Kaupungininsinööri Heikki Penttilä arvioi, että risteyksen rakentamiseen voi mennä vielä vuosia. Yksi vaihtoehto nyt alkavassa suunnittelussa on pitää risteys ennallaan.
Halkokarin liikennejärjestelyjä on puitu vuosia, yhtenä vaihtoehtona ollut muun muassa alikulku. Esimerkiksi vuonna 1999 niin sanottuun Lottelundin alikulkulkuun oli silloisen Vaasan tiepiirin budjetissa varattu miljoona ja seuraavalle vuodelle 10 miljoonaa markkaa.
7.12.2009 5:57
•
Päivitetty 7.12.2009 10:45
Rakennustyöt käynnistyvät ensi vuoden aikana. Toimialajohtaja Antti Paanasen mukaan Halkokarin Salen tulevaisuudesta ei ole päätöksiä tehty.
Myymälän lisäksi tontille tulee niin sanottu kylmäasema. Kauppa työllistää kymmenkunta työntekijää.
Osin KPO:n rakennusssuunnitelmiin liittyen Kokkolan kaupunki ja Tielaitos rakentavat Vanhanveistämöntien ja Pohjoisen ohikulkutien risteykseen kiertoliittymän. Liittymään linjataan myös Kaarlelankatu.
KPO suunnitteli ja toteutti liikenneympyrän Lottelundiin
10
274
Vastaukset
- Anonyymi00001
Lopetahan vääristely ja historian ”uudelleenkirjoittaminen”…. Kivelän kierroksen koko rakentamiseen johtanut prosessi ja suunnitteluhistoria on tarkasti arkistoituna, Keskipohjanmaalehden kirjoituksista näkyy suunnitelman kehittymishistoria ja sieltä on myös tarkistettavissa FAKTAT siitä että Ressu oli aiheesta liikkeellä ENNEN KUIN KUKAAN MUU!!!! Kaikki, toistan KAIKKI Keskipohjanmaa lehdet on luettavissa ja historiantutkijoiden käytössä Yliopistokirjastojen vapaakappaleoikeuden myötä. Siellä on arkistoitunut tieto siitä kuka on Kivelän Kierroksen isä ja käynistänyt rakennusprosessin. Asia ei muutu valheilla ja paskapuheilla!
- Anonyymi00002
Tuossahan on Keskipohjanmaan julkaisema kirjoitus joka kertoo osuuskaupan tehneen suunnitelman ja sen olet sitten kopioinut. Tekojärvi jutussa oli vastaava kopiointi mutta myös siitä jäit kiinni.
- Anonyymi00003
En ole Ressu vaan tavallinen kokkolalainen joka tuon ylläolevan kirjoituksen kirjoitti. Moni kokkolalainen tietää miten asiat oikeasti meni. Luin Ressun suunnitelmat lehdestä paljon ennen tuota vuotta 1999. Kysyykä vaikka Nurmen Pekalta miten asiat ovat oikeasti menneet, kyllä se tieto on ”ylhäällä”.
- Anonyymi00004
Ympyrä siihen oli itsestäänselvyys. Reppanan nimeä ei löydy yhdestäkään suunnitelmasta, kun ei edes mitään koulutustakaan.
- Anonyymi00006
Minä en ole minä kysykää vaikka Nurmen Pekalta tai Höyry Häyryseltä joka pelasi luutalopalloa Kokkolassa. Liikennevalot oli Ressun kirjoittelussa vuosia myöhemmin kun osuuskauppa teki ja suunnitteli ympyrän Lottelundiin.
- Anonyymi00007
En voi olla Ressu, kaikki tietävät että Ressu upseerina noudattaa spartalaista elämäntyyliä ja menee aina nukkumaan ihmisten ajoissa! Ressu ei norkoile keskellä yötä hereillä, paskaa puhumassa kuin nuoriso, joilla ei ole säännöllisiä elämäntapoja! Säännöllisyys on se hyve jonka takia Ressu on vuosia esittänyt kellojen ikuisesta turhasta siirtelystäkin luopumista… Minä en ole todellakaan Ressu, vaan häntä kunnioittava kaupunkilainen!
- Anonyymi00008
Nurmen Pekka vastasi ja tiesi että minä en ole minä enkä kirjoittele öisin usein. Laitoin eilen osuuskaupan johtaja Biskopin Kimille faksin ja kysyin muistaako hän tekemääni suunnitelmaa ja onko mahdollista saada liikenneympyrään tai kaupanseinään muistotaulua Reijo Kivelästä.
MOT - Anonyymi00009
Osuuskauppa pyörittää maakuntaa ja pian myös Kokkolan kaupunkia. Päättää tontti jaosta ja liikennejärjestelyistä kuten tämä liikenneympyrä.
- Anonyymi00010
Kunnia osuuskaupalle Kokkolan kehityksestä.
- Anonyymi00011
Kysykää Nurmen Pekalta, Hah Hah Haaa...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 303928
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131879Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631334Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951276Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.671146Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51011- 47921
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti331884En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39872Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26871