Perinteiset sukupuoliroolit

Anonyymi-ap

Mitä mieltä olette "perinteisistä sukupuolirooleista", jossa toinen hoitaa kodin/lapset ja toinen käy töissä ja vastaa taloudesta?

Voisiko toimia omalla kohdallasi? Kummassa roolissa näkisit itsesi?

14

501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ne ovat luonnonmukaisia.

• Anonyymi00002

Ei sovi, varsinkaan niin päin että joutuisin jäämään kotiin lasten kanssa toisen toteutteassa mielenkiintoisia urahaaveitaan. Tuskin tulen toimeen naisen kanssa, joka olisi ns perinteinen sukupuolirooleissaan.

• Anonyymi00003

Herättäisi pyhää raivoa.😏

• Anonyymi00004

Voisi hyvinkin toimia. Olen itse erittäin hyvätuloinen enkä tosiaan mitenkään erityisen äidillinen tai kodinhoidosta syttyvä. Lesbojen keskuudessa silti ehkä aika epätyypillinen kuvio.

• Mieluiten kutakuinkin tasajako kaikessa eli molemmat hoitaa sekä kotitaloutta että muuta taloutta.

• Anonyymi00005

Perinteiset sukupuoli roolit ei sopisi.

• Anonyymi00006

Käytännössä ne roolit sieltä kyllä tulevat, sanotaan niitä nyt sitten miksi sanotaan. Siinä ei paljoa tasa-arvoa ja erilaisia ideologioita kerkeä edes ajattelemaan, kun arki on saatava rullaamaan ja laskut maksettua. Mutta eihän se suurperheen elämä kaikille sovi.

• Anonyymi00007

Tulen suurperheestä ja voin sanoa että mistään hinnasta en suostuisi sellaista hankkimaan. Se osa on jo kärsitty.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Tulen suurperheestä ja voin sanoa että mistään hinnasta en suostuisi sellaista hankkimaan. Se osa on jo kärsitty.

Samoin kuin ei huolisi kumppaniksi naislasta, koska on elänyt rikkinäisessä perheessä ja epäkypsien vanhempien "kasvattamana".

Läksyt on opittu, samoja virheitä ei itse aio toistaa.

• Anonyymi00009

On varmaan lesbojakin jotka olisivat onnellisia kun saisivat olla kotona lasten kanssa. Hyvätuloinen rakas elättäisi perheensä.

• Anonyymi00010

Minä olisin. Ärsyttää, kun naisten välisissä suhteissa tästä on tullut joku oikeistopersu juttu, ja kaikkien pitäisi nyt olla jossain lapsettomassa, avoimessa polysuhteessa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Minä olisin. Ärsyttää, kun naisten välisissä suhteissa tästä on tullut joku oikeistopersu juttu, ja kaikkien pitäisi nyt olla jossain lapsettomassa, avoimessa polysuhteessa.

Niin. Eipä tuo näytä olevan niin ihanaa avoimissakaan. Harvemmin tuodaan esiin muuten aiheellista kritiikkiä, kuten että toinen osapuoli on voitu painostaa siihen ja sitä pidetään osana toksista valtapeliä. Tai koska toinen on niin pelokas ja traumatisoitunut ettei osaa luottaa monogamiseen suhteeseen ja tyytyy polysuhteeseen sen takia. Ihan hyvä ajatella syvemmin.

• Anonyymi00011

Meillä se toimii, sillä vaimoni on hyvin työorientoitunut ja kunnianhimoinen siinä mitä tekee. Mä taas tykkään olla lasten kanssa kotona, jatkuva siivoaminen on ihan hanurista, mutta ei tätä montaa vuotta kestä. Yritän vain nauttia lasten seurasta vielä kun ovat pieniä. Eli siis lyhykäisyydessän osittain tämä jako on kiva ja osittain ketuttaa :D

• Anonyymi00012

Minusta tuo olisi ihana asia lapsille, että useimmiten kotona olisi joku 🩷 Minusta naisella tulisi olla oikeus olla myös kotiäiti halutessaan ja siitä tulisi saada palkkaa tai tukea (mikä kasvattaisi eläkettä) myös sen jälkeen, kun lapset on yli kolme. Ihailen Saksan mallia perheverotuksessa. Minusta se kannustaisi ihmisiä tekemään lapsia ja pysymään perheenä yhdessä.

-Fructus-83

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      42
      4712
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2564
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1034
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1015
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      71
      954
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      118
      911
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      874
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      825
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      810
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      49
      767
    Aihe