Menneet asiat usein mielessä

Anonyymi-ap

Tässä vaiheessa elämää on kaikenlaista tapahtunut. Olen nyt jo eläkkeellä ja tyytyväinen tämänhetkiseen elämäntilanteeseeni. Mutta aina ei ole ollut näin. Monta hetkeä elämässäni olen tuhlannut olemalla raivoissani, pahoillani, ahdistunut ja masentunut. Onhan niihin tunteisiin ollut omat syynsä. Olen hyvin pitkän ajan jälkeen huomannut, miten ilkeästi minua kohdeltiin - vaikka juuri sillä hetkellä en sitä ymmärtänyt. Oli varmasti mielessä niin monta muutakin asiaa, ettei sellainen mahdollisuus tullut mieleeni. Nykyään näitä asioita putkahtelee mieleeni vaikka en olisi kyseistä asiaa pyrkinyt mitenkään ajattelemaan. Ehkä mieleni käsittelee ikäviä asioita ja paranen pikkuhiljaa sisäisesti?

En halua olla katkera kenellekään, eikä tämä onnistu ilman Jumalan apua. Jumala on minua auttanut, koska tunteeni minua joskus loukanneita ihmisiä kohtaan ovat vähitellen tasoittuneet. Toki muistan ikävät asiat, mutta en enää samalla tavoin kiehu raivosta näitä menneitä muistaessani, kuin asioiden ollessa tuoreita. Jos jäisin katkeruuteen vellomaan, se olisi palkinto näille minua ilkeästi kohdelleille.

On siellä menneisyydessä ollut hyviäkin asioita, mutta kun on tapahtunut paljon ikäviä asioita, niin ne hyvät asiat ovat ikään kuin jääneet niiden huonojen asioiden alle. Mutta on hyvä että olen saanut kääntää uuden sivun.

10

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Wayne Dyer ansaitsi elämänsä omaisuuden - 100 miljoonaa myytyä teosta tai enemmän - opettamalla tätä

miten vältän katkeruuden, sillä se on valinta

Kiteytän. Miksi annan jonkun kohdella itseäni noin?
      ja muista
      Jos kostat, kosto nautitaan aina kylmänä

https://www.youtube.com/watch?v=oxTpCkedoYg

• Anonyymi00003

Tässä kirjoittamassasi lauseessa on puoli jutun jujua:
      "Ehkä mieleni käsittelee ikäviä asioita ja paranen pikkuhiljaa sisäisesti?"
      Juuri näin se menee ja on mennyt minun kohdallani. Ei ole mitenkään kasapäin huonoja kohteluja sattunut mutta joitakin ilkeyksiä, narrauksia, pettämisiä, valehteluja on. On aiheuttajina läheinen, työelämän pikkupomo, kauppias ja "rehellinen" yhtiökumppani.
      Ne koetut nöyryytykset putkahtavat joskus mieleen, annan niiden olla, puhisen harmia, jopa vihaa ja sitten se laantuu ja muut ajatukset täyttävät mielen.
      Yhden asian yläpuolelle olen päässyt. Nyt tulee se toinen juju: Yksi näistä sairastui vakavasti, eikä hänellä ollut auttajaa. Menin auttamaan ja tein sitä hänen kuolemaansa asti, ilmaiseksi. Siitä omaksuin anteeksiannon, jonka taidosta olen tavattoman kiitollinen sekä Jumalalle että itselleni. Siitä ikään kuin aukeni paljon vapaampi elämä ja tunsin itseni voittajaksi.
      Vieläkin ikävyydet tulevat joskus mieleen, mutta hyvin laimeina, ovat hetken ja taas häipyvä tullakseen enää harvemmin ja satuttaen vain kevyesti.
      Toivon sinulle aloitta siunausta sekä onnistumista päästä ikävien asioiden yläpuolelle.

• Anonyymi00004

Olipa hyvä asia tuo, että menit auttamaan toista, joka ei olisi apuasi ansainnut. Kiitos kun kerroit. Jumalan siunausta myös sinulle ja Jumalan johdatusta jokaiseen päivään.

Olemme kaikki ihmiset erilaisia. Yhdelle pieni loukkaus voi toiselle olla tosi suuri asia. Herkkyytemme erilaisille asioille vaihtelee. Itselleni jokin vastoinkäyminen on voinut jäädä ahdistamaan siinä määrin, että olen pyrkinyt välttämään tietynlaisia tilanteita. Tuo oli hankala asia joskus työelämässä. Onneksi enää ei tarvitse töissä käydä.

• Anonyymi00005

Tilanteet ja tapahtumat johdattavat mielen menneeseen. Nyt, entisen mieheni kuoltua ja lapseni hakiessa valokuvia muistotilaisuuteen, minua alkoi ahdistaa. Siinä hänen valokuvia selatessaan muistui mieleen entisiä tapahtumia.
      En ymmärrä, miten silloin jaksoin sitä elämää. Onneksi valokuvat voi laittaa takaisin laatikkoon ja unohtaa sinne ja mielikin taas tasoittuu ja menneet unohtuu.
      Oli vaan niin vahva tunnehetki.

• Anonyymi00006

Minua on kiusannut ilmiö, jossa menneisyydestä nousee tapahtumia, varsinkin negatiivisia. Nyt vasta tajuaa niitä. Onneksi ei mitään rikollista. Pieni häpeän tunne on ja ehkäpä siksi olen hakeutunut omiin oloihini.

• Anonyymi00007

Minulle toisinaan nousee mieleen sellaisia asioita, joille en voi enää mitään.

Kun erosimme ex-miehen kanssa niin se asunto myytiin. Oli jotenkin ahdistava tilanne etsiä asuntoa ja järjestellä asioitani aivan yksin. Meillä oli kissa, jolla oli löytöeläintausta. Annoin sen kissan takaisin kyseiseen löytöeläinpaikkaan. Kuulin sittemmin että se kissa oli karannut seuraavalta omistajaltaan. Muistan miten meillä oli siinä asunnossa ja koko talossa remontti. Remontin jälkeen siellä oli käynyt isännöitsijä ja joku muu tarkastaja tutkimassa, että remontti oli tehty oikein. Nuo "tarkastajat" olivat unohtaneet asuntomme oven auki käytävään! Kun tulin kotiin, niin se kissa oli ovella ihmettelemässä. Ei ollut karannut vaikka olisi ollut mahdollisuus.

Minun on ihan turhaa murehtia tuota asiaa, mutta en voi mitään sille että se aina pulpahtaa mieleeni. Minun ei olisi pitänyt luopua siitä kissasta, vaikka elämäni olikin sen eron jälkeenkin jonkin aikaa aika kaoottista. Tästä asiasta on niin kauan aikaa, ettei varmasti ole pitkiin aikoihin enää ollut sitä kissaakaan. Haluaisin unohtaa tuon asian.

• Anonyymi00008

Kaikilla meillä on elämässä pettymykset ym paha maailmasta,
      on myös hyvät asiat,
      ehkä hyvää on vaakakupissa hitusen enemmän, siksi on jaksanu elää pitkän elämän,
      elämä on taistelua, luulen ,

mutta
      vääryyttä ei millää voi unohtaa ,
      en teidä voinko antaa anteeksikaan,
      olen pyytäny jumalalta anteeksi antoa vääryyden tekijöillekki,
      sanonu kun itse en pysty
      jumala pystyy antamaan anteeksi,
      myös minule anteeksi se että ne haavoittaa vieläki,
      vaikka asiat on kaukaisia, meneisyydessä, ei voi vain ymmärtää kuinka joku voi olla niin paha,
      itse en ikinä pystyisi samaan,
      mua on aina lapsuudesta asti johtanu ja suojellu luoja, Jumala, Jeesus, ja pyhähenki, siksi aina ja ikuisesti käännyn luojani puleen kaikessa ihan kaikessa,
      ainaa olen saanu avun luojalta.

• Anonyymi00009

Jokainenhan niitä kantaa mukanaan, menneitä asioita, joskus niitä miettien, se kuuluu elämään.

• Anonyymi00010

Kaikki muuttuu joo; "ei ole Kööpenhamina kuin ennen, mieltäkiehtova ja syntinen"....J. Vainio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      236
      3141
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      15
      2891
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      24
      2149
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      26
      2068
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      64
      1947
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      76
      1712
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      28
      1569
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      118
      1434
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      39
      1370
    10. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      42
      1253
    Aihe