- Oletko jonottanut ilmaisia ämpäreitä?
- Oletko laulanut karaokea?
- Oletko liftannut?
- Oletko käynyt verenluovutuksessa?
- Oletko kirjoittanut provoja keskustelupalstoilla?
- Oletko laihduttanut?
- Oletko antanut anteeksi sinua loukanneelle?
Omat vastaukseni:
En
En
Olen
Olen
Olen
Olen
Olen
Minäpä kysäsen
18
217
Vastaukset
- Anonyymi00001
Muuten sama rivi paitsi kaksi viimeistä.
Äitini oli niin pahansuopa ja puolueellinen etten voi antaa edes vainajalle anteeksi.
Hieman ennen hänen kuolemaansa sairaalasta soitettiin minulle ilmoittaen jäähyväisaikaa olisi ehkä pari tuntia. Ajomatka oli noin 15 minuuttia mutta varmisten, etten taatusti ole ajoissa. Olisi ollut tekopyhää sanoa jotain tilanteeseen sopivaa.
Edesmennyt vanhempi veljeni oli röyhkeä, valehteleva varas. Asuimme samalla paikkakunnalla mutta tiedon hänen kuolemastaan sain kahden välikäden kautta.- Anonyymi00004
Huhhuh, ei voi sanoa.
- Anonyymi00002
Minäpä en viitti vastata tämän kummempaa.
- Anonyymi00003
- Oletko jonottanut ilmaisia ämpäreitä?
En todellakaan :D
- Oletko laulanut karaokea?
Kyllä, vuosikymmeniä sitten todella paljon, viime vuosina en lainkaan
- Oletko liftannut?
Nuorena tyttönä oli pääasiallinen matkustustapa
- Oletko käynyt verenluovutuksessa?
Olen
- Oletko kirjoittanut provoja keskustelupalstoilla?
En, tosin joku on saattanut ne sillä tavalla ottaa
- Oletko laihduttanut?
Nuorena hoikkana kyllä, nyt vanhempana lievästi ylipainoisena en
- Oletko antanut anteeksi sinua loukanneelle?
En sellaiselle, jonka loukkaus on ollut ilkeä ja tieten tahtoen on halunnut loukata. Onneksi näitä ei ole kuin tasan yksi - Anonyymi00005
Oletko jonottanut ilmaisia ämpäreitä? Ei ole sattunut kohdalle.
- Oletko laulanut karaokea? Kyllä
- Oletko liftannut? Kyllä
- Oletko käynyt verenluovutuksessa? Kyllä
- Oletko kirjoittanut provoja keskustelupalstoilla? En koskaan enka kirjoita vastakaan.
- Oletko laihduttanut? Hyvin lyhyen aikaa 70-luvulla
- Oletko antanut anteeksi sinua loukanneelle? Kyllä, on vapauttavaa kun kykenee antamaan anteeksi.- Anonyymi00006
Kerrotko mikä siinä on vapauttavaa, jos vaikka annat anteeksi ihmiselle, joka ei anteeksipyydä ja joka on sinua loukannut tahallisesti?
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kerrotko mikä siinä on vapauttavaa, jos vaikka annat anteeksi ihmiselle, joka ei anteeksipyydä ja joka on sinua loukannut tahallisesti?
Kokeile. Anteeksihan ei anneta minkään muun takia kuin itsen. Anteeksi antaminen helpottaa sinua, vihaasi, painettasi, ärtymystäsi, ymmärtämättömyyttäsi ... Vapaudut niistä kaikista.
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kokeile. Anteeksihan ei anneta minkään muun takia kuin itsen. Anteeksi antaminen helpottaa sinua, vihaasi, painettasi, ärtymystäsi, ymmärtämättömyyttäsi ... Vapaudut niistä kaikista.
Hän joka vastasi, en ollut minä 2026-05-19 17:16:20, mutta noin se jotenkin menee. Ei ne ikävät, jopa vihamieliset tunteet heti laannu mutta ajan kanssa.
Anteeksiannossa on kaksi ulottuvuutta, todellinen anteeksianto ja välinpitämättömyys. Jonkun pahantekijän pystyy asettamaan omassa mielessään niin mitättömäksi ettei jaksa edes vihata. Yleensä hän on sitä myös muiden mielessä, eli joku yleisilkeä kusipää. - Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kokeile. Anteeksihan ei anneta minkään muun takia kuin itsen. Anteeksi antaminen helpottaa sinua, vihaasi, painettasi, ärtymystäsi, ymmärtämättömyyttäsi ... Vapaudut niistä kaikista.
Niimpä - tosin en usko, että anteeksiantaminen helpottaisi esim. ärtymystä yhtään. Se, että se "helpottaisi ymmärtämättömyyttä" on taas ihan puppua ja tulee suoraan omasta ajatusmaailmastasi eli kuvittelet, että ihminen joka ei anna tai ei halua antaa anteeksi jotain anteeksiantamatonta, olisi ymmärtämätön. Ei ole.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Niimpä - tosin en usko, että anteeksiantaminen helpottaisi esim. ärtymystä yhtään. Se, että se "helpottaisi ymmärtämättömyyttä" on taas ihan puppua ja tulee suoraan omasta ajatusmaailmastasi eli kuvittelet, että ihminen joka ei anna tai ei halua antaa anteeksi jotain anteeksiantamatonta, olisi ymmärtämätön. Ei ole.
Minäkin tulen tätä soppaa hämmentämään.
Ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa, että jos jään katkerana miettimään ikävää kokemustani - tuo katkeruus kasvaa ja tavallaan myrkyttää koko elämän. Alan muistaa yhtä jos toista märehdittävää - ihan loputon katkeruuden kaivo. Olen toisissa ihmisissä havainnut sellaista, että kun joku oikein märehtii tällaisia toisten taholta tulleita inhottavuuksia - niin sen ihmisen ilmeeseen ja äänensävyynkin se katkeruus jo tulee mukaan. En väitä, että näin kaikkien kohdalla tapahtuu. Ehkä joku osaa sen anteeksiantamattomuutensa salata niin hyvin, että jopa se loukannut ihminen kuvittelee että kaikki on ihan hyvin.
Eräs työtoveri aikoinaan loukkaantui minulle jostakin. Yritin kysellä, että mistä hän on loukkaantunut, mutta hän ei suostunut sanomaan. No enhän minä sitten enempiä udellut. Mitään kovin suurta en ollut voinut tehdä. Kyse täytyi olla vain jostakin mitä olin sanonut tarkoittamattani. Mutta hän sai pitää sen salaisuutenaan. Siitä on jo kauan aikaa. - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Niimpä - tosin en usko, että anteeksiantaminen helpottaisi esim. ärtymystä yhtään. Se, että se "helpottaisi ymmärtämättömyyttä" on taas ihan puppua ja tulee suoraan omasta ajatusmaailmastasi eli kuvittelet, että ihminen joka ei anna tai ei halua antaa anteeksi jotain anteeksiantamatonta, olisi ymmärtämätön. Ei ole.
N i i n p ä . Sun tarttis ymmärtää edes hieman paremmin, ennen kuin ohjaat. Hah.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
N i i n p ä . Sun tarttis ymmärtää edes hieman paremmin, ennen kuin ohjaat. Hah.
Äläpäs sä tummu hahattele kaikille, tai saat tyhjännaurajan maineen...
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Äläpäs sä tummu hahattele kaikille, tai saat tyhjännaurajan maineen...
Mikä on "tummu" ? Tyhjän nauraja ei haittaa yhtään, on paree nauraa edes sen verran kuin ei ollenkaan.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mikä on "tummu" ? Tyhjän nauraja ei haittaa yhtään, on paree nauraa edes sen verran kuin ei ollenkaan.
Tummu on murretta, tarkoittaa mummoa.....!
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tummu on murretta, tarkoittaa mummoa.....!
Sellainen en ole.
- Anonyymi00008
- En ole. Ämpäreitä saa jonottamattakin, jos on tarvis.
- Olen laulanut karaokea paljon joskus muinoin.
- Olen liftannutkin joskus teininä.
- Verta luovutin kerran. Toista en voinut, kun nukuin monta viikkoa enemmän kuin laki sallii.
- En puhu potaskaa enkä kirjoita kakkaisia kertomuksia.
- Olen laihduttanut raskauksien jälkeen. Puolivälin paalun kohdalla muutin elämäntapoja, sen jälkeen ei ole tarvinnut enää dieettejä.
- Kyllä. Mutta vain itse tiedän sen. - Anonyymi00010
- Oletko jonottanut ilmaisia ämpäreitä? En
- Oletko laulanut karaokea? En
- Oletko liftannut? Kyllä
- Oletko käynyt verenluovutuksessa? En
- Oletko kirjoittanut provoja keskustelupalstoilla? En
- Oletko laihduttanut? En
- Oletko antanut anteeksi sinua loukanneelle? Poistanut tuttavapiiristä - Anonyymi00018
Ei kysyvä tieltä eksy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2363161
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?272920Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n252157Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari262078Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa641947Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo811732Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh301587Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1201463Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr411387Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http421253