Koirien kielto taajamissa

Anonyymi-ap

Koirista aiheutuvia ongelmia
- päälle ryntäykset ja puremiset
- ihmisiin ja ajoneuvoihin törmäämiset
- ulosteet ja virsta
- melu
- väkivalta joidenkin henkilöiden hallussa pitäminä

Nämä ongelmat eivät poistu muuten kuin poistamalla koirat kokonaan taajamista.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002
      UUSI

Ulkoilureittejä eivät käytä muut kuin koirailijat. Ei siellä muut viitsi kulkea kun koskaan ei tiedä koska koira ryntää päälle, koirat on 15 metriä pitkässä remmissä eikä ohi pääse, omistajalla on "huono päivä" ja asiasta huomautuksesta seuraa väkivaltainen hyökkäys.

Ja mitä tekee rotanpaska lainvalonta; hätäkeskus - poliisi - syyttäjä - 1/1000 tapaukseta oikeuteen edennyt kermaperse oikeus, ei mitään muuta kuin virkarikollisesti *ittuilee. Eihän se koira kermapersettä pure kun mukana on koira.

Naapurihäiriöiden koirat räksyttävät pihoilla ohikulkijoita, parhaiden melu kuuluu kilometrin päähän.

Suurin järjestyshäiriö nykysuomessa on näin ollen koirat.

• Anonyymi00003
      UUSI

Tekoälyn kertoi
      - Kovimmat yksittäiset koiran haukkumiset voivat saavuttaa noin 113 desibelin (dB) tason, mikä vastaa voimakkuudeltaan auton äänitorvea tai moottorisahaa lähietäisyydeltä.
      - Tavallisen suuren tai keskikokoisen koiran voimakas haukunta asettuu tyypillisesti 80–100 dB välille.

Tuosta voidaan laskea melutaso 100 metrin ja kilometrin päässä
      - 110 dB -> 70 dB (100 m), 50 dB (1000 m)
      - 100 dB -> 60 dB (100 m), 40 dB (1000 m)
      - 90 dB -> 50 dB (100 m), 30 dB (1000 m)
      - 80 dB -> 40 dB (100 m), 20 dB (1000 m)

Ihmisen tavanomainen keskustelun voimakkuus on 50 - 60 dB.

• Anonyymi00004
      UUSI

- 1960-luku: Koiria arvioitiin olevan maassa noin 100 000 – 150 000. Valtaosa koirista oli maaseudulla eläviä hyötykoiria, kuten metsästys- ja vahtikoiria. Kaupunkimainen lemmikkikulttuuri teki vasta tuloaan.
      - 2020-luku (Nykytilanne): Koronavuosien (2020–2021) "koirabuumi" nosti määrät historiallisen korkeiksi. Taloustutkimuksen vuonna 2023 tekemän selvityksen mukaan Suomessa on noin 803 000 koiraa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe