Menneet asiat usein mielessä

Anonyymi-ap

Tässä vaiheessa elämää on kaikenlaista tapahtunut. Olen nyt jo eläkkeellä ja tyytyväinen tämänhetkiseen elämäntilanteeseeni. Mutta aina ei ole ollut näin. Monta hetkeä elämässäni olen tuhlannut olemalla raivoissani, pahoillani, ahdistunut ja masentunut. Onhan niihin tunteisiin ollut omat syynsä. Olen hyvin pitkän ajan jälkeen huomannut, miten ilkeästi minua kohdeltiin - vaikka juuri sillä hetkellä en sitä ymmärtänyt. Oli varmasti mielessä niin monta muutakin asiaa, ettei sellainen mahdollisuus tullut mieleeni. Nykyään näitä asioita putkahtelee mieleeni vaikka en olisi kyseistä asiaa pyrkinyt mitenkään ajattelemaan. Ehkä mieleni käsittelee ikäviä asioita ja paranen pikkuhiljaa sisäisesti?

En halua olla katkera kenellekään, eikä tämä onnistu ilman Jumalan apua. Jumala on minua auttanut, koska tunteeni minua joskus loukanneita ihmisiä kohtaan ovat vähitellen tasoittuneet. Toki muistan ikävät asiat, mutta en enää samalla tavoin kiehu raivosta näitä menneitä muistaessani, kuin asioiden ollessa tuoreita. Jos jäisin katkeruuteen vellomaan, se olisi palkinto näille minua ilkeästi kohdelleille.

On siellä menneisyydessä ollut hyviäkin asioita, mutta kun on tapahtunut paljon ikäviä asioita, niin ne hyvät asiat ovat ikään kuin jääneet niiden huonojen asioiden alle. Mutta on hyvä että olen saanut kääntää uuden sivun.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Wayne Dyer ansaitsi elämänsä omaisuuden - 100 miljoonaa myytyä teosta tai enemmän - opettamalla tätä

miten vältän katkeruuden, sillä se on valinta

Kiteytän. Miksi annan jonkun kohdella itseäni noin?
      ja muista
      Jos kostat, kosto nautitaan aina kylmänä

https://www.youtube.com/watch?v=oxTpCkedoYg

• Anonyymi00003
      UUSI

Tässä kirjoittamassasi lauseessa on puoli jutun jujua:
      "Ehkä mieleni käsittelee ikäviä asioita ja paranen pikkuhiljaa sisäisesti?"
      Juuri näin se menee ja on mennyt minun kohdallani. Ei ole mitenkään kasapäin huonoja kohteluja sattunut mutta joitakin ilkeyksiä, narrauksia, pettämisiä, valehteluja on. On aiheuttajina läheinen, työelämän pikkupomo, kauppias ja "rehellinen" yhtiökumppani.
      Ne koetut nöyryytykset putkahtavat joskus mieleen, annan niiden olla, puhisen harmia, jopa vihaa ja sitten se laantuu ja muut ajatukset täyttävät mielen.
      Yhden asian yläpuolelle olen päässyt. Nyt tulee se toinen juju: Yksi näistä sairastui vakavasti, eikä hänellä ollut auttajaa. Menin auttamaan ja tein sitä hänen kuolemaansa asti, ilmaiseksi. Siitä omaksuin anteeksiannon, jonka taidosta olen tavattoman kiitollinen sekä Jumalalle että itselleni. Siitä ikään kuin aukeni paljon vapaampi elämä ja tunsin itseni voittajaksi.
      Vieläkin ikävyydet tulevat joskus mieleen, mutta hyvin laimeina, ovat hetken ja taas häipyvä tullakseen enää harvemmin ja satuttaen vain kevyesti.
      Toivon sinulle aloitta siunausta sekä onnistumista päästä ikävien asioiden yläpuolelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      88
      2513
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1465
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      83
      1391
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      12
      1206
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      933
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      910
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      102
      791
    8. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      34
      785
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      783
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      706
    Aihe