Nyt olisin avun tarpeessa!
Olen tulossa Lappeenrantaan muutamaksi päiväksi
lomailemaan ja kaipailen vinkkejä seuraavista:
-hyviä divareita/antikvariaatteja joissa levyjä,
cd:tä ja lehtiä sekä kirjoja
-levy/cd-kauppoja
-mahdollisia hevi/metallibaareja
Eli jos joku osaa opastaa niin laitatko osoitteet
ja paikkojen nimet niin turisti pääsee hyvin
suunnistamaan. Erityisesti kiinnostaa divarit ja
levykaupat joissa kattava/monipuolinen metalli
musiikin valikoima. Pakkohan niitä on olla Hornan
ja SW:n kotikaupungissa!
Kiitos jo etukäteen hyvistä vinkeistä!
Divarit ja antikvariaatit?
14
2607
Vastaukset
- Avustaja
Kaikki löytyy n. 500 metrin akselilta Oleksilta Kirkkokadulle.
Lappeenrannan ainoa levykauppa Levymusiikki sijaitsee Oleksin varrella kauppakeskus Oprin kupeessa. Menet ns. tunnelista vaan sisään niin kyllä löytyy.
Divari sijaitsee nykyään Valtakadun varrella. Suunnistat Lappeen kirkolle (keltainen iso kirkko keskellä kaupunkia), sitten bongaat Yliopiston apteekin. Siinä melkein vieressä on divari.
Hevein (hah) baari lienee kun jatkat divarista edelleen eteenpäin, ja käännyt heti leffateattereiden jälkeisestä risteyksestä vasemmalle. Siitä risteyksestä parikymmentä metriä, niin siinä on Pub55. Itse en tosin ole koskaan tuossa käynyt...- Avustaja
Raatimiehenkadulla on tuo baari, ei Kirkkokadulla, sorry tämä sotku.
- Vitun Turisti
Avustaja kirjoitti:
Raatimiehenkadulla on tuo baari, ei Kirkkokadulla, sorry tämä sotku.
Joo saat tämän kerran anteeksi mutta anna olla viimonen kerta. bub55:ssa on pilvipäitä ei siellä hevareita pyöri.
- Vitun turisti
Vitun Turisti kirjoitti:
Joo saat tämän kerran anteeksi mutta anna olla viimonen kerta. bub55:ssa on pilvipäitä ei siellä hevareita pyöri.
Joo kiitos avustajalle neuvoista ja tuo feikki
joka vittuilee mun nimimerkillä voi istua
peukalolleen. - kirjailija
Vitun Turisti kirjoitti:
kirjoja löytyy paljon satamasta....siellä satamatorin kulmassa hyvällä säällä sympaattinen herra myy kirjoja.....laivaravintolan vieressä........suuret valikoimat!!!!!!
- Vitun turisti
kirjailija kirjoitti:
kirjoja löytyy paljon satamasta....siellä satamatorin kulmassa hyvällä säällä sympaattinen herra myy kirjoja.....laivaravintolan vieressä........suuret valikoimat!!!!!!
KIITOS!
Mikäs sen parempi kuin poiketa laivaravintolasta
(jonne ei voi olla menemättä) selailemaan kirjoja!
Mahtavaa! Lisää upeita vinkkejä!
- minä
paras divari on Suma. Siellä on ajoittain melko hyvät hevimetelivalikoimat. Osoitetta en muista, kato puh.luettelosta :) Tai jos joku ken tän lukee ni laittakoon osoitteen, jookosta joo
- qwerty
Sumiahan on mun käsittääkseni nykyään kaksi, toinen Valtakadulla ja vanhempi toimipiste siinä entisen Sotkan vieressä...
- paikat
qwerty kirjoitti:
Sumiahan on mun käsittääkseni nykyään kaksi, toinen Valtakadulla ja vanhempi toimipiste siinä entisen Sotkan vieressä...
Kauppakatu 63 on sen isomman Suman tarkka osoite. Löytyy siis sen kadun varrelta joka vie rautatieasemalle, niiltä nurkilta missä on lähellä Sokos-hotelli Lappee. Tässä Sumassa on kaupungin ylivoimaisesti suurimmat valikoimat niin musiikin kuin kirjojen suhteen.
Mutta sitten, jos esim. etsit harvinaisempaa laatukirjallisuutta, pieni laatudivari Begemot lähellä kauppatoria sekä ko. firman satamatorilla tapahtuva kesämyynti kannattaa katsastaa.
- diiva
Se on DIVA eikä Divari. Mut jos oot kova käymään Divassa niin oot ehkä sitten itse Divari. Eiks joo?
- divariin
Divasta on siihen divari Begemotiin vain muutama askel. Pieniä askelia monelle, mutta isoja askelia ihmiskunnalle, saati sitten sinulle?
- ovat
Horna? SW?
- vaiettäsillälailla
ei tietoo....oon kuullu puhuttavan "hornan"tuutista!!!!!
- ade
horna on raskaansarjan hevimetalli bändi... SW siitä en osaa sanoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486298Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694295- 483775
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t213246- 1972970
- 402672
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132529törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202526- 1531536
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3251508