Ideoista puheen ollen

Anonyymi-ap

Tännekin pitäis järjestää jokakeväinen metallinkeräyspiste.

Mimmonen:

Alue, johon ihmiset saisi ilmaiseksi tuoda metalliromuja.

Hyödyt:

Ihmiset pääsis romuista eroon ja järjestäjä (4H, Pyry, Martat, Kyläyhdistys...) saisi vähän rahaa, koska ne voisi sitten myydä ne metallit.

Tällainen on monilla paikkakunnilla. Luulenpa, että täältä se puuttuu vain, koska kukaan ei ole keksinyt sitä.

9

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

On ollut joskus Ristijärvelläkin. Ja tokihan noista rahaa saa.

• Anonyymi00002

Onhan sellainen. Ekokympin lajitteluasema vitostieltä liittymä kunnan varikon suuntaan. Auki ti ja pe, kesällä myös joka toinen la. Käy tutustumassa mitä kaikkea sinne voi viedä. Yksityiset ihmiset saa viedä ilmaiseksi, jotkut suuret erät sekajätettä ja jotain muuta maksaa. Itse olen vienyt maksulliset pienemmissä erissä. Viimeksi kun tehtiin vesivahinko remontti, niin kolme peräkärryllistä vein. Eristevilloista olisi pitänyt maksaa, mutta vein ne kolmessa säkissä eri kerroilla. Auton romut olen kyllä haetuttanut romuttamolla. Esson, siis 5-stopin pihassa on myös pienille metalleille keräys. Sinne on mennyt säilykepurkit yms. Joku vesijohdon putkiin on sinne sopinut.

• Anonyymi00003

No, jos lajitteluasemille saa viedä metallit ilmaiseksi, niin mikä järki noita on missään järjestää?

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

No, jos lajitteluasemille saa viedä metallit ilmaiseksi, niin mikä järki noita on missään järjestää?

Isompaa romua kuten autot, kodinkoneet yms.

• Anonyymi00005

Kyllä kodinkoneetkin voi viedä ilmaiseksi ja muutkin sähkölaitteet. Autot hakee romuttamot ilmaiseksi ja saa romutustodistuksen. Aiemmin jopa maksoivat vähän, nykyään en tiedä, tuskinpa.

• Anonyymi00006

Ainakin Sotkamon ja Kuhmon perukoilla on joskus ollut tälläisiä kampanjoita. Ne on järjestänyt halvemman metallin toivossa yksityiset romuliikkeet. Jos samat kuparit, katalysaattorit yms vietäisiin suoraan romuliikkeeseen, yritys joutuisi maksamaan siitä arvometallista.

• Anonyymi00007

Kyllä noita ollut useamman kerran Uvallakin. Rahat menneet kyläyhdistykselle.

• Anonyymi00008

Hyvä jos meni!!!

• Anonyymi00009

Höpöhöpöhommia. Tavalliseen tyyliin mehtään vaan romut. Mielellään vielä naapurikunnan puolelle, niin voidaan täällä niille sitten naureskella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      34
      3976
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1899
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1364
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1296
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1185
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1031
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      941
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      333
      914
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      901
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      892
    Aihe