikkeelle, mikä ei ole kinno seivässä tai lattiassa.
Nyt hengähän hetken, sitten keittän potuja!
Istun ja pyörittelen tennispalloa jalkojen alla, vorotellen.
Kuullaanhan... - Anonyymi00203UUSI
Nukuin tänään liian pitkään, sitten oli pientä touhuamista, piti käydä taksilla mennen, tullen kauppakeskuksessa.
Takas tullessa istuin hetken pihalla puiden alla varjossa ja loppupäivä mennyt vaan löhöillessä. Ikkuna raollaan ja pieni tuuletin pyörii kohti. Kävin suihkussa ja pesin tukankin.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051034
- 102918
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96787- 85703
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16580- 34506
- 25485
- 43482
- 45472