Mikä järki on Oriontornien purkamisessa?

Anonyymi-ap

Kaksi ensimmäistä Oriontornia on menossa vielä tänä vuonna purkuun. Ja ne kaksi muuta tornia myytiin sijoittajalle. Voisi olettaa että nuo kaikki neljä " Orkkaria" on suunnilleen samassa kunnossa, yhtä hyvässä tai yhtä huonossa kunnossa.
Ne matalat talot Rantatiellä on yksityisomisteisia ja samaan aikaan rakennettuja. Niihin on tehty likimain samat remontit kun oriontorneihinkin ja ne eivät todellakaan ole purkukunnossa.
Purkaminen maksaa noin 500 000 euroa. Olisiko nyt sittenkin järkevintä pitää kyseiset rakennukset itsellä ja asuttuna. Asumiskelpoisiahan ne ovat, kuten ne kaksi muutakin tornia.
Myös Myllypolku 10 talo on joko menossa myyntiin tai purkuun. Asukkaat on saaneet aikaa lähteä siitä elokuun loppuun mennessä. Siinäkään talossa tuskin on kovin ison rempan tarvetta.

Käsittämätöntä yhteisen omaisuuden haaskausta on meneillään orimattilassa nyt. Järvinunnankoulukin kiire myydä .. Jymylinna myytiin, Markkinatornit myytiin pikkurahasta ....

15

436

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Järvikunnan koulusta ei ole tullut yhtäkään tarjousta. Lähtöhinta on 60 000 euroa.
      Kaksimiljoonaa euroahan tuohon on mennyt, että takkiin on tulossa ja kunnolla. Käsittämätöntä toimintaa ollut jo jonkin aikaa. Kyllä nyt tarvittaisiin ryhtiä.

• Anonyymi00003

Ei muuta kun isolla purkuvarustellulla kaivinkoneella matalaksi. Sen tietää mitä väkeä noissa vuokrataloissa asuu - ei niissä menestyjiä ole. Ja kun sellainen sakki laitetaan samaan taloon asumaan niin siellä sosiaaliset ongelmat vain lisääntyy. Näkeehän tuon jo talojen pihoilla päivystävistä henkilöistä että mitä ovat miehiään ja naisiaan.
      Omistustaloissa ei nyhjötetä talojen edustoilla, niistä tulee lähtö. Omistustalot pitää kiinni maineestaan ja siten säilyttävät asuntojen arvon.
      Pitäisi saada aikaan jokin sellainen käytäntö että talon asukkaista vähintään 60-70% olisi palkkatyössä käyviä normaaleja ihmisiä. Nyt tilanne on se että vuokratalojen asukkaista vain hyvin harva tulee omillaan toimeen.

• Anonyymi00009

Oisko Orimattilan sittenkin hoidettavat ne OMAT ongelmansa? Muissa kunnissako pitäisi tuo kaikki tehdä ja silti jostain järjettömästä syystä asua jossain Olan vuokrataloissa? jotka sanotaan olevan purkukuntoisia?

Minä olin Lahdessa hoidettavana, vaikka koko velka kuuluu Orimattilassa. Orimattila ei suostu hoitaa täällä mitään, niin ei pitä olettaakaan sitten mitään.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Oisko Orimattilan sittenkin hoidettavat ne OMAT ongelmansa? Muissa kunnissako pitäisi tuo kaikki tehdä ja silti jostain järjettömästä syystä asua jossain Olan vuokrataloissa? jotka sanotaan olevan purkukuntoisia?

Minä olin Lahdessa hoidettavana, vaikka koko velka kuuluu Orimattilassa. Orimattila ei suostu hoitaa täällä mitään, niin ei pitä olettaakaan sitten mitään.

...Varkaita. Vain varkaita täällä on. Itse ei osata mitään ja eletään muilta ottamalla. ja todellakin mä en ikinä tule rahoittamaan teidän rikollista toimintaa. Kun ei Orimattila pärjää laillisilla keinoilla, niin oisko peiliin katsomisen paikka?

• Anonyymi00006

Tuollainen vuokraslummikeskittymä on aina ongelmapesäke, niin isoilla kun pienillä paikkakunnilla. Jokainen näkee omin silmin mitä väkeä noissa asuu. Osaketaloissa on täysin erilainen porukka asumassa.

• Anonyymi00007

Noihin Oriontorneihin voisi majoittaa vaikkapa pk-seudun asunnottomia. He saisivat katon päänsä päälle ja paikkakunnan kaupat lisää asiakkaita.

• Anonyymi00011

Kaupat kirjaimellisesti EIVÄT halua asiakkaita, sen he ovat tehneet hyvin selkeäksi. Yritin heille muistuttaa lakiasioista, mutta ne koki paremmaksi vain pahoinpidellä minua. Että ne ei niinku todellakaan halua asiakkaita! ja miksi haluaisi, kun ne saa mennä miinuksellekin eikä heitä poisteta, kun laki turvaa kaupan JOKA kuntaan.

• Anonyymi00012

Ne on rakennettu 1970 luvulla ja tehty ikkuna remontti ja lämmitystä. Järjetöntä purkaa samaa mieltä.

• Anonyymi00013

Tehty myös käyttövesiputket uusiksi, parvekkeet rempattu, hissit uusittu ...

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Tehty myös käyttövesiputket uusiksi, parvekkeet rempattu, hissit uusittu ...

Kaupunki ne haluaa purkaa

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kaupunki ne haluaa purkaa

Kävi niin tai näin, niin siihen tulee jotain, joka aidataan, jottei ihmiset liikkuisi pihoilla. Olen tosi varma. Täällä on joku maaninen viha ulkonaliikkuvia ihmisia kohtaan eikä se ole normaalilla tasolla. Että ei niinku ihmiset saa KULKEA. Muistaakseni liikkumisen rajoittaminen oli rikos sekin.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kävi niin tai näin, niin siihen tulee jotain, joka aidataan, jottei ihmiset liikkuisi pihoilla. Olen tosi varma. Täällä on joku maaninen viha ulkonaliikkuvia ihmisia kohtaan eikä se ole normaalilla tasolla. Että ei niinku ihmiset saa KULKEA. Muistaakseni liikkumisen rajoittaminen oli rikos sekin.

...Se on pimeä-pimeä maailma, jossa jotkut elää, missä ei uskalla antaa ihmisten liikkua ja kaikki on lukittujen ovien takana... ja ikkunoiden, joissa on kalterit ja turvajärjestelmä. Jaa-jaa. Ei voi hyvin eräät täällä Orimattilassa.

• Anonyymi00015

Löyhäpäiset päättäjät vetää näitä hommia. Yhteiskoulukin purettiin, vaikka mittavia korjauksia tehtiin 6 miljoonan edestä. Samalla meni uimahalli, tuollakin olisi käyttövuosia ollut monia. Tehtii uusi uimahalli, mutta ei 50 metristä allasta, joka on nykykypäivinä vakio. Kaupunki tasaa vajeitaan myymällä kiinteistöjä, kohta myytävät on myyty ja luu lyödään kouraan.

• Anonyymi00016

Puretuissa koulussa ja uimahallissa ei ollut mitään vikaa. Käyttöikää olisi ollut vielä 20 vuotta jäljellä.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Puretuissa koulussa ja uimahallissa ei ollut mitään vikaa. Käyttöikää olisi ollut vielä 20 vuotta jäljellä.

Näin on. Vanhaa hoitamalla ja kunnostamalla säästetään miljoonia euroja. Orimattilassa ei tätä tajuta vaan kaikki kumoon vaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      822
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      780
    3. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      589
    4. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      575
    5. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      71
      571
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      47
      568
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      556
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      530
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      522
    Aihe