Kananmunat loppu

Anonyymi-ap

Kaupat ennustivat kananmunapulan helpottavan pääsiäisen jälkeen, mutta edelleen hyllyt ovat tyhjinä.

27

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Taustalla ovat edelleen samat syyt kuin aiemmin on uutisoitu eli kananmunien kasvanut kysyntä, vienti ulkomaille ja kaupan maksama hinta.

    • Anonyymi00002

      Tuottajille maksetaan liian vähän. Ero on nyt noin euron/kilo

      • Anonyymi00004

        Lidl on maksanut jo korotuksia.

        K- ja S- ryhmässä istuskellaan leivospöydissä miettimässä tilannetta.


    • Anonyymi00003

      Vai tyhjinä? Täälläpäin on hyllyt täynnä munia.

      • Anonyymi00009

        Ihan sama mikä se tilanne Kälviällä on.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Ihan sama mikä se tilanne Kälviällä on.

        Eipä ollu kälviä.


    • Anonyymi00005

      Tilanteen muutos edellyttää, että kauppa on valmis maksamaan munista markkinahinnan.

    • Anonyymi00006

      Ulkomailla munista saatava hinta on edelleen merkittävästi korkeampi kuin mitä suomalainen vähittäiskauppa on valmis maksamaan. Tuottajat saa sievoisen potin.

      • Anonyymi00007

        No eiköhän se ole paremminkin, että ulkomaisella hinnalla saa kulut peittoon, mutä kotimaisella ei saa. Että ei se välttämättä rikastumista ole, jos nyt köyhtyminen hetkeksi loppuukin.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        No eiköhän se ole paremminkin, että ulkomaisella hinnalla saa kulut peittoon, mutä kotimaisella ei saa. Että ei se välttämättä rikastumista ole, jos nyt köyhtyminen hetkeksi loppuukin.

        Kyllä. Rahaa tulee enemmän.


      • Anonyymi00012

        No siinä tapauksessahan munat pitää myydä sinne. Mikä tässä nyt niin täällä öyhöttämisen arvoista on?
        Muu yritysmaailmaan toimii juuri niin eli myy tuotteensa sinne mistä saa parhaan tuoton.


    • Anonyymi00011

      Edelleenkään en ole löytänyt kauppaa, josta ei löytyisi kananmunia.

      • Anonyymi00013

        Jep! Sama tilanne. Eilen viimeksi ostin kananmunia, ja tarjolla oli ainakin 10 erilaista vaihtoehtoa. En ymmärrä, mikä aloittajan varsinainen asia on. Hän lienee tyytyväinen mainitsemaansa tilaan, eli siihen, että tuottajat saavat kananmunistaan enemmän rahaa myymällä ne ulkomaille.

        Me muut olemme tyytyväisiä, koska kaupoissa on tarjolla kananmunia joka lähtöön!


      • Anonyymi00014

        Kälviällä ei ole montaa kauppaa. Laajenna piiriä...


      • Anonyymi00016

        Eilen kävin mökkipaikkakuntani pienessä lähikaupassa, jossa mökillä ollessamme säännöllisesti käymme. Ihmettelin kun munia ei tosiaan ollut siinä hyllyssä mistä ne aina olen ottanut. Kysyin myyjältä ja selvisi, että munat oli siirretty toiseen paikkaan ja siellähän niitä oli hyllyt pullollaan…


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Eilen kävin mökkipaikkakuntani pienessä lähikaupassa, jossa mökillä ollessamme säännöllisesti käymme. Ihmettelin kun munia ei tosiaan ollut siinä hyllyssä mistä ne aina olen ottanut. Kysyin myyjältä ja selvisi, että munat oli siirretty toiseen paikkaan ja siellähän niitä oli hyllyt pullollaan…

        Minä kävin suuressa kaupassa hesassa ja ei ollut kuin muutama pakkaus munia. Surkea tilanne.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Minä kävin suuressa kaupassa hesassa ja ei ollut kuin muutama pakkaus munia. Surkea tilanne.

        "Minä kävin suuressa kaupassa hesassa ja ei ollut kuin muutama pakkaus munia. "

        Jos et mainitse kaupan nimeä ja sijaintia, vaikutelmaksi jää, että olet käynyt kaupassa vain unissasi.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Minä kävin suuressa kaupassa hesassa ja ei ollut kuin muutama pakkaus munia. Surkea tilanne.

        Oli vain tiu munii.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Oli vain tiu munii.

        Mikä on tiu?
        Pitikö tekstin olla: Oli vain tipu munii.


      • Anonyymi00027

    • Anonyymi00015

      Kalle Kustaa Korkki
      muniansa sorkki.
      Munat meni rikki,
      Kalle Kustaa itki.
      Pissi pinon rakkoon,
      Kalle juoksi pakkoon.
      Pino sytty palamaan,
      Kalle juoksi kanalaan.
      Kanat rupes kotkottammaa,
      Kallen munat lotkottammaa.

    • Anonyymi00021

      Munahyllyt on pienentyneet reilusti kun kauppa ei maksa tuottajille riittävästi. Oma vika.

    • Anonyymi00022

      Monessa ruokakaupassa Helsingissä on viime viikkoina näkynyt tyhjiä kananmunahyllyjä. Munat olivat vähissä viikonloppuna ainakin Hakaniemen S-marketista, Punavuoren K-kaupasta sekä parista Alepan liikkeestä Helsingissä. Ruskeasuon Alepaa munapula on vaivannut jo pidempään.

      • Anonyymi00023

        Surkea tilanne.


    • Anonyymi00024

      Ei oo meidän kaupasta loppuneet. Välillä oli hyllyt tyhjiä pari viikkoa muttei enää.

      • Anonyymi00025

        Nii siellä pihtiputaan abcllä.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Nii siellä pihtiputaan abcllä.

        Kannattaisi laajentaa piiriä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe