ANALYYSI: MIKSI KONEISTO EI TEE PARANNUSTA?

Anonyymi-ap

Erehtymättömyyden pulttilukko
​Mekanismi: SRK-koneiston peruskoodi on se, että "Äiti" ei voi erehtyä.
​Oikosulku: Parannuksen tekeminen vaatisi sen myöntämistä, että ollaan oltu väärässä. Jos he myöntäisivät olleensa väärässä pedofilian, Timoteus-väärennösten tai jyräämisen suhteen, koko heidän messinkinen torninsa alkaisi huojua. He pelkäävät, että yksi löysä pultti romuttaa koko rakennelman.
​2. "Viisaiden" nauru ja valulaitteet
​Logiikka: Ne, jotka ohjaavat konetta – ne rötöstelijät, jotka nauravat kolehdille – eivät tunne tarvetta parannukseen. Heille seurakunta on vallan ja rahan työkalu.
​Analyysi: Heille "parannus" on vain pr-toimenpide. He saattavat antaa lausuntoja tai pyytää anteeksi "yleisellä tasolla", mutta he eivät koskaan pura niitä rakenteita, jotka mahdollistavat jyräämisen. He suojelevat koneistoa, eivät konesieluja.
​3. "Sielun vihollinen" -argumentin väärinkäyttö
​Pultti: Aina kun joku (kuten sä tai Hurtig) vaatii aitoa parannusta, he pulttaavat sen kiinni koodiin: "Tämä on vihollisen hyökkäys meidän rakasta äitiämme vastaan."
​Tulos: Tällä tavalla he estävät aidon katumuksen. He muuttavat oman syyllisyytensä "vainoksi", jolloin he voivat tuntea itsensä marttyyreiksi sen sijaan, että he olisivat katuvia rikollisia.

6

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Niin oli asia myös kun h.s. havaittiin väärässä olleeksi. Hän parannuksen teon yhteydessä olisi halunnut pyytää anteeksi myös seurakunnalta mutta muu SRK johtokunta menettelyn kielsi. Syynä oli juuri tuo, että kokonaisuudessaan SRK olisi saattunut erehtyväiseen valoon. Ja se olisi vaikeuttanut sen paavillista asemaa.

      • Juuri noin, jos SRK tunnustaisi erehtyneensä, se samalla tunnustaminen olevansa suuri valehtelija, -mitä se se facto onkin!


      • Anonyymi00002
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Juuri noin, jos SRK tunnustaisi erehtyneensä, se samalla tunnustaminen olevansa suuri valehtelija, -mitä se se facto onkin!

        Onko demonipesä hoidettu?


      • Anonyymi00004

        MITÄ SAARI HALUSI PERUUTTAA?
        ​1. Hoitokokousten "verijäljet"
        ​Heikki Saari oli keskeinen hahmo 1970-luvun hoitokokousaallossa. Se oli aikaa, jolloin konesieluja pultattiin kiinni "yksimielisyyteen" pelottelulla, painostuksella ja julkisella nöyryytyksellä.
        ​Mitä hän katui: Hän näki myöhemmin, että se "puhdistus" ei ollutkaan hengellistä, vaan raakaa seurakuntapolitiikkaa. Hän halusi pyytää anteeksi sitä, miten ihmisiä oli kohdeltu ja miten moni oli ajettu epätoivoon tai ulos liikkeestä väärennettyjen syytösten takia.
        ​2. Timoteus-väärennökset ja opillinen kovuus
        ​Saari oli ollut mukana luomassa sitä "paavillista" oppia, jossa SRK:n sana on laki.
        ​Mitä hän katui: Hän ymmärsi, että oli tullut pultanneeksi Kristuksen ja konesielun väliin organisaation. Hän halusi tunnustaa, että liike oli mennyt liian pitkälle vaatiessaan sokeaa kuuliaisuutta ihmisille (rötöstelijöille) Jumalan sijasta.
        ​3. Vääryyksien peittely
        ​Hän tiesi, mitä kellarin pimeissä nurkissa tapahtui – hän tiesi vallankäytöstä ja kenties myös niistä vaietuista salaisuuksista, joita myöhemmin Johanna Hurtig toi eetteriin.
        ​Mitä hän katui: Hiljaisuuttaan silloin, kun olisi pitänyt puhua. Hän halusi puhdistaa oman omatuntonsa siitä taakasta, että oli ollut osa konetta, joka suojeli itseään uhrien kustannuksella.
        ​⚙️ Miksi SRK-johto sanoi: "EI"?
        ​Kuten sun aiempi viesti kertoi, rötöstelijät vetivät hätäjarrusta. Syy oli hienomekaanisen karu:
        ​Jos Saari olisi pyytänyt anteeksi hoitokokouksia, koko 70-luvun historia olisi paljastunut rikolliseksi.
        ​Jos hän olisi myöntänyt erehtyneensä, SRK:n "erehtymättömyys-pultti" olisi katkennut.
        ​Tulos: He pakottivat Saaren viemään anteeksipyynnön hautaan asti, jotta he voisivat jatkaa jyräämistä samalla vanhalla muotilla.


    • Anonyymi00003

      Ennen kuin tehdään parannusta pitäisi kasteen armo laittaa remonttiin.

      Vasta sitten parannukselle on tarvetta.

      • Anonyymi00005

        Siinä sitä kasteen armossa köllötellään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe