Minäpä kysäsen

Anonyymi-ap

- Oletko jonottanut ilmaisia ämpäreitä?
- Oletko laulanut karaokea?
- Oletko liftannut?
- Oletko käynyt verenluovutuksessa?
- Oletko kirjoittanut provoja keskustelupalstoilla?
- Oletko laihduttanut?
- Oletko antanut anteeksi sinua loukanneelle?

Omat vastaukseni:

En
En
Olen
Olen
Olen
Olen
Olen

18

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Muuten sama rivi paitsi kaksi viimeistä.
      Äitini oli niin pahansuopa ja puolueellinen etten voi antaa edes vainajalle anteeksi.
      Hieman ennen hänen kuolemaansa sairaalasta soitettiin minulle ilmoittaen jäähyväisaikaa olisi ehkä pari tuntia. Ajomatka oli noin 15 minuuttia mutta varmisten, etten taatusti ole ajoissa. Olisi ollut tekopyhää sanoa jotain tilanteeseen sopivaa.
      Edesmennyt vanhempi veljeni oli röyhkeä, valehteleva varas. Asuimme samalla paikkakunnalla mutta tiedon hänen kuolemastaan sain kahden välikäden kautta.

      • Anonyymi00004

        Huhhuh, ei voi sanoa.


    • Anonyymi00002

      Minäpä en viitti vastata tämän kummempaa.

    • Anonyymi00003

      - Oletko jonottanut ilmaisia ämpäreitä?
      En todellakaan :D
      - Oletko laulanut karaokea?
      Kyllä, vuosikymmeniä sitten todella paljon, viime vuosina en lainkaan
      - Oletko liftannut?
      Nuorena tyttönä oli pääasiallinen matkustustapa
      - Oletko käynyt verenluovutuksessa?
      Olen
      - Oletko kirjoittanut provoja keskustelupalstoilla?
      En, tosin joku on saattanut ne sillä tavalla ottaa
      - Oletko laihduttanut?
      Nuorena hoikkana kyllä, nyt vanhempana lievästi ylipainoisena en
      - Oletko antanut anteeksi sinua loukanneelle?
      En sellaiselle, jonka loukkaus on ollut ilkeä ja tieten tahtoen on halunnut loukata. Onneksi näitä ei ole kuin tasan yksi

    • Anonyymi00005

      Oletko jonottanut ilmaisia ämpäreitä? Ei ole sattunut kohdalle.
      - Oletko laulanut karaokea? Kyllä
      - Oletko liftannut? Kyllä
      - Oletko käynyt verenluovutuksessa? Kyllä
      - Oletko kirjoittanut provoja keskustelupalstoilla? En koskaan enka kirjoita vastakaan.
      - Oletko laihduttanut? Hyvin lyhyen aikaa 70-luvulla
      - Oletko antanut anteeksi sinua loukanneelle? Kyllä, on vapauttavaa kun kykenee antamaan anteeksi.

      • Anonyymi00006

        Kerrotko mikä siinä on vapauttavaa, jos vaikka annat anteeksi ihmiselle, joka ei anteeksipyydä ja joka on sinua loukannut tahallisesti?


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Kerrotko mikä siinä on vapauttavaa, jos vaikka annat anteeksi ihmiselle, joka ei anteeksipyydä ja joka on sinua loukannut tahallisesti?

        Kokeile. Anteeksihan ei anneta minkään muun takia kuin itsen. Anteeksi antaminen helpottaa sinua, vihaasi, painettasi, ärtymystäsi, ymmärtämättömyyttäsi ... Vapaudut niistä kaikista.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Kokeile. Anteeksihan ei anneta minkään muun takia kuin itsen. Anteeksi antaminen helpottaa sinua, vihaasi, painettasi, ärtymystäsi, ymmärtämättömyyttäsi ... Vapaudut niistä kaikista.

        Hän joka vastasi, en ollut minä 2026-05-19 17:16:20, mutta noin se jotenkin menee. Ei ne ikävät, jopa vihamieliset tunteet heti laannu mutta ajan kanssa.
        Anteeksiannossa on kaksi ulottuvuutta, todellinen anteeksianto ja välinpitämättömyys. Jonkun pahantekijän pystyy asettamaan omassa mielessään niin mitättömäksi ettei jaksa edes vihata. Yleensä hän on sitä myös muiden mielessä, eli joku yleisilkeä kusipää.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Kokeile. Anteeksihan ei anneta minkään muun takia kuin itsen. Anteeksi antaminen helpottaa sinua, vihaasi, painettasi, ärtymystäsi, ymmärtämättömyyttäsi ... Vapaudut niistä kaikista.

        Niimpä - tosin en usko, että anteeksiantaminen helpottaisi esim. ärtymystä yhtään. Se, että se "helpottaisi ymmärtämättömyyttä" on taas ihan puppua ja tulee suoraan omasta ajatusmaailmastasi eli kuvittelet, että ihminen joka ei anna tai ei halua antaa anteeksi jotain anteeksiantamatonta, olisi ymmärtämätön. Ei ole.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Niimpä - tosin en usko, että anteeksiantaminen helpottaisi esim. ärtymystä yhtään. Se, että se "helpottaisi ymmärtämättömyyttä" on taas ihan puppua ja tulee suoraan omasta ajatusmaailmastasi eli kuvittelet, että ihminen joka ei anna tai ei halua antaa anteeksi jotain anteeksiantamatonta, olisi ymmärtämätön. Ei ole.

        Minäkin tulen tätä soppaa hämmentämään.

        Ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa, että jos jään katkerana miettimään ikävää kokemustani - tuo katkeruus kasvaa ja tavallaan myrkyttää koko elämän. Alan muistaa yhtä jos toista märehdittävää - ihan loputon katkeruuden kaivo. Olen toisissa ihmisissä havainnut sellaista, että kun joku oikein märehtii tällaisia toisten taholta tulleita inhottavuuksia - niin sen ihmisen ilmeeseen ja äänensävyynkin se katkeruus jo tulee mukaan. En väitä, että näin kaikkien kohdalla tapahtuu. Ehkä joku osaa sen anteeksiantamattomuutensa salata niin hyvin, että jopa se loukannut ihminen kuvittelee että kaikki on ihan hyvin.

        Eräs työtoveri aikoinaan loukkaantui minulle jostakin. Yritin kysellä, että mistä hän on loukkaantunut, mutta hän ei suostunut sanomaan. No enhän minä sitten enempiä udellut. Mitään kovin suurta en ollut voinut tehdä. Kyse täytyi olla vain jostakin mitä olin sanonut tarkoittamattani. Mutta hän sai pitää sen salaisuutenaan. Siitä on jo kauan aikaa.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Niimpä - tosin en usko, että anteeksiantaminen helpottaisi esim. ärtymystä yhtään. Se, että se "helpottaisi ymmärtämättömyyttä" on taas ihan puppua ja tulee suoraan omasta ajatusmaailmastasi eli kuvittelet, että ihminen joka ei anna tai ei halua antaa anteeksi jotain anteeksiantamatonta, olisi ymmärtämätön. Ei ole.

        N i i n p ä . Sun tarttis ymmärtää edes hieman paremmin, ennen kuin ohjaat. Hah.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        N i i n p ä . Sun tarttis ymmärtää edes hieman paremmin, ennen kuin ohjaat. Hah.

        Äläpäs sä tummu hahattele kaikille, tai saat tyhjännaurajan maineen...


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Äläpäs sä tummu hahattele kaikille, tai saat tyhjännaurajan maineen...

        Mikä on "tummu" ? Tyhjän nauraja ei haittaa yhtään, on paree nauraa edes sen verran kuin ei ollenkaan.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Mikä on "tummu" ? Tyhjän nauraja ei haittaa yhtään, on paree nauraa edes sen verran kuin ei ollenkaan.

        Tummu on murretta, tarkoittaa mummoa.....!


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Tummu on murretta, tarkoittaa mummoa.....!

        Sellainen en ole.


    • Anonyymi00008

      - En ole. Ämpäreitä saa jonottamattakin, jos on tarvis.
      - Olen laulanut karaokea paljon joskus muinoin.
      - Olen liftannutkin joskus teininä.
      - Verta luovutin kerran. Toista en voinut, kun nukuin monta viikkoa enemmän kuin laki sallii.
      - En puhu potaskaa enkä kirjoita kakkaisia kertomuksia.
      - Olen laihduttanut raskauksien jälkeen. Puolivälin paalun kohdalla muutin elämäntapoja, sen jälkeen ei ole tarvinnut enää dieettejä.
      - Kyllä. Mutta vain itse tiedän sen.

    • Anonyymi00010

      - Oletko jonottanut ilmaisia ämpäreitä? En
      - Oletko laulanut karaokea? En
      - Oletko liftannut? Kyllä
      - Oletko käynyt verenluovutuksessa? En
      - Oletko kirjoittanut provoja keskustelupalstoilla? En
      - Oletko laihduttanut? En
      - Oletko antanut anteeksi sinua loukanneelle? Poistanut tuttavapiiristä

    • Anonyymi00018

      Ei kysyvä tieltä eksy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      236
      3161
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

      Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      27
      2920
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

      Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      25
      2157
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      26
      2078
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      64
      1947
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

      Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      81
      1732
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

      palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      30
      1587
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

      Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      120
      1463
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

      "Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      41
      1387
    10. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

      Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      42
      1253
    Aihe