Maailmanlaajuisesti tunnettuja pyhiä eläimiä ovat muun muassa:
Lehmä (Intia/hindulaisuus): Symboloi elämää, äitiyttä ja yltäkylläisyyttä.
Lehmää suojellaan, eikä sitä saa vahingoittaa.
Kissa (muinainen Egypti): Kissa yhdistettiin Bastet-jumalattareen, ja sen uskottiin suojelevat kotia pahoilta hengiltä.
Leijona (buddhalaisuus ja kristinusko): Symboloi voimaa ja auktoriteettia.
Buddhalaisuudessa leijona on Buddhan suojelija, ja kristinuskossa Jeesukseen viitataan "Juudan leijonana".
Korppi (norjalainen mytologia): Odin-jumalan kaksi korppia, Hugin ja Munin, toimivat tiedon tuojina.
Käärme (useat alkuperäiskansat ja uskonnot): Symboloi muun muassa uudestisyntymistä (nahanluonti), viisautta ja joskus myös luomisen voimaa.
Eläinten pyhyys vaihtelee suuresti eri kulttuurien ja uskontojen mukaan, ja sama eläin voi olla toisessa kulttuurissa pyhä ja toisessa pelkkä hyötyeläin tai jopa pahan symboli.
Pyhät eläimet
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001
Leijona on Suomessa melkein pyhä, sitä käytetään vaakunoissa, maajoukkueen pelipaidoissa jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1602108Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3101793- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois811254Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671170
- 251091
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972