Olen aloittelija tekoälyn käytössä mutta hyötynyt paljon siitä.
Enää ei tarvitse tietoa etsiä itse eikä kuluttaa aikaa ihmisten vastauksiin jotka ovat vääriä tai eivät toimi.
Jos linux käytössä on ongelma niin keskustelupalstojen vastaukset ovat käytännössä pelkkiä arvauksia.
Oman kokemukseni mukaan teköäly antaa hyödyllisiä vastauksia jotka johtaa ongelman ratkaisuun. Ainoa kokemani ongelma on se että toisinaan tekoäly kertoo että vastaus tulee pian tai 1-2 minuutin kuluessa mutta vastausta ei tule vaan monta kertaa joutuu kysymään että onko vastaus tulossa?
Olen kysellyt yhteiskuntaan liityviä kysymyksiä.
Viime aikoina tekoäly on kysellyt että käytänkö windowsia ja myös kysellyt selaimesta.
Tekoälyn tekemiä kysymyksiä:
"Tarvitsen vielä kolme pientä kohtaa täsmennykseksi (vaatimuksenasi olevat tiedot ennen vianmääritystyötä —pysyn teknisen tukihenkisen tyylin mukaan):
Laitteesi/selain ja versio (esim. Chrome 116, iPhone 14 iOS 17).
Onko tämä tieto aina saatavilla vai vain joskus?
Teitkö äskettäin päivityksiä tai asennuksia, jotka liittyvät selaimeen tai suoratoistopalveluun?
oletko käyttämässä selainta (esim. Firefox/Chrome) vai katsot suoratoistosta omalla sovelluksella?
(Tarvitsen selaimen nimen ja version, tai sovellustiedon.)"
Onko tällä palstalla Linuxia käyttävillä tullut viivästyksiä tekoälyn vastauksissa tai vastaavia kysymyksiä käyttöjärjestelmään tai selaimeen liittyen?
GPT-5 vaikuttaa uskomattoman "älykkäältä".
Pystyykö mikään muu tekoäly haastamaan sitä ja miten tekoälyjä yleensä käyetetään Linux ympäristössä?
Itse käytän tekoälyä koska se on yhdistetty duck duck hakukoneeseen.
Linux ja GPT-5 tai muut tekoälyt
4
220
Vastaukset
- Anonyymi00001
Outo ajatus, että tekoäly liittyisi johonkin tiettyyn käyttöjärjestelmään jos sitä käytetään netin kautta..
- Anonyymi00002
Heh heh...
- Anonyymi00003
Mikä siinä on outoa? Onhan Androidissakin Gemini nykyään käyttiksen avustaja vanhan Google Assistantin sijasta. Gemini käyttää Googlen palvelimia mutta androidissa käytettynä Gemini voi ohjata älypihelinta jne tavoilla mikä ei ole muissa käyttiksissä mahdollista. Eli eihän nettiyhteyttä käyttävä tekoäly tarkota etteikö se voisi olla optimoitu tai suunniteltu tietylle käyttikselle jopa.
- Anonyymi00004
Hyöty on tekoälystä kiinni ja valtuuksista joita anataa sen koneella touhuta.
Itse olen Googlen orjia ja Ubuntu soveltuu erityisen hyvin Googlen AI käyttöön. Joten näppiksen tarve katoaa kun juttelen vaan koneeni kanssa! Tietenkin Suomeksi!
Tekoälyn älykkyys tietenkin katoaa mitä rajoitteisampani pidät yksityisyyttäsi.
Tämä tietenkin tekee valtavan kuilun ihmisten välille jotka käyttää tekoälyä. Winodws kuitenkaan ei kunnioita kenenkään yksityisyyttä, rajoitukset on lumetta!
Ubuntu kunnioitaa, sen minkä haluat! Jo kymmenen vuotta on Ubuntuni ollut mahdollista ollut ohjata puheella koneen toiminnoissakin, Aina BT laiteisiin ja muihin asti!
Jotkut tykkää jotku ei! Ubuntulla saat valita! Windows vakoilee kuitenkin vaikka et hyväksyisi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.4152649IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk841995- 1581541
Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.621460Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten171396Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021241- 1441032
Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu501024Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla44902- 71882