Kaupat ennustivat kananmunapulan helpottavan pääsiäisen jälkeen, mutta edelleen hyllyt ovat tyhjinä.
Kananmunat loppu
27
329
Vastaukset
- Anonyymi00001
Taustalla ovat edelleen samat syyt kuin aiemmin on uutisoitu eli kananmunien kasvanut kysyntä, vienti ulkomaille ja kaupan maksama hinta.
- Anonyymi00002
Tuottajille maksetaan liian vähän. Ero on nyt noin euron/kilo
- Anonyymi00004
Lidl on maksanut jo korotuksia.
K- ja S- ryhmässä istuskellaan leivospöydissä miettimässä tilannetta.
- Anonyymi00003
Vai tyhjinä? Täälläpäin on hyllyt täynnä munia.
- Anonyymi00009
Ihan sama mikä se tilanne Kälviällä on.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ihan sama mikä se tilanne Kälviällä on.
Eipä ollu kälviä.
- Anonyymi00005
Tilanteen muutos edellyttää, että kauppa on valmis maksamaan munista markkinahinnan.
- Anonyymi00006
Ulkomailla munista saatava hinta on edelleen merkittävästi korkeampi kuin mitä suomalainen vähittäiskauppa on valmis maksamaan. Tuottajat saa sievoisen potin.
- Anonyymi00007
No eiköhän se ole paremminkin, että ulkomaisella hinnalla saa kulut peittoon, mutä kotimaisella ei saa. Että ei se välttämättä rikastumista ole, jos nyt köyhtyminen hetkeksi loppuukin.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
No eiköhän se ole paremminkin, että ulkomaisella hinnalla saa kulut peittoon, mutä kotimaisella ei saa. Että ei se välttämättä rikastumista ole, jos nyt köyhtyminen hetkeksi loppuukin.
Kyllä. Rahaa tulee enemmän.
- Anonyymi00012
No siinä tapauksessahan munat pitää myydä sinne. Mikä tässä nyt niin täällä öyhöttämisen arvoista on?
Muu yritysmaailmaan toimii juuri niin eli myy tuotteensa sinne mistä saa parhaan tuoton.
- Anonyymi00011
Edelleenkään en ole löytänyt kauppaa, josta ei löytyisi kananmunia.
- Anonyymi00013
Jep! Sama tilanne. Eilen viimeksi ostin kananmunia, ja tarjolla oli ainakin 10 erilaista vaihtoehtoa. En ymmärrä, mikä aloittajan varsinainen asia on. Hän lienee tyytyväinen mainitsemaansa tilaan, eli siihen, että tuottajat saavat kananmunistaan enemmän rahaa myymällä ne ulkomaille.
Me muut olemme tyytyväisiä, koska kaupoissa on tarjolla kananmunia joka lähtöön! - Anonyymi00014
Kälviällä ei ole montaa kauppaa. Laajenna piiriä...
- Anonyymi00016
Eilen kävin mökkipaikkakuntani pienessä lähikaupassa, jossa mökillä ollessamme säännöllisesti käymme. Ihmettelin kun munia ei tosiaan ollut siinä hyllyssä mistä ne aina olen ottanut. Kysyin myyjältä ja selvisi, että munat oli siirretty toiseen paikkaan ja siellähän niitä oli hyllyt pullollaan…
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Eilen kävin mökkipaikkakuntani pienessä lähikaupassa, jossa mökillä ollessamme säännöllisesti käymme. Ihmettelin kun munia ei tosiaan ollut siinä hyllyssä mistä ne aina olen ottanut. Kysyin myyjältä ja selvisi, että munat oli siirretty toiseen paikkaan ja siellähän niitä oli hyllyt pullollaan…
Minä kävin suuressa kaupassa hesassa ja ei ollut kuin muutama pakkaus munia. Surkea tilanne.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Minä kävin suuressa kaupassa hesassa ja ei ollut kuin muutama pakkaus munia. Surkea tilanne.
"Minä kävin suuressa kaupassa hesassa ja ei ollut kuin muutama pakkaus munia. "
Jos et mainitse kaupan nimeä ja sijaintia, vaikutelmaksi jää, että olet käynyt kaupassa vain unissasi. - Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Minä kävin suuressa kaupassa hesassa ja ei ollut kuin muutama pakkaus munia. Surkea tilanne.
Oli vain tiu munii.
- Anonyymi00026
Anonyymi00020 kirjoitti:
Oli vain tiu munii.
Mikä on tiu?
Pitikö tekstin olla: Oli vain tipu munii. - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Mikä on tiu?
Pitikö tekstin olla: Oli vain tipu munii."Mikä on tiu?"
Tuntemattomien sanojen merkityksen voi tarkastaa monesta paikasta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kappalemitta
- Anonyymi00015
Kalle Kustaa Korkki
muniansa sorkki.
Munat meni rikki,
Kalle Kustaa itki.
Pissi pinon rakkoon,
Kalle juoksi pakkoon.
Pino sytty palamaan,
Kalle juoksi kanalaan.
Kanat rupes kotkottammaa,
Kallen munat lotkottammaa. - Anonyymi00021
Munahyllyt on pienentyneet reilusti kun kauppa ei maksa tuottajille riittävästi. Oma vika.
- Anonyymi00022
Monessa ruokakaupassa Helsingissä on viime viikkoina näkynyt tyhjiä kananmunahyllyjä. Munat olivat vähissä viikonloppuna ainakin Hakaniemen S-marketista, Punavuoren K-kaupasta sekä parista Alepan liikkeestä Helsingissä. Ruskeasuon Alepaa munapula on vaivannut jo pidempään.
- Anonyymi00023
Surkea tilanne.
- Anonyymi00024
Ei oo meidän kaupasta loppuneet. Välillä oli hyllyt tyhjiä pari viikkoa muttei enää.
- Anonyymi00025
Nii siellä pihtiputaan abcllä.
- Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Nii siellä pihtiputaan abcllä.
Kannattaisi laajentaa piiriä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501489
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15583ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402