Muistiliitto tuomitsee hygieniahaalareiden käytön

Anonyymi-ap

Haalarin käyttöä on kritisoitu, koska se on pakkokeino, joka rajoittaa käyttäjänsä liikkumista ja siten mahdollisesti loukkaa hänen oikeuksiaan.

Hygieniahaalareita myyvän Image wearin suurasiakasmyynnistä vastaava Mari Kuukkula kertoo, että heillä hygieniahaalareita myydään vuosittain useampi tuhat.

- Pääosin meidän tuotteemme menevät hoivakoteihin ja vanhusten hoitopaikkoihin, hän kertoo.

Muistisairaiden oikeuksia edustava Muistiliitto tuomitsee haalareiden käytön hoitomuotona.

29

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Hygieniahaalareita on hirveän paljon käytössä, kun niitä tuhansia myydään
      vuosittain. Voi ihmisparkoja.

    • Anonyymi00002

      Ihmiselämään kuuluu monenlaisia vaiheita ja jokaisella elämänkaarella on omat ainutlaatuiset puolensa, kokemuksensa ja merkityksensä, mutta miten
      voi perustella elämän merkityksen, jossa on täysin toisten armoilla ?

    • Anonyymi00003

      Minä en ole koskaan kuullutkaan hygieniahaalarista.

      • Anonyymi00005

        Tiedätkö millainen se on ? Se on kokovartalopuku, jota et itse saa auki.
        Sen suljetaan ja avataan selkäpuolelta. Mahtaako siinä kädetkään olla vapaana ?

        Täällä on ainakin yksi joka tietää. Suositteli sellaista joululahjaksi jonkun
        edesmenneelle sukulaiselle, eikö ole kaameita ihmisiä olemassa ?


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Tiedätkö millainen se on ? Se on kokovartalopuku, jota et itse saa auki.
        Sen suljetaan ja avataan selkäpuolelta. Mahtaako siinä kädetkään olla vapaana ?

        Täällä on ainakin yksi joka tietää. Suositteli sellaista joululahjaksi jonkun
        edesmenneelle sukulaiselle, eikö ole kaameita ihmisiä olemassa ?

        On olemassa ihmisiä jotka todella tarvitsevat hygieniahaalarin ,
        Moni joka on pahasti muistisairas voi alkaa sotkemaan ulsteensa kanssa , ja sotkea muita paikkoja kuten seiniä, vaatteita komerossa käsillä jotka ovat täynnä ulostetta.
        Niin että, jos omaisia jotenkin vaivaa asia niin voivat istua muistisairaan kanssa päivät pitkät katselemassa että saa sairaan vessaan
        Haalari on valmistettu tarpeesta , ei siinä pitäisi olla mitään ihmettelemistä .
        Monelle laitetaan yöksi siksi että suojellaan potilasta , ei siksi että halveerattaisiin
        Kädet ovat vapaana niin ettei tarvitse tehdä asiasta. Mitään sellaista mikä pitäisi kieltää
        Jonkun ihmisen vuoksi joka ei tiedä yhtään mitään tästä asiasta.


    • Anonyymi00004

      Jos köhä haluaa toisten laskuun palvelua hänen on luovuttava oikeuksistaan ja ininöistään tai hoitoa ei saa

      Muuten hukka perii varat joita ei käyttänyt omahoitoon

      • Anonyymi00008

        Kerroppa mikä on KÖHÄ


    • Anonyymi00006

      Miten tuollaisessa hygieniahaalarissa voi vessassa käydä, jos sitä ei saa riisuttua sen verran, että pissalle ehtii?

      • Ei mitenkään.

        Vaikka osaisit käydä itse wc:ssä mutta tarvitset apua esimerkiksi vaippahousujen kanssa sinulle voidaan laittaa yöksi hyghaalari ja sanoa että pissi vaippaan. Perusteluna hyg.haalarin käytölle voi olla että hoitopaikassa (akuutissakin) on yöllä vain yksi hoitaja ja tämäkin voi olla auttamassa toisella osastolla toista hoitajaa joten ei ehdi auttamaan wc-reissulla.


      • Anonyymi00009
        Siili25 kirjoitti:

        Ei mitenkään.

        Vaikka osaisit käydä itse wc:ssä mutta tarvitset apua esimerkiksi vaippahousujen kanssa sinulle voidaan laittaa yöksi hyghaalari ja sanoa että pissi vaippaan. Perusteluna hyg.haalarin käytölle voi olla että hoitopaikassa (akuutissakin) on yöllä vain yksi hoitaja ja tämäkin voi olla auttamassa toisella osastolla toista hoitajaa joten ei ehdi auttamaan wc-reissulla.

        Jos joku teistä on sattumalta hoitanut pikkuvauvaa, niin siinä sen haalarin näkee
        Ei ilmeisesti tarvitse selittää, miksi se puetaan vauvalle.

        Dementoinut henkilö on kuin pieni vauva.
        Ei enää ymmärrä hygieenista mitään.

        Muistiliiton jäsenet voisivat kerran mennä dementikon huoneeseen katsomaan sitä siivoa.
        Ulostetta on joka paikassa.


      • Anonyymi00010

        Se on "pakkopaita".


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Se on "pakkopaita".

        Se ei ole missääntapauksessa pakkopaita. Kädet ovat vapaat


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Se ei ole missääntapauksessa pakkopaita. Kädet ovat vapaat

        Eikö kädet ole sidottu selän taakse ?


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Eikö kädet ole sidottu selän taakse ?

        Ei todellakaan ole. Haalarin takana on vetoketju. Sitä ei saa auki kun kädet eivät ylety sitä avaamaan.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Jos joku teistä on sattumalta hoitanut pikkuvauvaa, niin siinä sen haalarin näkee
        Ei ilmeisesti tarvitse selittää, miksi se puetaan vauvalle.

        Dementoinut henkilö on kuin pieni vauva.
        Ei enää ymmärrä hygieenista mitään.

        Muistiliiton jäsenet voisivat kerran mennä dementikon huoneeseen katsomaan sitä siivoa.
        Ulostetta on joka paikassa.

        Tämä on niin totta! Jos sinä dementoidut sillä tavalla että syöt omaa kakkasi ja juot pissaasi, kun kukaan ei ole vieressä sinua hoitamassa, niin HALUATKO TODELLA OLLA ILMAN HYGIENIAHAALARIA.
        Totuushan on se ,että olit sinä kotona tai ns hoivakodissa dementoituneena, ei mille riitä hoitajia viereen valvomaan ,mitä tehdään.
        Kotikäyntejäkin on max 4-5 vuorokaudessa jos sinulla on paljon rahaa. Ne käynnit on 10-20min.
        Olet suurimman osan vuorokaudesta siellä pissoinesi ja kakkoinesi. Se on monilla jokapäiväistä.
        Googlaa hygieniahaalari kuvahaulla, niin näet millainen se on.


    • Anonyymi00011

      Olisi kauhean ahdistava. joutua pakkopaitaan.

      • Anonyymi00013

        Olisi kauhean ahdistavaa joutua harhaisen ja mielipuolen kuristettavaksi.
        Lepositeet ovat siihen tarkoitukseen.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Olisi kauhean ahdistavaa joutua harhaisen ja mielipuolen kuristettavaksi.
        Lepositeet ovat siihen tarkoitukseen.

        Onko sellaisia uhkia ? Yleensä vanhukset tainnutetaan lääkkeillä
        toimintakyvyttömiksi, että hoitajatkin saavat rauhassa istua lasikopeissaan kahvilla.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Olisi kauhean ahdistavaa joutua harhaisen ja mielipuolen kuristettavaksi.
        Lepositeet ovat siihen tarkoitukseen.

        Lepositeisiin ei saa ihmistä laittaa ilman lääkärin lupaa.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Onko sellaisia uhkia ? Yleensä vanhukset tainnutetaan lääkkeillä
        toimintakyvyttömiksi, että hoitajatkin saavat rauhassa istua lasikopeissaan kahvilla.

        Missä palvelukodissa on lasikoppi tänäpäivänä?


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Lepositeisiin ei saa ihmistä laittaa ilman lääkärin lupaa.

        Hygieniahaalarin käyttöön tarvitaan myös lääkärin lupa


      • Anonyymi00020

        Käyttäydy!


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Onko sellaisia uhkia ? Yleensä vanhukset tainnutetaan lääkkeillä
        toimintakyvyttömiksi, että hoitajatkin saavat rauhassa istua lasikopeissaan kahvilla.

        Kerro heti se paikka mistä saa tainnutuslääkleitä.?
        Laitan itseni välittömästi jonoon siihen paikkaan


      • Anonyymi00023

        Se ei ole pakkopaita.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Onko sellaisia uhkia ? Yleensä vanhukset tainnutetaan lääkkeillä
        toimintakyvyttömiksi, että hoitajatkin saavat rauhassa istua lasikopeissaan kahvilla.

        Onko sinun lapsesi tuollainen lasikopissa istuva hoitaja?


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Onko sellaisia uhkia ? Yleensä vanhukset tainnutetaan lääkkeillä
        toimintakyvyttömiksi, että hoitajatkin saavat rauhassa istua lasikopeissaan kahvilla.

        Taas joku, joka peukuttaa pashkajuttujaan itse.


      • Anonyymi00027

        Sinua(kaan) ei sitten yhtään ahdista se, että voit jopa syödä omaa lopputuotostasi jossain tilassa.


    • Anonyymi00025

      Sen vaatekappaleen tuomitsee jokainen, joka ei ymmärrä, miksi sitä käytetään. Vai kuinka moni teistä tahtoo sotata ympäriinsä ulosteillaan ja jopa syödä sitä.

    • Anonyymi00028

      Tuki ehdottomasti haalareille samoin sylkyhupulle, jota poliisi joutuu välillä käyttämään sylkeviin pidätettyihin, kiskaisemalla sylkevälle säkin päähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      236
      3151
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

      Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      20
      2900
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

      Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      25
      2157
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      26
      2068
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      64
      1947
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

      Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      76
      1712
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

      palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      29
      1578
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

      Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      119
      1449
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

      "Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      41
      1377
    10. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

      Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      42
      1253
    Aihe