Lahden ulkomaalais opiskelijat

Anonyymi-ap

Paikallisuutisissa puhuttiin ulkomaalaisperäisten oppilaiden syrjinnän kokemuksista. Että ne ovat suuria. Ensin pitää selvittää mitä kukakin pitää syrjintänä. Sitten vasta voidaan puhua asiasta totuutena. Se että kaikki ei halua olla kaikkien kanssa ei ole syrjintää. Se että sinulta vaaditaan jotakin ei ole syrjintää. Se rttä asiat ei mene niinkuin sinä haluat ei ole syrjintää
Se että sinä koet jotakin mielessäsi,ei tee asiasta totuutta.

8

286

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mitä tässä piti tehdä asialle? Oliko toi sun tekstin loppuosa sulle itsellesi vai niille ulkomaalaisille?

• Anonyymi00002

Sitä sun on hyvä pysähtyä miettimään

• Anonyymi00003

Syrjinnällä on helpointa syytellä .

• Anonyymi00004

Ainahan sitä voi lähteä muualle jos ei miellytä? Ei ku ai niin missään muualla ei makseta luxus-tason elämää ilmaiseksi.

• Anonyymi00006

Se on just näin. Vaikka sinne omaan kotimaahan ilmaiseksi opiskelemaan ja tukia nostelemaan.

• Anonyymi00005

Aloittaja ei varmaan tajua, että eri kulttuureissa ihmisiä kohdellaan eri tavoin. Ulkomailla ollaan yhteisöllisempiä ja auttavaisempia. Suomessa pitää itsepärjätä.

Suomessa tapahtuu kuitenkin eriarvoista kohtelua. Täällä puhutaan rumasti, aliarvioidaan ihmisiä, dissataan, ollaan töykeitä ja vittumaisia. En yhtään ihmettele, että ulkomaalaiset on ihmeissään ja valittaa syrjinnästä.

Syrjintää on jo se, jos ihminen jätetään huomioimatta.

Persut toki ajattelee kaikki itsepärjäämisen kulttuurin kautta. Sisulla ja havuja perkele. Ei se ole mies eikä mikään, jos ei ole omakotitaloa rakentanut omin käsin vasaralla ja nauloilla.

• Anonyymi00007

Niin heidänkin täytyy tajuta tulleensa eri kulttuuriin. Jos haluaa samaa kuin omassa maassa pitää pysyä siellä. Ei sitä suomalaisetkaan voi muuttaa muualle ja yhyy valittaa että noi ei huomaa mua nyyh. On todella itse tehtävä ja näytettävä mikä on miehiään ja naisiaan ja vasta sitten vaatia jotain. Ei pidä olla lumihiutale. Sillä ei elämässä pärjää. Ei voi mennä suomalaiset mieltään osoittamaan muihin maihin ja sanoa että hikiverellä ollaan teidän talot rakennettu ja siksi voidaan ne tuhota niinkuin somalitytteli huusi.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Niin heidänkin täytyy tajuta tulleensa eri kulttuuriin. Jos haluaa samaa kuin omassa maassa pitää pysyä siellä. Ei sitä suomalaisetkaan voi muuttaa muualle ja yhyy valittaa että noi ei huomaa mua nyyh. On todella itse tehtävä ja näytettävä mikä on miehiään ja naisiaan ja vasta sitten vaatia jotain. Ei pidä olla lumihiutale. Sillä ei elämässä pärjää. Ei voi mennä suomalaiset mieltään osoittamaan muihin maihin ja sanoa että hikiverellä ollaan teidän talot rakennettu ja siksi voidaan ne tuhota niinkuin somalitytteli huusi.

Ymmärrän mitä tarkoitat. Siinä on vaan yleensä se ero, että maahanmuuttaja haluaa Suomessa yrittää ja tehdä töitä. Suomalaiset on silleen, että "mitä vittua täällä teet?". Tästä käytöksestä ulkomaalainen on ihmeissään.

Sitten kun se suomalainen muuttaa ulkomaille niin sille sanotaan: "tervetuloa, kiva kun tulit".

Mitäs luulet kummassa tavalla se ihminen kokee tulevan hyväksyttäväksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      165
      1414
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      705
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      87
      657
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      548
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      506
    6. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      496
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      112
      473
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      470
    9. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      463
    10. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      50
      434
    Aihe