Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on mahdollisesti ottanut vaikutteita Venäjän Vladimir Putinista ja ruvennut kirjoittamaan uudelleen Härkökankaan vanhan hautausmaan historiaa.
Kirkkoneuvoston päätös 17.6.2025
Kirkkoneuvoston päätös 12.5.2026
Näillä päätöksillä seurakunta poistaa Härkökankaan hautausmaan vanhalta puolelta yhteensä 496 vanhaa hautaa.
Mitä teki Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto
21
662
Vastaukset
- Anonyymi00001
Viisas päätös.
- Anonyymi00002
Mikä on kirkkoneuvoston jäsenten ikähaitari ??? Tieto siitä, että aivotoiminta olisi terävimmillään 50-55 vuotiaana, on varmasti totta.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mikä on kirkkoneuvoston jäsenten ikähaitari ??? Tieto siitä, että aivotoiminta olisi terävimmillään 50-55 vuotiaana, on varmasti totta.
Kävitkö itse äänestämässä vai kuulutko suureen nillittäjien sakkiin.
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kävitkö itse äänestämässä vai kuulutko suureen nillittäjien sakkiin.
Kuulun siihen suureen äänestäjien sakkiin : ). Mutta mihin sakkiin sinä mahdatkaan kuulua?
- Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kuulun siihen suureen äänestäjien sakkiin : ). Mutta mihin sakkiin sinä mahdatkaan kuulua?
Valehtelet !
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Valehtelet !
Aika suuri sakki meitä on. Eduskuntavaaleissa 2023 äänestysprosentti oli 71.9 % joka on muuten tosi.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Aika suuri sakki meitä on. Eduskuntavaaleissa 2023 äänestysprosentti oli 71.9 % joka on muuten tosi.
Eduskunnassa ei päätetä Suomussalmen seurakunnan asioista. 🤣
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kirkollisvaaleissa täällä äänesti yksi seitsämästä, 14 ,5 %.
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Eduskunnassa ei päätetä Suomussalmen seurakunnan asioista. 🤣
Kaikesta huolimatta kuulun siihen suureen äänestäjien sakkiin, vaikka vitsiä et pysy todellisuudesta erottamaankaan. : )
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kaikesta huolimatta kuulun siihen suureen äänestäjien sakkiin, vaikka vitsiä et pysy todellisuudesta erottamaankaan. : )
On sulla sitten kuivat vitsit. Oletko kaverien keskuudessa tunnettu vitsiniekkana ?
- Anonyymi00020
Mikä tästä päätöksestä tekee viisaan, eihän tässä ole mitään järkeä! Olisiko sama jyrätä maan tasalle koko vanha puoli niin tulisi lisää paikkoja ihan reilumman kautta, kukapa niitä siellä kaipaa.
On se ihan ihme hommaa koko Srk:ssa, ei taida kainuun muissa srk:ssa olla käytössä tätä meininkiä.
Eikö se seurakunta ole järjestänyt tutustumiskierroksia hautausmaalle niin kertokaa nyt tyhmemmällekin että mihin siellä tutustutaan? Tämän jälkeen tuskin niitäkään kannattaa järjestää.
Toivottavasti Hyrynsalmi ei haikaile liittymistä Suomussalmen srk:aan, alkaa pian uudet tuulet puhaltaa sielläkin! Toivon heille viisautta. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Mikä tästä päätöksestä tekee viisaan, eihän tässä ole mitään järkeä! Olisiko sama jyrätä maan tasalle koko vanha puoli niin tulisi lisää paikkoja ihan reilumman kautta, kukapa niitä siellä kaipaa.
On se ihan ihme hommaa koko Srk:ssa, ei taida kainuun muissa srk:ssa olla käytössä tätä meininkiä.
Eikö se seurakunta ole järjestänyt tutustumiskierroksia hautausmaalle niin kertokaa nyt tyhmemmällekin että mihin siellä tutustutaan? Tämän jälkeen tuskin niitäkään kannattaa järjestää.
Toivottavasti Hyrynsalmi ei haikaile liittymistä Suomussalmen srk:aan, alkaa pian uudet tuulet puhaltaa sielläkin! Toivon heille viisautta.Onkohan kirkkoneuvoston jäsenilllä enää kanttia näiden 215 ja 281 päätösten jälkeen avata hautausmaan porttia ? Minulla ei ainakaan olisi !
- Anonyymi00003
Ihan oikea päätös!
- Anonyymi00005
Kuka vie ja ketkä vikisee !??????????
- Anonyymi00006
Salaiset kansiotkin alkaa aueta
- Anonyymi00008
Valtansa huipulla, todistettavasti:
https://www.suomussalmenseurakunta.fi/paatoksenteko/kirkkoneuvosto - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Valtansa huipulla, todistettavasti:
https://www.suomussalmenseurakunta.fi/paatoksenteko/kirkkoneuvostoSuomussalmen seurakunnaan Härkökankaan 1930 perustetulla vanhalla hautausmaalla on nähtävissä esimerkki siitä, miten kaikki tuhoutuu, kun valta on annettu vääränluonteiselle henkilölle, niin kuin Putinille Venäjällä tai Trumpille Amerikassa.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Suomussalmen seurakunnaan Härkökankaan 1930 perustetulla vanhalla hautausmaalla on nähtävissä esimerkki siitä, miten kaikki tuhoutuu, kun valta on annettu vääränluonteiselle henkilölle, niin kuin Putinille Venäjällä tai Trumpille Amerikassa.
ei nostanut verenpainetta - erosin kirkosta jo 1981.
pitäkää tunkkinne - krematorio houkuttelevampi. - Anonyymi00017
Anonyymi00009 kirjoitti:
Suomussalmen seurakunnaan Härkökankaan 1930 perustetulla vanhalla hautausmaalla on nähtävissä esimerkki siitä, miten kaikki tuhoutuu, kun valta on annettu vääränluonteiselle henkilölle, niin kuin Putinille Venäjällä tai Trumpille Amerikassa.
Herra isä siunatkoon ! Oisihan se pitänyt arvata että Putin ja Trumppi ne päättivät hautojen häpäsystä.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Herra isä siunatkoon ! Oisihan se pitänyt arvata että Putin ja Trumppi ne päättivät hautojen häpäsystä.
Seurakunnan työntekijöiltä odotetaan yleisesti asiallista ja kunnioittavaa käytöstä, sillä he edustavat työssään kirkon arvoja.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Seurakunnan työntekijöiltä odotetaan yleisesti asiallista ja kunnioittavaa käytöstä, sillä he edustavat työssään kirkon arvoja.
Eikä edusta, hautausmaan työntekijät kuuluvat kiinteistönhuoltajien ammattiliittoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812936Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261699Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 681253
- 581252
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771191