Tämänkerran sanatehtävässä laaditaan kuudesta viisikirjaimisesta sanasta sanaristikkoikkuna. Esimerkki (alaviivoilla ristikko pysyy vähän paremmin muodossaan):
TAITO
I_T_S
KAARA
A_R_T
SAANA
PS Rajoituksia ei ole, joten useammankin saa tehdä. Jos aikaa ja taitoa riittää, voi yrittää tehdä saman kahdeksasta seitsenkirjaimisesta sanasta.
Laadi sanaristikkoikkuna
67
2463
Vastaukset
- sinä
peli- ja leikkipalstalle!
- Jermu
norMix kirjoitti:
minä juuri olenkin :))
Tää oli illan kruunaus. Hitto, jos joskus kohdattais tuolla maailmalla, niin tuosta saisit kyllä pippuripihvit...Voi helevettiläinen, sanois Kummelin savolaisukko..
- ainokainen
Tädit ja sedät lupas, että saan koittaa.....
en kyllä oikein haltsaa, mutta ei nekään kaikki osaa......kai
No tässä vähän erilaisen näkönen, jostain syystä:
K E K S I
E T E E N
S U * U T
T U N T O
I S T U A
tää sen vuoks, kun noi toiset kuitenkin virnuilee... - norMix evk
ainokainen kirjoitti:
Tädit ja sedät lupas, että saan koittaa.....
en kyllä oikein haltsaa, mutta ei nekään kaikki osaa......kai
No tässä vähän erilaisen näkönen, jostain syystä:
K E K S I
E T E E N
S U * U T
T U N T O
I S T U A
tää sen vuoks, kun noi toiset kuitenkin virnuilee......koittaa! Ihan persoonallisella tyylillä tuo sinulta sujuikin käyttäen jopa kahdeksaa sanaa. Hienoa!
- norMix evk
Jermu kirjoitti:
Tää oli illan kruunaus. Hitto, jos joskus kohdattais tuolla maailmalla, niin tuosta saisit kyllä pippuripihvit...Voi helevettiläinen, sanois Kummelin savolaisukko..
Minulle ei olekaan koskaan ennen luvattu pippuripihviä virtuaalimaailmassa. Tätä mä olen AINA halunnut!
PS Ja jos todella satuttaisiin kohtaamaan maailmalla, niin tulen pitämään kiinni tämän palstaseurakunnan edessä antamastasi lupauksesta. Ja sitten mielellään oluen kera :)) - Jermu
norMix evk kirjoitti:
Minulle ei olekaan koskaan ennen luvattu pippuripihviä virtuaalimaailmassa. Tätä mä olen AINA halunnut!
PS Ja jos todella satuttaisiin kohtaamaan maailmalla, niin tulen pitämään kiinni tämän palstaseurakunnan edessä antamastasi lupauksesta. Ja sitten mielellään oluen kera :))jos sitä välttämättä haluat. Itse olin ajatellut pihvin kanssa hyvää punaviiniä.
En laske ruuasta leikkiä, joten sanani pitää. - ainokainen
norMix evk kirjoitti:
...koittaa! Ihan persoonallisella tyylillä tuo sinulta sujuikin käyttäen jopa kahdeksaa sanaa. Hienoa!
..ja sedällekin voitais laskee kymmenee sitte kun lakkaa näkemästä tähtiä, kiitos....:))
- norMix evk
Jermu kirjoitti:
jos sitä välttämättä haluat. Itse olin ajatellut pihvin kanssa hyvää punaviiniä.
En laske ruuasta leikkiä, joten sanani pitää....vallan mainiosti! Mutta katsellaan, eihän sitä koskaan tiedä, kenet edestään löytää.
- Jermu
norMix evk kirjoitti:
...vallan mainiosti! Mutta katsellaan, eihän sitä koskaan tiedä, kenet edestään löytää.
Että sinulla on pelisilmää. Kerrot vaan minkä alueen viiniä yleensä juot, niin katsellaan löytyykö sellaista.
- norMix evk
Jermu kirjoitti:
Että sinulla on pelisilmää. Kerrot vaan minkä alueen viiniä yleensä juot, niin katsellaan löytyykö sellaista.
...vaativa. Eläissäni en ole sellaista punkkupulloa avannut, jota ei olisi tullut juotua. Espanialaista punaviiniä kai silti useimmin juon. Entäpä itse?
- Jermu
norMix evk kirjoitti:
...vaativa. Eläissäni en ole sellaista punkkupulloa avannut, jota ei olisi tullut juotua. Espanialaista punaviiniä kai silti useimmin juon. Entäpä itse?
No mä olen nirsompi. Jos olen kokeillut jotain uutta juttua, niin se lentää armotta viemäriin tai joskus ruuanlaittoon, jos se ei ole suun myötäistä. Ranskalaisia viinejä lähinnä, mutta olen kokeillut nyt Aussien tekeleitä ja Etelä-Afrikkaa yms.
Voimakkaat, mutta pehmeän kehittyneet maut ovat mieleisiä. En useinkaan osta tuoreita viinejä, koska ne eivät ole suun myötäisiä.
- näinkö
jotenkin ???
N_KK_
ILIAS
T_T_T
RIIHI
O_T_T- norMix evk
Ainakin neljä sanaa on sinulla nätisti ikkunassa! Tuon oikean ylänurkan KK:n merkitys jäi vähän epäselväksi.
- ja näin
norMix evk kirjoitti:
Ainakin neljä sanaa on sinulla nätisti ikkunassa! Tuon oikean ylänurkan KK:n merkitys jäi vähän epäselväksi.
jätin tarkoituksella ratkottavaksi, tässä täydennettynä...
NuKKe
ILIAS
ToTiT
RIIHI
OnToT - norMix evk
ja näin kirjoitti:
jätin tarkoituksella ratkottavaksi, tässä täydennettynä...
NuKKe
ILIAS
ToTiT
RIIHI
OnToTTäydellinen 5x5 ristikko! Olisit sanonut, että se pitää ratkaista!
- norMix evk
Elikkä tässä pari 5x5 sanaristikkoa kiinnostuneille täytettäväksi. Elikkä jokaisen alaviivan kohdalta puuttuu kirjain. RAtkaisi seuraavassa viestissä:
Ristikko1:
R_KA_
AL__A
KENNI
A_T_T
SA_T_
Ristikko2:
T_LI_
ATULA
N_U_A
IR_A_
N_U_A
PS Kenni, Atula ja Tani ovat suomalaisia sukunimiä - norMix evk
norMix evk kirjoitti:
Elikkä tässä pari 5x5 sanaristikkoa kiinnostuneille täytettäväksi. Elikkä jokaisen alaviivan kohdalta puuttuu kirjain. RAtkaisi seuraavassa viestissä:
Ristikko1:
R_KA_
AL__A
KENNI
A_T_T
SA_T_
Ristikko2:
T_LI_
ATULA
N_U_A
IR_A_
N_U_A
PS Kenni, Atula ja Tani ovat suomalaisia sukunimiäRistikko1:
REKAT
ALUNA
KENNI
ANTIT
SAATE
Ristikko2:
TILIT
ATULA
NAULA
IRMAT
NAUTA
PS Kenni, Atula ja Tani ovat suomalaisia sukunimiä - yksitypy
norMix evk kirjoitti:
Ristikko1:
REKAT
ALUNA
KENNI
ANTIT
SAATE
Ristikko2:
TILIT
ATULA
NAULA
IRMAT
NAUTA
PS Kenni, Atula ja Tani ovat suomalaisia sukunimiäjoopa joo :=)) Kyllähän noita sukunimiä voi keksiä vaikka kuin paljon. Hyvä NorMix. Taas sulle saa nauraa :=)))
- norMix evk
yksitypy kirjoitti:
joopa joo :=)) Kyllähän noita sukunimiä voi keksiä vaikka kuin paljon. Hyvä NorMix. Taas sulle saa nauraa :=)))
...ei minun kuule tarvi keksiä sukunimiä, niitä on Suomessa riittävästi ennestäänkin. Googlehaku esim suomenkielisiltä sivuilta antaa seuraavasti osumia:
Kenni 750 osumaa
Atula 169 osumaa
Tani 8330 osumaa
Mm Reijo Tani esiintyi usein Junnu Vainion kanssa. Joten kukahan tässä nyt sitten nauraa ja kenelle ;=DDD - yksitypy
norMix evk kirjoitti:
...ei minun kuule tarvi keksiä sukunimiä, niitä on Suomessa riittävästi ennestäänkin. Googlehaku esim suomenkielisiltä sivuilta antaa seuraavasti osumia:
Kenni 750 osumaa
Atula 169 osumaa
Tani 8330 osumaa
Mm Reijo Tani esiintyi usein Junnu Vainion kanssa. Joten kukahan tässä nyt sitten nauraa ja kenelle ;=DDDminäkin tiedän, mutta noi muut ovat ihan outoja :=)))
Eihän niitä tuntemattomia sukunimiä voi ristikoissa käyttää. Vai voiko? Jos voi, niin sitten olis nuo ristikot tosi helppoja tehdä :=)))) - norMix evk
yksitypy kirjoitti:
minäkin tiedän, mutta noi muut ovat ihan outoja :=)))
Eihän niitä tuntemattomia sukunimiä voi ristikoissa käyttää. Vai voiko? Jos voi, niin sitten olis nuo ristikot tosi helppoja tehdä :=))))...kaikkia sääntöjä ja yleisiä käytäntöjä niin pilkuntarkasti noudateta. Ja sitäpaitsi, minähän annoin ne nimet valmiina, ei niissä mitään ratkaisemista ollut :))
PS Näistä noudattamisista tulikin mieleen, että kukas rikkoi eilen lomansa ajaksi tarkoitetun lupauksensa olla tekemättä avauksia. Vai loppuiko sun viiden viikon lomasi sitten jo heti viikon päästä :=DD - yksitypy
norMix evk kirjoitti:
...kaikkia sääntöjä ja yleisiä käytäntöjä niin pilkuntarkasti noudateta. Ja sitäpaitsi, minähän annoin ne nimet valmiina, ei niissä mitään ratkaisemista ollut :))
PS Näistä noudattamisista tulikin mieleen, että kukas rikkoi eilen lomansa ajaksi tarkoitetun lupauksensa olla tekemättä avauksia. Vai loppuiko sun viiden viikon lomasi sitten jo heti viikon päästä :=DDsen verran hyvä juttu, mikä tapahtui kun olin reissussa, etten voinut vastustaa kiusausta tehdä aloitetta :=(((
Mutta kuten jo tunnet minut, olen erehtyväinen luonne :=)))) - vain
norMix evk kirjoitti:
Täydellinen 5x5 ristikko! Olisit sanonut, että se pitää ratkaista!
mutta hieno nokitus sinulla tuossa alapuolella! Minäkin yritin 7x7, mutta ei tult`mittää. Koko ajan jäi kolo johonkin kohtaan. Pitäisi varmaan olla ainaskin viikko aikaa, ja niin kauaa en mitenkään malta hermostumatta miettiä!:)
- vielä
vain kirjoitti:
mutta hieno nokitus sinulla tuossa alapuolella! Minäkin yritin 7x7, mutta ei tult`mittää. Koko ajan jäi kolo johonkin kohtaan. Pitäisi varmaan olla ainaskin viikko aikaa, ja niin kauaa en mitenkään malta hermostumatta miettiä!:)
Yritin muuten semmoista "täydellistä" 7x7 ristikkoa, jossa olisi sanat rekattu, vakkari ja puskasta jossain muodossa mukana. Sainkin melkein valmiiksi, mutta sitten jumittui, muutamaan koloon. Onnistuisikohan se sinulta tai joltakulta toiselta, tehdä meille ikäänkuin oma ristikko?:)
- norMix evk
vielä kirjoitti:
Yritin muuten semmoista "täydellistä" 7x7 ristikkoa, jossa olisi sanat rekattu, vakkari ja puskasta jossain muodossa mukana. Sainkin melkein valmiiksi, mutta sitten jumittui, muutamaan koloon. Onnistuisikohan se sinulta tai joltakulta toiselta, tehdä meille ikäänkuin oma ristikko?:)
pistetäänpä korvantaakse :))
- Vipune
KAHVILA
Ä_I_L_J
VIITTOA
E_S_A_S
LUKEMAT
Y_U_A_A
TAANTUA
Mutta entäs tällainen SANASPIRAALI:
RAJA
AMOS
HAKA
ARAT
jos tuon sanaristikon sanat lukee spiraalimaisesti aloittaen raja-sanasta, saa lauseen:
Raja sata, rahamoka.
Ei muuten ollu helppo tehtävä tuollainen...pfuuh!
Kaikkea sitä pitää yrittää...- norMix evk
Uskoinkin että pystyt tekemään tuon 7x7 ikkunaristikon, mutta tuo spiraali oli kyllä uskomaton taidonnäyte!
- norMix evk
TAANTUA
U_U_I_N
UUTINEN
M_I_A_O
ALOITUS
T_N_U_T
AJASTAA
PS Spiraali kyllä taitaa jäädä tekemättä - yksitypy
norMix evk kirjoitti:
TAANTUA
U_U_I_N
UUTINEN
M_I_A_O
ALOITUS
T_N_U_T
AJASTAA
PS Spiraali kyllä taitaa jäädä tekemättäsinä taas oot keksinyt???
minä en ymmärtänyt tuosta sun ristikosta mitään vaikka niitä täyttelenkin toisinaan.
Tai sitten mun aivosolut ovat surkastuneet näin lomalla ihan kokonaan :=)))
Sen verran tajusin että sanat tuumata, annosta, tinatut,autiona,?? Mutta niin sekavan näköinen juttu. - Vipune
norMix evk kirjoitti:
TAANTUA
U_U_I_N
UUTINEN
M_I_A_O
ALOITUS
T_N_U_T
AJASTAA
PS Spiraali kyllä taitaa jäädä tekemättäKyllä tämä sanajumpasta käy...
Spiraali on vähän kinkkinen,,,kehittelen vielä, jos tässä suvantohetkiä tulee, jonkun helpon jutun... - yksitypy evk
norMix evk kirjoitti:
TAANTUA
U_U_I_N
UUTINEN
M_I_A_O
ALOITUS
T_N_U_T
AJASTAA
PS Spiraali kyllä taitaa jäädä tekemättäNormix laittaa näkyviin myös tämän sanaristikon ratkaisun. Vähän kiinnostais nähdä montako esim. ulkolaista etunimeä ja sukunimeä siitä löytyy :=)))))
- norMix evk
yksitypy evk kirjoitti:
Normix laittaa näkyviin myös tämän sanaristikon ratkaisun. Vähän kiinnostais nähdä montako esim. ulkolaista etunimeä ja sukunimeä siitä löytyy :=)))))
Katos kun toi 7x7 versio oli jo valmiiksi ratkaistu ja niihin tyhjiin kohtiin ei tule mitään. Alkuperäinen taivoitehan oli muodostaa kahdeksasta seitsenkirjaimisesta sanasta eräänlainen ristikkoikkuna, missä ne tyhjät kohdat on ikäänkuin ne lasiruudut :))) Tossa vaan välissä innostuttiin tekemään umpinaisia 5x5 ristikoita kymmenestä sanasta, missä sitten oli jotain ratkaistavaakin.
- yksitypy
norMix evk kirjoitti:
Katos kun toi 7x7 versio oli jo valmiiksi ratkaistu ja niihin tyhjiin kohtiin ei tule mitään. Alkuperäinen taivoitehan oli muodostaa kahdeksasta seitsenkirjaimisesta sanasta eräänlainen ristikkoikkuna, missä ne tyhjät kohdat on ikäänkuin ne lasiruudut :))) Tossa vaan välissä innostuttiin tekemään umpinaisia 5x5 ristikoita kymmenestä sanasta, missä sitten oli jotain ratkaistavaakin.
nyt tyhmyyteni :=((((
En kait taaskaan keskittynyt oikein lukemaan ohjeita. Minkäs sitä tälle luonteelleen voi :=((( - norMix evk
yksitypy kirjoitti:
nyt tyhmyyteni :=((((
En kait taaskaan keskittynyt oikein lukemaan ohjeita. Minkäs sitä tälle luonteelleen voi :=(((Huomattu on, ettei typy tavoilleen mitään voi :DD
- Marion.T
norMix evk kirjoitti:
TAANTUA
U_U_I_N
UUTINEN
M_I_A_O
ALOITUS
T_N_U_T
AJASTAA
PS Spiraali kyllä taitaa jäädä tekemättäettä noihin kaikkiin täytyy tulla järkevä sana, ei ihme etten millään saanut tehtyä koko juttua, vaikka pari päivää olen yrittänyt :)))))))
- norMix evk
Marion.T kirjoitti:
että noihin kaikkiin täytyy tulla järkevä sana, ei ihme etten millään saanut tehtyä koko juttua, vaikka pari päivää olen yrittänyt :)))))))
Olisit vielä vaikka muuten 50 (ohjearvo sivun yläreunassa) vuotta yrittänyt sitä ratkoa ;))
- Marion.T
norMix evk kirjoitti:
Olisit vielä vaikka muuten 50 (ohjearvo sivun yläreunassa) vuotta yrittänyt sitä ratkoa ;))
7X7 ristikko
P A L S T A T
I - I - I - U
K A S T E E T
A - T - N - T
R A A K A T A
I - U - T - V
T I S K A T A
11x 11 RISTIKKO
P A K A S T E K A N A
A - A - A - T - S - L
R O S K A A S T I A T
K - S - R - I - A - A
K A A V I N K U N T A
I - K - K - K - E - N
T U U R A K O N T T I
A - I - L - A - S - O
S O T A L A I V A U S
O - T - I - K - U - A
T O I V O L A P S E T
Tässä jonkinmoinen sekasotku - ainakin yritin :DDDD
Ihan hauskojahan nämä jutut ovat, kun on aikaa :)) - Vipune
Marion.T kirjoitti:
7X7 ristikko
P A L S T A T
I - I - I - U
K A S T E E T
A - T - N - T
R A A K A T A
I - U - T - V
T I S K A T A
11x 11 RISTIKKO
P A K A S T E K A N A
A - A - A - T - S - L
R O S K A A S T I A T
K - S - R - I - A - A
K A A V I N K U N T A
I - K - K - K - E - N
T U U R A K O N T T I
A - I - L - A - S - O
S O T A L A I V A U S
O - T - I - K - U - A
T O I V O L A P S E T
Ihan hauskojahan nämä jutut ovat, kun on aikaa :))11 X 11 !!
Hyviä sanoja: tuurakontti, asianetsaus ja altaaniosat:)))
Onneksi ei tarvitse antaa sanallisia tai kuvallisia vihjeitä. - Marion.T
Vipune kirjoitti:
11 X 11 !!
Hyviä sanoja: tuurakontti, asianetsaus ja altaaniosat:)))
Onneksi ei tarvitse antaa sanallisia tai kuvallisia vihjeitä.Tuo juttu oli tehty muutamassa minuutissa, kyllä sitä paremmankin aikaiseksi saa jos viitsii, mutta kun tuota aikaa ei tahdo liiemmälti olla, muutenkin olen liikaa täällä koneelle....
Siksi toisekseen tuurakonttiin laitetaan jäätuura, se on sama kuin jääkaira...
Ja voihan asioitakin etsata, kuten taidettakin, vähän jämerämmällä otteella...
Altaaniosat - no niin jääkööt jokaisen mielikuvituksen varaan... :DDDD
Jos aikaa jää yritän saada aikaiseksi jotakin järkevämpää - mutta kun tuo katon maalaus odottaa edelleen, vaikka onkin jo luojan kiitos loppusuoralla, ja viimeiset matot pitäisi pestä, mustikassa käydä, jääkaapissa on pelkkä valo... jne..... - norMix evk
PORA
ILOT
NANO
OTON
Ristikon sisältä löytyy sitten se kiertävä spiraalilause=PORAT ON OTON ILONA
PS Typylle tiedoksi ja muille yleistiedon kertauksena :))
RONO Henri=Kenialainen entinen huippujuoksija
ATON=Egyptiläinen jumala
NANO=yksi miljardisosa - norMix evk
Marion.T kirjoitti:
7X7 ristikko
P A L S T A T
I - I - I - U
K A S T E E T
A - T - N - T
R A A K A T A
I - U - T - V
T I S K A T A
11x 11 RISTIKKO
P A K A S T E K A N A
A - A - A - T - S - L
R O S K A A S T I A T
K - S - R - I - A - A
K A A V I N K U N T A
I - K - K - K - E - N
T U U R A K O N T T I
A - I - L - A - S - O
S O T A L A I V A U S
O - T - I - K - U - A
T O I V O L A P S E T
Ihan hauskojahan nämä jutut ovat, kun on aikaa :))Uusiosanoineenkin upea aikaansaannos :))
- hertta47
ANKARA
A*U*A*
TATAMI
ALATON
MELINA
I*EKA*
ohjeita hyvin vapaasti tulkiten ja muunnellen...seitsemän kuuden kirjaimen,yksi neljän kirjaimen ja kolme kolmen kirjaimen sanaa tässä omalaatuisessa ruudussa....- norMix evk
...vaikka ei nyt ihan alkuperäisten sääntöjen mukainen ollutkaan. Mutta säännöthän onkin sitä varten, että niitä voi tulkita soveltaen :))
- Vipune
Tässä 4 x 4 ristikko:
AKUT
----- norMix evk
...ideoita piisaa :)) No meni tuonkin ratkaisemiseen sentään pari minuuttia!
- Vipune
norMix evk kirjoitti:
...ideoita piisaa :)) No meni tuonkin ratkaisemiseen sentään pari minuuttia!
Tuon laatimiseen meni kyllä jokunen tovi. Uskomattoman vaikea jopi, kokeile!
Oikeastaan laatiminen näissä on paljon antoisampaa kuin ratkominen...
Se spiraali- ja tuo anagrammiristikko on ihan omia keksintöjä, tai ainakaan en ole nähnyt sellaisia ennen.
Kehitellään lisää...eiksje? - norMix evk
Vipune kirjoitti:
Se spiraali- ja tuo anagrammiristikko on ihan omia keksintöjä, tai ainakaan en ole nähnyt sellaisia ennen.
Kehitellään lisää...eiksje?Kokeilin, mutta ei taida onnistua tänäiltana. Mutta yritetään paremmalla ajalla. Ja uusia juttuja tietenkin kehitellään jatkossakin.
- norMix evk
Vipune kirjoitti:
Kehitellään lisää...eiksje?Tässä 4 x 4 ristikko:
TALO
---- - norMix evk
norMix evk kirjoitti:
Tässä 4 x 4 ristikko:
TALO
----TALO
OLAT
TASO
OSAT
PS LASA=LapinSalama - Vipune
norMix evk kirjoitti:
TALO
OLAT
TASO
OSAT
PS LASA=LapinSalamaPitäis kai ottaa virkavapaata kesälomalta ja keskittyä näihin. Nyt on mökkikausi hilppeimmillään enkä ole pariin päivään päässyt sanoja solmimaan.
Tuo palindromijuttu on hyvä! Ei todellakaan helppo tehdä...
Pähkäilemisiin!
- Marion.T
siitä tulikin kokonainen ristikko, joten pieleen meni :((
En minä tuollaista osannut tehdä, se rönsyili sinne tänne, kunnes sitten tein siitä kokonaisen ristikon tuonne wordiin:)))))
Olen joskus laatinut ristikoita, ja minulla oli ristikkopohja jo valmiina, mutta en mää tuollaista osaa......
Hyviä juttuja teillä täällä on jokaisella :)- norMix evk
Leikkimökki alunperin piti tehdä, mutta tulikin tehtyä yksintein talo :)) Mutta mihis ihmeen wordiin sinä sen ristikkosi sitten tyrkkäsit?
- Marion.T
norMix evk kirjoitti:
Leikkimökki alunperin piti tehdä, mutta tulikin tehtyä yksintein talo :)) Mutta mihis ihmeen wordiin sinä sen ristikkosi sitten tyrkkäsit?
koneeni sisuksiin, ei se sieltä muille näy :))
Oli muuten yllättävän vaikeaa tehdä tuollainen pieni juttu, ison saa paljon helpommin :DD
Ihan lyhyillä sanoilla se kyllä onnistui, mutta kun yritin liian pitkillä niin pieleen meni....
No laitan jossakin välissä jonkinmoisen ihan pienen tulemaan :))
- Vipune
VE_IMIES JA IS_ _VAT ISO_A, MI_Ä PUOL_ M_TTAINEN.
Näyttää hämärästi ymmärrettävältä lauseelta, mutta nuo sanat eivät ole niitä miltä ne vähän näyttävät.
Puuttuvista kirjaimista pitäisi muodostua musiikkiinkin liittyvä verbi. Niillä kirjaimilla lause ei ole enää ymmärrettävä mutta sanat ovat erikseen kyllä. Noin suurinpiirtein...- pettynny
miksi te normksin kanssa vaan kehutte toisianna, eihän kukaan noita aikasemmin hauskoja leikkejä enään kohta uskalla tänne tuodakkaan,niistä jotka niitä,joskus tänne toi??Niihin uskalsi aikonaan osallistua kuka vaan,onkos enään näkyny niitä helpompia juttuja??Ei oo kivaa vielä kun kehutte että teette niitä toisillenna haasteeksi!!Ei kaikki hallitse näitä!!Kuka uskaltas alottaa helpomman tavu tai ristikko leikin??Onko semmonen jo liikaa rohkeutta täällä??Pyytäsin jotakin alottamaan semmosenkin vielä!!
- yksitypy
pettynny kirjoitti:
miksi te normksin kanssa vaan kehutte toisianna, eihän kukaan noita aikasemmin hauskoja leikkejä enään kohta uskalla tänne tuodakkaan,niistä jotka niitä,joskus tänne toi??Niihin uskalsi aikonaan osallistua kuka vaan,onkos enään näkyny niitä helpompia juttuja??Ei oo kivaa vielä kun kehutte että teette niitä toisillenna haasteeksi!!Ei kaikki hallitse näitä!!Kuka uskaltas alottaa helpomman tavu tai ristikko leikin??Onko semmonen jo liikaa rohkeutta täällä??Pyytäsin jotakin alottamaan semmosenkin vielä!!
minäkään en enää pysy kärryillä, kun ei tuota nokkeluutta ole kovin paljoo. Mutta mehän voidaan keksiä jokin helponpi juttu meille keskinkertaisille :=))) Kuules laitetaan meidän pieni mietintämyssy vaan päähän. Meitähän ei lannisteta :=)))))
- Vipune
pettynny kirjoitti:
Totta puhut. Otan onkeen sanasi.
Joskus noihin kirjaimiin ja sanoihin jää kiinni ja innostuu tekemään pahoja puzzleja, karkaa juttu käsistä.
Mitä tässä nyt pettymään, leikissä... - taikis
pettynny kirjoitti:
sellaisen helpon sanaleikin meille taviksille :))
Täälläkun tulee niin helposti moitetta noista leikkiketjuista, joten käykää siellä keksimässä sanoja, jos kenellä leikkimieli on valloillaan.
keskustelut-> ajanviete-> kahvikeskustelut - sirkku:)
taikis kirjoitti:
sellaisen helpon sanaleikin meille taviksille :))
Täälläkun tulee niin helposti moitetta noista leikkiketjuista, joten käykää siellä keksimässä sanoja, jos kenellä leikkimieli on valloillaan.
keskustelut-> ajanviete-> kahvikeskustelutMiten onnistuinkaan löytämään tieni tänne, kun rupesin katselemaan sinisellä näkyvää etusivun puolikasta...!?
Niin... Ovathan nuo Vipusen ja norMixin leikit eeerittäin haastavia, joskin mielenkiintoisia, mutta - kuten aiemminkin olen todennut, niitten kanssa touhuamiseen pitäisi olla kynä ja paperia koko ajan käytettävissä! Hauskoja ne kylläkin ovat.
Juu; kävin hätäisesti vilkaisemassa sinun leikkiäsi, taikis, ja hauskalta vaikuttaa, mutta... uuuuhhh; olen ollut nelisen päivää täältä kokonaan pois, joten pitäisi vilkuilla ensin 'kuulumisia' täällä... Mutta emmeköhän tapaa siellä ennen pitkää...;) Olen nääs siis nyt yrittänyt olla ikään kuin lomilla = minulla jo yli puoli vuotta pojaltani lainassa olevilta rompuilta olen asennellut ohjelmia omalle koneelleni muutaman päivän ajan, saaristossa ja kaupungilla olen pyörinyt, ja sunnuntaina sain itselleni elämäni ensimmäisen kamerakännyn, joten - puuhailua piisaa...!;) Videokameraani pitäisi myös vielä hakea uusi akku - ei nääs suostu muuten toimimaan ilman sähköä enää lainkaan! Jotta tällaista lomailua minulla. Ihan kivaa muuten, mutta... ei siis mökille vieläkään...! Stadissa pitäisi vielä käydä, plus tuossa sadan kilsan päässä...
Tuntuu kaikki jotenkin vain niin oudolta... Kuten aina, kun täältä on vallan pois ne muutamatkin päivät... Terkkuja kuitenkin teille kaikille! Emmeköhän me kuitenkin sentään kehtaa niitäkin helppoja ja yksinkertaisia leikkejä pistää kehiin edelleenkin...?!;) Lauleluita, tavutuksia sun muita...?!;) Jotta siis kuka tahansa ilman sitä kynää ja paperiakin pystyy hetkessä mukaan tulemaan...;) - taikis
sirkku:) kirjoitti:
Miten onnistuinkaan löytämään tieni tänne, kun rupesin katselemaan sinisellä näkyvää etusivun puolikasta...!?
Niin... Ovathan nuo Vipusen ja norMixin leikit eeerittäin haastavia, joskin mielenkiintoisia, mutta - kuten aiemminkin olen todennut, niitten kanssa touhuamiseen pitäisi olla kynä ja paperia koko ajan käytettävissä! Hauskoja ne kylläkin ovat.
Juu; kävin hätäisesti vilkaisemassa sinun leikkiäsi, taikis, ja hauskalta vaikuttaa, mutta... uuuuhhh; olen ollut nelisen päivää täältä kokonaan pois, joten pitäisi vilkuilla ensin 'kuulumisia' täällä... Mutta emmeköhän tapaa siellä ennen pitkää...;) Olen nääs siis nyt yrittänyt olla ikään kuin lomilla = minulla jo yli puoli vuotta pojaltani lainassa olevilta rompuilta olen asennellut ohjelmia omalle koneelleni muutaman päivän ajan, saaristossa ja kaupungilla olen pyörinyt, ja sunnuntaina sain itselleni elämäni ensimmäisen kamerakännyn, joten - puuhailua piisaa...!;) Videokameraani pitäisi myös vielä hakea uusi akku - ei nääs suostu muuten toimimaan ilman sähköä enää lainkaan! Jotta tällaista lomailua minulla. Ihan kivaa muuten, mutta... ei siis mökille vieläkään...! Stadissa pitäisi vielä käydä, plus tuossa sadan kilsan päässä...
Tuntuu kaikki jotenkin vain niin oudolta... Kuten aina, kun täältä on vallan pois ne muutamatkin päivät... Terkkuja kuitenkin teille kaikille! Emmeköhän me kuitenkin sentään kehtaa niitäkin helppoja ja yksinkertaisia leikkejä pistää kehiin edelleenkin...?!;) Lauleluita, tavutuksia sun muita...?!;) Jotta siis kuka tahansa ilman sitä kynää ja paperiakin pystyy hetkessä mukaan tulemaan...;)viikonlopun kylpylässä ja totta on että sitä "tipahtaa kärryiltä" kun on aikansa pois seuraamasta keskusteluja. Hetken aikaa on hiukka hakusassa tunnelmat, vaan siitä ne taas löytyy.
Nooo, kyllähän tännekin toki kehtaa laittaa sanaleikkejäkin, mutta tuo kahvilakin on ihan hyvä paikka kirjoitella, siellä on ykeensä hyvä fiilis silloin kun kirjoittajia on paikalla. Nyt siellä on ollut hiljaista, porukat lomilla ja täällä :))
Tuo kamerakännykkä..siitä olen myös haaveillut, vaan ei ole tullut vielä laitettua. Tähän saakka olen aina pojaltani ostanut (tukiakseni) hänen entisen kännykkänsä, kun nuoret vaihtelevat niitä tiheään. Nyt hänellä on kamerakänny, joten toivossa eletään että mä olen joku kaunis päivä sen onnellinen omistaja :)) - norMix evk
pettynny kirjoitti:
Kuten tuo Vipune jo tuossa totesikin, niin näistä sanatehtävistä innostuu helposti ja tehtävät senkun vaan vaikeutuvat. Viimeaikoina näitä on ollut kyllä varmaan turhankin usein.
Tottakai normix...siis normaalitasoiset leikitkin sijansa saakoon palstan vakio-ohjelmistossa (olen osallistunut ja osallistun niihin vastakin), mutta kokonaan en kyllä lupaa näistä vaativimmistakaan luopua. Annetaan kaikkien kukkien kukkia :)) - sirkku:)
taikis kirjoitti:
viikonlopun kylpylässä ja totta on että sitä "tipahtaa kärryiltä" kun on aikansa pois seuraamasta keskusteluja. Hetken aikaa on hiukka hakusassa tunnelmat, vaan siitä ne taas löytyy.
Nooo, kyllähän tännekin toki kehtaa laittaa sanaleikkejäkin, mutta tuo kahvilakin on ihan hyvä paikka kirjoitella, siellä on ykeensä hyvä fiilis silloin kun kirjoittajia on paikalla. Nyt siellä on ollut hiljaista, porukat lomilla ja täällä :))
Tuo kamerakännykkä..siitä olen myös haaveillut, vaan ei ole tullut vielä laitettua. Tähän saakka olen aina pojaltani ostanut (tukiakseni) hänen entisen kännykkänsä, kun nuoret vaihtelevat niitä tiheään. Nyt hänellä on kamerakänny, joten toivossa eletään että mä olen joku kaunis päivä sen onnellinen omistaja :))Sorrryyy...! En minä ainakaan ketään moittia halunnut! Kirjoitukseni lähti liikkeelle lähinnä tuosta aiemmin tulleesta kommentista, jonka oli kai kirjoittanut joku sellainen henkilö, joka ajatteli, ettei noita helppoja leikkejä tule enää lainkaan... ja joka kuitenkin olisi halunnut leikkiä itsekin... Näin minä asian ymmärsin. Itsehän pidän kaikenlaisista leikkimielisistä ketjuista! Aikani vain ei kaikkeen riitä. Jatkakaa toki! Yritänhän minäkin edes joskus mukaan ennättää...!
Hassua muuten, että vaikka olen olevinaan lomilla, olen pirun kiireinen; nytkään en ole ehtinyt lueskella edes aloituksista muita kuin tuon taikiksen naapurissa heittämän aloituksen, ja sinne hädissäni muutaman sanan heitin... Voipihan olla, että jotakin sinne vielä mieleeni tulee...;) MUTTA... hullulta tämä aina tuntuu; siis tämä, kun useampia päiviä täältä on pois, niin koko homma tuntuu todella oudolta...!
Juups, taikis, viimeksi kun täällä pyörin, puhuit lähdöstäsi kylpylälomalle. En ennättänyt edes hyviä lomia toivotella! Noooo, olikos vientiä? Vai pitikö viedä itse? Ei kai sentään isse issekseen?;) Vai... pyöriikö nurkissasi nyt joku... ihmeellisen näköinen örkki...?;))
Kännyköistä... Juu; itse olin myös tottunut siihen, että pojaltani 'ostin' kaikki aina käytettyinä... Jokainen toosani tähän mennessä on jotenkin sitä kautta minulle tullut... Nyt sain siis ekan kerran aivan uuden kännyn...! Sunnuntaista lähtien aikani on mennytkin lähes sen kanssa 'räpläillessä'... Mielenkiintoista kylläkin. Ainoa, mikä hämää, on tuo kuvien epätarkkuus tai tummuus siirrettyäni ne vaikkapa meiliin. Rrrreenaa, rrrreenaa, että mahdut porukkaan! Vai...?;)
Pitäisi vielä jossain välissä vilkaista sinne akka-ukko -puolelle...;) Tässä mitään meinaa enää ennättää... Pöhhh. *irvistelee*... Ja väsynytkin olen... *haukottelee*... Loma-ajat rrressaavat... Vai...??? - Remmari
En nähnyt missään vastausta TEHTÄVÄÄN. Oliko se liian helppo, vai mitä?
Tämän sorttista "kaksimielistä" tehtävää en ole ennen nähnytkään (mahdollisesti siksi, etten ole ennen käynyt näissä tehtäväketjuissa.) - taikis
sirkku:) kirjoitti:
Sorrryyy...! En minä ainakaan ketään moittia halunnut! Kirjoitukseni lähti liikkeelle lähinnä tuosta aiemmin tulleesta kommentista, jonka oli kai kirjoittanut joku sellainen henkilö, joka ajatteli, ettei noita helppoja leikkejä tule enää lainkaan... ja joka kuitenkin olisi halunnut leikkiä itsekin... Näin minä asian ymmärsin. Itsehän pidän kaikenlaisista leikkimielisistä ketjuista! Aikani vain ei kaikkeen riitä. Jatkakaa toki! Yritänhän minäkin edes joskus mukaan ennättää...!
Hassua muuten, että vaikka olen olevinaan lomilla, olen pirun kiireinen; nytkään en ole ehtinyt lueskella edes aloituksista muita kuin tuon taikiksen naapurissa heittämän aloituksen, ja sinne hädissäni muutaman sanan heitin... Voipihan olla, että jotakin sinne vielä mieleeni tulee...;) MUTTA... hullulta tämä aina tuntuu; siis tämä, kun useampia päiviä täältä on pois, niin koko homma tuntuu todella oudolta...!
Juups, taikis, viimeksi kun täällä pyörin, puhuit lähdöstäsi kylpylälomalle. En ennättänyt edes hyviä lomia toivotella! Noooo, olikos vientiä? Vai pitikö viedä itse? Ei kai sentään isse issekseen?;) Vai... pyöriikö nurkissasi nyt joku... ihmeellisen näköinen örkki...?;))
Kännyköistä... Juu; itse olin myös tottunut siihen, että pojaltani 'ostin' kaikki aina käytettyinä... Jokainen toosani tähän mennessä on jotenkin sitä kautta minulle tullut... Nyt sain siis ekan kerran aivan uuden kännyn...! Sunnuntaista lähtien aikani on mennytkin lähes sen kanssa 'räpläillessä'... Mielenkiintoista kylläkin. Ainoa, mikä hämää, on tuo kuvien epätarkkuus tai tummuus siirrettyäni ne vaikkapa meiliin. Rrrreenaa, rrrreenaa, että mahdut porukkaan! Vai...?;)
Pitäisi vielä jossain välissä vilkaista sinne akka-ukko -puolelle...;) Tässä mitään meinaa enää ennättää... Pöhhh. *irvistelee*... Ja väsynytkin olen... *haukottelee*... Loma-ajat rrressaavat... Vai...???tuolla kylpylässä, ah, uintia, lenkkeilyä, kuntosalia, hierontaa...vakmiit notkuvat ruokapöydät ja iltojen karkelot. Liian kyhyt oli vaan loma, niinkuin aina :))Mutta sehän siitä nautinnollisen tekeekin, ei ehdi tottua huolettomaan oloon pitääkseen sitä normaaliolotilana.
Ajan rajallisuus, sen olen joutunut huomaamaan myös, toisinaan kun innostuu enemmän koneellakin istuskelemaan niin pirskatti kun on kohta rästissä töitä, silloin ei auta kun napsauttaa virtaset veke. Toi mun työ on kuitenkin siitä hyvä, että työaika on kutakuinkin vakio, mitä nyt joustoja tarvittaessa. Kun saa päivän urakan tehtyä, niin muu aika on "omaa", tietysti aivot työskentelevät ja suunnuttelevat jo huomisen työjärjestystä valmiiksi, mutta ne tekevät sen lähes huomaamatta nyt jo rutiininomaisesti.
Hih..ei ole näkynyt Örkkejä eikä Mörttejä nurkissa reissun muistona, vaikka parketille pääsinkin ihan itse anomatta :))
Juu, rrreeeeenaa tyttö rrrreeenaaa, kyllä susta vielä mestarikuvaaja tulee :)) Ja voihan niitä kuvien sävyjä säädellä tietsikalla, siinähän on kuitenkin oltava joku kuvankäsittelyohjelma, tietsikalla tulostat tai katselet valokuvia? Luulisin näin... - taikis
taikis kirjoitti:
tuolla kylpylässä, ah, uintia, lenkkeilyä, kuntosalia, hierontaa...vakmiit notkuvat ruokapöydät ja iltojen karkelot. Liian kyhyt oli vaan loma, niinkuin aina :))Mutta sehän siitä nautinnollisen tekeekin, ei ehdi tottua huolettomaan oloon pitääkseen sitä normaaliolotilana.
Ajan rajallisuus, sen olen joutunut huomaamaan myös, toisinaan kun innostuu enemmän koneellakin istuskelemaan niin pirskatti kun on kohta rästissä töitä, silloin ei auta kun napsauttaa virtaset veke. Toi mun työ on kuitenkin siitä hyvä, että työaika on kutakuinkin vakio, mitä nyt joustoja tarvittaessa. Kun saa päivän urakan tehtyä, niin muu aika on "omaa", tietysti aivot työskentelevät ja suunnuttelevat jo huomisen työjärjestystä valmiiksi, mutta ne tekevät sen lähes huomaamatta nyt jo rutiininomaisesti.
Hih..ei ole näkynyt Örkkejä eikä Mörttejä nurkissa reissun muistona, vaikka parketille pääsinkin ihan itse anomatta :))
Juu, rrreeeeenaa tyttö rrrreeenaaa, kyllä susta vielä mestarikuvaaja tulee :)) Ja voihan niitä kuvien sävyjä säädellä tietsikalla, siinähän on kuitenkin oltava joku kuvankäsittelyohjelma, tietsikalla tulostat tai katselet valokuvia? Luulisin näin...sorry, näyttää mun älläni muuttuneen kooksi muutamissa kohden, mutta osannet tulkita virheellisenkin kirjoituksen :)
- Vipune
Remmari kirjoitti:
En nähnyt missään vastausta TEHTÄVÄÄN. Oliko se liian helppo, vai mitä?
Tämän sorttista "kaksimielistä" tehtävää en ole ennen nähnytkään (mahdollisesti siksi, etten ole ennen käynyt näissä tehtäväketjuissa.)VE_IMIES JA IS_ _VAT ISO_A, MI_Ä PUOL_ M_TTAINEN.
Siis:
Tuo lausehan näyttää vähän lauseelta: Velimies ja isä ovat isoja, minä puoli mittainen.
Mutta sanat ovatkin: Vesimies ja iso ivat isota, mitä puola mattainen
Ja noista puuttuvista kirjaimista tulee sana: SOITTAA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181871Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541166Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki75926- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42754