Sokerista oireita

Anonyymi-ap

Kukaan ikäluokasta havainnut heikkous- ja tasapaino-oireita
sokeripommin jälkeen?
Esim. tee hunajan kanssa.
Erittäin sokerinen kotiviini.
Tai muu sellainen sokerilataus?

Diabetesta ei ole, kunto muutenkin mukiinmenevä.
Vähän lihaskatoa, n. 1kg per vuosi viime aikoina.

Mutta kotiviinin ottaminen saattaa viedä naamalleen lattialle.
Ei se voi olla kovin alkoholipitoista, niin epäilen sokeria.

Ja hunajateen nauttiminen tuntuu aiheuttavan huimausta.

16

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Saan iho-oireita liiasta sokerista, siis valkoisesta, vähensin radikaalisti sen käyttöä ja oireet katosivat, sokeriset pullat, suklaa jne. jätin melkein kokonaan. Voi olla et siitä saa myös sekavaa oloa, on se aika myrkkyä.

• Anonyymi00002

Tekoäly vastaa näin:

Sokeri aiheuttaa huimausta yleisimmin siksi, että nopea sokeripiikki saa elimistön erottamaan liikaa insuliinia, mikä johtaa äkilliseen verensokerin laskuun eli reaktiiviseen hypoglykemiaan.

Aivot reagoivat polttoaineen puutteeseen herkästi, mikä aiheuttaa heikotusta ja huimausta.

Huimaus liittyy tyypillisesti seuraaviin mekanismeihin
      Äkillinen verensokerin lasku: Runsassokerisen herkun syömisen jälkeen verensokeri ampaisee ylös, mutta myös putoaa nopeasti. Aivot tarvitsevat jatkuvasti glukoosia toimiakseen, ja nopea notkahdus aiheuttaa huteraa oloa.

Aterianjälkeinen verenpaineen lasku (postprandiaalinen hypotensio): Raskaat, sokeripitoiset ateriat saattavat ohjata verta ja nestettä ruoansulatukseen, mikä voi laskea verenpainetta ja aiheuttaa huimausta.

Insuliiniresistenssi ja diabetes: Jos verensokerin säätely on heikentynyt, elimistö saattaa reagoida sokeriin ylisuurella insuliinivasteella. Tämä syventää verensokerikuoppaa entisestään.

Jos huimausta esiintyy usein sokerin syömisen jälkeen, verensokerin tasaisena pitäminen on ensiarvoisen tärkeää. Suosi säännöllistä ateriarytmiä, yhdistä sokeri aina proteiiniin ja hyviin rasvoihin hidastaaksesi imeytymistä, ja tarkista tarvittaessa verensokeriarvosi.

• Anonyymi00003

Eivilttu mitä tekoälypskaa röyhkeästi lavaan

• Anonyymi00007
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Eivilttu mitä tekoälypskaa röyhkeästi lavaan

Tuo on kyllä totta ei keksittyä.
        Minulla on väsymystä syönnin jälkeen. Hiilihydraatit kuten leipä ,pulla ovat kuin sokeria.
        Kun syö liikaa tulee huono olo.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Tuo on kyllä totta ei keksittyä.
        Minulla on väsymystä syönnin jälkeen. Hiilihydraatit kuten leipä ,pulla ovat kuin sokeria.
        Kun syö liikaa tulee huono olo.

"Minulla on väsymystä syönnin jälkeen.........."

Kyllä sulla on muutakin , kuin se syömine ja sokeri.
        Sulla voi olla ollut edellisestä ateriasta liian pitkä aika tai olet rasittanut itseäsi ja ollut liian suuri nälkä ja syönyt liikaa.

• Anonyymi00004

Huonot puolet (Miksi se voi tuntua paskalta):

Hallusinointi: Tekoäly valehtelee tai keksii lähteitä ja faktoja täysin vakuuttavaan sävyyn. Siihen ei voi sokeasti luottaa.Sieluttomuus: Esimerkiksi luovilla aloilla (kuvitus, musiikki, markkinointi) tekoälyn tuotokset koetaan usein laiskoiksi, geneerisiksi ja persoonattomiksi.Vastuu: Vastuu tiedon oikeellisuudesta jää aina käyttäjälle

• Anonyymi00005

Huimaa ajoittain niin että pitää jostain kiinni ottaa. Olen pitänyt sitä alhaisen verenpaineen seurauksena. Nyt alan seurata onko kyse myös sokerista. Aina sitä oppii. Syön sokerista tuotetta vain satunnaisesti enemmän, esim. kun perheen käynnin jäljiltä on jäänyt jotain makeaa tähteeksi. Kylläpä kannatti tämäkin aloitus lukea.

• Anonyymi00006

Sulla selvästi sokerihumala. Kantsis ehkä käydä tarkistuttamassa ne sokeriarvot tms.

• Anonyymi00012

Tottahan minä nyt sokeriarvot tarkistan, ovat aina 5.2

• Anonyymi00008

JOTAIN paljon vakavampaa kuin sokeri.

jos sinä aloittaja olet tosissasi, nii pian lääkäriin.

• Anonyymi00010

Joskus ollut pää pyörällä pöydästä noustua, kun juonut teetä iltapuhteella.
      Kerran pyöri koko huone silmissä, kun kamun kanssa parannettiin maailmaa ja kiskottiin useampi kupillinen teetä kitusiin.

• Anonyymi00011

Laita kossupullon korkki kiinni.

• Anonyymi00015

Teetä tässä juon nyt, keräsin lauantaina nuoria mustaherukanlehtiä, pesin ja kiehautin ne.
        Nyt siivilöin nesteen mukin , siivilässä oli timjamiä jota join jo aiemmin, kun on hyvää hengityksen ja liman poistoon, muki mikron ja hunajaa lisäksi tähän mustaherukanlehti+timjamini+hunja teehen.
        Voi pojat ja mummut ku oli hyvää, jopa mulle kahvin juojalle.

Oon pian kuukauden päivät juonut tällaisia tee-sekoituksia ja muita kuumia juoma sekotuksia. Kahvia menee nykyään hyvin vähän. Ennen en pitänyt teestä, eli niistä joita kaupasta saa ostaa, tosin voihan siellä olla nykyään parempia kun 50 - 60-luvulla ?

• Anonyymi00013

Sokerihumalaa ei ole todettu olevan olemassa.

• Anonyymi00016
        UUSI

Olen todistanut aihetta aivan omin silmin. Jotta on sitä olemassa.

• Anonyymi00014

Pelottelen vähän teitä härskejä kopiopellejä

100 vuotta sitten keksittiin että syöpä syö samaa ruokaa kuin ihminen

erityisesti lisääntyy sokerista (nobel)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      218
      2498
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2099
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      317
      1847
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      95
      1605
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1485
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1111
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      996
    Aihe