SAMK Sosionomi Valintakurssi

Anonyymi-ap

Heipss, moodleen on alkanut tippua pisteitä valintakurssista, millaisia pisteitä olette saaneet ja mikä fiilis jäi valintakurssista? Oliko helppo vai vaikea? Oletteko ensikertalaisia vai ei-ensikertalaisia?

112

4511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mulla näkyy nyt esseetehtävän pisteet. Ei-ensikertalaisena pisteitä nyt 19.

• Anonyymi00002

Mielestäni oli melko haastava valintakurssi, koska ei ollut tarkkaa tietoa siitä, millaista lopputulosta tehtävissä oikeastaan haetaan.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Mielestäni oli melko haastava valintakurssi, koska ei ollut tarkkaa tietoa siitä, millaista lopputulosta tehtävissä oikeastaan haetaan.

Jos pääset sisälle, saat vakiviran

• Anonyymi00003

joo mullakin näkyy vaan esseen pisteet. ei-ensikertalaisena 17😅 videotehtävä tuntui vielä haastavammalta, niin veikkaan että jää koulupaikka saamatta 🙈

• Anonyymi00004

Mulla ei näy kummassakaan osiossa vielä pisteitä 😔

• Anonyymi00005

Miten teillä meni se tentti? Vastasitteko kaikkiin? Tuntuiko vaikeelta

• Anonyymi00006

Itse sain ainakin vastattua kaikkiin eikä tuntunut loppupeleissä vaikealta. Toki osa kysymyksistä oli vaikeampia. Mietityttää enemmän se, montako väärää vastausta tuli laitettua ja miten ne on vaikuttaneet pisteisiin

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Itse sain ainakin vastattua kaikkiin eikä tuntunut loppupeleissä vaikealta. Toki osa kysymyksistä oli vaikeampia. Mietityttää enemmän se, montako väärää vastausta tuli laitettua ja miten ne on vaikuttaneet pisteisiin

joo sama! ainakin sielt se 35p tulee, mut nii saa nähdä. täytyis aika lailla olla varmaan 45-50p tentistä

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

joo sama! ainakin sielt se 35p tulee, mut nii saa nähdä. täytyis aika lailla olla varmaan 45-50p tentistä

Niimpä. Itse oon panostanut enemmän esseeseen kuin videoon . Luulen että jää tälläkertaa koulupaikka saamatta . Mutta odotellaan nyt pisteitä ensin. Katselin jotain vanhoja ketjuja jossa porukka saanut yli 90 tyyliin pisteitä niin itsellä tuntuu aika kaukaiselta tämmöiset pisteet .

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Niimpä. Itse oon panostanut enemmän esseeseen kuin videoon . Luulen että jää tälläkertaa koulupaikka saamatta . Mutta odotellaan nyt pisteitä ensin. Katselin jotain vanhoja ketjuja jossa porukka saanut yli 90 tyyliin pisteitä niin itsellä tuntuu aika kaukaiselta tämmöiset pisteet .

Jep. Mietin myös, että onko aiempina vuosina otettu näin montaa (60) opiskelijaa tähän koulutukseen🤔 Ja onkohan sillä pisterajoihin vaikutusta

• Anonyymi00064

Meni hyvin. Olin tosin perehtynyt materiaaleihin paljon ja tehnyt hyvät muistiinpanot. Muutamia kysymyksiä, joihin piti äkkiä tarkistaa vastaus materiaaleista.

• Anonyymi00066

Sama kuin edellä eli tuli kyllä päntättyä ja muistiinpanot oli värikoodattu ja merkkilaputettu. Meni ekalla kierroksella 24min tehdä ja sitten käytin loppuajan rauhassa tarkistamiseen. 😅 Esseen ja videon sitten sähläsin osin omaa hölmöyttä ja osin vaan töiden/perheen/opiskelun/sairastelun ihanalla kombolla..
        Toki oon ensikertalainen, mutta jos tentistä ei tule täysiä, niin täytynee tyytyä kakkoshakupaikkaan.

• Anonyymi00010

Niin ei taida olla näin paljoo otettu ennen sisään. Miten teidän essee ? Onko semmoinen asia teksti laista ja palveluista vai pohdiskeleva ja analyyttinen 😂 mun mieleistä epäselvä tehtävän antokin. Eihän kolmen sivun esseessä pysty käsittelemään kun max 1-2 aihetta

• Anonyymi00011

Joo tälleen akateemisempana kärsin heti tosta epämääräisyydestä ja näennäisestä lepsuudesta tehtävänannoissa 😅 Tuli vähän sellainen fiilis, että siellä on valitsijoilla joku oma huikee visio, joka olisi pitänyt kristallipallosta tarkastaa. Yritin sitten pitää esseen sellaisena pohtivan ja kuivakan välimallina, mutta kun sitä tehtävänantoa luki uudestaan ja uudestaan, niin tuli ehkä kuva siitä kuivakasta toiveesta, jossa eritellään niitä palveluita ja niitä ohjaavia lakeja ja johonkin 1-2 virkkeeseen tuupataan oma pohdinta käytännön esimerkin ja kaikkien asiakasryhmien yksilöllisten esimerkkien kera. 😂 Tavallaan tuntui siis sellaiselta läpsyttelyltä, mutta kuitenkin hullun vaikealta, jos joku ymmärtää. 100% työaika 2 osaisella päivällä ja 2 pienellä lapsella höystettynä ei ainakaan helpottanut prosessia. 😶

• Anonyymi00012

Juu itselläkin jäi hieman epäselväksi😅 Paljonko pisteitä sait siitä esseestä? Että menikö kuitenkin ihan hyvin😊

• Anonyymi00014

Tätä mietin itsekin… mielestäni olisi ollut tehtävän annon kannalta oleellista tietää, että oletetaanko minkälaista rajausta ja aiheen lähestymistä haetaan. Tuli semmonen olo itselläkin kun aihetta rajailin, että joko tää menee ihan päin honkia ja rajaan liikaa tai sitten tää on just hyvä. Se vaan että aihetta ois voinu käsitellä yleisesti, jolloin ois varmasti jääny pinnalliseksi ja luettelomaiseksi, että sen takia päättelin itse, että aihe on pakko rajata, jotta edes jotenkin tulee pohdintaa, omaa ääntä ja analyyttista lähestymistä

• Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Juu itselläkin jäi hieman epäselväksi😅 Paljonko pisteitä sait siitä esseestä? Että menikö kuitenkin ihan hyvin😊

19 pistettä vain, kun luovuin monen päivän työstä ja rajauksesta, kun sieltä oli tullut siihen tehtävänantoon liittyvä vastaus, että lukekaa TARKASTI ja sitten päädyin siihen, että tärkeintä olivat ne lait ja palvelut. 😅
        Mutta kuten moni on todennut, niin olisi ollut kiva tietää se oleellisin eli rajaus. Jos lukee ihan virallisia esseeohjeita, niin niissä painottuu aina rajaaminen. Nyt tuntuu, että enemmän olisi herunut pisteitä sillä alkuperäisellä suunnitelmalla ja kyllähän toi tosi lyhyt sivumäärä puhuu vähän sen rajaustoiveen puolesta..
        Video menikin sitten ihan pipariksi ton esseen uudelleenkirjoituksen takia. 😅

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

19 pistettä vain, kun luovuin monen päivän työstä ja rajauksesta, kun sieltä oli tullut siihen tehtävänantoon liittyvä vastaus, että lukekaa TARKASTI ja sitten päädyin siihen, että tärkeintä olivat ne lait ja palvelut. 😅
        Mutta kuten moni on todennut, niin olisi ollut kiva tietää se oleellisin eli rajaus. Jos lukee ihan virallisia esseeohjeita, niin niissä painottuu aina rajaaminen. Nyt tuntuu, että enemmän olisi herunut pisteitä sillä alkuperäisellä suunnitelmalla ja kyllähän toi tosi lyhyt sivumäärä puhuu vähän sen rajaustoiveen puolesta..
        Video menikin sitten ihan pipariksi ton esseen uudelleenkirjoituksen takia. 😅

Itse ajattelin tehtävänannon niin, että kun vastauksen luonne piti olla analyyttinen ja pohdiskeleva ja jokainen tehtävänannon lause sisälsi lauseet ”pohdi”, ”perustele” sekä ”reflektoi omia näkemyksiä”. Selkeästi korostettiin oman pohdinnan merkitystä, eikä siihen olisi päässyt ilman hyvää rajausta, olisi ilman rajausta jäänyt todella luettelomaiseksi ja pohjautunut liikaa lähteisiin. Uskon siis, että hyvä rajaus oli avainasemassa hyviin pisteisiin ja halusivat nähdä kuinka moni ymmärtää rajata esseen aiheen niin, että vastauksesta tulee pohtiva sekä analyyttinen.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Itse ajattelin tehtävänannon niin, että kun vastauksen luonne piti olla analyyttinen ja pohdiskeleva ja jokainen tehtävänannon lause sisälsi lauseet ”pohdi”, ”perustele” sekä ”reflektoi omia näkemyksiä”. Selkeästi korostettiin oman pohdinnan merkitystä, eikä siihen olisi päässyt ilman hyvää rajausta, olisi ilman rajausta jäänyt todella luettelomaiseksi ja pohjautunut liikaa lähteisiin. Uskon siis, että hyvä rajaus oli avainasemassa hyviin pisteisiin ja halusivat nähdä kuinka moni ymmärtää rajata esseen aiheen niin, että vastauksesta tulee pohtiva sekä analyyttinen.

Joo nyt jälkikäteen, kun stressi on lauennut, niin näen ton hyvin selkeästi 😄 Ottaa kyllä päähän, kun pidin esseetä varmimpana itselleni.. kirjoittaminen on aina ollut mieluisaa ja luontevaa enkä yleensä haksahda niissä, mutta kerrankos sitä ja silloinkin niiiiin väärässä paikassa 😂
        Onkos muut hakeneet myös todistus-/valitakoevalintoihin? Saa nyt sitten alkaa jo jännätä sitä 25.5 päivää, jos pääsisi "suoraan sisään" muualle, kun tämä lässähti. 😁

• Anonyymi00013

Mulla esseessä pisteet tällä hetkellä 21/25p. Oon miettiny sekä videon, että esseen kohdalla et mitä niihin ois pitäny vastata, jotta ois saanu esim. täydet pisteet. Mielestäni vastasin 100% tehtävänantoon. Käytin KAIKEN mahdollisen tilan mitä käytettävissä oli siitä kolmesta sivusta, tein kauheen työn kun tarkastin rakenteen…. Tein myös hyvän rajauksen eseeseen, koska tehtävänanto oli niin yleinen, että pakkohan aihetta oli jotenkin rajata, että kolmeen sivuun sai edes jotenkin kaiken mahtuun oman pohdinnan ja kainen kera… Kaikista turhauttavinta on, että on nähny kamalan työn ja vaivan, etkä tiedä yhtään miten parantaa. Ei motivoi hakemaan uudestaan

• Anonyymi00015

Mua kiinnostaa eniten tentin ja videotehtävän pisteet. Videotehtävään panostin TODELLA paljon. Esseetehtävään en jotenkin jaksanut yhtään keskittyä ja oli todella haastavaa saada mahtumaan kolmeen sivuun, vaikka rajasin aihetta. Tällä hetkellä esseestä pisteet 21/25 ja olin positiivisesti yllättynyt, että toivottavasti pysytteleekin siinä..

• Anonyymi00016

Aika hauska, mulla täällä tismalleen sama tilanne kuin sulla! Toki toivon, että esseenkin pisteillä ois mahdollisuus vielä nousta tosta 21/25, panostin siihenkin paljon, mutta videoon panostin todella kovasti! Editoin monia tunteja ja laitoin persoonaa paljon peliin, käsikirjoitin huolella. Harmittaa todella jos ei paikka aukea, sillä monia tunteja työtä takana…

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Aika hauska, mulla täällä tismalleen sama tilanne kuin sulla! Toki toivon, että esseenkin pisteillä ois mahdollisuus vielä nousta tosta 21/25, panostin siihenkin paljon, mutta videoon panostin todella kovasti! Editoin monia tunteja ja laitoin persoonaa paljon peliin, käsikirjoitin huolella. Harmittaa todella jos ei paikka aukea, sillä monia tunteja työtä takana…

Olis kyllä ihan toivottavaa, että esseen pisteet vielä nousisi mutta ihan tyytyväinen toistaiseksi tuohonkin. En panostanut juuri lainkaan siihen, kirjoitin sen yhdessä illassa nopeasti.. Siihen työmäärän nähden todella tyytyväinen, että suuremmalla panostuksella olisin varmasti paremmankin saanut aikaan. Videotehtävän tosiaan tein ensimmäisenä ja siihen laitoin niin paljon kehiin ettei motivaatiota riittänyt enää esseen tekoon. Sitten kun videon kesto ja esseen pituus sai olla todella lyhyet niin joutui todella pohtimaan miten saa kaiken mahtumaan ja mistä voi nipistää.. 😅 Ja kun omasta mielestä videosta tuli todella hyvä ja olen todella tyytyväinen siihen niin odotan innolla sekä kauhulla mitä siitä ollaan mieltä. 🥹

• Anonyymi00017

Aikaisempina vuosina pisterajat huidellu jossain 90 tienoilla ymmärtääkseni, että luulisi ettei hirveästi ole varaa menettää pisteitä?

• Anonyymi00018

Minulla esseestä tällä hetkellä 20 pistettä. Ei-ensijertalaisena olen hakemassa, eli aika kovat pisteet tarvitsisi tulla.

Koin itsekin nuo tehtävänannot tosi haastavaksi. Juuri tuo esseen rajaus tuotti paljon päänvaivaa. Videossa puolestaan se, mitä tarinallisuudella tarkalleen ottaen haettiin.

• Anonyymi00023

Ootteko saaneet videotehtävästä vielä pisteitä

• Anonyymi00024

Ei vielä..

• Anonyymi00027

joo

• Anonyymi00025

Onko jollakin vielä saamatta esseen pisteet? Toivotaan et tällä viikolla alkaisi tulla videoihin alustavia pisteitä. Toinen mitä mietin niin onko kenenkään esseen pisteet tällä hetkellä yli 21/25?

• Anonyymi00026

Mulla ei ole vielä esseessä pisteitä

• Anonyymi00028

Nyt oli minullekkin tullut esseen pisteet . Ne vaan 20 🫠 saas nähdä, koska videotehtävä meni kyllä ihan mönkään

• Anonyymi00029

onkohan niitä videotehtävän pisteitä tullut jo joillekin

• Anonyymi00031

En usko. Jos kaikki 400 olis palauttanut tehtävät niin pieni hetki menee arvioinneis ja esseistäki osalla vielä saamatta eikä kukaan varmaan ole vielä saanut edes lopullisia ku verrataan opiskelijoitten kesken sit. Tentin tulokset nyt olis voinu jo jakaa ku se ei olis ollu suuri homma..

• Anonyymi00030

Tuntuu, että kovin monella meni essee hyvin. Sain vain 14p, niin mietin että onko täällä muita joilla mennyt ehkä heikommin😅

• Anonyymi00033

Tuliko muillekin arvostelu videotehtävästä?😅

• Anonyymi00034

Ei ole vielä tullut, millaset pisteet sait? Uskon et menee niiden videoidenkin kohdalla vielä useampi päivä, että kaikki saa omat pisteensä.

• Anonyymi00036

Ei ole vielä tullut. Odotan kuumeisesti milloin ne tulisivat, päivittänyt sivun tänä iltapäivänä varmasti kymmeniä kertoja :D

Jos ensimmäisille alustavat pisteet ovat jo tulleet, niin varmaan lähipäivinä sitten tulee muillekin näkyviin.

Ja kertokaahan toki, te joille pisteitä on jo tippunut, että mitä saitte!

• Anonyymi00035

Ei ole vielä mitään pisteitä tullut.

• Anonyymi00037

Onko vielä muita, joiden mitään tehtävää ei ole arvioitu?

• Anonyymi00038

Jännittää ihan hiiiiiirveesti

• Anonyymi00039

Toivottavasti en oo ainut, joka käy useemman kerran päivässä katsomassa, jos videotehtävästä olis tullut arviointi 🥹 Onko jollekin tullut viel niitä videotehtävän pisteitä näkyvii

• Anonyymi00040

Et todellakaan ole ainut… alkaa mennä jo ihan yli ku joinain päivinä käy lähes tunneittain päivittämässä. Mulla ei ole vielä videotehtävän pisteitä.

• Anonyymi00041

Joo mulla myös alkaa mennä yli sen moodlen kyttääminen. Täytyis vaan ” unohtaa” se asia ja kesäkuun loppupuolella alkaa miettiä tuloksia 😂

• Anonyymi00042

Todellakin käyn ties kuinka monta kertaa päivässä varmistamassa, ovatko pisteet jo tulleet :D

• Anonyymi00043

Nyt oli tullut videotehtävän pisteet!
      20 pistettä siitäkin, eli samat kuin esseestä.
      Jos eivät muutu paremmaksi, niin taitaa jäädä opiskelupaikka haaveeksi, kun en usko saaneeni tentistä täysiä pisteitä. Viime vuonna ei-ensikertalaisten alin hyväksytty pistemäärä oli ollut 87. Tentistä täytyisi siis tulla 47/50 pistettä, jotta pääsisi samoihin lukemiin ja tänä vuonna oli vielä enemmän hakijoitakin.

• Anonyymi00044

Joo nyt näky mullakin videotehtävän alustava arviointi. 24/25 tuli siitä. Voi vitsi… tässähän on varmaan mahdollisuudet päästä kouluun sisään.

• Anonyymi00045

Tulispa jo omatkin pisteet 😬🙈 mun ainoo toivo tyyliin on että olis paljon ei ensikertalaisia joukossa. Itse oon ensikertalainen

• Anonyymi00050

Oho, aika kovat pisteet! Onnittelut!
        Paljonko sait esseestä?

• Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Oho, aika kovat pisteet! Onnittelut!
        Paljonko sait esseestä?

21/25 on esseen alustavat pisteet. En tiedä miten ne arvioi noi esseet et laittaako kaikki ”parhaimmat” pisteillä 21/25 ja sit lopussa suhteuttaa esseitä toisiinsa. Kun ei täällä oo ainakaan kukaan sanonu et ois saanu enemmän vielä kun 21/25. Jännäksi menee kyllä voi huhhuh.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00052 kirjoitti:

21/25 on esseen alustavat pisteet. En tiedä miten ne arvioi noi esseet et laittaako kaikki ”parhaimmat” pisteillä 21/25 ja sit lopussa suhteuttaa esseitä toisiinsa. Kun ei täällä oo ainakaan kukaan sanonu et ois saanu enemmän vielä kun 21/25. Jännäksi menee kyllä voi huhhuh.

Eiköhän parhaimmat pisteytetä ihan täydeksi

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Eiköhän parhaimmat pisteytetä ihan täydeksi

Voi olla ja toki voin olla tässä täysin hakoteillä ja elää omissa pilvilinnoissa toivoen tätä. Ajattelin asian näin, että kun arvioitavia asioita oli 4, niin esseiden kanssa on saatettu tehdä niin, että jätetty kaikkien esseet 4 pistettä vaille täysistä pisteistä. Koska valintakurssin video ja esseetehtäviä vertaillaan toisiinsa ja suhteutettuna annetaan arvio sitten myöhemmin, eikä nämä ole vielä lopulliset pisteet, mitä ollaan saatu. Eli vaikka näennäisesti esseesi ansaitsisi täydet pisteet, niin voi olla, että 30 muuta on kirjoittanut paremmalla rajauksella ja kiinnostavamman esseen, jolloin täysiä pisteitä ei annettaisi, vaikka essee olisi priimaa ja 100% tehtävänannon mukainen. Aikaisempinakin vuosina usealla noussut pisteet usealla pisteellä, kun vastauksia alettu suhteuttaa toisiinsa. Ajattelin myös kun ei oo toistaseks täällä tullu vielä ilmi, että kellään ois ollu yli sen 21/25, mutta näitä pisteitä meillä usealla on kuitenkin. 😊👍🏼

• Anonyymi00046

Jännitää että miksi omiin tehtäviin ei ole tullut vielä mitään arviointeja ja osalle tullut jo molemmat 😬 että onko tullut tehtyä jotain väärin, mutta luulisi silloin tulevan joku kommentti tai hylätty teksti. Vai arvioidaanko ne esim palautus tai aakkosjärjestyksessä. Ei jännitystä kestä, monta kertaa päivässä tulee tarkisteltua onko tullut arviointeja

• Anonyymi00047

Oliko sovimäärä alle 3 sivua? Palautitko pdf muodossa esseen? Oliko video alle 3min? Ne tehtäväthän jätetään automaattisesti arvioimatta, jos video on sekunninkin yli 3min tai essee lauseenkin yli kolme sivua.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Oliko sovimäärä alle 3 sivua? Palautitko pdf muodossa esseen? Oliko video alle 3min? Ne tehtäväthän jätetään automaattisesti arvioimatta, jos video on sekunninkin yli 3min tai essee lauseenkin yli kolme sivua.

Oli pdf palautettu, fontin koko määrätty, riviväli 1.5 ja tekstiosuus alle kolme sivua, videon kesto myös alle 3min. Eli kaikki pitäisi olla oikein tehty, toki ellei sitten tulisi joku plagiointiasian vuoksi hylätty, mutta tämäkään ei ole kyllä mitenkään mahdollinen. Silti ahdistaa miksi muilla on jo molemmissa arviointeja ja itsellä ei vielä mitään.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Oli pdf palautettu, fontin koko määrätty, riviväli 1.5 ja tekstiosuus alle kolme sivua, videon kesto myös alle 3min. Eli kaikki pitäisi olla oikein tehty, toki ellei sitten tulisi joku plagiointiasian vuoksi hylätty, mutta tämäkään ei ole kyllä mitenkään mahdollinen. Silti ahdistaa miksi muilla on jo molemmissa arviointeja ja itsellä ei vielä mitään.

Veikkaan ettei monella muullakaan oo vielä pisteitä. Vain pieni osa hakijoista on näissä keskusteluissa osallisena😄 Että vielä en hätäilisi💕

• Anonyymi00048

Joo mullakin näkyy videon ja esseen pisteet! Vielä jännätään tenttiä😆

• Anonyymi00053

Nyt mullakin videotehtävän pisteet. 17 pistettä vaan. Että kyllä taisi mun koulupaikka mennä siinä😬

• Anonyymi00054

Mitä sait siitä esseetehtävästä?😊 Veikkaan että hyvinkin voi olla mahiksia, jos tentti meni hyvin

• Anonyymi00055

Mulla 20p esseestä ja 20p videotehtävästä.
      Tentistä jäi fiilis, että olisi mennyt hyvin, mutta jää nähtäväksi.

Tosi vaikea arvioida mihin nuo omat pisteet riittää. Ensikertalainen olen.

• Anonyymi00056

Mulla tismalleen sama tilanne ja samat pisteet ja fiilikset, vain se ero etten ole ensikertalainen.

• Anonyymi00057

Minä joka sai 17p videosta , esseessä 20p. Tentin pisteet ratkaisee kyllä ja toivoa saattaa että noikin pisteet tosta vielä muuttuis. Toivottavasti parempaan suuntaan 🙈

• Anonyymi00060

Voiskohan jo ens viikolla tulla tentin arvioinnit🤩 Tentin arvioinnin luulis olevan ainakin nopeampaa, olihan se pelkkää monivalintaa. Saa nähdä😄

• Anonyymi00061

Mä sain esseestä 18p ja videosta 20p

• Anonyymi00062

Opintopolussa löytyy aloituspaikkojen määrä, 60. Niistä 48 on varattu ensikertalaille ja 12 paikkaa ei-ensikertalaisille.

• Anonyymi00063

Kuinka moni on täällä ensikertalaisia?

• Anonyymi00065

Olen ensikertalainen. Kommentoin tuonne jo aiemmin, että pisteet 20 videotehtävästä ja 20 esseestä.

• Anonyymi00067

Kahden viimeisen illan hätätuherruksena veivasin esseen ja videon, esseestä 18 ja videosta 15 😆 Ei ollut itellä päätavoite tää koulutus niin jäi muiden juttujen jalkoihin ja ihan tiedossa oli, ettei huippusuorituksia näistä tullut. Ei-enskana en siis edes haaveile. Tsemppiä muille!

• Anonyymi00068

Esseetehtävän pisteet oli noussu tänä aamuna 22/25 ja videotehtävään tuli alustavat pisteet 21/25. Ei-ensikertalainen, että vähän alkaa olemaan ikävä tunnelma. Odotin parempia pisteitä videosta ja essee nyt oli yhdessä illassa väännetty ilman panostusta niin sen pisteet nyt voin jotenkin niellä 😆

• Anonyymi00069

Nyt oli joo näköjään esseen pisteet nousseet yhdellä. Tällä hetkellä videosta 24/25 ja esseestä 22/25. Jännittää kyllä ihan hirveesti…

• Anonyymi00070

Etköhän sä pääse... Mulla 23p ja 19p ens kana mut uskon ettem pääse😩

• Anonyymi00071

Näkyykö teillä vielä tentin pisteitä

• Anonyymi00072

Ei näkyny ku viimeksi katoin

• Anonyymi00073

Minä jotenkin ymmärsin, että tentin tuloksia ei erillisesti julkaista, vaan kokonaispistemäärän saa tietää sitten kun valinnat laitetaan Opintopolkuun. Oli mielestäni vähän epäselvästi ilmaistu kurssi sivulla, mutta itse jäin tällaiseen käsitykseen.

• Anonyymi00074

Onko muilla liikkuneet pisteet johonkin suuntaan? Itselläni edelleen samat alustavat pisteet ja tietysti pohdin, onkohan ne jo arvioitu lopullisesti eivätkä vain ole skaalautuneet mihinkään suuntaan. Pari lisäpistettä ei nimittäin olisi ollut pahitteeksi.

Olen se jo pariin kertaan kirjoittanut ei-ensikertalainen pisteillä 20 ja 20

• Anonyymi00075

Täällä myös samat alustavat 19 ja 19 pisteet ja todellakin toivoisin, että liikkuisivat edes vähän. Edes hyvin mennyt tentti ei oikein lohduta näillä pisteillä. 😅

• Anonyymi00076

Mulla nousi essee yhdellä pisteellä 21 oli alustava ja tällä hetkellä pisteet 22. Uskon, että vielä pisteet liikkuvat kyllä!

• Anonyymi00077

Jos viime vuosia on uskominen niin luulisi, että ensi viikolla saisi tietoa onko koulun ovet auenneet. Luultavasti pisteet kuitenkin muovautuvat ihan viime metreille asti kun esseitä ja videoita vertaillaan toisiinsa ja suhteutetaan keskenään. Toivoa siis varmasti on ihan kaikilla joilla pisteet 20 tai enemmän. Voi olla et pisterajoissakin näkyy kun sisään otetaan enemmän porukkaa. Toivotaan parasta, tsemppiä kaikille❤️

• Anonyymi00078

Tällä viikolla saattais jopa tulla tuloksia jo😍

• Anonyymi00079

Jep, toivottavasti tulisi!! Loppuis tää jännittäminen🤩

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Jep, toivottavasti tulisi!! Loppuis tää jännittäminen🤩

Jep😭

• Anonyymi00081

Tänään oli jo tullut joidenkin AMK-hakujen valintakoetulokset, joten toivottavasti nämäkin nyt pian saataisiin arvioitua loppuun!

• Anonyymi00082

Haitteko muihin hakukohteisiin myös, vai oliko tää verkkototeutus teidän 1. hakukohde?

• Anonyymi00085

Ei ollu eka.. Ois pitän tajuu laittaa.. Pisteet tosiaan 19/23.. Enska

• Anonyymi00083

Minulla oli toisena hakukohteena tämä. Ensimmäiseen hakukohteeseen olen varasijalla 32. Muualta ei vielä ole tullut valintakokeen tuloksia.

T. Se sama ei-ensikertalainen 20/20

• Anonyymi00086

Nyt näkyy palkit... Eli kohta mennää

• Anonyymi00087

Ai mitkä palkit? Missä näkyy siis?

• Anonyymi00088
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Ai mitkä palkit? Missä näkyy siis?

Siellä opintopolussa.. Mulla lähti myös porin alta varasijat pois muista kouluista.. Kuulema saattais merkitä et tulos koulupaikka😭❤️

• Anonyymi00090
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Siellä opintopolussa.. Mulla lähti myös porin alta varasijat pois muista kouluista.. Kuulema saattais merkitä et tulos koulupaikka😭❤️

Onko sulla vielä varasijat kadonneena? Mulle tuli yhtäkkiä takas😭

• Anonyymi00089

Ei mulla näy mitään😕

• Anonyymi00091

Mulla lähti kolmannesta hakutoiveesta varasijatiedot pois ja Samk olis kakkosena!! Voisko tää viitata palkkiteoriaan viitaten et pääsisi joko Samkiin tai sit ykköseen sisälle 🤯🤯🤯

• Anonyymi00092

Mitkä pisteet sul tuli tehtävistä , mul täysin sama.
        😫 Jännittää

• Anonyymi00093

Ihmettelen kyllä jos näin olisi, videosta tuli 17p ja esseestä 23p. 😅

Onko kaikilla moodlessa kurssitiedoissa opiskelijaryhmä ja roolina opiskelija? En oo näitä ennen tutkinut niin mietin et onko nyt ilmestynyt vai aina ollut

• Anonyymi00094

Mulla näyttää myös, että opiskelija ja lisänä Ryhmä B. Mutta en oo luultavasti pääsemässä sisään, koska opintopolussa palkit näkyy, mutta kakkosvaihtoehdossa edelleen pisteet ja hyväksytty. 🥲

• Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Mulla näyttää myös, että opiskelija ja lisänä Ryhmä B. Mutta en oo luultavasti pääsemässä sisään, koska opintopolussa palkit näkyy, mutta kakkosvaihtoehdossa edelleen pisteet ja hyväksytty. 🥲

Nää liittyy valintakurssiin. Ryhmä B on jatkoon menneet ja tottakai roolina on opiskelija kun ei muuten olis päässyt tekeen tätä kurssia.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Nää liittyy valintakurssiin. Ryhmä B on jatkoon menneet ja tottakai roolina on opiskelija kun ei muuten olis päässyt tekeen tätä kurssia.

Okei! Eli en turhaan laita tälle painoarvoa. Täytyy ootella et opintopolku päivittyy. Mulla oli ryhmänä E 😊

• Anonyymi00097
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Okei! Eli en turhaan laita tälle painoarvoa. Täytyy ootella et opintopolku päivittyy. Mulla oli ryhmänä E 😊

Joo ainoo mihin voi luottaa on palkkiteoria, että jos alemmissa oli varasijoilla ja ne häviää niin on päässyt ylempään. Tää on välivaihe kun varasijat katoaa kun tiedot on päivitetty järjestelmään. Eli kaikki keiltä varasijat on poistunut alemmista niin onneksi olkoon olette päässeet johonki ylemmistä hakuvaihtoehdoista ❤️

• Anonyymi00102

No mul lähes samat kun sulla🤣 et se tentti varmaa ratkasee

• Anonyymi00103

Siis mistä löysitte tällaiset kurssitiedot?

• Anonyymi00100

Mulla ei näy mitään eli en ole varmaan päässyt

• Anonyymi00101

Miks mun viesti poistetaan kun sanoin mikä ryhmä mul näkyy🤣 poistunu jo 2 x

• Anonyymi00104

Eikä mulla näy mitään ryhmää todella erikoista

• Anonyymi00105

Mulla näky niiku Apina ryhmä eli tol kirjaimella alkava mut jis kirjotan sen kirjaimen vaan, se viesti poistuu😭

• Anonyymi00106

TULOKSET TULI!!!!!

• Anonyymi00107

Sisällä!!! 😱😱 Enskojen tän hetkinen raja 77,51 ja muiden 83,06.
      Siis yllättävän matalat jopa 🤔

• Anonyymi00110

Paljon sun pisteet oli ja oliko ensimmäinen hakutoive?

• Anonyymi00114

Jep!!

• Anonyymi00115
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Paljon sun pisteet oli ja oliko ensimmäinen hakutoive?

~78 eli rimaa hipoen. Video ja essee meni keskiverrosti 19/19 ja siitä laskeskelisin, että tentistäkin on tullut vain 40, vaikka mulla oli paljon aikaa ja tarkistin rauhassa. Mutta sen hetkisen työ ja arkikaaoksen keskeltä sisään päässeenä ei varmaan sovi nurkua pisteiden vähyydestä 😅
        Oli ykkösenä. Kakkoseenkin olin jo hyväksyttynä todistuksella.

• Anonyymi00108

Pääsin!!! Pisteillä 84,5 ei-ensikertalaisena. En olis ikinä uskonut!

• Anonyymi00109

Minäkin pääsin!! Palkkiteoria toimii! 😍

• Anonyymi00111

Mäki olen päässyt mut koska tämä oli 5.hakutoive joudun odottamaan muiden tuloksia😍

• Anonyymi00112

Pääsin sisään! Kaikkein alimmalla pistemäärällä, mut sisällä kuitenkin!! Paitsi että täytyy vielä odottaa yhden ylempänä olleen hakukohteen tuloksia, mut toivon, etten pääse sinne, koska olen tästä sosionomikoulutuksesta ihan superinnoissani 🥳

• Anonyymi00116

Tuli viesti! Hyväksytty opiskelijaksi! 🤩

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      98
      1663
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1093
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      434
      1064
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      169
      995
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      792
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      772
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      83
      710
    8. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      698
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      665
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      661
    Aihe